Witam szanownych forumowiczów.
Co sądzicie o tych sterownikach bramy sb-01 lub EL13Q
Który z lepszy do 2m skrzydła bo chciałbym któryś kupić ???
PROFESJONALNA CENTRALA STERUJĄCA DO BRAM 2 SKRZYDŁOWYCH
W KOMPLECIE SĄ 2 PILOTY
Centrala współpracuje z siłownikami na napięcie 24VDC o max poborze prądu 3,5A na jeden siłownik.
Wysoka jakość i wiele funkcji jak i zabezpieczeń sprawiają ze sterowanie bramą jest proste i bezpieczne.
Umożliwia proste i bezpieczne sterowanie siłownikami bramy za pomocą pilota zdalnego sterowania. Centrala posiada szereg zabezpieczeń: przeciążeniowe, programowany czas pracy siłowników, wejścia na wyłączniki krańcowe oraz możliwość podłączenia fotokomórek.
Opis techniczny centrali sterującej:
Dwa eleganckie chromowane piloty 2 przyciskowe z klapką umożliwiającą zasłonięcie przycisków.
Pilot wielkosci 5,5x3x1,5 cm. Zasilanie pilota typową baterią do pilotów 12V. Maksymalny zasieg do 50m w otwartym terenie. Pilot posiada 2 przyciski oraz czerwoną kontrolkę led.
Funkcje centrali:
- zasilanie centrali zmienne 24VAC (dopuszczalne 18-25VAC) lub stałe 20-30VDC o wydajności minimum 8A (2x 4A)
- współpracuje z siłownikami na napięcie 24VDC
- maksymalny pobór prądu przez siłownik : 3,5A / siłownik
- regulacja przeciążeniowa siłowników w zakresie: 0,5-3,5A / siłownik
- posiada opóźnienie drugiego skrzydła przy otwieraniu i zamykaniu (konieczne przy bramach z zakładką)
- posiada zabezpieczenia : przeciążeniowe, programowany czas pracy siłowników, wyjście na fotokomórki
- możliwość podłączenia lampy (wyjście zwierne przekaźnikowe o obciążalności max. 2A 230V)
- możliwość podłączenia zewnętrznych wyłączników krańcowych
- funkcja furtki (otwieranie jednego skrzydła) prawym przyciskiem pilota
- funkcja autozamykania bramy po przejeździe samochodu (wymagane fotokomórki)
Sterownik dla napędów bramowych wykorzystujący siłowniki na napięcie stałe 12/15V lub 24V . Doskonale nadaje się do pracy ciągłej. Można zastosować go na parkingach osiedlowych, posesjach prywatnych i w firmach. Zastosowano w sterowniku następujące funkcje:
- Sterowanie za pomocą pilotów(do 40'stu) z kodem dynamicznie zmiennym firmy Keeloq na częstotliwość 433,92MHz (typ; 2k433, 4k433).
- Funkcja furtki.
- Sterowanie na przycisk dzwonkowy.
- Dwie bariery podczerwieni zewnętrzna i wewnętrzna.
- Automatyczne zamykanie.
- Wcześniejsze auto zamknięcie bramy po przejechaniu bariery podczerwieni.
- Regulacja siły przeciążenia dla każdego siłownika.
- Regulacja czasu opóźnienia ruchu pomiędzy siłownikami (0-10s)
- Automatyczne rozpoznawanie czasu pracy silników
- Sygnalizacja świetlna lub załączanie z opóźnionym wyłączeniem oświetlenia
- Prosta procedura instalacji i programowania
Sterowanie napędu odbywa się poprzez zaprogramowany w eL-13 przycisk pilota, lub przycisk dzwonkowy. W obu przypadkach działanie urządzenia jest identyczne i polega na sekwencyjnym wykonywaniu poleceń, czyli krok po kroku. Po załączeniu zasilania pierwszym rozkazem jest otwieranie, jeśli wydamy następne polecenie w trakcie ruchu bramy to ją zatrzymamy a następnie możemy uruchomić w kierunku zamykania. Wyjątkiem jest zadziałanie bariery podczerwieni przy zamykaniu lub zadziałanie przeciążenia
Funkcja furtki można uruchomić poprzez założenie zworki Fu na oba piny. Sterowanie furtką jest moźliwe tylko poprzez pilota który działa w tym wypadku dwukanałowo.
Bariery podczerwieni są dodatkowymi elementami zabezpieczenia, który można podłączyć pod sterowanie eL-13.Zwiększa on bezpieczeństwo użytkowania przed najechaniem bramy na pojazd, osobę lub przedmiot znajdujący się w jej świetle lub w strefie działania skrzydeł. Jeżeli użytkownik zrezygnuje z fotokomórek to wyjście "Foto" i "Stop" musi mieć podłączoną zworkę do masy, według opisu na laminacie.
Auto zamykanie można uruchomić poprzez założenie zworki Az na oba piny. Czas zamknięcia jest określany czasem opóźnienia. Przy tym ustawieniu światło zmienia zasadę pracy. Miga podczas otwierania, przy otwarciu świeci. W trybie zamykania mruga by zgasnąć wraz zatrzymaniem się silnika. Przy auto zamykaniu wymagane są fotokomórki dla bezpieczeństwa użytkownika, (aby brama nie zamknęła się, gdy w jej świetle jest przeszkoda!!) Dodatkowo fotokomórki skrócą czas otwarcia. Sterowanie eL-13 rozpozna przejechanie pojazdu i zamknie bramę, furtkę po 5s.. Jeżeli funkcja auto-zamykania jest uruchomiona, to wszystkie procedury programowania można przeprowadzić w pozycji pełnego zamknięcia.
Siła przeciążenia jest to niezbędny element zabezpieczenia przed zgnieceniem elementów znajdujących się w świetle bramy, dodatkowo ochrania silnik i cały mechanizm napędowy bramy przed uszkodzeniem. Siłę przeciążenia regulujemy potencjometrami oznaczonymi literką "M1" dla siłownika M1 i "M2" dla siłownika M2. Siła natarcia skrzydeł nie może być większa niż 220N.
Sygnalizacja świetlna może pracować w dwóch wariantach. W pierwszym jako sygnalizacja ostrzegawcza miga podczas ruchu bramy. W drugim jako oświetlenie pomocnicze podjazdu czy garażu z opóźnionym wyłączeniem (funkcja ta nie działa przy opcji auto-zamknij).