Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zakłócenia cb midland 1001z

01 Maj 2006 10:35 7111 24
  • Poziom 13  
    Witam!!
    Mam takie radyjko jak w temacie i badziewiarska andenke magnetyczna za jakies 50 zeta. Mój problem polega na tym ze jak dodaje gazu w samochodzie to wskaźnik poziomu sygnalu glupieje i dochodzi czasami do czerwonych diod. Moj samochodzik to stary ale jary ford escort 1987r na gazniku, przewody wysokiego sa nowe, szczotki na alternatoze tez i nie wiem co dalej?? Antenke zamiezam wymienic na new alske powiedzcie co o niej sadzicie?? Pozdrawiam 4all
  • flexghzflexghz
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    najpierw sprawdz skad wchodza zaklocenia do radia.wykrec antene i sprawdz czy nadal to samo jesli tak to zaklocenia przychodza po zasilaniu.wtedy musisz zamontowac filtr na przewodach zasilajacych radio.czasem bardzo skuteczne rozwiazanie.pozdro
  • flexghzflexghz
  • Poziom 16  
    Kolega kriss51 jak najbardziej ma rację. Ja jeszcze dodatkowo proponował bym sprawdzić instalację wysokiego napięcia w samochodzie, chodzi głównie o to czy przewody mają dobry styk i czy są w dobrym stanie, ponieważ są to zakłucenie iskrowe.
  • Poziom 13  
    koledzy dzieki za tak szybka odpowiedz! A wiec sprawdzilem jak antena na dachu to sa zaklocenia a jak w bagazniku to ich nie ma?????
    co to moze byc???
  • Poziom 16  
    pawlosso napisał:
    koledzy dzieki za tak szybka odpowiedz! A wiec sprawdzilem jak antena na dachu to sa zaklocenia a jak w bagazniku to ich nie ma?????
    co to moze byc???

    Wychodzi na to, że zakłócenia dochodzą przez antenę a nie przez zasilanie.
    W takim przypadku przyczyny trzeba szukać w instalacji zapłonowej.
    Jak pisałem wcześciej trzeba się upewnić czy przewody zapłonowe mają dobry styk i ewentualnie poczyścić blaszki papierem ściernym oraz czy nie mają przebicia. Trzeba też sprawdzić omomierzem czy masa radia (na obudowie) ma dobre połączenie z karoserią. Poszukiwanie tego typu zakłóceń to sprawa dość mozolna ponieważ dość dużo czynników może mieć na to wpływ (a trzeba trafić na ten właściwy :roll: ).
    Powodzenia.
  • Poziom 13  
    A nie ma jakiegos filtra??

    Dodano po 39 [minuty]:

    czy uszkodzona badz zle zestrojona antena moze tez takie cos powodowac???
  • Poziom 16  
    Z tego co pisałeś zakłócenia są zbyt duże aby mogły być powodem złej anteny. Na pewno nie.
    Co do filtra to są jedynie filtry które stosuje się na przewód zasilający, ale jak wykazały twoje testy zakłócenia przychodzą inną drogą czyli poprzez antenę.
  • Poziom 13  
    Witam!!!
    Przeczyscilem styki w przewodach wysokiego, a zaklocenia dalej sa kopulka jest nowa i palec tez??
    Slyszalem ze kotos zakladal pierscienie ferydowe na przewody wysokiego napiecia co o tym myslicie?? Chcialbym zebyscie wyrazili swoja opinie na temat anteny president new alaska??
    Dzieki za pomoc!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    ja wygladaja te zaklocenia.czy jest to gwizd.jesli tak to pochodza z alternatora.
  • Poziom 13  
    Witam
    Sprawa wygląda tak ze jak odpalam samochód to wskaźnik diodowy idzie do góry do żółtych diod jak stoi na wolnych obrotach to jest ok ale jak dodaje gazu to znowu się podnosi a w radiu są raczej trzaski!
    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Ma ktos jakis pomysł?????????
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Najlepsza rada to: zmień radio i antene na coś normalnego. Bo wymienisz całą elektryke a i tak nie będzie działać jak trzeba...
  • Poziom 33  
    Sady napisał:
    Najlepsza rada to: zmień radio i antene na coś normalnego. Bo wymienisz całą elektryke a i tak nie będzie działać jak trzeba...

    Albo wymień silnik na jakiegoś Diesla albo nowszy silnik z układem bezrozdzielaczowym (oddzielna cewka na każdy cylinder).

    A tak na poważnie, to tylko całkowicie zaekranowany układ zapłonowy zagwarantuje Ci brak zakłóceń ze strony tego układu. Ale takie coś widziałem tylko w pojazdach wojskowych i dawnych radiowozach milicyjnych.
  • Poziom 13  
    Hmm widze ze sprawa raczej beznadziejna coz trzeba sie z takim stanem rzeczy pogadzic chyba ze ma ktos jakas jeszcze inna rade??
    Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Może postaraj się pożyczyć od znajomego inny radiotelefon CB i sprawdź czy zakłucenia znikną lub zmaleją. Może Twoje radio jest zbyt mało odporne na ten rodzaj zakłóceń.
  • Poziom 14  
    kolego ja miałem taki sam problem z antena magnesowa wymieniłem ja i znikły prawie wszystkie zakłócenia dodam ze na takim zamym radiu jak ty zmieniłem antenke na normalna nie magnesowa i wszystko sie poprawiło. W załaczniku masz schemat filtra antyzakłóceniowego filtr podłaczasz miedzy radio a zasilanie
  • Poziom 13  
    Witam!!
    Dzieki kolego za schemat filtra tez mysle ze to wina tej dupnej antny, jescze wyczytalem ze mozna podlaczyc do maski od silnika taki przewod ja w maluchach mosowy zeby maska zrobila cos w stylu klatka faradaya co o tym myslicie??
    Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    pawlosso napisał:

    wyczytalem ze mozna podlaczyc do maski od silnika taki przewod ja w maluchach mosowy zeby maska zrobila cos w stylu klatka faradaya co o tym myslicie??
    Pozdrawiam

    "Kto nie próbuje, ten życia żałuje" :wink:
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Kolego najlepiej spieniężyć tego midlanda i zakupic cos normalnego z filtrem ANL np Unidena, niewiele droższy. Ja posiadam Toyotke Corolle i tak mi sieje z pompy wtryskowej i ukladu elektrycznego ze tragedia. Testowalem na wielu "zaawansowanych" radyjkach ( Intek, TTI, ALAN 78, 48, Roadcom) bez wlaczania zaplonu i silnika odsluch w kazdym przypadku idealny, po wlaczeniu tragedia. Antenki tez zmienialem od Hustlera IC100 przez AS-100 do ML-145 i to samo. Filtry na zasilaniu nic nie daja.

    Dopiero po zmianie na normalne radyjko (UNIDEN 520) dziala idealnie podobnie jak na PRESIDENCIE - po prostu wykonanie lepsze i rewelacyjny filtr ANL

    Pozrdawiam
    SNEYK
  • Poziom 23  
    Witam!!
    ja mam Unidena 520 i jak odpale autko to tez słysze lekki szumo-świst;/ chyba bede musial zamontować filterek...
    przedtem miałem radyjko podłączone z zasilania od radia i tego nie było...
  • Poziom 11  
    A ja wyraze swoja opinie na temat zaklocen.
    Mialem kiedys Unidena 520xl + antenke Ohio magnesowa i zaklocenia nawet na wlaczonym filtrze ANL. Caly czas bylo slychac jak silnik pracuje. Teraz mam Presidenta Valerego z antenka Alan PC4 zamontowana na stałe w dachu i zaklocenia tez sa ale jak wlacze ANL to reka odjął. A teraz do rzeczy, otóz : gdy mialem wylaczony silnik i wlaczone CB niespodziewanie podjechal kolega swoim polonezem i tak sie przekonalem , ze zaklocenia mam poprzez antenke poniewaz zaklocenia pochodzily z jego samochodu. I tu moje pytanie do fachowcow lub ludzi ktorzy uporali sie z tego typu problemem jak na stale pozbyc sie zaklocen.
  • Poziom 20  
    Widzę że nie tylko ja męczę się z zakłóceniami. Też mam tego midlanda i antenę midland 18-240, wiem ze to badziew, ale nie narzekam (założyłem kabel na 3,64m i jest spoko) i zakłócenia przy chodzącym silniku są minimalne, można je pominąc bo nie przeszkadzają, ale jak tylko włączę jakikolwiek silnik (wycieraczki, nawiew, spryskiwacz szyby, wentylator chłodnicy) to tragedia "pyrczenie" w radiu że nie można nic usłyszeć, kreski na radiu idą do końca zółtych. Zakłócenia wpływają tylko na odsłuch, nie idą na nośną. Jak odkręcę antenę lub ją ściągnę z dachu to cisza. Więc antena je wyłapuje, jak się tego pozbyć. Gadałem z gościem od CB i mówił że zakładać do każdej szczotki przy silniku kondensator do masy. Tylko nie dopytałem jakiej wartości, a nie mam kontaktu z nim teraz, może ktoś wie. Mówił że wszystkie filtry na kabel zasilający to szajc a kondensatory wyciszą do zera. Miałem antenę Midland ml 145 i zakłócenia takie same. Auto to Fiat Uno 1.0 na gaźniku. Po przełożeniu kompletu do golfa 3 1.9 TDI cisza i spokój. Widocznie to radio z anteną nie chce siedzieć w Unie.
  • Poziom 2  
    Koledzy, prowadze w moim mieście cb serwis i mam na codzień do czynienia z zakłóceniami w autach. w tym przypadku pomoc może zmiana anteny magnesowej na montowaną na uchwycie/ na stałe. Zachowując dobre połączenie uchwytu za masą auta pozbędziemy się większości zakłóceń.
    pozdrawiam
  • Poziom 20  
    To że montowana na stałe jest dużo lepsza to wiem, tylko jest przeszkoda na drodze- dziura w dachu. Uchwytu nie da rady założyć. Są jakieś sposoby na uciszenie zakłuceń tylko nikt nie powie jakie- oprócz typu zmień radio, antane czy auto to ucichnie.
  • Poziom 31  
    Zamiast robic kolejną dziure, Fiat ma ich pewnie juz wiele, poprostu wymontuj orginalna antene UKF i zamien ją na CB. Do radia UKF podlacz jakąs wewnetrzną np. klejona na szybe albo zamontuj spliter. :D