Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Xantia strzela i przerywa

26 Apr 2006 10:05 3646 7
  • Level 10  
    Mam wielki problem ze swoją Xantią.
    Gdy chodzi na benzynie, to bardzo słabo wchodzi na obroty, przydusza się i strzela w kolektor dolotowy. Na gazie wchodzi nieco żwawiej na obroty i nie strzela. Za to przy prędkości pomiędzy 110 a 120 km/h zaczyna przerywać (na benzynie i na gazie) i na gazie zaczyna strzelać. Przy prędkości powyżej 120 można już jechać bez problemu. Instalacja LPG drugiej generacji Vialle, holenderska.
    Co zrobiłem:
    Wymieniłem świece i przewody WN, sondę lambda, czujnik pociśnienia powietrza (MAP), całą przepustnicę wraz z czujnikiem temperatury powietrza i potencjometrem przepustnicy, do tego jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzącego i czujnik impulsów na kole zamachowym. Podmieniałem też cewkę zapłonową i komputer wtrysku. Zmieniałem jeszcze uszczelkę pod głowicą, planowałem głowicę i docierałem zawory.
    Sprawdzałem ustawienie paska rozrządu (przestawiałem go też mimo wszystko o jeden żabek w tą i w tą). Wymieniłem też filtr powietrza i paliwa oraz wtryskiwacze.
    Komputery diagnostyczne wykazują jedynie przelotne błędy sondy labda spowodowane chyba brakiem emulacji sondy na gazie. Poza tym nic więcej.
    Nie mam już pomysłow co zrobić. Nie pomagają ani mechanicy w serwisach, ani inni spece od cytryn.
    Czy ktoś ma jakiś pomysł?
    Proszę pomożcie!
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 23  
    Przede wszystkim jaki silnik i rok produkcji? Może układ wydechowy jest zapchany albo z rozrządem jednak coś nie tak. Może sprawdź czy nie oberwało klinów na kołach zębatych rozrzadu...
  • Level 10  
    Pfemek wrote:
    Przede wszystkim jaki silnik i rok produkcji? Może układ wydechowy jest zapchany albo z rozrządem jednak coś nie tak. Może sprawdź czy nie oberwało klinów na kołach zębatych rozrzadu...

    Silnik 1,8i 8v , 94r. , wtrysk wielopunktowy.
    Układ wydechowy nie jest raczej zapchany bo spaliny ładnie wylatują z tyłu, silnik chodzi bez problemu na wysokich obrotach, można jeździć z dużymi prędkościami. Rozrząd sprawdzany dokładnie. Zastanawiam się czy gdyby pompa paliwa była za słaba, to powodowałaby strzelanie i mulenie na benzynie? Bo jest wstawiona nieoryginalna od jakiegoś forda 1,8... To oczywiście nie tłumaczy przerywania przy 110 km/h na benzynie i gazie... Czy wadliwy czujnik prędkości może powodować takie szopki? Jeszcze tylko tego nie wymieniłem...
  • Level 23  
    Zbyt małe ciśnienie może powodować strzały i spadek mocy. Powinno ono wynosić 3,0 bar przy odłączonym podciśnieniu. Ale jeżeli przerywa na gazie jak i na benzynie to wina raczej leży w układzie zapłonowym. Czujnik prędkości obrotowej może powodować takie zachowanie silnika ale podejrzewam że wtedy sterownik łapał by jego błąd. Chyba że sygnał z niego zanika na bardzo krótki okres czasu...
  • Level 18  
    Obejrzyj sobie na oscyloskopie sygnał z czujnika wału. Miałem dwa przypadki wyszczerbionych zębów na kole zamachowym i zachowanie było podobne.
  • Level 10  
    Ale czy gdyby kolo zamachowe bylo wyszczerbione, to czy nie byloby jeszcze gorzej na gazie niz na benzynie?
  • Level 17  
    Z pompą paliwa to daj spokój. Sprawdź raczej to koło,bo to może również być przyczyną problemu zarówno na gazie jak i na benzynie
  • Level 10  
    Ale na kole zamachowym są tylko dwie szczerby, które chyba odpowiadają za generowanie impulsu przez czujnik. Raczej niemożliwe żeby coś się satło z tym kołem...