Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Strzelanie samochodu na LPG ElpiGaz Voila Plus

03 Maj 2006 18:01 26547 17
  • Poziom 23  
    Witam!
    Posiadam Daewoo Lanosa z instalacją gazową Elpigaz Voila+.
    Praktycznie od samego początku jak została zainstalowana w samochodzie bardzo mocno strzela. Powstają przepały,, a często podczas jazdy samochód za ułamek sekundy potrafi stracić moc, która po chwili powraca.
    Co może być powodem takiego strzelania?
    Już mi od niego poszedł porcelanowy katalizator.
    Spotkał już się ktoś z czymś takim?
  • Poziom 20  
    W takiej sytułacji zawsze jest winne wysokie napięcie i uboga mieszanka gazu.To co sam możesz sprawdzić to kable i świece ,świece nie dłużej jak 20000km po tym przebiegu trzeba inm podziękować za dotychasową współpracę. Zamontować tylko NGK i tylko według katalogu .
    Kable WN też nowe dobrej jakości . Z gazem niestety tylko do autoryzowanego gazownika na regulację.
  • Poziom 12  
    popieram wypowiedz Mol i Itek strzały są zwiazane głównie z zanikami iskry , moze to byc spowodowane starymi swiecami ,uszkodzonymi przewodami wysokiego napięcia, lecz jesli nie pomaga wymiana świec i przewodow , moze byc uszkodzony czujnik połozenia wał ewentualnie trafo wysokiego napiecia , przyczyna moze tez byc zbyt uboga mieszanka, lub wypalone zawory wydechowe
  • Poziom 23  
    Itek napisał:
    W takiej sytułacji zawsze jest winne wysokie napięcie i uboga mieszanka gazu.To co sam możesz sprawdzić to kable i świece ,świece nie dłużej jak 20000km po tym przebiegu trzeba inm podziękować za dotychasową współpracę. Zamontować tylko NGK i tylko według katalogu .
    Kable WN też nowe dobrej jakości . Z gazem niestety tylko do autoryzowanego gazownika na regulację.


    Świece i przewody były wymienione, ustawienia gazu są jak najbardziej prawidłowe.
    Samochód miał założoną instalację przy 45000 przebiegu więc nie ma mowy o zużyciu silnika.
    Od samego początku były z tym problemy.
    Wymieniony została nawet cewka za ponad 800zł, bo gazownik twierdził że może to być to i nic.
    Strzela głównie gdy się samochód lekko zaczyna przyduszać, np. podczas ruszania, gdy ma ciężej niż normalnie.
    Mam jeszcze 2 samochody z identyczną instalacją i strzelanie się w ogóle nie zdarza.
  • Poziom 19  
    A nie założyłeś jakichś badziewnych przewodów, sprawdź kiedyś w nocy czy nie mają przebic, poza tym jeżeli układ WN jest ok i gaz jest poprawnie wyregulowany powodem strzałów myśląc logicznie może być słabe połączenie silnika z masą, źle ustawiony rozrzad ale to bardzo bardzo żadko spotykane.
  • Poziom 23  
    damkoz napisał:
    A nie założyłeś jakichś badziewnych przewodów, sprawdź kiedyś w nocy czy nie mają przebic, poza tym jeżeli układ WN jest ok i gaz jest poprawnie wyregulowany powodem strzałów myśląc logicznie może być słabe połączenie silnika z masą, źle ustawiony rozrzad ale to bardzo bardzo żadko spotykane.


    Mam silnik 1,5 DOHC 16V, tu się sam rozrząd ustawia.
    Raczej wina przewodów to nie jest, bo do czasu założenia LPG chodził jak złoto i na benzynie dalej chodzi bez problemów, ale na gazie niestety nie
  • Moderator Samochody
    Znany jest kłopot strzelania w Lanosie. Standardowo wina prawdopodobnie leży w zacieraniu się silniczka krokowego LPG (attuatora) i zbyt wolnej korekcji składu mieszanki, lub złym ustawieniu sterownika pod kątem wzbogacania mieszanki. Lanos jest bardzo czuły na tym punkcie.


    Jeżeli nawalił Ci katalizator, oznacza to, że do układu wydechowego dostaje się w dużej ilości niespalony gaz, czyli ewidentnie mieszanka jest wstępnie za szybko wzbogacana (zakładam tu, że instalacja zapłonowa jest w porządku, tak jak pisałes wyżej) i to w znacznym stopniu. Wtedy wina lezy po stronie regulacji reduktora, ustawienia sterownika LPG, ewentualnie uszkodzenia sondy lambda. Należy tu przeprowadzić szczegółowa analize, zaczynajac od sprawdzenia sondy labda, a nastepnie udając sie na wizytę do innego gazownika.
    Pozdr.
  • Poziom 23  
    Maciek_S napisał:
    Znany jest kłopot strzelania w Lanosie. Standardowo wina prawdopodobnie leży w zacieraniu się silniczka krokowego LPG (attuatora) i zbyt wolnej korekcji składu mieszanki, lub złym ustawieniu sterownika pod kątem wzbogacania mieszanki. Lanos jest bardzo czuły na tym punkcie.


    Jeżeli nawalił Ci katalizator, oznacza to, że do układu wydechowego dostaje się w dużej ilości niespalony gaz, czyli ewidentnie mieszanka jest wstępnie za szybko wzbogacana (zakładam tu, że instalacja zapłonowa jest w porządku, tak jak pisałes wyżej) i to w znacznym stopniu. Wtedy wina lezy po stronie regulacji reduktora, ustawienia sterownika LPG, ewentualnie uszkodzenia sondy lambda. Należy tu przeprowadzić szczegółowa analize, zaczynajac od sprawdzenia sondy labda, a nastepnie udając sie na wizytę do innego gazownika.
    Pozdr.


    Jeszcze jedna ciekawa sprawa.
    Mam 3 samochody z identyczną instalacją, Punto Megane i Lanosa, podpinam do nich interfejs LPG i ... w dwóch pierwszych jest wszystko super, a w Lanosie po kilku sekundach program sterujący się zawiesza.
    Czy może mieć to również wpływ na strzelanie?
    Może jakaś niestabilość instalacji i przepięcia?
  • Poziom 14  
    Malum, jeśli jak twierdzisz, że wymienione są świece, przewody wn, cewka zapłonowa to sprawdź jeszcze jak samochód zachowuje się podczas gwałtownego przyspieszania na benzynie. Jeśli szarpanie będzie to sprawdzaj jeszcze raz zapłon. Jeśli nie będzie nawet najdelikatniejszego szarpania, to daj sobie spokój z układem zapłonowym.
    Podejrzewam, że strzały są wynikiem gwałtownego zubożenia mieszanki przy naciśnięciu na pedał gazu. Problem będzie wtedy z regulacją gazu. Sprawdź jaką pozycję zajmuje silnik krokowy (od gazu) podczas pracy na wolnych obrotach i jaką przy ok. 3000 obr/min. Sprawdź też czy podczas pracy nie jest "podparty" programowo (czy chodzi w górę i w dół) oraz czy lambda cały czas pracuje. Jeśli podczas przechodzenia z biegu jałowego na wyższe obroty krokowy musi się otworzyć to będzie oznaczało, że podczas przyspieszania jest za ubogo. Ustaw tak reduktor aby pozycja silnika krokowego na biegu jałowym była nieznacznie powyżej pozycji jaką zajmuje on przy 3000 obr/min.Ustaw PWA na wartość jaką krokowy osiąga przy 3000 obr/min. Generalnie ustaw tak reduktor i zaprogramuj Voile+ tak aby krokowy pracował na wolnych nieco wyżej niż (PWA) na średnich i wysokich obrotach oraz przy przyspieszaniu. Dodatkowo można włączyć funkcję przyspieszania, ustawiając pozycję silnika kilka kroków powyżej PWA i TPSie ok. 1,2V co spowoduje odpowiednio wcześnie wzbogacenie mieszanki. Cat-off też nie powinien za bardzo zubażać, albo go wyłącz.
    Jeśli Voila+ się wiesza to zresetuj ją i zaprogramuj od nowa. Te sterowniki po wprowadzeniu wielu zmian potrafią się wieszać. Sprawdź też czy odczytuje poprawnie wszystkie parametry (może coś źle podłączone).
  • Poziom 23  
    Andrzej04 napisał:

    Jeśli Voila+ się wiesza to zresetuj ją i zaprogramuj od nowa. Te sterowniki po wprowadzeniu wielu zmian potrafią się wieszać. Sprawdź też czy odczytuje poprawnie wszystkie parametry (może coś źle podłączone).


    To nie Voila+się wiesza a program komputera.
    Gdy zostawiam samochód na chodzie z podpiętym komputerem, to zawiesza się po ok 30sek. gdy tylko dodam gazu to od reki wisi
  • Poziom 30  
    malum - na bęzynie raczej nie poczujesz jeżeli kabel z wysokiego ma przebicie i przez moment nie ma iskry , chyba że kabel ma faktycznie duże przebicie do masy to wtedy tak.
  • Moderator Samochody
    Jeżeli wiesza się program, to oznacza prawdopodobnie jakąś wadę sterownika LPG (Voila) i jego niepoprawną pracę. Na pozostałych autach się nie wiesza, czyli Twój sprzęt diagnostyczny jest sprawny. Należałoby podstawić drugi sterownik, aby potwierdzić usterkę. Jeżeli masz trzy auta z identyczną instalacją, to nie masz problemu - zawsze możesz podstawic sterownik z drugiego pojazdu i skonfigurować go pod Lanosa.
    Pozdr.
  • Poziom 23  
    Maciek_S napisał:
    Jeżeli wiesza się program, to oznacza prawdopodobnie jakąś wadę sterownika LPG (Voila) i jego niepoprawną pracę. Na pozostałych autach się nie wiesza, czyli Twój sprzęt diagnostyczny jest sprawny. Należałoby podstawić drugi sterownik, aby potwierdzić usterkę. Jeżeli masz trzy auta z identyczną instalacją, to nie masz problemu - zawsze możesz podstawic sterownik z drugiego pojazdu i skonfigurować go pod Lanosa.
    Pozdr.


    Też fakt :-)
    Jutro zobaczę co z tego wyjdzie.
  • Poziom 12  
    odradzał bym zamiane sterownikow ,kazdy z nich jestinaczej zaprogramowany wiec zamiana jest bez sensu, proponuje wsiac do samochodu z laptopem i sparawdzic jak zachowuje sie ustawienie gazu podczas jazdy , na benzynie i na gazie, spodkalem sie pare razy z przypadkiem gdy nowe swiece mialy przebicie nigy nie ma pewnosci czy cos nowego jestnaprawde sprawne zwłaszcza swiece, mialem przypadek gdy w skodzie był przerwany przewod w wiazce kabli wlasnie od impulsu zapłonu ,swiece nowe platynowe motorkrafta w jednej pekła porcelanka i tez pojawialy sie strzały wiec nigdy nie ma pewnosci, lecz mozna jeszcze sprawdzic czujnik połozenia wał korbowego trudno naprawiac samochod na odleglosc nie widzac go, to własnie takie gdybanie moze to moze to a zwlaszcza usterki zwiazane z zapłonem,z doswiadczenia wiem ze 99 % takich usterek jest zwiazanych z usterka w samochodzie a nie instalacji gazowej,lecz dla wszelkiej pewnosciu nalezy sprawdzic samochod w czasie jazdy tak jak pisalem wyzej pozdrawiam
  • Poziom 23  
    Tedgas napisał:
    odradzał bym zamiane sterownikow ,kazdy z nich jestinaczej zaprogramowany wiec zamiana jest bez sensu, proponuje wsiac do samochodu z laptopem i sparawdzic jak zachowuje sie ustawienie gazu podczas jazdy , na benzynie i na gazie, spodkalem sie pare razy z przypadkiem gdy nowe swiece mialy przebicie nigy nie ma pewnosci czy cos nowego jestnaprawde sprawne zwłaszcza swiece, mialem przypadek gdy w skodzie był przerwany przewod w wiazce kabli wlasnie od impulsu zapłonu ,swiece nowe platynowe motorkrafta w jednej pekła porcelanka i tez pojawialy sie strzały wiec nigdy nie ma pewnosci, lecz mozna jeszcze sprawdzic czujnik połozenia wał korbowego trudno naprawiac samochod na odleglosc nie widzac go, to własnie takie gdybanie moze to moze to a zwlaszcza usterki zwiazane z zapłonem,z doswiadczenia wiem ze 99 % takich usterek jest zwiazanych z usterka w samochodzie a nie instalacji gazowej,lecz dla wszelkiej pewnosciu nalezy sprawdzic samochod w czasie jazdy tak jak pisalem wyzej pozdrawiam


    Na to też wpadłem, problem polega jednak na tym, że się komputer zawiesza po kilku sekundach i ze sprawdzania nici :-(
  • Poziom 10  
    Witam,
    Przewody,świece- do zasilania autka gazem powinny być oczywiście jak najlepsze ale nie tylko to. Ja w swoim escorcie też miałem kłopot z częstymi strzałami, byłem na regulacji 15 może 20 razy i nic. Gazownicy nawet naciągnęli mnie na kable MOTOCRAFT (70 zetów sztuka) i dalej nic. Kiedy już się im znudziłem to w końcu podłączyli do auta laptopa i w drogę. Okazało się, że auto ustawione podczas jazdu (ruszanie, hamowanie itp.) dało się ustawić na 5. Od tamtej pory tj, jakieś 15 może 20 tyś km nic nie strzeliło.

    Podczas ustawiania zwracali uwagę na AKTUATOR.

    Pozdrawiam,
  • Poziom 23  
    pwrlax napisał:
    Witam,
    Przewody,świece- do zasilania autka gazem powinny być oczywiście jak najlepsze ale nie tylko to. Ja w swoim escorcie też miałem kłopot z częstymi strzałami, byłem na regulacji 15 może 20 razy i nic. Gazownicy nawet naciągnęli mnie na kable MOTOCRAFT (70 zetów sztuka) i dalej nic. Kiedy już się im znudziłem to w końcu podłączyli do auta laptopa i w drogę. Okazało się, że auto ustawione podczas jazdu (ruszanie, hamowanie itp.) dało się ustawić na 5. Od tamtej pory tj, jakieś 15 może 20 tyś km nic nie strzeliło.

    Podczas ustawiania zwracali uwagę na AKTUATOR.

    Pozdrawiam,


    USTERKA ZNALEZIONA!
    Okazało się, że urwał się jeden z przewodów doprowadzonych do wtyczki wetkniętej w cewkę.
    Problem polegał jednak na tym, że przewód urwał się wewnątrz wtyczki i praktycznie kontaktował jedynie na 1 druciku.
    Teraz to zupełnie inny samochód!
    Dziękuję wszystkim za pomoc.
    Temat uważam za zamknięty.