Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

lampa xenonowa z palnika IFK120

Szokolo 02 Maj 2006 19:43 1648 4
  • #1 02 Maj 2006 19:43
    Szokolo
    Poziom 19  

    Witam! Chciałbym się zapytać, czy można zrobić coś aby w.w palnik zaczął świeciś światłem ciągłym (tak jak w samochodzie xenony). Od razu mówie nie chcę tego do samochodu !!! Tylko chciałbym zrobić sobie "szperacz" z xenonowym źródłem światła. Na jakiej wogóle zasadzie działają światła xenonowe w samochodzie (jest to jakiś stroboskop np. 200Hz czy może coś w rodzaju świetlówki). Czy da się zrobić taką przetwornicę (bez skomplikowanych obwodów zabezpieczających), chodzi mi tylko o odpalenie. Pozdrawiam!

    0 4
  • Pomocny post
    #2 02 Maj 2006 20:20
    adamjur1
    Poziom 39  

    Jak pewnie zauważyłeś IFK 120 grzeje się mocno przy pracy z częstotliwością kilku Hz, przy pracy "ciągłej" by się spalił. ciągłej piszę swiadomie w cudzyslowi bo chodzi tu o bardzo szybkie wyzwalanie palnika.
    Ksenony ( pełne) w samochodach to lampy wyładowcze pracujące z dużego napięcia.

    Możeszspróbowac zastowania w tym pomysle trochę lepszych "niby ksenonów " np H1 Boscha 55W. Jednak trochę prądu na to trzeba.....
    Pozdr.J.

    0
  • #3 02 Maj 2006 22:49
    Szokolo
    Poziom 19  

    No dobra kupił bym palnik ksenonowy typowo do samochodu, który świeci światłem ciągłym. A jak wykombinować przetwornicę ??? I jak wogóle działa taka przetwornica, że ksenon świeci światłem ciągłym.

    0
  • Pomocny post
    #4 03 Maj 2006 09:18
    adamjur1
    Poziom 39  

    Cena palnika np do C5 Citroena to ok 400 zł, elektronika do niego na pewno drugie tyle a o optyce nie wspomnę..........
    Kpl lampa ksenonowa kosztuje min 1000 zł
    Pozdr.J.

    0
  • #5 03 Maj 2006 09:42
    Szokolo
    Poziom 19  

    xenon (palnik) D2S Philipsa da się kupić na allegro za 70zł :-). Czy naprawdę nikt nie wie jak zrobić przetwornicę ??? I na jakiej zasadzie to wogóle działa ??? Wszędzie piszą, że do zapłonu potrzebne jest napięcie kilkunastu kV, a potem tylko napięcie podtrzymania ok. 100V AC. Ja właśnie podałem takie napięcia i nic się nie działo :-), aczkolwiek próbowałem na rurce błyskowej od aparatu :-(. Palnik podłączyłem w szereg z dławikiem, napięcie jonizacji kilka kV podałem z oddzielnej przetwornicy... Pozdrawiam!

    0