Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

cici 22 Sty 2007 14:11 1139078 1730
  • #211 22 Sty 2007 14:11
    hezek
    Poziom 11  

    z tego co widze to ciekawe sa te rozwiazania. Mam pytanko czy zdałoby to egzamin w moim przypadku moja brama jest duzo wieksza od tych które ogladalem na zdj i dosc czesto uzywana ma 460 cm szerokosci i ok 230 cm wysokosci zrobiona ze sztachet czyli stawia spory opór jesli wieje wiatr dojdzie do tego snieg i co wtedy?

  • Sklep HeluKabel
  • #212 23 Sty 2007 08:27
    marcin0311
    Poziom 12  

    Witam. Mamy rozumieć że Twoja brama ma 4,60 metra ale podzielona jest na 2 skrzydła po 2,30m?
    W sobotę robiłem test mojego siłownika /bez sterowania, podłączyłem tylko zasilanie/ i ciągnie aż miło. Co prawda nie próbowałem całkiem zatrzymać bramy w czasie jazdy, przytrzymałem tylko rękami ale widzę, że prędzej rozerwałoby bramę albo siłownik niż by się zatrzymał silnik w napędzie :) Niesamowita siła. A do twojej bramy jakby pomyśleć o dużym/mocnym silniku od wycieraczek np. od jakiejś ciężarówki to myślę że można śmiało próbować. Jedynie co, to trzeba porządnie wszystko wzmocnić w siłowniku i konkretnie go zamocować. Wiadomo jaka robotę potrafi zrobić wiatr.
    Powodzenia.

  • #213 23 Sty 2007 09:56
    hezek
    Poziom 11  

    Powitanko!
    zanim znalazłem ta stronke od jakiegos czasu kompletuje swój patent jednak on jest sporo droższy za pomocą silowników hydraulicznych jedno skrzydlo bedzie kosztowac ok 200 zł oczywiscie bez sterownika z pilotem... skrzydło ze sztachet to praktycznie ściana o pow 5m2 oczywiście razy 2, stoi sobie na wolnej przestrzeni i wiatr odgrywa tu sporą role w dodatku otwierana i zamykana jest ok 8-20 razy na dobe.

    Może ktoś juz stosował sliniczki do napędu bramy podobnej do mojej? Czy może pozostac przy hydraulice??

  • #214 23 Sty 2007 14:53
    janek1815
    Poziom 38  

    ja mam skrzydlo ze sztachet i dosc dlugie bo po otwarciu jednej polowki wyjezdzam samochodem -ford escort bez wiekszych problemow. zapewniam ze silniczki od wycieraczek wystarcza ja podczas prob zasilalem je 24v

  • #215 24 Sty 2007 14:55
    slaweek_22
    Poziom 16  

    Czy używa ktoś napięcia większego niż 24V do silniczków od malucha? Przeprowadziłem próby (sam silnik bez siłownika) na 68V i chodziły bardzo ładnie, po kilku minutach sie trochę nagrzały ale przy bramie chodzą kilka sekund. Jeśli ktoś zasila podobnym napięciem to niech opisze jak to sie sprawuje w praktyce.


    Dodam jeszcze że rozruch i hamowanie będzie łagodne bo docelowo wszystko bedzie sterowane przez PWM.

  • #216 31 Sty 2007 21:17
    kusz tomasz
    Poziom 2  

    Witam. jakie konkretnie potrzeba przekaźniki do bramy uchylnej, chodzi mi o konkretną nazwę lub symbol, jak mam pytać w sklepie. robię taki siłownik ale na elektryce się nie znam i potrzebuję waszej pomocy.
    Tomek

  • #217 31 Sty 2007 21:25
    slaweek_22
    Poziom 16  

    Co do modelu to było to dokładnie opisane na 2 stronie tego tematu nawet model PS-563 był napisany. Wystarczy przeczytać. Może to być dowolny przekaźnik najlepiej samochodowy aby tylko miał wyjście 87a czyli wyprowadzenia NO i NC.

  • Sklep HeluKabel
  • #218 18 Lut 2007 09:39
    AdamJak
    Poziom 2  

    Witam,
    Potrzebuję schematu elektrycznego do BRAMSTERA (AMT), spaliły mi się dwa elementy pomiędzy przekaźnikami a kostką przyłączeniową. (nie jestem elektronikiem). Zostały tylko dwa druty. Nie wiem co to mogło być. Opornik, warystor?? . Czy może ktoś mi pomóc??
    I jeszcze jedno może ktoś posiada jeakiś zabezpieczenia przeciwprzeciążeniowe lub nadmiarowo-prądowe, ponieważ z zimie krańcówki marnie pracują.
    pozdrawiam
    Adam

  • #219 18 Lut 2007 23:04
    borys-20
    Poziom 10  

    Bardzo ciekawy temat. Kiedyś zrobiłem siłownik z silnika od wycieraczek i zwykłej śruby M16. Nie polecam bo za wolny(mały skok gwintu) poza tym gwint o zarysie trójkątnym szybko bo się zużył-to była wersja próbna .Przy próbach zespawałem kawałki kątowników z zawiasem aby zainscenizować ustrój brama-siłownik-słup.I tu zaczęły się schody.Gdy przytrzymałem zbyt długo zasilanie, kątownik hutniczy 30x30 z którego zrobiona była atrapa bramy zgiął się jak zapałka -co daje obraz o drzemiącej w siłowniku sile.Warto więc pomyśleć o zabezpieczeniach mających uchronić pojazdy i ludzi przed uszkodzeniem. Unikał bym układów z podtrzymaniem pracy siłowników bez możliwości zastopowania w dowolnym momencie. Sterowanie z prądowym wył. przeciążeniowym raczej odpada, bo próbowałem i bardzo ciężko dobrać parametry ,tj.albo by nie domykało albo w momencie zadziałania już by było za późno. Wyjściem może być układ gdzie nie ma podtrzymania tj. trzymasz guzik od pilota aż się otworzy(może i denerwujące ale i tak lepsze od wysiadania z samochodu w deszcz żeby otworzyć ręczną bramę).Warto się może zastanowić nad fotokomórkami -trochę drogie ale lakiernik też nie tani.A może ktoś wymyślił coś innego w kwestii awaryjnego stopu w momencie kontaktu z przeszkodą? Interesuje mnie to bo mieszkam w bliźniaku ze wspólnym podjazdem i nie chciałbym uszkodzić sąsiadowi pojazdu lub członka rodziny.Co do silniczków to proponuję używać niemieckich (Audi-VW) polskie mogą nie podziałać zbyt długo.Wiem bo przetestowałem w jednym urządzeniu-polski(1985 r.) zadziałał pół roku ,niemiecki(1979 r.) działa już 5,5roku.Koledzy którzy planowali soft start ,może wykorzystać odczep wolniejszych obrotów zamiast kombinować z napięciem.

  • #220 19 Lut 2007 08:52
    AdamJak
    Poziom 2  

    Jak chodzi o bezpieczeństwo , to powiem tak, że są zasady użytkowania takiej bramy, bo inaczej temat zabezpieczeń można ciągnąć w nieskończoność. Nie wjeżdża się w światło bramy , gdy brama jest w ruchu i tyle. Z fotokomórkami jest OK tyle, że ja mam zwierzęta w domu. Np. pies wchodzi w fotokomórkę i brama się zatrzymuje z zasadzie bez istotnego powodu :)) . Na ten moment potrzebuję fragmentu schematu Bramstera (AMT) ponieważ spaliły mi się dwa elementy elelektroniczne przylutowane do przekaźników (łączą dwie nogi przekaźnika). Natomiast istotne jest to, że gdy brama dojedzie do punktu skrajnego i np krańcówka nie zadziała powinien zadziałać inny układ. W bramsterze jest wyłącznik czasowy, którego niestety nie zaprogramowałem. Otóż wiadomo, że czas otwarcia/zamknięcia bramy w zasadzie jest określony w pewnym przedziale czasu. Warto zatem czas ten zmierzyć , następnie dodać 1-2-może 3 sekundy i po strachu.

  • #221 19 Lut 2007 09:42
    borys-20
    Poziom 10  

    AdamJak ,zrób fotkę od strony elementów i druku i wrzuć na forum.Co do "zasad używania bramy automatycznej to nie przewidzisz czy wjeżdżając ktoś przypadkiem nie naciśnie pilota(np w kieszeni spodni).Fotokomórkę proponuję podnieść lub zmienić psa na niższego (to oczywiście żart) Ale nawiązując do tematu to dążymy do minimalizacji kosztów budowy i stosowanie sterowników typu bramster chyba odpada.Nie chodziło mi o zabezpieczenia w skrajnych położeniach tylko w czasie ruchu.

  • #222 19 Lut 2007 15:30
    slaweek_22
    Poziom 16  

    Załączam fotki mojego siłownika, jeszcze niekompletny ale może komuś sie przydadzą. Za jakieś dwa tygodnie siłowniki powinny juz być kompletne to wrzucę resztę fotek. Pozdrawiam

  • #223 19 Lut 2007 22:07
    AdamJak
    Poziom 2  

    Dzięki za wszelką pomoc. Mam już informację co do tych spalonych elementów. A jak chodzi o koszty, to ja nie jestem elektronikiem(ale zajmuję się finansami) a wiec kupiłem na allegro siłownik za 140 zł +sterowanie za 90 zł+ krańcówki za 20 zł dwie + przewody doprowadzające za ok. 50zł = 300zł. Mam dosyć estetyczną maszynę do otwierania bramy. W porównaniu z czymś nowym/fabrycznym za ok 1200zł ... - sami oceńcie. Natomiast jak czytam, że ktoś "walczy" z przekładniami i silnikami od wycieraczek to jest to OK pod warunkiem, że jest to hobby no i spora satysfakcja, że się samemu zrobiło coś fajnego. Bo nie liczy się kosztu biegania i własnej pracy przy budowie. Gdyby to zliczyć pewnie wyszłoby podobnie. Nawiasem mówiąc cała kostrukcja tych mechnizmów moim zdaniem nie uzasadnia tak wysokich cen, (ale ceny dyktuje popyt) tym bardziej, że moi sąsiedzi również doznali przykrych zdarzeń w postacji awarii wysokobudżetowych mechanizmów tej zimy. pozdrawiam Adam

  • #224 23 Lut 2007 19:26
    maxreif
    Poziom 10  

    Witaj
    "Mniej więcej" to nie to samo co Kolega kupił:D
    W imieniu własnym i pewnie innych użytkowników forum prosiłbym, jeżeli to nie sprawi kłopotu, o podanie linków do tego siłownika i sterowania które Kolega zakupił i pewnie już zamontował. A może Kolega ma już jakieś spostrzeżenia na temat pracy zakupionego sprzętu? Proszę o info.
    Pozdrawiam
    maxreif

    PS Też nie jestem elektronikiem tylko bankowcem i dlatego upieram się, żeby Kolega podał dokładne linki do zakupionego sprzętu ponieważ nie wiem czy budować własne we własnym zakresie a czy wziąć przykład z Kolegi i też kupić na allegro.:?:

  • #225 24 Lut 2007 18:53
    kusz tomasz
    Poziom 2  

    mam pytanie dotyczące połączenia dwóch układów do jednego zasilania to znaczy dwóch przekazników na jedną stronę i dwóch na drógą stonę po zmontowaniu całości skrzydła bramy owszem otwierają się i zamykają ale w taki sposób ze krańcówki działają jak przełączniki a nie wyłączniki po odpięciu jednego skrzydła działa poprawnie Oba skrzydła działając razem otwierają się i zamykają bez mojej wiedzy gdzie popełniłem błąd ze schematu wynika że krańcówki obu skrzydeł mają wspulne połączenie do plusa i między soba

  • #226 25 Lut 2007 09:51
    kerim15
    Poziom 10  

    Miałem ten sam problem, ja rozwiązałem to tak
    wyjście z przekaźnika sterownika np.zamykanie
    jeden kabel do niego przylutowane dwie diody prostownicze wymontowane ze starego magnetofonu,
    z diod po jednym kabelku, jeden na zamknięcie lewego
    skrzydła drugi na prawe,problem zniknął.
    Gdzieś mam schemat zainteresowanym mogę podesłać.

  • #227 03 Mar 2007 21:33
    mariusz997
    Poziom 12  

    Witam
    Mam prośbę do slaweek_22 - czy mógłbyś podać wymiary tej tuleji pomiędzy silnikiem a śrubą i jakie łożyska zastosowałeś.
    I jeszcze jeśli możesz to napisz jak jest mocowana prowadnica z podnośnika (czarny profil kwadrat) z tą dorobioną tuleją (spaw, śruby?) - bo na rysunku nie za bardzo to widać.
    Ponadto na jednym z powyższych zdjęć śruby jest ona zakończona gwintem a później jest napisane że została sfrezowana na kwadrat - czyli mam rozumieć że zdjęcie jest sprzed frezowania?
    Jak zablokowałeś nakrętkę na wałku silnika (przekładni) żeby się nie otwierała przy zamykaniu - otwieraniu.
    Z góry dzięki
    Mariusz

  • #228 03 Mar 2007 21:42
    slaweek_22
    Poziom 16  

    Chętnie bym napisał wymiaty tulejki i łożyska ale teraz jestem poza domem i nie mam dostępu do siłownika. W domu będę w najbliższy weekend to zmierzę i w poniedziałek napisze wymiary. Łożysko jest kulkowe kryte, ale wymiarów w tym momencie nie pamiętam. jest ono wbite w tulejke i zabezpieczone segerem, śruba po przejści przez łożysko jest zabezpieczona cienką nakrętką a koniec śruby jest sfrezowany na kwadrat i połączony z silnikiem przez klucz 10mm. Tyle mogę w tym momencie napisać.

  • #229 04 Mar 2007 10:41
    AdamJak
    Poziom 2  

    Maxeif - to co kupiłem wygląda identycznie, tyle, że ma wyższe zasilanie nie 12V a 24 V no i większą siłę uciągu. Sterownik można odszukać pod hasłem "Bramster" na allegro. Teraz są już inny - lepszy model, ponieważ zwiększono w nim czułość anteny i nadajnik ma większy zasięg. nie 30 a 100 m.
    pozdrawiam

  • #230 04 Mar 2007 18:37
    slaweek_22
    Poziom 16  

    Cytat:

    I jeszcze jeśli możesz to napisz jak jest mocowana prowadnica z podnośnika (czarny profil kwadrat) z tą dorobioną tuleją (spaw, śruby?) - bo na rysunku nie za bardzo to widać.


    Prowadnica jest przyspawana do tulejki ( na zdjęciu było to przyłapane spawarką w 4 punktach, widać to jeśli sie dobrze przyjrzeć, teraz jest już dokładnie przyspawana)

    Cytat:

    Ponadto na jednym z powyższych zdjęć śruby jest ona zakończona gwintem a później jest napisane że została sfrezowana na kwadrat - czyli mam rozumieć że zdjęcie jest sprzed frezowania?


    Tak, zgadza się. Zdjęcie jest zrobione przed sfrezowaniem śruby. po zakręceniu nakrętki wystaje tylko kwadrat na który zakłada sie klucz.

    Cytat:

    Jak zablokowałeś nakrętkę na wałku silnika (przekładni) żeby się nie otwierała przy zamykaniu - otwieraniu.


    Na oś silnika jest nakręcona nakrętka M6 i lekko spawnięta do niej żeby sie nie odkręcała.



    W najbliższy weekend prawdopodobnie będę w domu to rozbiorę siłownik i zrobię kilka szczegółowych fotek.

  • #231 05 Mar 2007 22:06
    kerim15
    Poziom 10  

    Jesli chodzi o przymocowanie nakrętki do przekładni to polecam przewiercenie nakrętki razem ze śrubą i włożenie w miejsce wiercenia np gwoździa.
    Gwóźdź schowa się pod kluczykiem i nie wypadnie a i rozebrać łatwo przekładnię np w celu nasmarowania.

  • #232 11 Mar 2007 22:16
    supernik
    Poziom 10  

    Czytam i czytam a te wszystkie pomysły mają jedna wadę - cos się zepsuje to brama staje i trzeba ją rozbierać. I ani akumulator nie pomoże - bo silnik może sie popsuć a nie zasilanie ani inne takie, cos zardzewieje bo i deszcz nie musi wnikac gdzieś wewnątrz wystarczy para wodna i otoczenie.

    Panowie stwórzmy coś co można przesuwac nawet jak sie popsuje
    Co myslicie o napędzie:
    - magnetycznym (wyobraźnia niech zadziała)
    - zamiast siłownika kółko z silnikiem które po prostu ciągnie bramę
    - cięgna - można je przesuwać przeciż
    - łańcuchy - to samo

  • #233 12 Mar 2007 18:30
    007Daniel
    Poziom 13  

    witam.
    a ja mam pytanie z innej beczki.
    do silownikow doprowadzam okolo 22-26V. Krancowki jak najbardziej spełniają swoje zadanie ale dylemat mam z ostatnią fazą zamykania bramy. Czy ma ktoś patent na plynne ograniczenie napiecia tak aby skrzydlo mogło wystarczająco zwolnic i nie waliło przy samym koncu zamykania w ucho zamontowane w progu?

  • #234 12 Mar 2007 23:48
    slaweek_22
    Poziom 16  

    W weekend udało mi sie zrobić kilka fotek. Powinny one rozjaśnić wszelkie wątpliwości.

    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło


    Aby nie zakładać nowego posta dorzucam fotki uruchomionej bramy. na razie jest to wersja przejściowa na przekaźnikach za jakieś dwa miesiące powinna być już właściwa na uC. Filmik wkrótce.

    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
    przycisk po prawej stronie unifonu słuzy do otwierania bramy :)
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło



    Link




    Link

  • #235 13 Mar 2007 18:25
    zibi20
    Poziom 11  

    Moje gratulacje żeby jeszcze przykryć ten silniczek to powiedział bym że to orginał wykonany bardzo estetycznie . Zastanawia mnie tylko jaki masz sterownik bo nie widze krańcówek czy to jakaś czasówka ?

  • #236 13 Mar 2007 20:11
    slaweek_22
    Poziom 16  

    To jest jak na razie próba działania samego siłownika. Sterownik na mikrokontrolerze właśnie projektuję. Co do krańcówek to będą to malutkie krańcówki przyklejone albo jakoś zaciśnięte od spodu siłownika a do tej kwadratowej śruby będzie coś przyspawane aby je wyłączało. Co do obudowy silnika to będzie jakaś obudowa z aluminium, ale to jeszcze chwile poczeka.

  • #237 13 Mar 2007 22:03
    tomas8600
    Poziom 13  

    Witam!
    slawek_22 gratulacje wykonania! jak fabryczne.
    sam zamierzam zmontować coś takiego dla siebie, tylko pod bramy 2,5m/skrzydło kute, siła napewno wystarczy tylko jeszcze moja prośba do Ciebie o wymiary tej rurki która się wysuwa i tej w którą wchodzi. Z góry wielkie dzięki

    Dodano po 18 [minuty]:

    a i jeśli chodzi o sterowanie to nie trzeba chyba sobie aż tak życia utrudniać,bo moim zdaniem wystarczy zwykłe sterowanie drogą radiową,a resztę załatwiają przekaźniki, oraz wyłącznik nadmiarowo prądowy z uwzględnieniem prądu rozruchu oczywiście;) wyłącznik ten pod obciążeniem(przeszkodą) mógłby zasterować przekaźnikiem który przerwie np otwieranie a załączy zamykanie. I w prosty sposób wyeliminować można też problem z tym że jedna brama otwiera się wolniej a druga szybciej i nie otworzą się obie do odpowiedniego momentu, przecież na obu siłownikach można w niezbyt widoczny sposób założyć krańcówki. Omija to w dużym stopniu elektronikę pozostawiając samą elektrykę
    Może się mylę ale na pewno to wszystko sprawdzę u siebie, jak zrobię siłowniki;) wszystkim oczywiście się podzielę;)
    Pozdrawiam!

  • #238 13 Mar 2007 23:40
    slaweek_22
    Poziom 16  

    Nie mam teraz możliwości dokładnie zmierzyć, ale z tego co pamiętam to rura kwadratowa ma około 45-50cm. (cały podnośnik od poloneza z obciętymi końcami), a rura okrągła jest 5cm dłuższa. W moim układzie zamocowań zawiasu bramy i siłownika do otwarcia wystarcza około 18cm.

  • #239 14 Mar 2007 20:58
    tomas8600
    Poziom 13  

    Jeszcze jakbyś mógł mi powiedzieć z czego jest ta część na 14 zdjęciu, ta na której mocujesz silnik. Bardzo ładnie to zrobiłeś, ja myślałem o przekładni na kołach zębatych na początku,ale to co zrobiłeś o wiele ładniej wygląda i jest o wiele prostsze i mniejsze.

  • #240 14 Mar 2007 21:24
    slaweek_22
    Poziom 16  

    Ta cześć jest wytoczona ze stali a do czego służy to widać na wcześniejszych zdjęciach łączy ona rurę kwadratową z silnikiem.