Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

cici 20 Cze 2015 17:14 1083461 1665
  • #1531 20 Cze 2015 17:14
    robert922a
    Poziom 9  

    Witam chciałbym zapytać czy podeszedł by silniczek od wycieraczek innego samochodu?? Np taki? Link bo od malucha już nigdzie u siebie nie moge dostać a widziałem że są jakieś z trybami dlatego pytam czy może być taki lub jeszcze od innego samochodu ale z obecnych modeli.

  • Fibaro
  • #1532 20 Cze 2015 18:07
    jammmo
    Poziom 14  

    może być inny polonez,fiat 125,a nawet od nowszych typów .Silniczki są prawie wszystkie podobnych kształtów i budowy,oczywiście mogą się różnić wielkością.

  • #1533 20 Cze 2015 18:22
    robert922a
    Poziom 9  

    o to super, to w poniedziałek jade i kupuje ze szrotu bo od malucha nie ma u mnie już nigdzie. A byłem na 6 szrotach. Tylko czy jak bedzie bez tych trybów co są w tych od malucha to czy uciągnie moją bramę. I czy taki sterownik da rade to wszystko ogarnąć sterownik

  • Fibaro
  • #1534 20 Cze 2015 21:44
    jammmo
    Poziom 14  

    silniczek ma przekładnie ślimakową w środku zespoloną razem z ośką wirnika i do pracy nie potrzebuje już żadnych trybów.Można dołożyć zębatki z tych lewarków ale to jest tylko w celu jak chcemy uzyskać szybsze obroty na śrubie, sam silnik nic dodatkowego nie potrzebuje.

    Dodano po 5 [minuty]:

    przekładnia w tym silniku co podałeś w linku jest w tej srebrnej obudowie z dur-aluminum a wirnik i stojan w tej czarnej

    Dodano po 1 [minuty]:

    przekładnia w tym silniku co podałeś w linku jest w tej srebrnej obudowie z dur-aluminum a wirnik i stojan w tej czarnej

    Dodano po 14 [sekundy]:

    silniczek ma przekładnie ślimakową w środku zespoloną razem z ośką wirnika i do pracy nie potrzebuje już żadnych trybów.Można dołożyć zębatki z tych lewarków ale to jest tylko w celu jak chcemy uzyskać szybsze obroty na śrubie, sam silnik nic dodatkowego nie potrzebuje.

    Dodano po 8 [sekundy]:

    silniczek ma przekładnie ślimakową w środku zespoloną razem z ośką wirnika i do pracy nie potrzebuje już żadnych trybów.Można dołożyć zębatki z tych lewarków ale to jest tylko w celu jak chcemy uzyskać szybsze obroty na śrubie, sam silnik nic dodatkowego nie potrzebuje.

  • #1535 21 Cze 2015 07:12
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Tylko MUSZA być 100% pewnie działające krańcówk i najlepiej amperometryka, a oprócz tego przy cięższych drzwiach duże przełożenie (tzn małe zębatki napędzające bramy). Te silniczki od osobówek mają plastikowe zębatki na osi wyjściowej i bardzo łatwo przy blokadzie lub przeciążeniu je zerwać (temat przerobiony - w swojej stareńkiej 15letniej konstrukcji - uszkodziłem dwie zębatki bo krańcówki <były z tych chińskich, a profesjonalnych przemysłowych nie było albo kosztowały krocie> - nie zadziałały. Pomogło użycie silniczka od wycieraczek 24V od Stara - miał metalowe koło i był dużo mocniejszy. Ale całkowity spokój i pełną niezawodność osiągnąłem 11 lat temu zostawiając z w/w silniczka samą obudowę przekładni z ośką a napęd oparłem na silniku rewersyjnym od pralki automatycznej i przekładni od spalonej szlifierki kątowej).
    Po prostu użyj jak największego silniczka. Ludzie często używają silników z przekładnią od elektrycznego wspomagania kierownicy z różnych aut (np Fiata Punto) - są o niebo mocniejszej konstrukcji od silniczków od wycieraczek ale i droższe na szrocie.

    Sterownik (bo to nie centralka) może być. Ma pracować w trybie bistabilnym zależnym i musi współpracować z krańcówkami.
    Zastanów się jednak, czy nie lepiej użyć droższego o 100 zł ale nieporównywalnego (rower do Bentleya :) ) dedykowanego sterownika do bram Elmesa (170 zł z pilotem)- łągodny start stop, pełny zestaw zabezpieczeń, możliwość dopisywania kolejnych pilotów (piloty po 35 zł i wszędzie dostępne)

  • #1536 21 Cze 2015 14:31
    jammmo
    Poziom 14  

    Są gotowe centrale między innymi el13QV3 do bram skrzydłowych z firmy ELDRIM, gdzie nie musisz stosować krańcówek tylko ogranicznik otwarcia skrzydła i wyłączanie będzie na zasadzie przeciążenia .Rozmawiałem z inż. z ELDRIMU i mówił, że spokojnie może centrala pracować bez krańcówek nie stwarzając szkody dla niej i siłowników.

  • #1537 25 Cze 2015 22:14
    robert922a
    Poziom 9  

    Mam 2 problemy z napedem, jak połączyć tryby z lewarka z silniczkami?? Spawać nie da rady bo to jakis dziwny stop. A silniczek jeden ma gwint na nakrętke 6 mm a drugi na 8 mm jak połączyć te oba tryby (mały z dużym) żeby powstała przekładnia by brama szybciej się otworzyła

  • Fibaro
  • #1538 25 Cze 2015 23:46
    kanapka1
    Poziom 9  

    rozrusznik bez bendiksa ,zebatka przylapana na osi wirnika druga mala zebatka na osi skrzydla bramy , raspberry pi,przekaznik,maly programik na androida,otwieramy i zamykamy z smartphona

  • #1539 17 Lip 2015 10:59
    woszu
    Poziom 15  

    Witam serdecznie.
    Zainspirował mnie ten temat i swego czasu przeczytałem chyba całość:)
    Skupiałem się wtedy jednak na konstrukcji mechanicznej.

    Wykonałem ten projekt, zgodnie z instrukcjami założyciela tematu i wszystko działa jak ta lala przy normalnej pracy bramy.

    Problem zaczyna się w przypadku zaniku zasilania w trakcie pracy siłowników, czyli w sytuacji, gdy obie krańcówki siłownika są zwarte. Moje przekaźniki są zbyt idealne, tzn. nie występuje zjawisko które opisał cici - "któryś przekaźnik zadziała szybciej i odetnie drugi". Niestety u mnie nie chce zadziałać żaden, tzn póki jest podawany sygnał start (2s), to oba przekaźniki próbują się załączyć (słychać bzyczenie) ale w efekcie żaden się nie załącza.....:/ Nawet gdyby się któryś załączył, to raczej losowa praca siłowników nie jest wskazana.

    Może ktoś już rozwiązał podobny problem? Przydało by się zrobić selektor krańcówek, tzn. po zadziałaniu (rozwarciu) jednej z nich dodatkowy przekaźnik ustala kierunek, to momentu zadziałania przeciwnej krańcówki, niezależnie od stanu tej pierwszej, czyli zapamiętanie stanu. Ma ktoś pomysł jak to ugryźć (przekaźnik bistabilny)?

    Druga spawa to taka, że przydała by się opcja ręcznego zatrzymania bramy, jak np dziecko podbiegnie. Zabezpieczenia przeciążeniowe silników to swoją drogą, ale jak warto mieć taką opcję z pilota, to czy można to zrobić tym samym sygnałem start, czy trzeba innym sygnałem odcinać zasilanie do silników?

  • #1540 17 Lip 2015 18:49
    gbd.reg
    Poziom 20  

    @woszu schemat autora tematu jest bardzo prosty, ale też oczywiście ma swoje wady - brak tutaj jakichkolwiek zabezpieczeń przeciążeniowych, bariery optycznej, dodatkowych funkcji typu uchylenie czy startu po zaniku zasilania. Do rozwiązania tego typu problemów buduje się już raczej sterowniki oparte o mikrokontrolery lub inne układy logiczne.

  • #1542 22 Lip 2015 20:41
    Mareczny
    specjalista -automatyka bramowa

    Dla siebie ok , ale jeśli ktoś ma małe dzieci , lub brama jest często używana , warto założyć wspomnianą przez Kotaburego centralkę z zabezpieczeniami , spokój i pewność przede wszystkim.

  • #1543 03 Wrz 2015 10:51
    janus_z
    Poziom 11  

    jammmo napisał:
    Są gotowe centrale między innymi el13QV3 do bram skrzydłowych z firmy ELDRIM, gdzie nie musisz stosować krańcówek tylko ogranicznik otwarcia skrzydła i wyłączanie będzie na zasadzie przeciążenia .Rozmawiałem z inż. z ELDRIMU i mówił, że spokojnie może centrala pracować bez krańcówek nie stwarzając szkody dla niej i siłowników.


    Witam
    Ty zastosowałeś wersję na 24 V?, gdzie kupowałeś, w zestawie są piloty?, jakie masz parametry zasilania silniczków, zastosowałeś może drugi większy transformator do zasilania siłowników?, jeśli nie to jaki masz pobór mocy gdy siłowniki nie pracują?

  • #1544 04 Wrz 2015 10:19
    jammmo
    Poziom 14  

    Tak ja mam wszystko na 24V , centralkę el13QV3 z Eldrimu można kupić przez firmę Car-Tronic z Nowego Sącza obecna cena chyba 299 zł oraz KILOG z Mostki /koło Starego Sącza oni mają po 255 zł , ale w obydwu przypadkach musisz dokupować piloty po 46 zł szt. Ciekawszą opcję masz tu:
    http://allegro.pl/sterownik-bramy-dwuskrzydlowej-24v-2-piloty-i5638843781.html
    są wersje z dwoma pilotami takimi z zasuwanymi przyciskami lub z 3 zwykłymi w tej samej cenie.
    Co do zastosowania większego trafa jak piszesz , to ty po zakupie którejś z tych central i tak musisz sam kupić jakieś transformatory lub zasilacze, bo centralki same w sobie ich nie mają. Co do montażu mniejszego transformatorka do zasilania centrali w stanie spoczynku, to trzeba sobie przekalkulować , czy się to opłaca , bo pobór jałowy prądu przy wyłączonej centrali nie jest aż tak duży i nie zależy bardzo od mocy posiadanego transformatora. Ja na razie u siebie nie mam małego trafa , a to co jest czyli 230/24V 560VA ( ono jest za mocne ,ale takie kupiłem , bo pierwsza koncepcja centrali była z silnikami o poborze prądu prawie 10A ) pobiera uśredniono od 20-80 mA ,nie wiem dokładnie ile , bo nie mierzyłem ,w miesiącu może to być kilkanaście złotych dodatkowo na rachunku, tak że trzeba samemu określić czy robić dodatkowy układ .

  • #1545 04 Wrz 2015 11:54
    janus_z
    Poziom 11  

    nastawiam się bardziej na Eldrim, myślę, że większa firma i pewnie łatwiej z serwisem, TY doczytałem kupiłeś wcześniej za 265zł już z pilotami, w której firmie nabyłeś??. Ja będę się raczej nastawiam na siłowniki na "wkrętarkach", trafa mam w zapasach min. toroid 150 watt, z ciekawości zmierzę ile pobiera w stanie spoczynku.
    Zadzwoniłem do tej firmy, w sumie gość wydaje się solidny , firma istnieje niby 20 lat i zajmuje się produkcją elektroniki, z 2 pilotami wyjdzie w sumie 100zł taniej niż ten sterownik z Eldrimu no i mamy szerszy zakres napięć w jednym, ktoś moze stosował już taki sterownik ?

  • #1546 04 Wrz 2015 12:52
    jammmo
    Poziom 14  

    To była ta firma Car-Tronik , piloty zawsze były sprzedawane osobno ,tylko w tamtym czasie albo mieli jakąś promocję albo taką mieli cenę, w każdym bądź razie , centrala kosztowała tylko 240 parę złotych, dokładnie już nie pamiętam. Trafo toroidalne ze względu na okrągły rdzeń pobiera bardzo mały prąd , stąd też podejrzewam , że nie opłaca się kombinować z drugim małym trafem dla paru złotych oszczędności, no , ale jeżeli masz wiedzę w tym temacie i potrafisz sobie sam zrobić taki układzik to dlaczego nie , zawsze bardziej wszystko cieszy jak się coś samemu zrobi, pozdrawiam.

  • #1547 04 Wrz 2015 13:01
    janus_z
    Poziom 11  

    przeczytałem dokumentacje tego sterownika RSB-2S z linku i powiem, że funkcji ma na "bogato", nawet automatyczne uczenie się parametrów pracy :)

    ps . a jak spisuję się Jammmo twoje siłowniki (nie ma problemu z krańcowkami? ) i centralka ?

  • #1548 04 Wrz 2015 13:45
    jammmo
    Poziom 14  

    Według mnie ta centralka RSB-2S jest dość ciekawa , ma w porównaniu do el13QV3 dodatkowo funkcję powolnego startu i stopu ,co jest dobrą opcją szczególnie przy siłownikach zrobionych na silniczkach z wkrętarek ,bo one w porównaniu z siłownikami na silnikach od wycieraczek mają większą prędkość otwierania skrzydła, a co za tym idzie ogranicza mocne dobijanie bramy do wspornika .Rozmawiałem z tym gościem co je produkuje i z serwisem nie ma problemu ,ona może pracować z krańcówkami jak i bez ,czyli wyłącza się przez przeciążenie.
    Co do krańcówek ,ja mam swoje zamontowane w obudowie i od każdej idą osobne kable , masz tu foto to jest jeszcze stara wersja
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    tu masz moje siłowniki jusz po modernizacji ,czyli zmianie silniczków i dołożeniu przełożenia z zębatek od lewarka celem zwiększenia szybkości otwierania.Zdjęcia robiłem jeszcze bez założonych krańcówek ,ale są umiejscowione tak jak w starej wersji.
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    a więc pracują tak jak krańcówki zewnętrzne.Są to krańcówki od seicenta które są montowane przy drzwiach do wyłączania światła w kabinie po zamknięciu drzwi,jak na razie bez problemów,kosztują parę zł, są dość hermetyczne zresztą na wierzchu mam tylko ten przycisk w osłonie gumowej.W razie awarii koszt wymiany parę złotych.

  • #1549 04 Wrz 2015 20:32
    janus_z
    Poziom 11  

    ładnie masz zrobione te siłowniki, miałeś jakieś "dojście" do tokarki?, bo jak się u siebie orientowałem to takie dotoczenie elementów jak u Ciebie to trzeba liczyć pewnie dobre 150 zł :cry:

  • #1550 04 Wrz 2015 20:51
    jammmo
    Poziom 14  

    Nie posiadam swojej tokarni ,więc toczenia robili mi koledzy w firmie ,tak ,że nie kosztowało mnie to wiele, ale jeżeli chcesz zrobić to dokładnie i osiowo ,to nie da się tego pozbyć po łebkach ,bo to potem odbije się na bezawaryjnym działaniu.

  • #1551 28 Wrz 2015 14:43
    markowsky1
    Poziom 10  

    jammmo możesz zamieścić pracę Twojego sterownika el13qv3 jak to pracuje??

    Dodano po 1 [minuty]:

    filmik jakiś najlepiej

  • #1552 30 Wrz 2015 07:55
    lopiola
    Poziom 14  

    Kilkanaście lat temu zrobiłem napęd do bramy przesuwnej na silniku od wycieraczek 24V chyba od Jelcza (kupiony nowy silnik w sklepie). Obserwowałem pracę napędu przy zatrzymywaniu bramy na krańcówkach. Bałem się, że uszkodzi się zębatka, jak silnik się zatrzymuje to brama jeszcze trochę jedzie i cała siła idzie na zębatkę ślimakową w drugą stronę.
    Wymyśliłem prosty sposób, równolegle z krańcówkami dałem opornik tak dobrany, żeby bez obciążenia silnika prąd płynący przez ten opornik minimalnie obracał silnikiem. Krańcówki wyłączają kilka cm przed końcem ruchu. Brama powoli zwalnia, a silnik zasilany przez opornik kręci się i nie ma takiego krytycznego hamowania przez zębatkę.
    To rozwiązanie pracuje już przez kilkanaście lat i nic się nie uszkodziło.

  • #1553 14 Lis 2015 08:46
    marcinko_k
    Poziom 11  

    Witam!
    Podłączyłem wszystko tak jak na zdjęciach, po podaniu na zacisk start napięcia cewki przekaźników drżą?
    Może coś źle robię. Jeśli można to proszę o pomoc w temacie.


    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

  • #1554 14 Lis 2015 17:48
    Bananek12
    Poziom 12  

    przytrzymujesz jedną krańcówkę wciśniętą przy podawaniu start?

  • #1555 14 Lis 2015 23:30
    marcinko_k
    Poziom 11  

    Tak, moze coś źle polutowałem. Co to może być jak myślicie ??

  • #1558 15 Lis 2015 09:49
    marcinko_k
    Poziom 11  

    Może po prostu jak ktoś może to niech połączy na rysunku jak to ma być.
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

  • #1560 17 Lis 2015 09:08
    sofien
    Poziom 11  

    przecież masz na pierwszych stronach tego tematu schemat jak to podłączyć !!!!!

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME