Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

cici 23 Lut 2015 07:26 1168100 1730
  • #1471
    j4rek
    Poziom 18  
    Ja mam spięty wałek silnika z mechanizmem wkrętarki, czyli silnik w zestawie z przekładnią planetarną.
    Jak byś chciał uzyskać większą prędkość w siłowniku satelitarnym z jego oryginalną przekładnią to pozostaje spięcie tylko wyłącznie z silniczkiem wkrętarki lub spięcie silnika wkrętarki z przekładnią i zasilanie go większym napięciem.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #1472
    Poldek90
    Poziom 14  
    Muszę poszukać silnika od wkrętarki 24V lub 18V.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #1473
    widney
    Poziom 2  
    Natrafiając na ten temat natchneliscie mnie zebym sam spróbował zbudować taki mechanizm. Nie jestem złotą rączką, żadko coś majstruje dlatego potrzebuje wskazówki. W jaki sposób połączyc ze sobą końcówkę silnika z koncowką od sruby slimakowej?
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
  • #1474
    Poldek90
    Poziom 14  
    Jakim wyłącznikiem nadmiarowo-prądowym zabezpieczyć zasilacz i sterownik do bramy? Pobór prądu po stronie wyższego napięcia (230V) 2A. Bezpiecznik b6 jest chyba najniższy. A płytke sterownika jakim zabezpieczyć? 24V i jakieś 5A ?
  • #1475
    sofien
    Poziom 11  
    widney napisał:
    Natrafiając na ten temat natchneliscie mnie zebym sam spróbował zbudować taki mechanizm. Nie jestem złotą rączką, żadko coś majstruje dlatego potrzebuje wskazówki. W jaki sposób połączyc ze sobą końcówkę silnika z koncowką od sruby slimakowej?
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło



    witam

    najlepszy sposób żeby połączyć śrube z silnikiem to przetoczenie koncówki śruby na dany wymiar i od razu nagwintować , następnie wkręcamy nakrętke na klej np. do gwintów lub jak kto chce można cyknąć spawarką aby się nie odkręcała.( najlepiej aby nakrętka była taka sama co w silniku np. 8mm - klucz 13 )
    drugi krok kupujemy klucz nasadowy długi 13 i odcinamy boszką tak aby w takim kluczu mogły się znajdować dwie nakrętki z małym luzem . Po tych czynnościach możemy silnik z nakrętką np. 13 wkładamy do niego klucz i łączymy drugi koniec śruby z nakrętką również do tego samego klucza . Według mnie to jest najlepszy sposób aby połaczyć silnik ze śrubą , nie którzy poszli na skróty i wyszlifowali kwadrat w śrubie ale tym sposobem nigdy nie trafisz aby było idealnie i symetrycznie do osi śruby. Ja tak zrobiłem i ani grama luzu czy bicia podczas pracy silnika
  • #1476
    widney
    Poziom 2  
    Dziękuje za podpowiedź. Spróbuję zrobić to wg. twoich wskazówek i dam znać jak poszło :)
  • #1477
    robert922a
    Poziom 10  
    Witam, już pisałem w tym temacie wcześniej ale teraz biore się już na poważnie, nie wiem jak wykabinować żeby było dobrze z tym otwieraniem, brama musi mi się otwierać do 90' to nie problem bo załatwią to krańcówki. Ale jakie długie muszą być elementy, to jest najgorsze, że nie wiem jak sie wziać za to, spawać umiem więc nie ma problemu. Mam brame o wymiarach: 2mx2m skrzydło słupki są 10cmx10 cm. A oto jak wygląda brama, prosiłbym o jakąś rade jakie długie to zrobić żeby otwierało dobrze
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
  • #1479
    robert922a
    Poziom 10  
    Wybaczcie, nie napisałem własnie jaki chce silnik, ten co w pierwszym poście wykonany przec cici, z silnika od wycieraczek, a pasuje mi akurat na pół skrzydła bo w poprzek idzie akurat profil i jest do czego przyspawać uchwyt. A na słupku spawać jakiś wysięgnik żeby był dalej od słupka silnik?
  • #1480
    Neo-k
    Poziom 12  
    Witam. Brama wygląda na dość ciężką .Trzeba siłowniki wysuwane .A co z zasuwą i ryglem? Robisz elektryczne czy bez. Powinieneś wykorzystać silniczki z wkrętarek są mniejsze. Będą prawie pasować zwłaszcza do tego słupka miedzy bramą a bramką.W czym masz problem, wszystko jest dokładnie opisane na forum ,trzeba tylko dopasować wszystko do własnych potrzeb. Powodzenia.Ale jak coś to pisz.
  • #1481
    jammmo
    Poziom 14  
    robert922a napisał:
    Wybaczcie, nie napisałem własnie jaki chce silnik, ten co w pierwszym poście wykonany przec cici, z silnika od wycieraczek, a pasuje mi akurat na pół skrzydła bo w poprzek idzie akurat profil i jest do czego przyspawać uchwyt. A na słupku spawać jakiś wysięgnik żeby był dalej od słupka silnik?


    Silnik z obudową montuje się jak najbliżej słupka , jeżeli są słupki z cegły 40x40 cm to jest więcej kombinacji, trzeba dłuższe siłowniki, bo idą pod większym kątem w stosunku do skrzydła i trzeba dobrze dobrać miejsce mocowania uchwytu na słupku ,żeby nie zdarzyło się tak , że brama się nie otworzy całkiem na 90 stopni,bo braknie ramienia,.Co do ciężary bramy to silnik z wycieraczek spokojnie da radę najwyżej zawiasy w bramie trzeba przesmarować.
  • #1482
    robert922a
    Poziom 10  
    Czyli normalnie spawać wszystko ze sobą i montować na słupku bez żadnego wysięgnika i bedzie działać bez zarzutu? Centralke to sobie kupie jakąś tylko rygiel jakiś musze jeszcze wymyślić ale na początku brama potem ulepszenia :P
  • #1484
    Poldek90
    Poziom 14  
    Mam problem ze sterownikiem do bramy firmy Elmes STB24VM1. Nie działają programowane funkcje ustawiane zworkami. Między innymi układ przeciążenia, luzowanie naprężeń. Siłownik to super power jack. Żadna funkcja nie działa. Tylko otwiera i zamyka nawet łagodne zatrzymanie. Co może być nie tak. Sterownik jest nowy na gwarancji.
  • #1485
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa
    Zwróć uwagę, że sterownik właściwie jest przeznaczony do bram przesuwnych i musi współpracować ze swoimi krańcówkami (a nie tymi wbudowanymi w siłownik) - jeśli pozostawiłeś zatrzymywanie tylko w rękach krańcówek wbudowanych w siłownik to - jeśli chodzi o odprężanie - centralka nie wie że ruch zamykania się skończył - bo nie ma sygnału z krańcówki - i nie odpręża. Podobnie zwolnienia - sterownik zwalnia PO zadziałaniu krańcówek (przez 1 albo 2 sekundy - czas regulowany zworką JP7, samo włączenie zwolnień - ZDJĘCIE zworki JP6) - a jak ich nie ma to nie wie kiedy zwolnić.
    Jeśli mam rację i użyłeś krańcówek siłownika (a zwolnienia włączone j/w) to zwolnienia zadziałają tylko po użyciu pilota w trakcie ruchu bramy (1 sekunda zwolnienia). Jeszcze jest ustawienie typu krańcówek - NC czy NO (nie naciśnięte zwarte albo rozwarte) - zworką JP5.

    Siła zadziałania zabezpieczenia przy zamykaniu i otwieraniu jest ustawiana potencjometrami - spróbuj regulować. Być może siłownik pobiera (nawet przy zatrzymaniu) tak mały prąd że dolny próg zabezpieczenia (czyli 2 A) jest za mało czuły i zabezpieczenie nie działa. Power Jacki mają spore przełożenie i pobierają małe prądy. Zmierz prąd silnika na zatrzymaniu i wszystko będzie jasne.

    Sterownik (jak jednak wadliwy - a podłączyłeś dobrze) zawsze możesz wymienić na gwarancji.
  • #1486
    Poldek90
    Poziom 14  
    Krańcówki w tym siłowniku są NO ? Dzwoniłem do serwisu i mi powiedział że mogę im odesłać to próg działania prądów przeciążeniowych ustawią odpowiednio do tego siłownika. Brama otwierała się trochę za wolno ale zasilacz impulsowy ma możliwość zwiękrzania napięcia o 10 % i ustawiłem 33.5V ale przydało by się zwiękrzyć tak na 36V ale bez zmiany zasilacza. Jest to możliwę?

    Jakie krańcówki zastosować do takiego sterownika?
  • #1487
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa
    Cytat:
    Krańcówki w tym siłowniku są NO ?

    Cytat:
    Jakie krańcówki zastosować do takiego sterownika?

    W tym Power Jacku są mikroswitche NC z diodami naciskane krzywkami (po dojściu do końca krańcówka rozwiera obwód a dzięki diodom po odwróceniu biegunowości zasilania mimo otwartej jednej krańcówki siłownik może poruszać się w drugą stronę) - a miejsce odłączenia jest regulowane obrotem na osi odpowiedniej krzywki .

    Chodziło mi po pierwsze o to, w centralce można ustawić typ krańcówek - i możesz zastosować NO lub NC - to była luźna uwaga.

    Po drugie i najważniejsze - krańcówki MUSZĄ być podpięte pod centralkę a nie (tak jak wbudowane w P.J.) przerywać obwód zasilania siłownika. Możesz użyć tych wbudowanych w siłownik - podpinając silnik bezpośrednio do kabli zasilania a od mikroswitchy w siłowniku odpinając diody i ciągnąc 4 kable od ich styków do centralki.
    Możesz tez założyć osobne zewnętrzne krańcówki jednak w bramie uchylnej to kłopotliwe. Na wysuwie nie ma jak, chyba najprościej reagujące na skos siłownika względem słupka i zamocowane do niego - przejrzyj ten temat, a typy - tego jest mnóstwo - np: http://www.schneider-electric.pl/poland/pl/pr...function_id=16&p_family_id=300&p_range_id=520

    Cytat:
    Brama otwierała się trochę za wolno ale zasilacz impulsowy ma możliwość zwiękrzania napięcia o 10 % i ustawiłem 33.5V ale przydało by się zwiękrzyć tak na 36V ale bez zmiany zasilacza. Jest to możliwę?


    Spytaj w Elmesie czy centralka wytrzyma takie zasilanie. Tranzystory mocy sterujące silnikiem są przeważnie na 50V ale zasilanie mikroprocesora i części elektronicznej musi wytrzymać zbicie z 36 na 5V. A czy zasilacz można ustawić wyżej ? - jeśli to nie przewidziane konstrukcyjnie to raczej nie (a przeróbki impulsowego to prosta droga do sfajczenia go). Tak na marginesie zasilacz impulsowy (jesli nie ma zabezpieczeń przeciążeniowych, przepięciowych itp - czyli jeśli nie jest przemysłowy tylko amatorski albo komputerowy) to kiepski pomysł - zwykły solidny toroid, mostek i konkretny kondensator to dużo pewniejsze rozwiązanie.

    PS. Masz tylko jeden siłownik? - bo jak dwa to wszystkie powyższe dywagacje można odpuścić i będziesz musiał użyć oryginalnych krańcówek fabrycznie podłączonych i zrezygnować ze zwolnień - ta centralka jest dedykowana tylko do JEDNEGO napędu.
  • #1488
    Poldek90
    Poziom 14  
    Zasilacz jest przemysłowy 24V 5A. Jest tylko jeden siłownik bo brama została zespawana. Teraz otwiera się ładnie ale jeszcze 3V by się przydały i w tedy było by lepiej. Zasilacz już ustawiłem wyżej z 24V na 33.5V. Dobrze że dodatkowo pociągnąłem skrętkę żelowaną.
  • #1489
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa
    No to pozostaje podpiąć krańcówki i doregulować zabezpieczenie prądowe a jak nie wyda - zmierzyć pobór prądu siłownika przy starcie, normallnej pracy i blokadzie cobyś miał co do Elmesa powiedzieć.
  • #1490
    Poldek90
    Poziom 14  
    a co z zasilaczem nie da się zwiększyć napięcia jeszcze o te 3V ?
  • #1491
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa
    Jak nie jest konstrukcyjnie przewidziane to amatorsko nie (musiałby się za to wziąć dobry elektronik ale i tak najwięcej zależałoby od wewnętrznej konstrukcji zasilacza). Teoretycznie mógłbyś podpiąc przetwornicę DC-DC podwyższającą napięcie ale sprzęt tej mocy kosztowałby więcej od zasilacza. Odpuść, te 3 V mało by już zdziałały.
  • #1492
    Poldek90
    Poziom 14  
    Jest tam potencjometr a jeśli go wymienić o innej rezystancji? To pozostaje zastosować transformator albo inny zasilacz.
  • #1493
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa
    Wymiana kręciołka nic nie da bo pewnie impulsówka wydaje konkretne napięcie a po niej jest analogowy regulator, który napięcia i tak nie podniesie które dostał z impulsówki, może co najwyżej zmniejszyć.
    I najpierw sprawdź w Elmesie czy w ogóle centralka wytrzyma takie napięcia ( bo chyba masz chrapkę na 40 V - ale siłownik już może się zdrowo grzać - do 35V ludzie to podłączali, wyżej to juź ryzyko)
  • #1494
    Poldek90
    Poziom 14  
    Ja bym chcial tak 35V lub 36V więcej to nie. Gdy siłownik pracuję napięcie spada do 30V. A centralja zimna nic się nie grzeje. Więc można dać 36V a transformator toroidalny nie miałby takich spadków napięcia?
  • #1495
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa
    Spróbować możesz - twoje ryzyko. A spadki napięcia na zasilaczu wynikają z małego zapasu mocy. Na pewno zasilacz na trafie które da radę wydać 8 A będzie miał mniejsze spadki napięć niż twój zasilacz.
  • #1496
    Poldek90
    Poziom 14  
    Mam transformator z urządzenia bester ale o wysokim prądzie rozruchowym i wyrzuca zabezpieczenie nadmiarowe b. Jaki transformator najlepiej kupić, ile VA ?
  • #1497
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa
    Różnie piszą , najwięcej jak.znalazłem te power jacki biorą 4 A , ( a są wersje 24 i 36 V). Czyli mocowo trafo 150 VA ( czyli przy 26 V 6 A) powinno styknąć a 200VA ( ok 8 A ) ze sporym zapasem.
    Trafa powinny wydać 26 V zmiennego - po wyprostowaniu wyjdzie z tego dokładnie 36 V stałego.
    Czyli trafo 26V ( albo łatwiej dostać 2 x 13 V) i prąd ok 8 A ( albo 200VA) to z zapasem wyda.
    Do tego konkretny mostek - góra 5 zł, i kondensator 10000 miF/50V , też 5 zł.
  • #1498
    Deiv1990
    Poziom 9  
    Witam. Noszę się z zamiarem wykonania takiego zestawy do elektrycznego otwierania bramy. Szukam kogoś do pomocy z małopolski a najlepiej z okolic Tarnowa. Moja wiedza elektroniczna jest raczej na niskim poziomie tak że potrzebowałbym pomocnej ręki, oczywiście w grę wchodzi wynagrodzenie adekwatne do pomocy :) Pozdrawiam i świetna robota
  • #1499
    maicek90
    Poziom 10  
    Cześć . Jestem nowy i tak czytam i czytam :)
    Mam pytanie . Posiadam 2 silniczki od wkrętarek 18 v . Śruba trapezowa zamówiona i inne pod zespoły również centralka WOSTER STD-4K
    Radiolinia 4-kanałowa dop zasil 10-15V DC . obciążalność wyjść przekaźnikowych 2 * 10A
    nie bedzie wyłączików krańcowych tylko na czas ustawianie i zamykanie .
    i jaki zasilacz do tego? taki wystarczy RANSFORMATOR TOROIDALNY TRAFO 200VA 200W 230/12V czy za mały proszę o opinie
    z góry dziękuje za odp pozdrawiam