Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Samonastrajający się PID. Sterownik SIMATIC C7-621, Step 7 wersja 5.2.

pablissimo 29 Apr 2006 20:44 1938 5
Metalwork
    pablissimo
    Level 11  
    Witam!
    Jestem studentem Vgo roku. Mam prośbę o pomoc do szanownych kolegów automatyków. Chcę zrobić algorytm samostrojenia regulatora PID w sterowniku SIMATIC C7-621. Posiadam Step 7 w wersji 5.2. Mam kilka pytań dotyczących mojego projektu. Mianowicie jak w Step 7 stworzyć przekaźnik oraz jak zrealizować odczyt amplitudy i okresu oscylacji sygnału analogowego. Poniżej zamieszczam schemat blokowy takiego regulatora. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
  • Metalwork
    gromnik19
    Level 14  
    W LD przekazniki robi sie za pomoca bloczkow GT i ST czyli greater/smaller then, do strojenia PIDa to pewnie chcesz dwupolozeniowy. Na jedno wejscie takiego bloczka dajesz wartosc analogowa z AI sterownika, na drugie wartosc przy ktorej ma sie przelaczyc.

Amplitude za pomoca bloczkow min/max i z tego roznica, a miedzy odczytami zerowanie wejsciem resetujacym.

Ale na okres to niestety nie mam pomyslu :(
    Moze wyliczac srodek amplitudy i mierzyc co ile czasu ta wartosc powtarza sie w pomiarze?
  • Metalwork
    pablissimo
    Level 11  
    Dziękuje za informację. :) Mam jeszcze pytanie gdzie znajduje się wspomniany przez Pana bloczek max/min bo nie mogę znaleźć? A odnośnie przekaźnika to rzeczywiście chodzi mi o dwupołożeniowy, czyli jak rozumiem mam ułożyć szeregowo w jednym networku dwa GT(Greater Then) i LT (Less Then)?
    gromnik19
    Level 14  
    Jak z histereza to po dwa, jak bez to po jednym starczy.

Nie mam zainstalowanego stepa wiec Ci nie podam dokladnej instrukcji (czyli help albo literatura)

Pan gromnik ;)
    pablissimo
    Level 11