Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prostownik do akumulatora żelowego 12v 100Ah

$$$misiek 01 Maj 2006 09:16 9582 2
  • #1 01 Maj 2006 09:16
    $$$misiek
    Poziom 2  

Witam wszystkich, proszę o pomoc i zaznaczam że jestem pierwszy raz na forum.
    Na początek dodam że jestem kompletnym laikiem. Posiadam akumulator żelowy SSB 100Ah 12V który używam do zasilania silnika elektrycznego do łodzi. Posiadam również prostownik - jak to dla laika - automat - (KINZO 19A1260), który używałem do ładowania zwykłego akumulatora samochodowego.
    Czy takim prostownikiem mogę ładować i czy naładuję ten akumulator,
    Czy nie uszkodzi się w żaden sposób akumulator ani prostownik
    Jeśli nie mogę używać tego prostownika to jaki mam kupić i jak nim ładować ten akumulator.

Pytania te nasuwają sie mi dlatego, iż w sklepie w którym kupowałem ten akumulator powiedziano mi, że musze do niego dokupić "specjalny"prostownik, którego cena oczywiście mile zaskakuje :), i że tylko nim będę mógł całkowicie naładować ten akumulator.

Z góry dziękuje za odpowiedzi na moje pytania i rozwianie moich wątpliwości

Pozdrawiam.

0 2
  • #2 01 Maj 2006 17:33
    Jerzy Węglorz
    Poziom 38