Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

szarpanie przy jeździe na gazie golf 3 1.4

czarek walkowski 02 Maj 2006 14:48 18005 16
  • #1 02 Maj 2006 14:48
    czarek walkowski
    Poziom 10  

    Witam
    Posiadam golfa 3 1.4 92 r. z instalacją gazową (4 lata). Ostatnio pojawił się problem przy jeździe na gazie. W momencie przyspieszania pojawia się szarpanie, które łagodnieje w momencię ustabilizowanej jazy( choć nie zupełnie). Byłem u gazownika(u którego instalacja była montowana), który podłączył instalkę pod komputer i stwierdził ,że wszystko jest ok, mieszanka jak najbardziej właściwa. Poradził wymienić mi świece, co niezwłocznie uczyniłem. Bardzo się ucieszyłem,gdyż dzieki wymianie świec problem zniknął. Niestety sielanka nie trwała zbyt długo.Problem powrócił więc pofatygowałem się do gazownika kolejny raz. Tym razem stwierdził,że do wymiany nadaje się kopułka i palec rozdzielacza. Dokonałem owej wymiany, jednak nie osiągnąłem zamierzonego celu. Auto nadal szarpie (wydaje mi się ,że powymianie kopułki i palca szarpie nawet bardziej). Przewody elektryczne wymieniałem zupełnie niedawno (Santech , specjalne do LPG). Nie mam koncepcji co do powodu tego szarpania, postanowiłem jeszcze rqz wymienić świece ( może to była wina kopułki i rozdzielacza, które poprzez swoje nieprawidłowe działanie spowodowały uszkodzenie świec). Jeśli to nie pomoże no to naprawdę chyba się poddam... Za wszelkie wskazówki i pomoc oraz poświęcony czas z góry bardzo dzieki.
    Pozdrawiam
    czarek

    0 16
  • #2 02 Maj 2006 16:52
    nermal
    Poziom 13  

    ile przejechales na tej instalacji ?? jesli okolo 100 tys km problem moze tkwic w parowniku. W momencie naglego przyspieszania samochod zachowuje sie jakby sie dławił?? jaka masz instalacje??

    0
  • #3 02 Maj 2006 18:04
    kordel
    Poziom 25  

    Ja jeszcze bym wrocil do przewodow. Na rynku jest wiele roznorakich przewodow i to, ze kupiles przewdy specjalne do LPG nie oznacza, ze sa dobre. Jest wiele przewodow, ktore juz jak leza w sklepie to nadaja sie na smietnik, a nie mowiac o zalozeniu do auta. Po za tym nie ma czegos takiego jak przewody do LPG. Daja inny sklad chemiczny iskry? :-) Iskra jest iskra i na chlopski rozum mozna to tak wytlumaczyc, ze chodzi o to zeby rdzien byl dobry, a izolacja nie dostawala przebicia. A te przewody niby do LPG to tylko chwyt reklamowy. Ja osobiscie kiedys kupilem przewody wspomnianej firmy dla proby i byly niestety do d... Moze to byl przypadek, ale watpie bo caly komplet mial przebicie, wiec oddalem je do hurtowni i nigdy juz wiecej na nie nie patrze. Czy ten gazownik pokusil sie o sprawdzenie tych przewodow? A czy Ty je sprawdzales? Niewazne, ze niedawno kupiles, pytanie czy sa dobre. A tym bardziej jak juz swiece miales zle to przewody mogly dostac przebicia.

    0
  • #4 02 Maj 2006 20:37
    marcinmisiek102
    Poziom 12  

    witam
    na początek sprawdź czy na benzynie jest podobnie , najlepiej rozpędź sie do ok 50 km/h i włóż 5 bieg, i pedał w podłogę jak zacznie szarpać /nawet tylko raz/na benz to znakiem tego coś nie tak z wysokim napięciem np z przewodami - sentech to to samo co janmor czy kager, upalają się po jakimś czasie, lipa,,,, ew cewka lub moduł
    jeśli tylko na gazie a 4 lata lub ponad 100tys to reduktor- parownik do regeneracji
    ps jeśli to lovato lub tomasetto lub brc; innych nie polecam regenerowac lepiej wymienić na nowy

    pozdrawiam

    0
  • #5 02 Maj 2006 22:35
    benek
    Poziom 10  

    Sprawdź gumę pod wtryskiem na kolektorze ssącym.

    0
  • #6 03 Maj 2006 10:32
    Slawek J
    Poziom 30  

    Zaczne od tego ze nie ma czegos takiego jak swiece czy przewody do LPG. Przewody nalezxy uzywac takich jakich poleca producent. Mimo wszystko sprawdzilbym jeszcze kondycje reduktora gdyz uplyw czasu i kilometrow powoduje stwardnienie membram w nim i przestaje on poprawnie dzialac.
    Pozdrawiam.

    0
  • #7 03 Maj 2006 10:45
    Nowotczyński
    Poziom 14  

    Pytanie podstawowe czy szarie ,czy się dusi.Jeśli na biegu jałowym poszrpuje to jedno,jeśli podczas dodania gazu na postoju szarpie(a nie szarpało na biegu jałowym) to przewód WN,kopułka,może świeca.Jaśli szarpie podczas przyśpieszania (duże obciążenie) to świeca,kopuł.,przewód wn i jak ktoś słusznie zauważył gumowa podstawa wtrysku.Jeśli się dusi to uboga mieszanka,ewentualnie zużyty(zasyfiony) reduktor.

    1
  • #8 03 Lip 2006 14:28
    toffic-k
    Poziom 16  

    Proponuje wrócić do "starych" przewodów, jeśłi tylko są oryginalne. I tak wytrzymają dużo więcej niż te "specjalnie do LPG". Polecam zmniejszyć odstęp na świecach do ok.0.6mm. Jeśli to nic nie pomorze, do sprawdzenia kwalifikują się moduł, cewka i ustawienie zapłonu. Oczywiście, podstawa wstrysku też, należy sprawdzić szczelność całego układu ssącego. Polecam również sprawdzić stan membran w reduktorze, ew. wymienić i ponownie wyregulować.

    0
  • #9 30 Sty 2009 22:56
    Sebastian_Z
    Poziom 9  

    Witam....
    Podepne sie pod temat:)
    mam gaz od roku i wyminiłem jak kolega tyle ze w golfie 1,6 55 kw silnik AEE wielopunkt przewody swiece filtr powietrza gazu
    Na benzynie jedzie super mechanik porównywał z 1,8 to stwierdził ze nawet lepiej,,,
    na gazie jak jade po drodze równej i spokojnie to jedzie normalnie ale jak trzeba przyśpieszyć albo podjechac pod górke zaczyna szarpać jak mu depne to obroty spadaja

    Dodano po 5 [minuty]:

    mi sie dusi na gazie jak depne po gazie nei wiem co robić pomocy

    0
  • #10 31 Sty 2009 12:38
    toffic-k
    Poziom 16  

    źle ustawiona instalacja, lepiej zmień gazownika bo widocznie na jakiś buraków trafiłeś

    0
  • #11 28 Mar 2009 20:46
    sylwek_j
    Poziom 10  

    Witam
    Mam Cordobe z takim samym silnikiem co Sebastian_Z i idenyczne objawy
    Czy ktoś sie uporał juz z tym problemem prosze o podanie przyczyny
    powyższych bolączek naszych instalacji

    0
  • #12 31 Mar 2009 22:38
    sylwek_j
    Poziom 10  

    Mojemu autku pomogło przeczyszczenie (przemycie) listry wtryskowej (sekwencja)

    0
  • #13 22 Cze 2009 23:10
    ralfi88
    Poziom 2  

    ROZWIAZANIE!!!!!!
    Mialem ten sam problem, szarpal po nagrzaniu sie gdy na wolnych obrotach ostro dodalem gazu. Wymienilem swiece na NGK, problem znikl na 2tyg. Wymienilem kable na sentech, pomoglo troche. Dopiero jak zmienilem przerwe na swiecach to przestalo wogole szarpac(z 0,8 na 0,65mm). Zachowuje sie jak na benzynie. Wazne!!! Probowalem mlotkiem ale to nic nie daje. Swiece wkladajcie w imadlo i dokrecajcie. Tylko o szczelinomierzu pamietajcie:D Dodam jeszcze ze na jednej swiecy przed wymiana kabli zrobily sie ciemne prazki na porcelanie.
    Instalacja gazowa II generacji, Punto.

    0
  • #14 22 Cze 2009 23:23
    kwok
    Poziom 39  

    niestety muszę przeprosić szanowne grono za wulgarność ale żeby prawidłowo wyregulować skład mieszaki trzeba to do kurwej nędzy robić w czasie jazdy a nie przy pracy jałowej silnika!!!!!!
    spieprzajcie od gazowników co na postoju otwieraja maskę i przekręcą coś w lewo potem w prawo i chcą za to 3 dychy

    0
  • #15 19 Paź 2009 20:48
    ralfi88
    Poziom 2  

    W punto powodem identycznego zachowania byly stare cewki zapłonowe. U mnie dopiero gdy padla druga(izolacja na cewkach parcieje z wiekiem i jesli sie nagrzeje calkowicie traci wlasciewosci dielektryczny) wyeliminowalem przyczyne. Cewki to nie duzy wydatek, do punto oryginalne kosztuja 58 zl/sztuka. Efekt zaskakujacy, na gazie mam tyle mocy co na benie:-) no moze prawie:-)

    0
  • #16 08 Gru 2009 22:19
    Tomas977
    Poziom 9  

    Witam Ja miałem taki sam problem w mojej astrze auto szarpało, przerywało i strzelalo. Po wizycie u gazownika polecono mi abym wymienil przewody i swiece. Tak tez zrobiłem problem znikł. Polecam jedynie nie kupować tanich specjalnych przewodów. Gdyż sa one nietrwałe. Ja za swoje zapłaciłem ok 160zł. Gdy problem nie zniknie należy wymienić jeszcze aparat zaplonowy.

    0
  • #17 12 Lut 2010 19:25
    Manekin88
    Poziom 1  

    Witam ja też miałem taki sam problem, tzn. szarpanie na gazie. Mam golfa 4 silnik 2,0 8v instalacja sekwencja. Powodem szarpania okazała się listwa wtryskowa, mnie wymiana kosztowała 200zł, i działa jak ta lala =)

    1