Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault LAGUNA II 2001r problem z przepustnicą elektroniczną

30 Kwi 2006 11:29 31425 24
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie!
    Kupiłem Lagune II 1,8 16V 2001r silnik F4P Sterowanie Przepustnicą odbywa sie za pomocą pedału gazu który jest wyposażony w potencjometr, problem polega na tym ze, po nacisnięciu pedału gazu silnik wchodzi na obroty z opóźnieniem 1 sekundy. Pedał gazu rozebrałem i wyczyściłem suwaki potencjometru problem nie zniknął . Czy ktoś z szanownych panów wie jak działa przepustnica i czy jej otwarcie jest w czasie rzeczywistym? jaki silnik steruje jej otwarciem, i czy czyszczszenie przepustnicy może usunąć problem?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Witam.W przypadku elektronicznej przepustnicy bez linki jest sprawą normalną.Po nacisnięciu pedału gazu sygnał z czujnika pedału jest wysyłany do sterownika silnika nastepnie sterownik obliczając połorzenie przepustnicy steruję napięciem na silnik w przepustnicy otwierając ją w dane połorzenie zwiększając zarazem czas ftrysku benzyny.Niesądze aby szyszczenie przepustnicy pomogło w takim przypadku, falowały by wolne obroty i wtedy czyszczenie przepustnicy pomorze,ale trzeba zrobić adaptacje tej przepustnicy w serwisie reno.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Dziękuję za szybkie zainteresowanie się Tematem!
    Jednak chciałbym się dowiedzieć na czym polega adaptacja w serwisie i czy to pomaga, tzn czy wtedy silnik reaguje natychmiast ? bo teraz jest taka sytuacja że przy ruszaniu czasem zgaśnie silnik i wygląda jakbym uczył się jeździć.
    pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Po wyczyszczeniu(umyciu)przepustnicy przestawia się kąt przepustnicy.
    Komputer widzi uchylenie przepustnicy np:4stopnie,a przepustnica po umyciu ma 2 stopnie uchylenia wtedy trzeba ustawić pierwotne ustawienie przepustnicy(przeprowadzić adaptacjię)aby komputer silnika mógł regulować wolne obroty.Niestety ani KTS BOSCHA,ANI GUTMAN tego niezrobi,tylko komputer serwisowy w autoryzowanym serwisie reno.Nieraz pomaga wyczyszczenie przepustnicy i komputer nie traci ustawień adaptacyjnych przepustnicy.Musisz sprubować tak zrobić,jeśli stracisz wolne obroty niestety serwis,koszt adaptacji to ok 100zł w zalerzności od stawki w aso.
    Jeśli kupiłes auto i masz je krutko,warto bybyło wydać tą 100wę i jechać na sprawdzienie elektroniki do serwisu czy wszystko działa ok.Powiedz o swoim problemie tylko niedaj się naciągnąć na jakieś niepotrzebne koszta,poproś o sprawdzenie jeśli coś będzie nietak to ci powiedzą.
    Wiem coś o tym pracowałem w servisie OPLA 6 lat,a teraz od 3 lat w BOSCH SERVICE na stanowisku elektromechanik(elektronik samochodowy).
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Witam ponownie!
    Cieszę się niezmiernie że ktoś kto zna temat ma chęć by mi poradzić i wskazać drogę by pozbyć się problemu, który strasznie mnie nurtuje!
    Wracając do tematu: czyściłem przepustnicę było tam, sporo nieczystościu umyłem wszystko i się lśni jednak jest opóznienie, chciałem to rozbierać i dopatrywać sie usterki - jednak po pana informacji nie bedę nic ruszał tylko pojade do asoi powiem o problemie , czy mam im sugerować by przeprowadzić adaptację ? czy tylko przedstawić problem ? z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam -jednos=czesnie pytając czy mogę pytać w innych problemach których w tym samochodzie jest sporo!
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Poprostu zgłosi Pan tą niedogodność w serwisie.oni sami powinni wiedzieć co z tym zrobić.Jeśli będzie coś nietak od strony elektroniki komuter powinien wykazać jakieś błędy po kturych elektryk dojdzie co jest nietak.
    W dziedznie elektryki jestem lepszy niż mechaniki,ale jeśli Pan będzie miał problem proszę o pytania jeśli będe wiedział pomogę.Jest długi łikend więc mam czas na odpisywanie na problemy waszych aut.W dni powszednie będzie trocę gorzej.
    Pozdrawiam.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 10  
    Samochód był podpinany pod komputer i własciciel warsztatu powiedział że nie ma żadnego defektu i wszystko jest dobrze., jednak nie był to autoryzowany serwis reno i nie wiem czy urządzenie diagnostyczne jakim dysponował wszystko potrafi zdiagnozowac, podejrzewam ze ten gośc nie miał pojęcia o adaptacji . Jutro pojadę do ASO i przedstawię problem napominając o adaptacji.
    Ciągle jestem przekonany że z tym autem coś jest nie tak, bo nie chce mi się wierzyć że auto tej klasy ma dziurę w gazie i reaguje z takim opóźnieniem.
    Jeszcze raz dziękuję za poradę i mam nadzieje że jutrzejsza wizyta w ASO rozwiąże problem.
    pazdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam!
    Byłem w autoryzowanym serwisie renault gościu podpioł lagunę pod laptopa ( CLIP ) wyregulował obroty ( troszkę je podniósł do 900rpm)
    coś tam jeszcze posprawdzał i chodzi super nie trzęsie i się zbiera, ma minimalne opóźnienie ale te typy tak mają jest opóźnienie nie tyle w otwarciu przepustnicy ,co informacji docierającej do wtrysku, ale jest to akceptowalne i nieuciażliwe jestem nareszcie zadowolony z pracy tego motoru. Zdziwiłem się tylko po otrzymaniu rachunku bo widniała tam kwota -tylko 60,39 brutto. warto było i tanio!
    Pozdrawiam !
  • Poziom 1  
    Od jakiegoś czasu włącza mi sie kontrolka \\/\\/ w żółtym kwadracie nad nią jest kont.od świec żarowych palą się równocześnie dodam jak silnik jest zimny jest ok. kiedy sie nagrzeje wyciągne karte i włoże ją spowrotem wtedy jest problem kontrolki palą się silnik pracuje pomiędzy 2 a 3 tyś.obr.znalazłem przekaznik koło akumulatora kiedy go wyciągnę i włożę słyszę sichy pisk i wszystko jest ok.dodam że próba wymiany przepustnicy nic nie zmieniła oczywiście po wymianie przepustnicy nie resetowałem kompa i to chyba był błąd teraz mam dalej starą przep.dodam że po wystygnięciu silnika też wszystko jes oki .proszę o pomoc nr.GG 8629910 POZDRAWIAM

    Dodano po 1 [minuty]:

    sprostowanie ---- LAGUNA 1.8 16 V 2002ROK----
  • Poziom 10  
    Witam
    temat przepustnicy przerabiałem 2 lata temu, i myśle że na ten temat wiem już wszysto-choc ciągle jestem przez ten samochód zaskakiwany
    Podstawą jest zawsze odłaczenie - akumulatora zresztą wątków jest tyle ze podam Panu nr telefonu na gg i jeśli chce Pan zasięgnąc rady chętnie udzielę.
  • Poziom 6  
    Witam
    Również mam problem z przepustnicą tylko w Clio III. Gdy pierwszy raz wyświetlił się błąd \/\/\/ objawy były takie że generalnie mogłam jechać jednak obroty nie przekraczały 3000 przy maksymalnym gazie a podczas jazdy to cały czas był 2000. Prędkość w granicach 23-30 na prostej (myślałam, że inni użytkownicy mnie zamordują za taką jazdę)., Mechanik po podpięciu do komputera zdiagnozował zacięcie przepustnicy przeczyścił przepustnicę skasował błąd i zrobił adaptację, pojeździłam 3 dni i znowu niespodzianka ponownie kasowanie błędu adaptacja, mechanik powiedział, że nie gwarantuje że się nie powtórzy i miał rację po tygodniu to samo więc zamówiliśmy nowa przepustnicę pierburga taką jak jest na pierwszy montaż. Zamontowana po adaptacji pojeździłam niecały tydzień i znowu to samo. umówiłam się do warsztatu który specjalizuje się we francuzach diagnoza błąd ładowania akumulatora ( za wysokie) i oczywiście błąd przepustnicy. Po skasowaniu błędu przepustnica nie chciała przejść adaptacji ponieważ nie było wolnego miejsca musiałam poczekać 2 dni mogłam normalnie jeździć bo błąd był skasowany. w ciągu tych 2 dni błąd się wyświetlił ponownie. Z wizją jazdy 30 km/m żeby odstawić samochód do mechanika wsiadłam i mile się zaskoczyłam błędu nie było (chociaż nie był kasowany) mogłam dojechać normalnie. Odstawiłam do warsztatu sprawdzili wszystkie połączenia elektryczne stan kabli wszystko było ok dało się również przeprowadzić adaptację szczęśliwa pojeździłam 1,5 tygodnia i dziś znowu powtórka z rozrywki. Macie jakieś doświadczenia sugestie może to jakaś pierdoła?
  • Poziom 6  
    Właśnie rozmawiałam z mechanikiem, powiedział, że może to być wina alternatora przez zw wysokie ładowanie przepustnica gubi nastawy. Odstawiam do sprawdzenia alternator liczę, że pomoże.
  • Poziom 6  
    ładowanie 14,7 V
    Nie testowali alternatora bo nie robią tego u siebie tylko ktoś im to robi. ja musiałam odebrać samochód w tym samym dniu. Czasu starczyło na sprawdzenie wszystkich kali i przeczyszczenie wtyczek
  • Poziom 23  
    Czasami przeczyszczenie wtyczek nie pomaga. Pasuje koleżanko żeby mechanicy na razie naprawili problem ładowania a później jak są pewni że kable i wtyczka ok pozostaje komp. Jak jest możliwość proszę podmiencie cewki jeszcze.
  • Poziom 6  
    ok dzięki jadę odstawić autko

    Dodano po 7 [godziny] 23 [minuty]:

    No i klapa, alternator wymieniony przejechałam ok 30 km zatrzymałam się przy przedszkolu, i po uruchomieniu silnika znowu błąd
  • Poziom 6  
    Dzisiaj znowu wizyta w warsztacie, kasowanie błędu i ponowne sprawdzenie wtyczki i dociśniecie połączeń. Gdy zapytała o cewkę i komputer mechanik to wykluczył, powiedział że jeżeli się sytuacja powtórzy to sugeruje wymianę wtyczki przy przepustnicy. Co o tym sądzisz kamiloskop?
  • Poziom 23  
    Na razie wtyczka później sterownik. Raz miałem sytuację że wszystko zryte co możliwe i dopiero po wymianie jeden cewki przestało. Oczywiście później cały komplet poszedł nowy.
  • Poziom 6  
    Dzisiaj sprawdzałam cenę wtyczki niestety nie jest dostępna sama wtyczka tylko cała wiązka elektryczna koszt bagatela 2100. Więc wtyczki na nową nie wymienię :-(
  • Poziom 6  
    Mechanik zastanawia się czy ryzykować bo u mnie nie widać uszkodzeń. Ma pomyśleć co jeszcze może być i oddzwoni do mnie.
  • Poziom 43  
    @Anulka14027 Piękna opowieść z Tysiaca i Jednej Nocy. :D Wprawdzie nie jestem ,,samochodziarzem", ale ...czy ten ,,genialny mechanik" sprawdził wszystkie połączenia ,,wtyczki" do przepustnicy, do potencjometru pedału i do ECU ? Bo cykliczność powstawania tej samej usterki i jej ,,samonaprawialność" sugeruje choćby banalne przetarcie izolacji na którejś wiązce.
  • Poziom 43  
    @Anulka14027 Nie wiem jak to w Polsce wygląda, ale tutaj w Trzecim Świecie, u Murzynków, mój Kolega, mechanik - elektronik samochodowy, w takich przypadkach podłącza tzw. ,,data logger" pod OBD2 i każe klientowi jeździć. Po paru dniach zczytuje się błędy i coś troche jasniej się robi. :D