Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dymienie z wydechu w motorze dwusuwowym Suzuki RG 80 - 2T

30 Kwi 2006 13:47 10013 17
  • Poziom 12  
    Witam serdecznie, mam motor z 1992r. suzuki rg 80, jest to silnik dwusuwowy z jednym cylindrem. Motor ma dozownik oleju - mieszanka paliwa z olejem

    Od niedawna pojawia się bardzo intensywne dymienie z silnika jest to biały dym.

    Przypuszczam iż przyczyną tego może być :
    1. olej który ostatnio wlałem do mieszanki (olej Valvoline'a do motocykli dwusuwowych) bo niedługo po wlaniu tego oleju pojawiło się owe dymienie. Ostatnio jeździłem na Mixolu S z Orlen'a

    2. ostatnio wlałem do silnika olej do przekładni automatycznych, było tam napisane że wlać 850ml ja wlałem litr.

    3. raczej nie przypuszczam aby winą były pierścienie ponieważ w listopadzie był wymieniony tłok, łożysko na wale pierścienie i pokrewne. Poza tym chyba jeśli przez zużyte pierścienie przedostaje się olej z silnika to dym jest chyba czarny ?!

    4. ostatnio była robiona regulacja gaźnika i nie powinno się chyba od tego to dziać


    Pomóżcie co robić ? bo nie wiem czy to co napisałem jest prawdą bo ja się za bardzo nie znam na mechanice :(

    pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc
  • Poziom 24  
    Nie znam sie co prawda na dwusuwach, ale skoro dym jest bialy, to nie wyglada mi to na problem zwiazany z olejem. Jesli jest palony "nadprogramowy" olej, to jak wspomniales dym powinien byc wlasnie czarny. Szukalbym wiec w innym kierunku.
  • Poziom 12  
    Czyli raczej olej od mieszanki ?
  • Poziom 24  
    Tu sie nie chce wymadrzac- jak pisalem z dwusuwami nie mam doczynienia :) Ale z moich doswiadczen wynika ze olej raczej nie pali sie na bialo:)Mysle ze dotyczy to tez tego do dwusuwa.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    DZIARA napisał:

    3. raczej nie przypuszczam aby winą były pierścienie ponieważ w listopadzie był wymieniny tłok, łozysko na wale pierścienie i pokrewne. Pozatym chyba jeśli przez zuzyte perścienie przedostaje się olej z silnika to dym jest chyba czarny ?!

    jaki olej z silnika to jest dwusów smarowany mieszanką a nie olejem w silniku olej jest tylko w skrzyni możliwe że stąd podciąga przez symering

    A tak poza tym to troche nie te forum bo tu się mechanicznie zaczyna robić
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Cytat:
    jaki olej z silnika to jest dwusów smarowany mieszanką a nie olejem w silniku olej jest tylko w skrzyni możliwe że stąd podciąga przez symering


    tak oczywiście pomyliło mi się oczywiście olej przekładniowy jest wlany nie silnikowy, a jeżeli jest wlany do przekładni automatycznych a ja nie wiem jaka tu jest przekładnia (jesli chodzi o biegi to tu jest skrzynia manualna) i czy ma to jakies znaczenie czy olej do przekładni automatycznych jest wlany do przekładni nie aytomatycznych bo ten olej był jako olej do przekładni samochodowych czy to mas jakies znaczenie ?
    ale nie jestem pewien bo dymienie zaczęłosię jeszcze chyba przed wlaniem oleju do silnika
  • Poziom 24  
    Mam czasami podobne objawy w dwusuwie, co prawda prymitywniejszym (MZ-250) ale zawsze. U mnie też kopci na biało i z tego co zdążyłem wybadać jest to spowodowane nagromadzeniem oleju w tłumiku i jego wypalaniem. Mi pomaga przejechanie odcinka 3-5 km dość ostro (wysokie obroty silnika). Zostaje wtedy z tyłu chmura dymu ;) ale jest spokój na jakieś pół roku :)
  • Poziom 12  
    Własnie w tym rzecz że u mnie to nie pomaga jadę na pełnej prędkości 10km i nie pomaga - jestem zmuszony do jazdy po wioskach bo w mieście bym powodował wypadki przez ten dym :)

    Na poczatku zawsze sobie troche posmoli z wydechu przy odpalaniu ale po chwili zawsze przechodzi ale tym razem coś jest nie tak bo dymi cały czas - podejrzewam złą dawkę oleju
  • Poziom 10  
    Silnik dostaje za dużo oleju, który sie nie spala i stąd to dymienie... lepiej sprawdź dozownik... olejem w skrzyni się nie przejmuj, jak kółka się kręcą to jest dobrze...;]
    zapraszam do lektury o silnikach 2-suwowych... http://2takt.w.interia.pl/
    pozdro
  • Poziom 12  
    Teraz problem polega na tym gdzie ten olej się miesza z benzyną ? bo przewód od oleju mieszanki idzie do silnika a paliwo do gaźnika jak wyregulować dopływ oleju ?

    Dodano po 36 [minuty]:

    jeszcze wydaje mi się że ten olej valvoline'a ma za duże stężenie i to może być przyczyna do mneijszych pojemności chyba nie jest aż tak gęsty olej potrzebny
    chyba :)
  • Poziom 10  
    przewód od oleju idzie do dozownika, który jest napędzany wałem korbowym, dalej olej idzie do gaźnika, gdzie się miesza z paliwem. Generalnie ilości dawkowania oleju nie da się regulować, sprawdź tylko czy z tym dozownikiem jest wszystko ok.....
    Jeżeli na butelce jest napisane 2T tzn że jest dobry...
    Jeszcze jedno pytanie... czy czuć spadek mocy?? tzn odkręcasz gaz i niechętnie się wkręca no obroty, tak jak na zimnym silniku??
    a i jaka jest świeca (kolor)???
  • Poziom 12  
    No właśnie wróciłem z garażu :
    odkręciłem zbiornik oleju od mieszanki i wylałem ten olej valvoline'a spowrotem do butelki (oczywiście ten olej to 2T - i nawet na opakowaniu było napisane że idealny do silników o małej mocy ale z dużym przebiegiem czyli idealnie do mojego by pasował)
    wystawiłem go z garażu i odpaliłem, (bez zbiornika oleju mieszanki) i dymił dalej :( tylko nie wiem czy to jeszcze te resztki które były w silniku i w przewodach się jeszcze dopalają czy teraz to mi się zaciera tłok i te dymimenie to nie sprawa oleju tylko zlego oleju przekładniowego !

    jutro będzie naprawa metodą prób i błędów część 2. szkoda tym bardziej bo jutro ostatni dzień zlotu w gryfinie :(

    Dodano po 2 [minuty]:

    smyk01 napisał:
    Jeszcze jedno pytanie... czy czuć spadek mocy?? tzn odkręcasz gaz i niechętnie się wkręca no obroty, tak jak na zimnym silniku??

    ja wiem czy czuś spadek tej mocy... raczej nie, powiedziałbym że normalnie chodzi - jak zawsze

    Cytat:
    a i jaka jest świeca (kolor)???

    świeca była ostatnio wymieniana i jest zamontowana świeca NGK - a kolor? raczej nie wiem. była w żółtym opakowaniu. a gdzie to można sprawdzić ? jakie jest tego znaczenie ?
  • Poziom 10  
    Chodzi o kolor świecy w miejscu gdzie przeskakuje iskra a nie opakowania... I proponował bym zainwestować w jakiś lepszy olej do paliwa np. jakiś półsyntetyk.
    Marcin
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    nie wiem czy juz rozwiazałes ten problem ale miałem tak samo , problem tkwił w rozszczelniekiu komory gdzie jest wał i podsysał mi olej ze skrzyni biegów trzeba rozebrać silnik i wymienić uszczelnienie, najlepiej składać na silikonie... czerwonym oczywiscie..
  • Poziom 21  
    Masz typowy objaw uszkodzonego simmeringu na wale korbowym .Potrzeba po spuszczeniu oleju zeskrzyni i zdjęciu pokrywy sprzeła zdemontować z wału naped sprzegła i wymienic simmering. Ujawniło sie to po zastosowaniu oleju ATF który jest zadszy od przekładniowego więcej sie więc go dostaje do komory korbowej.
    Ponieważ na wale po obu jego stronach są dwa simmeringi jak padł jeden to wkrótce czeka to samo ten od strony prądnicy. Lepiej więc wymieńic za jedna rozbiórka moto dwa.
    Co do dozownika to nie odpalaj moto bez smarowania silnika. Jesli chcesz zrezygnowac z dozownika mieszaj olej z paliwem i wlewaj mieszanke do baku. Sposób ten jest pewniejszy od dozownika. Nie stosuj mixola do silnika 2t nowej generacji , ktory kręci sie powyzej 8000 obr/ min jesli chcesz troche dłużej nim pojeżdzic. Jeśli nie stac cie na lepszy olej ,lej Semisyntetic 2T z orlenu.
    Robiąc mieszanke paliwa z olejem nie sugeruj sie napisem na butelce zeby mieszać 1:50. mieszaj wg normy fabrycznej dla tego silnika. Jeśli nie znasz normy stosuj 1:33 - na 33litry benzyny 1litr oleju.
    Kolor elektrod swiecy swiadczy o składzie mieszanki paliwo - powietrze. Powinna byc jasnobrązowa. Czarna ,tłusta lub biała świadczy o złej regulacji gaznika lub zbyt duzej ilości oleju w mieszance. Swieca powinna byc dobrana do tego silnika według katalogu. Nie może to byc dowolna swieca. Liczy sie wartośc cieplna swiecy czyli jej mozliwość samooczyszczania sie elektrod.
    Poziom oleju w szkrzyni ma znaczenie. Po to sa otwory kontrolne w pokrywie sprzęgła lub wskaznik bagnetowy. Moze byc to przyczyna przedostawania sie oleju ze skrzyni do komory wału. Olej do skrzyni powinien być klasy SAE 80 lub olej silnikowy klasy SAE15W40. Nie moze to być olej syntetyczny ze względu na ślizganie sie sprzęgła , tylko mineralny dobrej klasy. Nie lej wynalazkow.
    Olej zawsze w silniku spala sie białym dymem. Czarny dym w silniku benzynowym swiadczy o zbyt bogatej mieszance.
    Po twoich postach widzę że nie masz zadnego doświadczenia z moto wiec naprawę lepiej powierz komus co ma o tym jakieś pojęcie lub serwisowi.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Breżniew napisał:
    Nie moze to być olej syntetyczny ze względu na ślizganie sie sprzęgła , tylko mineralny dobrej klasy.

    witam Breżniew napisałeś dużo prawdy ale co do oleju to błąd sprzęgło będzie się ślizgać przy zastosowaniu oleju z dodatkiem grafitu tak jak to jest w olejach do skrzyń biegów samochodowych grafit jest tam dodawany ponieważ występują duże obciążenia a nie ma znaczenia czy będzie mineralny czy syntetyczny
  • Poziom 21  
    Nie spotkałem sie jeszcze z dadatkiem grafitu w oleju przekładniowym a tym bardziej w silnikowym . Dodatek grafitu powstaje samoczynie w oleju na skutek procesu spalania. Drobinki węgla rozpuszczone w oleju zmniejszają tarcie . Do olei syntetycznych dodawane sa składniki zmniejszające tarcie np MOS ktory moze powodowac problemy ze sprzęgłem. Dla tego do motocyklowych skrzyń biegów są produkowane specjalne oleje.
    Do motocyklowych skrzyn biegów nie nalezy uzywac olei przekładniowych z samochodowych skrzyń biegów i tylnych mostów.Są one przystosowane do smarowania wolniej obracających się przekładni , często o zazębieniu ewolwentowym i maja zbyt duzą lepkość. W moto stosowanie takiego oleju powoduje stratę mocy na skutek wzrosu oporów w samym oleju jak równiez skleja tarcze sprzęgła. Objawia się to tym , ze mimo wciśniętego sprzęgła przy właczaniu biegu silnik ciągnie do przodu moto. Szczegolnie przy zimnym silniku.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    nie chcę się kłucić ani wymądrzać ale z tego co wiem MOS wchodzi w skład smaru grafitowego
    z poważaniem goldwinger