Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Safrane problem z zapalaniem

nurkov 27 Kwi 2006 21:58 5607 13
  • #1 27 Kwi 2006 21:58
    nurkov
    Poziom 10  

    Renia Safrane silnik 2.0 16v z volvo rodem N7Q sterowny ecu siemens fenix 5, i mam z nia taki problem że nie zawsze zapala. Są trzy sytuacje możliwe:
    1. włączam zapłon pompa paliwa sie odzywa na chwile i sie wyłącza silnik- odpala normalnie
    2. pompa paliwa się odzywa i pompuje w kólko, nie przestaje pracować- silnik nie odpala
    3. pompa się nie odzywa i oczywiście silnik nie odpala.

    Mam dziwne wrażenie że winny jest przekaźnik pompy paliwa przynajmniej pośrednio, sterowny jest on przez ecu co widać na rysunku jak jest podłączony pod pin 48, co można z tym zrobić? da się to jakoś obejść żeby silnik odpalał normalnie?
    Załączam schemacik układu wtryskowego tego silnika z tym przekąźnikiem w kółeczku zaznaczonym może ktoś coś poradzi pozdrawiam.

    -1 13
  • #2 27 Kwi 2006 22:13
    autoas
    Poziom 42  

    Witam!
    Musisz sprawdzić czy występuje iskra, sprawdź czy np. świece są mokre, czy wtryski się otwierają, sprawdź połączenie czujnika położenia wału
    Pozdrawiam!

    0
  • #3 27 Kwi 2006 22:30
    Buzka23
    Poziom 17  

    Zacznij od pomiaru cisnienia tej pompy i czy ten samochód przypadkiem nie posiada instalacji gazowej

    pozdrawiam

    1
  • #4 27 Kwi 2006 22:40
    Sławek62
    Poziom 17  

    Na razie mam pytanie. Te trzy sytuacje, które przedstawiłeś to one występują? Jeśli tak to czy w takiej kolejności?

    0
  • #5 28 Kwi 2006 08:01
    nurkov
    Poziom 10  

    samochód oczywiście nie posiada instalacji gazowej i posiadać nie będzie. Czujnik położenia wału chyba nie ma nic do tego czy pompa paliwowa przy włączeniu zapłonu się uruchomi czy nie. Co do kolejności to samochód potrafi chodzić przez kilka godzin normalnie, po czym sobie zgasnąć nawet w czasie jazdy i to tak że samochód hamuje silnikiem na desce nic się nie zapala jak przy wyłączonym silniku tylko obrotomierz sapda do 0 po czym załapuje i idzie normalnie. Kilka razy też mi zgasł na postoju. Wszystko wygląda na to że odcięte zostaje paliwo.

    0
  • #6 29 Kwi 2006 20:37
    Buzka23
    Poziom 17  

    wszystko wskazuje na przerwy w zasilaniu komputera wtrysku musisz sprawdzic dokładnie masy i zasialnia od komputera wtrysku zacznij od tego.

    pozdrawiam

    0
  • #7 06 Maj 2006 01:59
    nurkov
    Poziom 10  

    no więc trochę pogrzebałem się w tej elektryce posprawdzałem masy, pomierzyłem sygnały na złączu komputera wtrysku wedlug Autodata, wszytko niby jest ok tylko że samochód nadal nie pali. Po przekręceniu kluczyka słychac przekaźnik pompy i pompa zaczyna pompowac i nie przestaje. Paliwo wraca powrotem do zbiornika i tak w kółko. Dokładnie tak samo można zrobić wyjmując przekaźnik i zwierając jego piny 3 i 5. Co z tym zrobić może ktoś na coś wpadnie bo ja mam już powoli dosyć.

    0
  • #8 06 Maj 2006 10:43
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Jak stracisz cierpliwość to warsztat.

    0
  • #9 06 Maj 2006 21:04
    mateo027
    Poziom 26  

    Z ta caly czas pracujaca pompa paliwa to mi sie niezbyt podoba ;/ kilka miesiecy temu walczylem z laguna,objawy taie jak piszesz,ale albo pompa chodzila i bylo ok,albo nie i okazalo sie ze byl bezpiecznik drutowany i sie drut zsuwal,a ja calutka wiazke silnika obdarlem z izolacji ajjjjj

    0
  • #10 07 Maj 2006 12:02
    mactronic
    Poziom 20  

    Ciśnienie paliwa w listwie ok?

    0
  • #11 09 Maj 2006 00:04
    nurkov
    Poziom 10  

    wczoraj sprawdzalem właśnie układ paliwowy jest ciśnienie jak trzeba wszystko jest ok, poza tym że zrestartowałem komputer i teraz mu się odwidziało nie włącza pompy wogóle. Jak jest zapłon wyłączony to daje na przekaźnik minus a nie powinien a jak jest zapłon włączony to nie daje minusa i oczywiście przekaźnik nie załącza pompy paliwowej. Jednym słowem komp daje sygnał tak jakby na odwrót. Coraz bardziej jestem przekonany ze to wina ecu właśnie tylko nie chce mi się wierzyć że to tak z siebie może nagle siś zepsuć samo. Ale już nie mam pomysłów co sprawdzać. Pozdrawiam.

    Dodano po 5 [godziny] 31 [minuty]:

    a może to jest coś z immobilizerem? Samochód otwieram oryginalnym kluczykiem (plipem) i niby kontrolka immobilizera (dioda) gaśnie. Ale może cos mu się popsuło i odcina pompę paliwa? Można go jakoś wyłączyć?

    0
  • #12 21 Maj 2006 12:09
    nurkov
    Poziom 10  

    wczoraj znalazłem trochę czasu i się przejechałem na tzw szrot i znalazłem takiego safrana z takim silnikiem i wyposażeniem niestety tylko jeden jest i mogę kupić kompa z kluczykiem odbiornikiem i pudelkiem od immobilizera za rozsadne pieniądze ale. Samochód ma silnik automat ja mam u siebie manual. Na kompie jest napisane BVA/BVM czyli jest do obu skrzyń niestety numery części są trochę inne. Numer części siemensa różni się jedną cyferką numer renault 3 ostatnimi. I właśnie warto ryzykować? Może to chodzić? Jak szukałem to wkładali kompy o 4 różnych numerach części i czym to sie może różnić.
    Mój komp: 7700103799
    Tamten: 7700102310

    Numery siemsa
    mój: HOM7700868318
    Tamten: HOM7700868316
    Jest ktoś w stanie podpowiedzieć jaka może być różnica w tych ecu, czym może się to różnić wszystko na wygląd jest takie same i w tym samym miejscu.

    0
  • #13 15 Cze 2006 09:27
    Marti23
    Poziom 11  

    proponuję reset komputera raz jeszcze, poprostu odłącz klemę akumulatora na 30 min i podłącz nie zaszkodzi a moooże pomóc, francuzom to często pomaga.

    pozdro

    0
  • #14 17 Cze 2006 17:13
    jedg
    Poziom 10  

    witam
    pisałeś że silnik gaśnie ci w czasie jazdy i gasną ci kontrolki na tablicy tak jakby był wyłączony kluczyk, tak?
    ja miałem podobny objaw, przyczyną była niedokręcona śruba w listwie do masy, znajduje się ona w skrzynce z bezpiecznikami pod maską po prawej stronie jak stoisz od przodu,
    nie było dobrego styku, po przykręceniu nie mam juz problenu
    pozdrawiam

    0
  Szukaj w 5mln produktów