Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

cici 24 Lip 2006 19:43 1136189 1730
  • #31 24 Lip 2006 19:43
    chru
    Poziom 17  

    Witam.Pomysł WSPANIAŁY biorąc pod uwagę ceny firmowych/Beninca,Tau,czy Faac/ wachających się od 1200do 2500zł zaletą niewątpliwą jest fakt iż takiego siłownika nikt nie ukradnie i można rozkoszować się automatyką chćby na działce.Centrala, fotokomy i mamy pełen wypas i zabezpieczenie.Gdyby była potrzebna pomoc z podłączeniem czy naprawą jakiejś firmowej centrali, podłączeniem fotek czy radia, to służę pomocą.Posiadam dość bogaty zbiorek instrukcji-również w języku polskim.Z poważaniem i pełen uznania- chru -.

  • Metal Work Pneumatic
  • #32 25 Lip 2006 10:09
    tonaberykuli
    Poziom 11  

    cekaem
    niestety niemasz racji po pierwsze mozna zastosowac wiekszy silnik np od poloneza a nie jak w tym przypadku od 126p druga sprawa to to ze zaden siłownik nie uciągnie ci błota śniegu i lodu wczesniej połamie ci bramę przelicz sobie mniej więcej jakie siły tam będa działać zadna brama ci tego ne wytrzyma, no hyba że masz konstrukcje z szyn kolejowych no to rzeczywiście nieśledź tego postu tylko zrób na siłownikach hydraulicznych jeżeli chodzi o wiatr to bez problemu sobie z nim poradzi hyba ze to bedzie jakiś tajfun to troszke dłużej sie bedzie otwierało, kolejna sprawa to czas otwierania oczywiście ze zalezy troche od ciezaru bramy takie przeciętne skrzydło o metalowej konstrukcji ze sztachetami otwiera ok 15 s niewazyłem go wiec niewiem ile waży cas ten jest całkowiecie wystarczający zbyt szybkie działanie siłownika powoduje niepotrzebne obciązenia trzeba by wtedy robić układ zwalniający start i stop
    miłej pracy

  • #33 25 Lip 2006 10:41
    cici
    Poziom 17  

    Dodam jeszcze że czas otwierania zależy przedewszystkim od montażu siłownika a dokładniej od grubości słupków. Ja mam słupki grube wiec siłownik musi wykonać skok ponad 40cm a to trwa ponad 20sekund. Jeśli słupki są wąskie to może starczyć spokojnie 20 cm skoku a czas bedzie połowe krótszy. Fabryczne siłowniki żadko mają skok powyżej 30 cm chyba że są drogie. Dlatego przy słupkach z cegły czesto są wkuwane by zmiejszyć grubość słupka czyli skok siłownika czyli czas otwierania.
    Czas można też zmniejszyć przez podniesienie napiecia. Ja bawiłem sie zasilając silniczek od malucha napieciem 48V i on to spokojnie wytrzyma bo w takiej przekładni ma bardzo lekko a do tego czas pracy jest bardzo krótki. Ale nie wytrzymuje brama i mocowanie siłownika - siły są tak duże że wszystko sie gnie. A zabawa z układem łagodnego startu i hamowania to nie dla mnie - szkoda czasu i pieniedzy.
    Potwierdzam że cekaem nie ma pojęcia co potrafi przekładnia ślimakowa w połączeniu ze śrubą

    Ps. Zrobił już ktoś siłownik mojego pomysłu??

  • #34 31 Lip 2006 11:51
    RuTech
    Poziom 11  

    Witam Panów Konstruktorów!

    Nikt w to pewnie nie uwierzy, ale ja od dawna chciałem zatrudnić taki silnik (od wycieraczek) do pracy przy bramie! :) Czułem się prawie jak wynalazca, tylko że mój "wynalazek" jest jak widzę już od dawna znany! ;) Ubolewam nad brakiem czasu na wdrożenie mojego projektu, ale skoro Wasze już działają to pozwolę sobie zapytać:

    1. Czy wymyśleliście i wdrożyliście rozwiązanie inne niz te podnośniki-lewarki? (nie mówię że to pomysł zły ale ja widziałem to nieco inaczej..) Była mowa o grubym gwincie - planowałem pójść tą drogą.

    2. Kwestia włamywaczy. Nie śmiejcie się! Słyszałem o takiej bezczelności, że trudno uwierzyć.. Te silniczki są tak charakterystyczne, że trudno nie wpaść na pomysł otworzenia sobie ich przy użyciu własnego akumulatora.. No chyba, że umawiamy się na zamykanie bramy na kłódkę - ale w bramach z automatami tak sie przecież nie robi..

    3. Z takimi mechanizmami (silnik+przekładnia) miałem do czynienia podczas naprawy w Polonezie i Cinquecento - różnica w silniku była taka, że ten od Poloneza miał trzy przewody zamiast dwóch - pewnie dlatego, że ten od Poloneza ma opcję pracy na wysokich obrotach. Tego dotyczy moje pytanie. Włączaliście takie silniczki to tego projektu? W opcji na wolnych obrotach czy szybkich? Ludzka pazernosć podpowiada obroty szybkie ale czy "inzynierski rozsądek" nie znajdzie przeciwwskazań? :)

    4. Nie wiem czy biegają u Was małe dzieci po podwórku ale taka brama dla malucha jest jak gilotyna.. Myśleliście nad zabezpieczeniem? Awaryjnym stopem? Tylko nie piszcie o tych z wiązką laserową - to może pomóc jak mamie zgaśnie samochód właśnie na "progu" podwórka (Kobiety..) Ja kombinowałem z taką śmieszną listwą montowaną na skrzydłach bramy, którą jak się naciśnie/lekko dotknie to zatrzymuje ruch i włącza jakiś alarm informacyjny.

    /Hehe a w tytule jest 30zł za skrzydło ;) robi się trochę drozej, prawda?

    Przepraszam za przynudzanie, dzięki jeśli "pociągniecie" temat!
    RuTech

  • Metal Work Pneumatic
  • #35 02 Sie 2006 14:47
    roberto-omen
    Poziom 10  

    dzięki cici
    Po przeczytaniu twojego tematu postanowiłem sprubować zrobic taka automatyke, i zrobiłem inaczej wyglada i inna konstrukcja (wiekrza siła nawet spawy przy sztachetach mi zerwało)zrobiłem obudowe na siłowniki więc deszcz ani osoby nie powołane nie maja dostępu,a centralke załatwiłem na 4 piloty dla kazdego z domowników-zaleta centralki jest że jeden przycisk na pilocie jest do bramy a drógi do bramki (elektro zamek)
    Jak tylko zrobie zdjecia to wstawie na forum.Cały koszt to ok 300zł a nie 2000zł
    Pozdro dla wszystkich

  • #36 02 Sie 2006 15:29
    czarnyoli
    Poziom 9  

    Ja zrobiłem taki siłownik, na razie jeden, ale za to "na gotowo". z pomalowanie i kosmetyka włącznie. Wyglada extra, działa jeszcze lepiej. Jeszcze nie montuję, bo.... nie mam jeszcze bramy. Pochwalę sie jeszcze, że zrobiłem dwa automaty do otwierania bram uchylnych, ale, w odróżnieniu od kolegi pomysłodawcy- Cici- oparłem napęd o układ łańcucha i zębatek. Działa super, już na bramie, ale jeszcze nie pomalowałem. W tej chwili pracuje nad systemem centralnego zasilania wszystkich urządeń- brama wjazdowa i dwie bramy garażowe- rodzaj upsa. Dla bardzo zainteresowanych zrobię pare fotek i wyśle na maila. Dzieki za pomysły, zaoszczędziłem kupe kasy- min. 2500. pozdrawiam

  • #37 03 Sie 2006 21:59
    maro17
    Poziom 10  

    Witam

    ja dołączam sie do pytania Tomi_c

    można by prosic jakiś prościejszy opis jak to zrobic?
    A pomysł naprawde ciekawy dla mnie 10/10 Juz wykonałem wszytsko według Twego opisu tylko prad podłączam recznie kabelkiem narazie do akumulatora, zastanwawiam sie jakie trafo do tego dobrac, tylko ja mam brame jedno skrzydłową ale wszytsko działa SUPER mimo ze sterowane "reka" jak na razie

    Pozdrawiam i prosze o jakiś "czytelniejszy" opis elektryki

  • #38 04 Sie 2006 09:10
    cici
    Poziom 17  

    Proponuje zastosować przekażniki samochodowe dostępne w każdym sklepie motoryzacyjnym koszt ok 6zł duże prądy i do niego dokupić kostke ok 3zł
    Potrzebne będą 2szt/skrzydło
    np.

    http://www.inprodus.com.pl/index_ps12.php

    PS561 lub PS563 na pewno musi byś styk 87a
    dobrze jest nie kupować chińskich bo to syf

    Dla ww przekażników podaje opis wyprowadzeń

    A1-85 początek cewki
    A2-86 koniec cewki
    NO-87 styk normalnie otwarty ( po podaniu napiecie na cewke jest przejście prądu do styku com, po zaniku napięcia jest przerwa)
    COM-30 styk com
    NC-87a styk normalnie zamknięty ( po podaniu napiecie na cewke jest przerwa do styku com, po zaniku napięcia jest przejście do styku com)

    K1 i K2 - Przełącznik krańcówki dowolny (zależne od dostępności i mechaniki bo trzeba pokąbinować gdzie go założyć) byle rozłączał gdy wciśniemy (odwrotnie niż dzwonkowy) wiec wykożystujemy styki COM i NC
    np
    http://www.euroelektronika.pl/oferta2.php?II=807

    diody dowolne prostownicze min 1A

    jeszcze raz schemat

  • #39 06 Sie 2006 16:07
    slaweek_22
    Poziom 16  

    Gratuluje pomysłu. Zamierzam zbudować takie urządzenie ale nie na podnosniku od poloneza ale na specjalnie do tego celu wytoczonej śrubie o większyym skoku gwintu aby sie brama szybciej otwierała.
    Z mojej analizy powyższego schematu wynika że brama nie ruszy z położenia środkowego gdy jeden z wyłączników krańcowych nie będzie zwarty. Jak sei zabezpieczyć przed taką sytuacja np przy zaniku zasilania.
    jakie można zastosować zabezpieczenie prądowe w przypadku napotkania na przeszkodę. proszę o propozycje układu do realizacji tego zabezpieczenia. czy silnik od malucha wystarczy do otwarcia nramy przy zwiększonym skoku gwintu? czy lepsze są silniki od innych aut?

    Prosze o jakis schemat zabezpieczenia prądowego z możliwością płynnej rególacji

  • #40 06 Sie 2006 17:55
    tonaberykuli
    Poziom 11  

    jezeli chodzi o skok śruby to wiekszy ma podnośnik od malucha jezeli ktoś niema darmowego dostepu do tokarki to jest to dobre rozwiązanie sam przeprowadzałem próby na tej srubie było ok jest ona grubsza sztywniejsza ogólnie wygląda bardziej masywnie osobiscie wybrałem jednak podnośnik od poloneza prędkość bramy jest dobra no i oczywiscie mozna jescze zwiekszyc troszke napiecie zasilania bedzie szybciej

    dołaczam sie do prośby o zabezpieczenie prądowe z płynną regulacją

  • #41 06 Sie 2006 21:01
    cici
    Poziom 17  

    Jeśli chodzi o położenie środkowe to brama ruszy tylko dokładnie nie wiadomo w którą strone. Zadziała przekażnik który jest szybszy jednocześnie odłączając drugi przkaźnik.
    Stanie sie tak dlatego że obie krańcówki są typu NC czyli w położeniu środkowym obie przewodzą prąd.
    Jako zabezpieczenie przeciążeniowe mam zabezpieczenie bimetaliczne silnika wycieraczek od łady samara (pewnie inne samochody też coś takiego mają) Jest ono niby na 6A ale u mnie płynie ponad 10A bo są dwa silniki. Wystarczy brame przytrzymać na ok 2s i rozłączy. Ma ono bardzo pożyteczną ceche-załącza sie znowu po kilkunastu sekundach. Można również z powodzeniem dobrać bezpiecznik nadmiarowo-prądowy tz "S" np B10 ale on sie sam nie załączy.
    Jako zasilanie całości proponuje zastosować UPS takiego który ma w środku podłączone 2 akumlatory żelowe szeregowo i napięcie wziąść bezpośredno z nich
    Dzieki temu mamy 3 w 1
    - zasilanie gwarantowane 24v oraz dodatkowo 230v (też może sie przydać)
    - bardzo duży wydatek prądowy dzieki bezpośredniemu podłączeniu do akumlatorów (myśle że ponad 50A)
    -idealnie dobrane przez producenta UPS parametry ładowania
    -eliminacja standardowedo zasilacza a wiec dużego trafo,prostownika i baterii rezerwowej

  • #42 07 Sie 2006 23:53
    JonyP
    Poziom 11  

    A ja mam pytanie czy takie urządzenia przeciwobciążeniowe mogą być traktowane jak wyłączniki krańcowe bo sie zastanawiam czy w takiej sytuacji warto sie pie.... z takowymi wyłącznikami
    I jeszcze jedno pytanko gdzie mozna takie takie przeciwobciążeniowe kupić zrobić itp
    Bardzo proszę o namiar na takiego urzadzonka

    pozdrowioka

  • #43 19 Sie 2006 20:50
    omen_s
    Poziom 19  

    A ktoś może wie ile Nm ma sam silnik od wycieraczek z malucha a ile z przekładnią ?
    Jak myślicie czy silniki krokowe 1,89Nm dały by radę zamiast tych od malucha (wiem że to rozwiązanie jest o wiele droższe ale to takie pytanie z ciekawości ;) )

    Pozdrwiam

  • #44 21 Sie 2006 19:41
    XenonSG
    Poziom 10  

    aja mam inne pytanie jakie główny konstruktor zastosował kable ??? bo z tego co mysle to trzeba wyprowadzic z kazdego ramienia 6 przewodów (2 silnik i po 2 na każdy krańcowy wyłącznik) a zwracając uwage na moje silniki (wycieraczk iz poloneza) to przewody strasznie sie grzeją .....

  • #45 22 Sie 2006 16:22
    predator19
    Poziom 12  

    Pojawił się wątek zasilania awaryjnego - z akumulatora. Zastanawiam się nad wykonaniem takiej bramy, i sądzę że rozwiązałbym to w taki sposób, że brama zasilana byłaby z trafo o odpowiednich parametrach do wyjścia którego dołączony zostałby przekaźnik którego styki:
    Com - wyjście na silniki
    NC - zasilanie z akumulatora
    NO - zasilanie z transformatora
    Rozwiązanie bardzo proste - w przypadku zaniku napięcia na wyjściu trafo przekaźnik załącza zasilanie z akumulatora, odcinając tym samym transformator - myślę że dobrego akumulatora nie trzeba zbyt często ładować, zwłaszcza że obciążany byłby rzadko (tylko w przypadku awarii).

  • #46 23 Sie 2006 23:31
    JonyP
    Poziom 11  

    Bardzo proszę o radę!!!!

    A mianowicie mam do kupienia takie siłowniki gotowe za niewielkie pieniądze są one na napiecie 36V przy napieciu30V wysuwa sie z szybkością 1cm przez 3sek wiec jak szybko obliczyc musiałbym przy otwarciu bramy korzenie zapuscic.
    Pytanie brzmi jak zwiększyć szybkość wysuwania?? do jakiej granicy mogę zwiększyć napiecie zeby nie przepalic silników nadmienie że są to (siłowniki od anten setelitarnych 18calowe)

    Bardzo prosze o pomoc bo aż mnie świerzbi żeby je kupić i zabrac sie do pracy oczywiście przy wielkiej wiedzy którą posiadłem czytając wasze wypowiedzi ;-)

  • #47 29 Sie 2006 17:46
    chaos

    Poziom 12  

    Kupiłem podnośniki od poldka, rozkręciłem i zaczełem działać. Kłopot w tym że nakrętka nie jest chyda wykonana z normalnej spawalnej stali !!!. Spawam elektrodą i nie mogę tego zespawać, strasznie pryska i szybko się topi. Miał ktoś z tym problem?

  • #48 30 Sie 2006 08:11
    cici
    Poziom 17  

    Mi spawało sie bardzo dobrze. Obspawałem grubo do okoła potem oszlifowałem i trzyma super.

  • #49 30 Sie 2006 10:04
    Aciu
    Poziom 14  

    Witam
    cici brawo za pomysł.
    Mam jednak pytanko (ktoś już wspominał) na fotkach widać, że odległość osi obrotu silnika a zawiasu brany jest różna i czy przy otwieraniu brama nie uderza w silnik:?:
    Proszę o foto jak brama jest otwarta - może na e-maila

    I jeszcze jedno, nie zabardzo kumam jak jest przekazany napęd ze śruby na tą 50cm rurę ( w rurze jest wspawana nakrętka?) sory już doczytałem. Wykorzystujemy nakrętkę z drugirj strony śruby lewarka- czyli to co pozostało po odmontowaniu łapy do podnoszenia samochodu:D

  • #51 30 Sie 2006 19:10
    JonyP
    Poziom 11  

    Ja zadam jeszcze raz pytanie: czy wyłącznik antyprzeciążeniowy można traktować jak krańcówka czy silnik przy częstym takim przeciążeniom będzie sie szybciej psuł??
    Bardzo proszę o poradę !!!

  • #52 30 Sie 2006 20:31
    wojtolini
    Poziom 11  

    Ja chciałbym sie dowiedzieć gdzie umieszczone sa wyłaczniki krancowe?
    I prosiłbym o wyjasnienie schematu elektrycznego, bo nie bedac elektronikiem ciezko mi sie połapac.
    Pozdrawiam

  • #53 31 Sie 2006 19:43
    cici
    Poziom 17  

    chaos napisał:
    Kupiłem podnośniki od poldka, rozkręciłem i zaczełem działać. Kłopot w tym że nakrętka nie jest chyda wykonana z normalnej spawalnej stali !!!. Spawam elektrodą i nie mogę tego zespawać, strasznie pryska i szybko się topi. Miał ktoś z tym problem?


    Przypominam sobie że mi też strzelało ale to był brud i smar póki sie nie wypalił

    Dodano po 2 [minuty]:

    JonyP napisał:
    Ja zadam jeszcze raz pytanie: czy wyłącznik antyprzeciążeniowy można traktować jak krańcówka czy silnik przy częstym takim przeciążeniom będzie sie szybciej psuł??
    Bardzo proszę o poradę !!!


    Przeciążając niszczy sie nie tylko silnik ale i gwinty, mocowania, przekładnie i tak dalej

    Dodano po 4 [minuty]:

    wojtolini napisał:
    Ja chciałbym sie dowiedzieć gdzie umieszczone sa wyłaczniki krancowe?
    I prosiłbym o wyjasnienie schematu elektrycznego, bo nie bedac elektronikiem ciezko mi sie połapac.
    Pozdrawiam


    Krańcówki umieszczone są pod siłownikiem. Na ostatnim zdjęciu widać srebne opaski którymi są przykręcone i regulowane jest ich położenie.
    Schemat jest opisany już w tym poście - prościej nie potrafie

  • #54 01 Wrz 2006 08:00
    Aciu
    Poziom 14  

    cici napisał:
    Jeśli chodzi o położenie środkowe to brama ruszy tylko dokładnie nie wiadomo w którą strone. Zadziała przekażnik który jest szybszy jednocześnie odłączając drugi przkaźnik.
    Stanie sie tak dlatego że obie krańcówki są typu NC czyli w położeniu środkowym obie przewodzą prąd.

    Hmm..... z rysunku nie wynika taka zasada działania. Moim zdaniem jast jeszcze jeden błąd, otóż podłączenie cewek przekaź. do masy jest w złym miejscu załączam rysunek jak moim zdaniem powinno to być.
    Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić :D

  • #55 01 Wrz 2006 08:48
    cici
    Poziom 17  

    Aciu twój schemat jest ładniejszy ale nie znaczy że lepszy.
    Słabo przeanalizowałeś mój schemat dlatego podłączyłeś cewki przekażników do masy a tak nie powinno być. Podłączenie ich według mojego schematu gwarantuje że
    1) Oba przekażniki nigdy sie nie zatrzasną - a tak jest u ciebie
    2) Silnik ruszy z położenia środkowego - u ciebie zatrzasną sie dwa przekażniki na amen
    3) W trakcie pracy silnika wciskanie przycisku START nic nie powoduje - u ciebie zadziała drugi przekażnik pojawią sie dwie masy na silniku i siłownik stanie - i jak go teraz ruszysz?
    4) Czas wyzwolenia startu umnie jest dowolny - u ciebie musi być bardzo krótki bo gdy załączą sie dwie krańcówki bedzie sytuacja z pkt 3

    Tak wiec podłącz cewki tak jak u mnie i wstaw piękny schemacik!!

  • #56 01 Wrz 2006 09:55
    Aciu
    Poziom 14  

    Dziękuje za uznanie :D Zanim dokonam zmian to proszę napisz lub narysuj podłączenie krancówek bo czegoś tu brakuje. U mnie krancówki mają wykorzystany tylko styk NC (bez NO) i gdy przepne cewki PK1, PK2 wg. Twojego rysunku to nic nie zadziała po podaniu + na start :|

  • #57 01 Wrz 2006 14:54
    cici
    Poziom 17  

    Zbudowałeś taki układ czy robisz symulacje na komputerze??

  • #58 01 Wrz 2006 16:09
    Aciu
    Poziom 14  

    Ja to widżę i nie myszę mieć symulacjii czy też budować układu :D

  • #59 01 Wrz 2006 23:32
    darek222
    Poziom 11  

    Witam
    Na forum jestem nowy, ale już trochę czasu obserwuję.
    Podpatrzyłem temat napędu, bo pomysł naprawdę godny uwagi.
    No i zrealizowałem, lecz dla troszkę innej bramy. Wprowadziłem troszkę zamian. Ogólnie po to żeby wyeliminować spawanie w "delikatnych" miejscach tego mechanizmu.
    U mnie napędy działają w bramie garażu, w którym brama otwiera się na zewnątrz. Drzwi są wypychane. Konstrukcja taka sama jak przedstawiana przez Autora. Spawarka niezbędna. Łożyska zamknięte o średnicy wewnętrznej 12mm. Zamiast spawania łożyska do korpusu lewarka zastosowałem uchwyt do rur PCV o średnicy 28mm. Zamiast spawu na ośce silnika aluminiowy nit. Zamiast aluminiowej rurki - rurka 1/2 cala i centrowanie poprzez przyspawaną podkładkę. Sterownik polecany w temacie - i nie trzeba żadnych dodatkowych przekaźników. Oprócz tego wyeliminowałem temat "w którą stronę brama zacznie się poruszać". Wyłączniki krańcowe - zwykłe samochodowe.
    Jeśli zainteresują kogoś moje rozwiązania to proszę pisać. Może komuś przydają się moje pomysły. Jeśli jestem w stanie zamieścić zdjęcia to chętnie to zrobię, tylko nie wiem czy się da.
    Ogólnie: wielkie brawa dla autora

  • #60 02 Wrz 2006 08:29
    JonyP
    Poziom 11  

    Fajnie że podzieliłes sie swoimi informacjami mam identyczną sytuację jak ty z tym że ja próbuje wyeliminować wogóle tą rurę wysuwającą (może błąd) ale przypatrując sie orginalnym siłownikom w naszym przypadku ona wogóle nie jest stosowana.
    Przy lewarku wychodzi taki trzpień co sie go wkłada w karoserią samochodu owy trzpień przymocowałem bezpośrednio do bramy no i jestem w fazie prób efekt jest raczej kiepski (może wie ktoś dlaczego)
    pominołem te łożysko jesli silnik wycentrowany jest przymocowany na stałe stwierdziłęm ze łozysko jest zbędne i bedzie dawał niepotrzebny opór
    wogóle te siłowniki wysuwają sie bardzo wolno nawet przy napieciu 30V tyle że zastosowałem lewarki od wardburga (może inny skok gwintu)
    No i najważniejsze pytanie do poprzednika jaki sterownik kupiłeś bo było proponowne ich kilka. Będe niebawem zamawiał taki sterownik, wiec proszę o dość szybką odpowiedz

    Jeśli robie jakis krytyczne błedy które wpływają na pracę siłowników proszę o kometarz (no i reprymęde że idę na skróty):cry:

  Szukaj w 5mln produktów