Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

cici 27 Sty 2012 16:25 1166798 1730
  • #1081
    michalsztramski
    Poziom 10  
    Witam znalazłem coś takiego proszę o opinie fachowców. http://www.car-tronic.pl/sterownik-el13q-12v-24v-100w-p3205.html

    I moje pytanie i prośba do znających się na elektronice ,czy ten sterownik by się nadawał oraz jak zrobic podłączenie siłowników gdyż współpracuje on z
    siłownikami, które posiadają wyłączniki krańcowe podłączone szeregowo z silnikiem.
    Jak można prosic o jakiś prosty schemat dla laika jak to połączyc.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #1082
    arkadiustr
    Poziom 15  
    No więc myślę, że mógłbyś podłączyć według mojego schematu, który kiedyś zastosowałem do sterowania czegoś tam :oops: Ale musisz zastosować jeszcze 4 diody prostownicze. Może jest inny schemat ale stosowałem taki.
  • #1083
    michalsztramski
    Poziom 10  
    Dzięki za odpowiedź ,a czy bez diody nr 1 i 3 to by nie działo.
  • #1084
    arkadiustr
    Poziom 15  
    Kolego michalsztramski masz rację, będzie działać. Już poprawiłem schemat. Jednak jakieś tam podstawy z elektroniki posiadasz. Pamiętaj o natężeniach prądów i zastosuj odpowiednie przełączniki i diody.
    Pozdrawiam
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #1086
    arkadiustr
    Poziom 15  
    Zbyt niskie napięcie przebica. Poszukaj np 10A, 400V.
  • #1088
    arkadiustr
    Poziom 15  
    Zrobiłem kilka pomiarów silnika od Poloneza, Iveco Daily 12 V (firmy Bosch) oraz z Mana 24. Podane są prądy i obroty przy napięciach 12 i 24V na poszczególnych biegach (silniczek z Mana tylko przy napięciu 24V). Wszystkie pomiary wykonane były bez obciążenia przekładni.
    Załączniki:
  • #1089
    beny73-73
    Poziom 13  
    A jak wygląda sprawa z tym wyprzedzeniem jednego skrzydła? tzn przy otwieraniu bramy jedna połówka otwiera się pierwsza po czym załącza się druga,przy zamykaniu odwrotnie.Jak to rozwiązać? Jakiś rezystor dużej mocy czy może dodatkowe krańcówki na siłowniku?Proszę o odpowiedź
  • #1090
    machtomi
    Poziom 10  
    YureQ napisał:
    Na aledrogo jest siłownik gotowy ( zielonybonzaj ) :

    >>Nowy model znanej firmy "SUPER POWER JACK" posiada ulepszoną konstrukcję z lepszym uszczelnieniem.
    Silownik stosowany w automatyce przemyslowej, sterowaniu oknami, furtkami, bramami i wielu innych zastosowaniach. Silownik posiada silnik pradu stalego 24V ( dopuszcza sie zasilanie 12-36V) oraz wbudowane 2 wylaczniki krancowe.
    Silownik posiada takze impulsator o rozdzielczości 40 impulsów na cal.
    Sterowanie bardzo proste : po podaniu napiecia np 24V na silnik siłownik wysuwa sie az do zadziałania krancówki a po odwróceniu zasilania chowa sie az do zadziałania krancowki.
    Dane techniczne:
    - zasilanie 12-36VDC (typowo 24V)
    - prad max 1,5A
    - max sila 3000N (300kg)
    - wbudowane 2 wyłaczniki krancowe
    - predkosc wysuwu do około 6mm/sek
    - wysuw silownika 12, 18 albo 24 cale ( w zaleznosci od wersji)
    - wielkość dolnego korpusu 12x7x7 cm
    - waga około 3,3 kg
    Punkty montażowe : 2 otwory 13mm ( jeden na koncu wysuwanego ramienia a drugi w obejmie montażowej )

    Do wyboru są silowniki o trzech dlugościach wysuwu:

    - 12 cali (30 cm)

    - 18 oraz (46 cm)

    - 24 cale (60 cm)

    Parametry elektryczne jak i cena sa te same.

    https://obrazki.elektroda.pl/11_1268672351.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/93_1268672351.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/40_1268672351.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/76_1268672351.jpg
    jest tez taki
    https://obrazki.elektroda.pl/13_1268673780.jpg
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    Czy to sie nada do bramy? Nie bedzie za słabe ?
    Ten pierwszy 300 kg chyba wystarczy.
    No i cena atrakcyjna 145 zl + transport 25 zl.


    Witam.
    Jestem posiadaczem takiego silownika od 4 miesiecy.
    Jak narazie spisuje sie znakomicie do bramy dwu skrzydlowej (skrzydlo ok 1,7m waga 100kg)

    Ale niestety przy temp. -20C jeden z silownikow prawdopodobnie przymarza i caly czas wybija mi bezpiecznik..
    mial ktos moze podobny problem?? probowalem smarowac srobe silownika ale to nic nie pomaga wydaje mi sie ze problem jest gdzies na przekladni wewnatrz samego silnika... proosze o porade co mozna jeszcze sprawdzic..
  • #1091
    avicena
    Poziom 10  
    Rozwaliła się zębatka w napędzie siłownika, czy ktoś podpowie,

    gdzie można kupić plastikowe koło zębate (mniejsze ze skośnymi zębami i mała zębatką) używane w siłowniku 18" i nacisku 450 kg firmy "SUPER POWER JACK" XL HQ?

    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
  • #1092
    waldii001
    Poziom 10  
    Ja mam ta centralkę z allegro od pana zielonybonzaj i jakos nie mam problemu z tym ze wyjście ma 3.5A. Podłączone mam siłowniki takie własnej konstrukcji ,a dokładnie tej z tematu , działają prawidłowo. Gdy przekręcimy potencjometr na max to trzeba użyć bardzo dużej siły żeby zatrzymać bramę.
  • #1093
    arkadiustr
    Poziom 15  
    Waldii możesz podać model tej centralki, ponieważ obecnie ten sprzedający nie ma takiej w ofercie.
  • #1095
    arkadiustr
    Poziom 15  
    A czy Twoje silowniki pracują przy napięciu 12 czy 24V.
  • #1096
    michalsztramski
    Poziom 10  
    Witam panowie , ja mam u siebie centralkę http://car-tronic.pl/sterownik-el13q-12v-24v-100w-p3205.html na 24V ,siłowniki własnej produkcji wzorowane na koledze slaweek_22 z 9 strony tematu oraz przy pomocy kolegi arkadiustr za co wielkie dzięki, pracują do miesiąca i jak na razie bez większych problemów nawet przy kilkunastostopniowych mrozach które były.Co do prędkości to raczej szału nie ma ,jakieś 30s. to z winy grubości słupków ,ale co najważniejsze nie trzeba wysiadać aby zamknąc lub otworzyc bramę .Po dołożeniu anteny zewnętrznej własnej konstrukcji zasięg jakieś 200-250m. jest OK.
  • #1097
    arkadiustr
    Poziom 15  
    Odwdzięczyłeś się kolego michalsztramski, właśnie takiego sterownika szukałem. Ładny zasięg osiągnąłeś. Pozdrawiam

    Moderowany przez Akrzy74:

    Twój post nic istotnego nie wnosi do tematu- ostrzegam ciebie i następnych, którzy nabijają licznik postów!

  • #1098
    grzes1121
    Poziom 10  
    michalsztramski powiedz mi w jaki sposób zrobiłeś antenę zewnętrzną, i czy będzie ona działała po podłączeniu do bramstera?

    Pozdrawiam
  • #1099
    perhing
    Poziom 15  
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło.Mam pytanie czy to mi zadziała przy sterowniku bramster aster?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dokładnie chodzi mi o krańcówki.
  • #1100
    wedwed
    Poziom 2  
    Witam. Przydałaby mi się pomoc w zabezpieczeniu silników w siłownikach bramy. Silniki działa na transformatorze toroidalnym 35v 150 VA czyli na jeden silnik idzie ok 2.14 A. Silniki są przystosowane do napięcia 12-36v. Co zastosować aby silnik został wyłączony jak będzie miał "ciężko"?
  • #1101
    KLEMENS25
    Poziom 10  
    Mam jeszcze jedno pytanie jakie dokładnie macie zabezpieczenie przed przeciążeniem siłowników, ostatnio rozpięły mi się krańcówki i spaliło mi silnik.
    Układ sterowania mam własnej konstrukcji. I jeszcze jedno pytanko czy wam tez szczotki ocierają o mocowanie uzwojenia do komutatora?? I czy macie jakiś
    sposób na wypalające się szczotki?? Dodam że silniki chodzą na 44 v.

    Na tym forum obowiązują zasady poprawnej pisowni właściwe dla języka polskiego. Znaki przestankowe stawia się bezpośrednio po wyrazie, potem spacja. Zdanie zaczyna się wielką literą. Znaki diakrytyczne /ogonki/ są integralną częścią naszego języka! Popraw ten post!
    [Akrzy]
  • #1102
    marcindmg4
    Poziom 10  
    Witam. Ja chciałbym się podpiąć pod ten temat, ale z wykorzystaniem tego siłownika własnej roboty do innego celu, a mianowicie do zastosowania tego siłownika podczas podnoszenia pługa własnej konstrukcji przy fiacie 126p. Oczywiście podnoszenia i opuszczania. Zastanawiam się właśnie nad kwestią wytrzymałości takiego podnośnika i czy jest on w stanie podnieść pług o wadze ok 100 kg (na pewno nie więcej bo nie wiem nie ważyłem ale tak mi się wydaje że 70 kg ma na pewno). Silniczek do tego zastosowałbym z poloneza bo taki akurat mam i tu nasuwa się znów kwestia elektryki tzn aby podnieść,a później opuścić trzeba zmienić biegunowość na silniku i teraz wychodzi problem gdyż jak podać + na obudowę gdzie znajduje się masa całego pojazdu czyli trzeba by ten silnik jakoś odizolować ale jak żeby nie było zwarcia. Przełącznik jaki chciałem do tego zastoisować to np jakiś trzy pozycyjny np od kierunkowskazów jakiegoś poczciwego ursusa, ale jak to wszystko podłączyć żeby działało p[oprawnie jak oczywiście wytrzyma i podniesie taką masę pługa ten wynalazek gdyż znudziło mi się ręczne podnoszenie tego pługa, a na temat tych siłowników trafiłem przypadkowo szukając jakiegoś rozwiązania tego podnoszenia pługa natrafiłem na gościa który taki wynalazek zastosował do podnoszenia pługa przy qadzie i tak się tu znalazłem. Mam jeszcze pytanie od czego krańcówki wykorzystać a mianowicie chodzi mi tylko o jedną tą przy opuszczaniu bo do podnoszenia nie trzeba bo jak będe widział, że już jest podniesione na odpowiednią wysokość to roZłącze z kabiny wyłącznikiem. Poprosiłbym o jakiś prosty schemat podłączenia tego wynalazku uwzględniając to,że z elektroniki nie jestem zbyt mocny. Dziękuje i pozdrawiam życząc wszystkim wesołych świąt Wielkiej Nocy
  • #1103
    arkadiustr
    Poziom 15  
    Z ciężarem 100kg. siłownik poradzi sobie bez problemu. Jeśli chodzi o minus zasilania silniczka, to jeśli się dobrze przyjrzysz, to zauważysz brązowy kabelek, wychodzący bezpośrednio z silniczka, zakończony oczkiem, które przykręcone jest wkrętem do przekładni ślimakowej. Odkręcasz przewód i problem z głowy. Krańcówkę bym odradził, ponieważ jak sam zaznaczyłeś będziesz miał pług na oku. Dodatkowym utrudnieniem odnośnie krańcówki jest konieczność stosowania przekaźnika, a tak do sterowania wystarczy Ci przełącznik (od wspomnianych kierunkowskazów się nie na da, ponieważ musisz mieś z podwójną parą styków). Wesołych Świąt!
  • #1104
    KLEMENS25
    Poziom 10  
    Witam panowie. Czy ktoś z Was myślał o przewinięciu silnika na wyższe napięcie?
    Czy jest to w ogóle możliwe i opłacalne?
    I jeszcze raz proszę o podrzucenie pomysłu na zabezpieczenie przed przeciążeniem silników.
  • #1105
    marcindmg4
    Poziom 10  
    Dzięki za odpowiedź kolego arkadiustr. Nie wiem czy jest tam jakiś brązowy kabelek ale jak tylko zobaczę to Ci napiszę. Skoro nie trzeba stosować tej krańcówki to nawet lepiej, ale nie jestem pewien tak do końca gdyż przy opuszczeniu nie będe widział w 100% czy pług opuścił się już do końca a przytrzymując przełącznik w pozycji opuszczania nie spale silnika jak pług będzie już opuszczony a ja nadal będe miał załączoną funkcje opuszczania lub nie zerwę gwintu w tym lewarku?. Czyli przy przełączniku musi być osobno zasilanie + i - po obydwu stronach czyli musi być na trzy pozycję i posiadać cztery wej/wyj tak?
  • #1106
    arkadiustr
    Poziom 15  
    Masz tutaj szybko narysowany schemat podłączenia. Gwintu na pewno nie uszkodzisz. Chwilowe zablokowanie silnikowi też nic nie zrobi (zakładam, że zasilał będziesz z 12V).

    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
  • #1107
    Bananek12
    Poziom 13  
    KLEMENS25 napisał:
    I czy macie jakiś
    sposób na wypalające się szczotki?? Dodam że silniki chodzą na 44 v.




    Dołączam sie do pytania.
  • #1108
    perhing
    Poziom 15  
    perhing napisał:
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło.Mam pytanie czy to mi zadziała przy sterowniku bramster aster?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dokładnie chodzi mi o krańcówki.


    Dodano po 42 [sekundy]:

    Panowie ponawiam swoją prośbę o pomoc.
  • #1109
    Chalmi
    Poziom 12  
    wedwed napisał:
    Witam. Przydałaby mi się pomoc w zabezpieczeniu silników w siłownikach bramy. Silniki działa na transformatorze toroidalnym 35v 150 VA czyli na jeden silnik idzie ok 2.14 A. Silniki są przystosowane do napięcia 12-36v. Co zastosować aby silnik został wyłączony jak będzie miał "ciężko"?


    Witam kolegów konstruktorów jeżeli chodzi o zabezpieczeniu przed spaleniem silniczka spowodowanych zablokowaniem lub zbyt dużym oporem to najlepiej dać bezpieczniki. Ja w siłowniku mam 5.0A na obu przewodach prowadzących do silniczka. Nie jestem elektrykiem ale chyba bezpiecznik daje się na (+) a my przecież odwracamy bieguny raz (+) raz (-) jest w kablu więc dałem na obu ;) jak specjalnie przytrzymałem skrzydło to bezpiecznik zaraz się spalił wymieniłem go i siłownik działa więc gitara silniczek zabezpieczony. Dodam że zawsze paliło mi na (+) przy otwieraniu i zamykaniu więc coś w tym jest. :):)

    Pozdrawiam

    Dodano po 21 [minuty]:

    Kolego ,,perhing'' zrób dokładne zdjęcie tej centralki chodzi o wyjścia na kable bo według rysunku to dobrze tylko poco masę robisz z jednego źródła jak masz 2 źródła.
    Pozdrawiam
  • #1110
    KuReK93
    Poziom 17  
    Witam wszystkich, mam problem z dobraniem kąta montażu siłownika do bramy. Moja brama ma 4.30m, długości zawiasy nie są przykręcone do słupka a do ściany garażu. Mimo swojej długości brama nie jest ciężka siłownik dobrze radzi sobie z jej otwieranie/zamykaniem, (bramę można otworzyć i zamknąć dwoma palcami,jest dobrze wyważona) mam jedynie problem z miejscem jego montażu, czy ma ktoś jakąś tabelkę albo wzory do obliczenia tego kąta pod jakim go zamontować. Proszę o pomoc i pozdrawiam forumowiczów ;)