Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

cici 07 Jun 2018 08:51 1220582 1736
Altium Designer Computer Controls
  • #1711
    Paci2
    Level 9  
    No to już wiem co może być nie tak właśnie mi odpowiedziałeś. Ja oba silniki podłączyłem tak samo więc muszę zamienić przewody od zasilania i jeszcze raz odpowiednio podpiąć krańcówki. Jak przyjadę do domu z pracy to zobaczę na to i dam znać. Choć wczoraj talk też próbowałem, ale zajrzę jeszcze raz na spokojnie. Zdjęcia są nie poglądów bo nie widać co z czym jest podłączone.
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydłoNapęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydłoNapęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydłoNapęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Zamieniłem zasilanie silnika i krańcówki no i dalej nic nadal chodzi cały czas tam i z powrotem. Zdjęcia słabe bo misz masz z przewodami, ale wszystko tak samo jest jak w schemacie Oba układy przekaźników są tak samo. Zamieniłem przewody od zasilania silnika w miejscu oznaczonym łączeniem według schematu
    https://static.elektroda.pl/attach/sterowanie_silnikiem_1__6481.jpg
  • Altium Designer Computer Controls
  • #1712
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Czy piszę niewyraźnie? - zrób DOKŁADNIE tak jak pisałem wcześniej i DOKŁADNIE opisz efekty. Na razie chaos czytam - nie wiem co do czego podpiąłeś a w koło macieju piszesz że nie działa. Tak na boku - popraw pisownię bo miejscami muszę się domyślać o co biega... (i nie wymawiaj się dysgrafią, nawet w tym forum jest automatyczne poprawianie błędów...)
    Tak elektrycznie - nie używaj dziesiątek zacisków śrubowych tylko łącz wymagające tego piny bezpośrednio ze sobą na konektorach samochchodowych jak najkrótszymi kablami, i trzymaj się konwencji - zasilanie - czerwony, masa - czarny - reszta kolorowe.
  • #1713
    Paci2
    Level 9  
    Pisze z telefonu i to słownik w nim mi tak zmienia słowa.udało mi się jednak bramę uruchomić i działa jak się należy ale druga nadal odbija.co jest najlepsze.Zrobiłem tak jak Ty mówiłeś to spalili mi diody.Jak przeloze przekaźniki ze sprawnego układu w niesprawny to działa prawidłowo dany układ.na sprawdzenie danego układu odlanczam zasilanie silnika
  • #1714
    Bananek12
    Level 13  
    Jesli siłownik chodzi bez przerwy w obie strony to musisz odseparować krańcowki od silnika. Podejrzewam, że mają wspólną masę, a to powoduje, że krańcówki same się wyzwalają i ganiają siłownik to w tą, to w tamtą. Każda z krańcówek musi być odizolowana od obudowy siłownika. Inaczej będziesz miał wachlarz, a nie bramę.
  • #1715
    zszcech
    Level 14  
    Ten co ci działa nie poprawnie podłącz tak samo jak ten co działa poprawnie.
  • #1716
    Paci2
    Level 9  
    On jest tak samo podłączony jak pierwszy i działa tylko w tedy prawidłowo jak wypnę z działającego układu przekaźniki i podepnę je do niego
  • #1717
    Bananek12
    Level 13  
    czyli domyślić się można, że wina leży po stronie przekaźników, tak czy nie?
  • #1718
    zszcech
    Level 14  
    Musisz odseparować jedną siłownik od drugiego po przez diody prostownicze i powinno być ok
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

    daj znać czy pomogło
  • Altium Designer Computer Controls
  • #1719
    Paci2
    Level 9  
    W tym sęk ze ja mam tak diody podłączone a właściwie jedną na sygnał po co dwie skoro sterowanie jest na jednym kablu. Robi jakąś różnice wspólne zasilanie obu układów?
  • #1720
    zszcech
    Level 14  
    Tak robi różnicę. Jeżeli siłownik pierwszy dojedzie do końca to się nie zatrzyma tylko bedzie wracał gdyż dostanie zasilanie z drugiego siłownika. Dla tego potrzebne 2 diody żeby rozdzielić sygnały.
  • #1721
    Paci2
    Level 9  
    Zamontowałem diody na zasilaniu przekaźników. Teraz obie bramy otwierają sie tam i z powrotem. Już nie wiem co jest nie tak. mam 4 diory na krańcówkach do każdej z osobna. dwa przewody na sygnał lewy układ i prawy układ też zabezpieczone diodą oraz 2 dziody na zasilaniu osobno lewe przekaźniki i osobno prawe.
  • #1722
    zszcech
    Level 14  
    Dwie diody na zestaw tak jak na schemacie a dodatkowo jedna dioda z sygnału od centralki. Jak masz tak podłączone to sprawdź czy masz zasilanie na wyjściu z centralki przed diodami. Tylko powinny być krótki sygnał jak naciskasz pilot.
  • #1723
    Paci2
    Level 9  
    MAM TERAZ WSZYSTKO W RECE I JUŻ ZGŁUPIAŁEM
    CHYBA COŚ NIE TAK MAM PODŁACZONE

    Dodano po 1 [minuty]:

    jest w stanie mi to ktoś zrobić bo ja już nie mam cierpliwości. może nie tak zrobiłem połączenie od przekaźników na diody

    Dodano po 19 [minuty]:

    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydłoNapęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydłoNapęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

    Dodano po 26 [minuty]:

    krutki film





    Dodano po 1 [minuty]:

    https://filmy.elektroda.pl/74_1529334485.mp4
  • #1724
    zszcech
    Level 14  
    Kedle sygnałowe masz 2szt.? Brązowy i niebieski

    Dodano po 4 [minuty]:

    Powinny być złączone i na nich dioda w kierunku układu
  • #1725
    Paci2
    Level 9  
    Kable sygnałowe mam 4 bo w pierwszym układzie 2 i w drugim 2. łączą się one w jednej kostce do której dochodzi kabel sygnałowy i na nim dioda
  • #1726
    zszcech
    Level 14  
    W tej kosce musisz dać dwie diody żeby rozdzielić układy
  • #1727
    Paci2
    Level 9  
    tam są dwie diody jedna na lewą krańcówkę druga na prawą. i w miejscach krańcówek są przewody sygnałowe.
  • #1728
    papaj5
    Level 12  
    Oj kolega Paci2 to chyba narobił miszmaszu z tymi krańcówkami, i się pogubił w kabelkach. Jeżeli mogę zaproponować sposób, to proponował bym porozpinac wszystkie kabelki, usiąść, i na spokojnie powolutku, ale to bardzo powolutku popodłączać wszystko ostrożnie od nowa. Moim zdaniem został podłączony jeden siłownik poprzez drugi (szeregowo siłownikA-krańcówkiB), i jeden zatrzymuje oba, albo naknocone w przekaźnikach i żadne diody teraz nie pomogą, należy popodłączać wszysko od nowa metodą "na kierowcę": ze SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚCIĄ i z ZASADĄ OGRANICZONEGO ZAUFANIA.
    Sprawdziłem gdzie kolega Paci2 mieszka (okolicę) żeby podjechać pomóć, ale 400km zza Warszawy średnio mi po drodze, przykro mi, ale nie pomogę osobiście, natomiast takowe gdybanie bez namacalnego zobaczenia problemu niewiele da/daje natomiast solidnie zaśmieca forum!!!
    Proponuję koledzę Paci2 jak wyżej: okablowanie przekaźników rozebrać... i popodlączać od nowa oraz wedle nowych wskazówek. Pozatym rozumiem, że na jeden siłownik przypada tylko dwa przekaźniki (nie krańcówki!!!), a na drugi siłownik dwa inne przekaźniki? Pytam na wszelki wypadek, jakby zostały oba siłowniki podłączone pod te same przekaźniki!
  • #1729
    Paci2
    Level 9  
    Witam was. Dziękuję za to ze pomagaliście ale ja i tak nie doszedłem ładu. Oddałem całość elektrykowi ze schematem i wykonał mi to bez problemu. Brama w końcu działa. Zapłaciłem za taka usługę 50 zł ale bynajmniej mam już zrobione. tylko nie wiem czemu dawał po cztery diody na jedno sterowanie silnika.



    PS. Możecie mi poradzić gdzie najlepiej podłączyć przerywacz z żarówka sygnalizacyjną. Elektryk mi mówił że do silniczka ale ja jakoś w to nie wieżę.
  • #1730
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Jaki dokładnie przerywacz ? Podaj konkretny typ.
    Ogólnie dobrze elektryk powiedział ale jeśli przerywacz nie ma mostka prostowniczego (tzn jest tylko na prąd stały - DC ), może trzeba dołożyć prostownik bo w silniku w zależności od kierunku obrotów zmienia się polaryzacja a prostownik to załatwia.
    Np. taki przerywacz : https://www.proxima.pl/produkt/przerywacz-lampy-19/ można od razu podpiąć do silnika.
    Tylko zwróć uwagę na napięcie zasilania sterownika u ciebie - jeśli masz 12V to gorzej - lampki i przerywacze 12V rzadko się spotyka, najczęściej są na 24V.
  • #1732
    olesiak
    Level 10  
    Witam. Mam pytanie natury technicznej. Piszecie o srubie trapezowej np. 12x6 i 14x4. Jak porównać ile mm siłownik przesunie się na jednym obrocie silnika. Jest na to jakiś wzór? Czy np. tr 16x4 byłaby jeszcze "szybsza". Czy bardziej zależy prędkość wysuwu siłownika od skoku gwintu- większy to szybciej działa. Pozdrawiam
  • #1733
    rudyroman
    Level 16  
    olesiak wrote:
    Piszecie o srubie trapezowej np. 12x6 i 14x4. Jak porównać ile mm siłownik przesunie się na jednym obrocie silnika. Jest na to jakiś wzór? Czy np. tr 16x4 byłaby jeszcze "szybsza"


    www.google.pl fraza "skok gwintu" wszystko Ci wyjaśni.

    A tu w artykule o gwintach masz podane to czego szukasz ale sam musisz to w artykule znaleźć:
    Link
  • #1734
    jammmo
    Level 15  
    olesiak wrote:
    Czy bardziej zależy prędkość wysuwu siłownika od skoku gwintu- większy to szybciej działa. Pozdrawiam

    Tak dokładnie, w głównej mierze zależy to od skoku gwintu , średnica śruby nie ma tu znaczenia. Co do szybkości wysuwu ważne są jednak dwie rzeczy, tzn. oprócz skoku gwintu, ważne są też obroty silnika na minutę. Jeżeli zastosujemy jakiś szybki silnik, to wtedy lepiej jest zastosować śrubę z drobnym zwojem, gdyż za szybki posuw też nie jest wskazany. Bardzo łatwo to można sobie obliczyć. Skoro wiemy, że np. silnik wycieraczek ma 60 obr/min to wiadomo, że śruba obróci się nam w ciągu minuty 60 razy, co przy skoku gwintu na śrubie np. 4mm da nam wysuw 24 cm na minutę. Jeżeli potrzebujemy do pełnego zamknięcia bramy wysuw siłownika o długości np. 30cm, to wiadomo, że czas będzie większy jak minutę, co jest trochę długo. Wtedy można szukać i zastosować śruby o większym skoku, która będzie szybsza i czas odpowiednio się skróci. Jeżeli i to nie pomoże, to zostaje nam dwie opcje, albo zastosować jakieś przełożenie, albo po prostu poszukac innego szybszego silniczka.
  • #1735
    olesiak
    Level 10  
    Dzięki za tak dobre wyjaśnienie. Inaczej sobie to wyobrażałem. Byłem w błędzie. Dlatego mój siłownik zwalniał bo naprawie. Teraz już wiem co szukać.
  • #1736
    AndM
    Level 17  
    Witam.
    Ponieważ, nie które napędy wykonane przez Was działają już wiele okresów zimowych, chciałem zapytać, czy nie ma problem z zamarzaniem śruby napędowej ?
    Pozdrawiam
    Endriu.
  • #1737
    jammmo
    Level 15  
    Jeżeli chodzi o samą śrubę to podejrzewam, że nie ma z tym problemy. Wszystko zależy jaki jest wykonany rodzaj siłownika , jaki jest zastosowany mocny silnik itp. Konkretnie chodzi o to, że projekty siłowników wykonane tu przez kolegów, a które są konstrukcyjnie wzorowane na modelu np. NICE Wingo, gdzie śruba wraz z nakrętką są umieszczone pod korpusem , przez co nie są tak bardzo narażone na bezpośrednie działanie warunków atmosferycznych, czyli opadów deszczu lub śniegu, który to zamarzając na korpusie nie ma wpływu na działanie śruby. Inaczej sprawa może się mieć z projektami siłowników, które są oparte na projektach podobnych do siłowników tubowych FAAC gdzie tłoczysko za pośrednictwem śruby jest wysuwane lub wsuwane do tuby, co właśnie może powodować ( aczkolwiek nie musi) niepożądane sytuacje zimą. W tym przypadku problem jest taki, że chociaż sama śruba też jest osłonięta i umieszczona w środku, to niestety tłoczysko jest bezpośrednio narażone na działanie nie tylko brudu osadzającego się na jego powierzchni , ale również mrozu, deszczu , śniegu , który podczas pracy siłownika jest częściowo wciągany do środka i tam przy znacznych przymrozkach potrafi zamarzać co powodowało, że siłownik ciężko pracował a co z kolei nie było bez znaczenia dla samego silnika. Ta sama sytuacja może się zdarzyć przy oblodzeniu tłoczyska, które może nawet spowodować jego unieruchomienia ( miałem taką sytuacje też u siebie) . Oryginalne siłowniki, mają ta zaletę, że wyposażone są po pierwsze w zgarniacze, które ograniczają wciąganie nieczystości do środka, ale przede wszystkim w mocne silniki z dużym momentem obrotowy i dopasowaną liczbą obrotów ( czego nie da się uzyskać na silnikach od wycieraczek samochodowych, czy też wkrętarek, których łożyska jak i przekładnie przy dużych obciążeniach po prostu nie wytrzymują obciążenia i wszystko zaczyna niemiłosiernie hałasować a następnie wysiada). Sam osobiście po kilku takich przygodach w zimie ze swoimi robionymi siłownikami, zdecydowałem się zakupić oryginalne siłowniki NICE Wingo 3524 i od tego momentu mam spokój.