Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak mierzyć zapełnienie kontenera z prasa hydrauliczna??

30 Kwi 2006 09:39 2909 9
  • Poziom 17  
    Jest taki problem trzeba mierzyc napelnienie zbiornika na oddpady. Zbiornik jest z prasa. Zapełnienei mozna mierzyc przez pomiar polozenia sciany zgniatajacej. Mechaniczne lub jakiekolwiek proby duzej ingerencji sa niedopuszczalne. Moj pomysl jest taki zeby mierzyć poziom oleju do hydrauliki - jesli zbiornik bedzie pusty to poziom bedzie niski bo sciana bedzie dosunieta do koncz i silownik wysuniety na maxa. wysoki poziom odwrotnie . I tu jest pytanie bo nie znam sie hydraulice tylko z moich wyobrazen wynika ze musi istniec jakis zbiornik oleju do hydrauliki. Czy cisnienie w tym zbiorniku jest "normalne" czy jakies niewairygodnie wysokie?
    Inny pomysl to zastosowanie dalmierza optycznego lub ultradzwiekowego ale maja wady : optyczny sie brudzi (nie bedzie czysto) ultradzwiekowy ma znow zasieg ok 4-6 - a kontenery maja czasami 15 m.
  • Poziom 32  
    Pisałem pracę dyplomową z wibrometrii dźwiekowej i ultradźwiekowej
    równolegle z tematem ultradźwiękowego pomiaru poziomu wody
    w studzience głębinowej. Osiągany zasięg takiego dalmierza wynosił
    około 28 metrów dla częstotliwości fali akustycznej do pięćdziesięciu
    kilku kHz (optimum wynosi ok. 48 kHz)

    Pomiar pośredni przez określenie stanu oleju, np. w zbiorniku
    wyrównawczym, jest możliwy, ale oceniam go jako trudny do realizacji
    i mało dokładny. Ciśnienie oleju w układach hydraulicznych zalicza się
    do grupy wartości raczej wysokich i stąd te trudności techniczne
  • Poziom 19  
    W takim zbiorniku przeważnie nie ma nadciśnienia. Łatwo to sprawdzić - wystaczy popatrzeć na wlew do tego zbiornika - jeśli nie potrzeba żadnych kluczy żeby odkręcić korek to w zbiorniku nadciśnienia brak.
    Pomiar poziomu oleju jest dobry, ale musisz wziąć pod uwagę, że siłownik w tej maszynie jest dwustronnego działania (najprawdopodobniej) - jeśli pompujesz olej do jednej jego komory to z drugiej komory olej wraca do zbiornika i zakres pomiaru między wysokim poziomem a niskim oleju jest taki jak różnica pojemności między komorami siłownika (część jednej z nich zajmuje tłoczysko).
  • Poziom 21  
    pytanie zasadnicze: czy ten wskaźnik ma realizowac jakąś funkcje ?i czy musi być elektyczny/elektroniczny?

    mam pomysł na zwykly mechaniczny wskaźnik
    napisz co on ma robic -czy tylko wskazywac czy cos wiecej ?
  • Poziom 36  
    Witam.
    Kilka lat temu robiłem takie urządzenie przy prasie do odpadów papierowych. Co prawda długość zgniatarki wynosiła tylko 5m. Układ oparty był na układzie wskaźnika poziomu sygnału. Napęd przekładni obracającej potencjometr wieloobrotowy był mniej więcej oparty na pomyśle przedstawionym przez kolegę numerek12.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    Dokładność nie jest najwazniejsza np. przy dlugosci 10 m blad moze być +-20 cm a nawet wiecej. To ma pracowac w dosc "brudnych" warunkach co znaczy ze moze cos zaslonic czujnik (dlatego optyczne odpadaja).
    Co do cisnienia w ukladach hydraulicznych to wydaje mi sie (ale nie na 100%) ze w zbiornikach wyrównawczych nie ma bardzo wysokiego cisnienia
    ( przykladem moze być hydraulika w hamulcach samochodowych - stan oleju hamulcowego jest badany plywakiem)
  • Poziom 41  
    Witam
    O pomiarze ciśnienia oleju zapomnij, jest ono utrzymywane na stałym poziomie przez pompę. Układy hydrauliki są z reguły zamknięte i poziom oleju pozostaje na niezmienionym poziomie. Zawory doprowadzają olej albo na tył tłoka i jednocześnie wypuszczają z przodu tłoka i abarot. Ciśnienie może dochodzić do 200 atm (bar). W zbiorniku wyrównawczym poziom oleju praktycznie nie ulega zmianom a ciśnienie jest atmosferyczne.

    Ten pomiar z potencjometrem jest sprytny, tylko jeszcze trzeba uzależnić w których momentach ma być wykonany pomiar
  • Poziom 32  
    Po przypomnieniu sobie nieco wiadomości o automatyce hydraulicznej
    cofam to, co napisałem o zbiorniku wyrównawczym - pomyliłem go
    ze zbiornikiem tłumiącym tętnienia w układach pneumatycznych

    Natomiast przypomniał mi się taki pokrętny sposób pomiaru położenia
    siłownika w układzie hydraulicznym z "prostą" geometrią, który mignął
    mi w latach 80. Chodziło o to, że miarą położenia tłoka może być ilość
    oleju, który przepłynął w określonym punkcie dopływu/odpływu cylindra

    Wtedy przepływomierze całkujące nie były proste i małe, ale może dzisiaj
    technika poszła odpowiednio naprzód

    Ja jednak opowiadam się za ultradźwiękowym dalmierzem radarowym
    lub mechaniczną sondą, np. z czujnikiem indukcyjnym
  • Poziom 15  
    Możliwym rozwiązaniem jest zastosowanie czujnika ultradźwiekowego np. SIEMENS Sonar BERO. Czujnik ten ma regulowany zasięg działania. odpowiednie ustawienie i wyregulowanie załatwiłoby sprawę. Można zastosować go w połączeniu z prostym układem np. na LOGO lub EASY, który zamykałby napływ elementów do kontenera po jakimś opóźnienieniu ( eliminacja chwilowego zadziałania czujnika). drugim rozwiązaniem jakie mi się nasuwa jest pomiar wagi kontenera. Ale jest to rozwiązanie dość drogie, wymagające zastosowania czujników np. tensometrycznych. No i pozostanie problem zmiennej wagi przy rożnych gabarytach detali ( blachy , elementy lite).
  • Poziom 19  
    Pomysł z mierzeniem ilości oleju płynącego do siłownika jest bardzo dobry. Przy okazji przypomniał mi się jeszcze jeden sposób:
    Ciśnienie oleju jest utrzymywane przez pompę i jest stałe w całej instalacji jedynie w stanie ustalonym. Ciśnienie na wejściu (króćcu dolotowym) siłownika, który jest w ruchu bez obciążenia jest jednak niższe: powodowane jest to przez straty ciśnienia w rozdzielaczach, zaworach zwrotnych i w samych przewodach. Trzeba założyć czujnik ciśnienia (elektryczny, dwustanowy) przy siłowniku, wyregulowany tak, żeby włączał się w momencie gdy ciśnienie się wyrówna (czyli siłownik zatrzymał się). Teraz wystarczy prosty układ czasowy sprawdzający stan czujnika po ustawionym czasie: jeśli czujnik jest aktywny znaczy to, że kontener jest pełny, czujnik nieaktywny oznacza że siłownik jeszcze się wysuwa (kontener niepełny).
    Układ działa, bo był sprawdzany (korektor sprężyn zawieszeniowych - ciśnienie robocze 115 bar). Dodatkowo przed czujnikiem założony jest zawór dławiąco-zwrotny: spowalnia nieco szybkość siłownika, ale za to obniża ciśnienie o kilkanaście barów w czasie ruchu "na luzie" (łatwiej wyregulować czujnik ciśnienia).
    Układ ten wymaga ingerencji w mechanikę: trzeba odkręcić przewód hydrauliczny od siłownika i wstawić w szereg trójnik, żeby włączyć w instalację czujnik ciśnienia.