Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gasnący silnik Vectry 1,6 .

29 Kwi 2006 00:48 1667 5
  • Poziom 10  
    Posiadam Opla Vectrę 1,6 1991 r z silnikiem C16NZ i wtryskiem Multec.Od pewnego czasu spotykam się z takim zjawiskiem:przy uruchomieniu silnika pali się pomarańczowa kontrolka silnika i po chwili gaśnie.Silnik pracuje normalnie.Po przejechaniu kilku lub kilkunastu kilometrów zapala się ta kontrolka ponownie ale silnik nadal pracuje normalnie lecz przy zatrzymaniu pojazdu np.przed STOPem - silnik gaśnie i trzeba go znowu odpalać.Rozruch jest bez problemu.Świece(NGK) , akumulator, pasek rozrządu -nowe, przewody WN ,palec rozdzielaczai kopułka, filtr powietrza - ok 2 letnie.W czym tkwi problem mojej Vectry ?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 17  
    odczytaj pamiec bledow,a sam sobie odpowiesz na pytanie....przyczyn moze byc wiele np,sonda λ,awaryjne sa tez moduly znajdujace sie w aparacie...
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Specjalista AGD
    Na 99% uszkodzona sonda lambda.Miałem kiedyś podobny problem.Zmierz woltomierzem jak pracuje sonda.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Wymieniłem sondę na używaną i stan się nie poprawił a odczyt kodu błędu to kod nr 24 .Nie mam voltomierza żeby sprawdzić napięcia na obu sondach.Na trasie ze Szczecina do Międzyzdrojów (95 )km zgasł mi ok 10 razy.To jest charakterystyczne ,że po przejechaniu kilku kilometrów kontrolka się zapala i po zwolnieniu pojazdu i zmiany biegu na niższy silnik gaśnie.Odczytałem z tabeli błędów ,że to ,,Czujnik przebytej drogi-brak impulsów,, Gdzie jest zamontowany ten czujnik i czy rzeczywiście on wyłączałby silnik w takich sytuacjach ?
  • Poziom 12  
    Mialem podobny przypadek w Vectrze 2.0 Podczas puszczania na luza,kazdy dojazd do swiatel,ewentualna redukcja silnik potrafil sobie ukleknac a nawet zgasnac.W liczniku zaraz za tarcza predkosciomierza umieszczony jest czujnik VSS(czujnki predkosci pojazdu).Jesli dziala poprawnie to podczas nawet wolnego toczenia kol,auto trzyma tak 900-1200obr\min po zatrzymaniu spadaja na ok 750obr\min.Wymienilem licznik i po sprawie.
  • Poziom 15  
    kod 24 to czujnik predkosci pojazdu znajduje sie przy skrzyni biegow na na lince od predkosciomierza albo z tylu licznika