Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Technik Elektryk - Faber CK
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

cici 01 Kwi 2009 22:43 1131176 1730
  • #661 01 Kwi 2009 22:43
    e11
    Poziom 17  

    Zapamiętaj raz na jeden raz :D zawsze możesz dać kondensator na większe napięcia nigdy na mniejsze. jeżeli przykładowo masz w układzie 20V to czy dasz kondensator na 25 czy 50V czy 100V nie ma to najmniejszego znaczenia , ale jeśli dasz na 16V czy 10V to najprawdopodobniej wybuchnie.

  • Technik Elektryk - Faber CK
  • #662 01 Kwi 2009 22:55
    subaru555
    Poziom 13  

    Wsumie to chyba masz racje agnieszka7874 . Po raz setny juz chyba siegnalem do instrukcji sterownika i wkoncu zobaczylem to czego wczesniej nie widzialem. Myslalem ze sterownik moze obsluzyc tylko urzadzenia zasilane napieciem do 12V. Ale doczytalem ze max obciazalnosc przekaznika to 10A przy 28V DC. Czyli wynika z tego ze jak podlacze 17V ktore mam obecnie nic zlego nie powinno sie stac. A z tymi 12V chodzilo mi o to aby nie ciagnac dwoch kabli do bramy tylko jednym zasilic centralke i silowniki. A tak apropo nie testuje tego "na sucho" tylko sprawdzam w praktyce ,wystarczylo przeczytac kilka postow wczeniej w ktorych opisalem o co chodzi.

    Tu jest opis sterownika:
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

    Podziekowania dla e11, nauka na pewno nie pojdzie w las !!!!!

  • #663 02 Kwi 2009 09:12
    Romulus7874
    Poziom 27  

    Widzisz ,z postów napisanych wyżej nie wynika jednoznacznie,jak to testowałeś.Dodatkowo zdjęcia przedstawiają całość podłączoną na pająka na stole.Więc dlatego "na sucho".

    Cytat:
    Gdy podlaczam obydwa silowniki naraz po wykonaniu cyklu otwarcia i zamkniecia mostek jest straszliwie goracy, a trafo lekko cieple nie wiem czy tak sie powinno dziac ?

    Rozumiem,że podłączałeś siłowniki ale o bramie nie znalazłem.
    Nadal uważam,że masz za słabe trafko. :D

  • Technik Elektryk - Faber CK
  • #664 02 Kwi 2009 11:50
    e11
    Poziom 17  

    Ze mostek jest gorący świadczyć to może o dużym poborze prądu i nie dostosowaniu mostka do tego poboru. Pozatym mostki jak i inne elementy elektroniczne produkowane na określony prąd nie zawsze spokojnie mogą z tym prądem pracować. Teraz trochę jaśniej, jeżeli mostek jest wedłóg parametrów na 10A to i owszem on bedzie pracował przy dziesięciu amperach ale po przykręceniu do radiatora o odpowiedniej powierzchni. najlepiej włącz swoje silniki , miernikiem zmierz płynący prąd w obwodzie i porównaj to z parametrami mostka. Mostek raczej się nie zagrzeje od słabego trafo.

  • #665 02 Kwi 2009 21:37
    subaru555
    Poziom 13  

    agnieszka 7874 tak podpinam na sucho, tzn nie zakladam tego na brame tylko podpinam wszystko na probe ale bez obciazenia. Trafko moze i jest za slabe, bo najszybciej silownik nie chodzi. Ale znalazlem jakies na 24V tylko ma 3,8A . Podlaczylem to mocniejsze trafo i silownik strasznie szybko chodzi ale silnik sie mocno grzeje i chyba to oslabi znacznie jego zywotnosc :cry:
    Podczas pracy silownik dostaje napiecie okolo 17,5V. Mostek jest nadal cieply ale to rozwiaze radiatorem. Mostek mam na 50A wiec chyba nie jest to za malo przy takim obciazeniu jakie daja dwa silowniki.

    Chcialbym jeszcze zamontowac dodatkowe przekazniki do silownikow takie samochodowe kiedys kupilem , tylko niewiem jak podlaczyc ten przekaznik. A te dodatkowe przekazniki chce zamontowac aby odciazyc te sterujace ktore sa w centralce.
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

    Ktore przewody musza byc podpiete pod ktore nogi przekaznika ???

    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

  • #667 03 Kwi 2009 12:49
    subaru555
    Poziom 13  

    Dzieki za schemat przekaznika ale nie o to mi chodzilo. Niewiem na ktore nogi mam co podlaczyc.

    Ale wnioskujac ze schematu to chyba "+" na 85 "-" na 86 czyli zasilanie na cewke a silownik na 30 i 87. Ale gdy tak podlaczam nic sie nie dzieje.
    Wiec wynika z tego ze trzeba to inaczej podpiac...tylko jak ????:|

  • #668 04 Kwi 2009 11:46
    nie_dobry
    Poziom 11  

    witam !
    subaru555 połącz 85 "+" z 30 to zadziała,a "-" do silnika i 87 do silnika:D

  • #669 04 Kwi 2009 18:21
    subaru555
    Poziom 13  

    Witam !!!!
    Czy mial ktos moze juz problem z tym ze jedno skrzydlo zamykalo sie szybciej niz drugie ??? Ja walsnie mam ten problem. Niestety w sterowniku mam tylko jeden zestaw krancowek, ktory odlacza naraz dwa silniki. Moze ma ktos jakis pomysl jak zamontowac wylaczniki krancowe do drugiego silnika tak aby mogl sie sam wczesniej wylaczyc niezalenie od pierwszego???
    Z tego co mi sie wydaje nie moze to byc nic z odlaczaniem napiecia przez krancowke bo wtedy silnik po otrzymaniu impulsu w druga strone nie ruszy poniewaz nie dostanie napiecia przy caly czas wcisnietej krancowce. :cry:
    Kazde rozwiazanie mile widziane :idea: :D
    Ewentualnie jest mozliwosc zmiany dzialania sterownika na prace ciagla do momentu nacisniecia drugiego przycisku na pilocie. Mozna by bylo zrobic jakis uklad wykorzystujacy diody. Ale niestety ja jestem za slaby z elektroniki :| Dlatego prosze o rade bardziej zaawansowanych uzytkownikoe "Elki":D

    Dzieki za podpowiedz nie_dobry podlaczylem tak jak napisales i jeszcze troche zmienilem ale nareszcie dziala !!!!

  • #670 05 Kwi 2009 10:31
    j4rek
    Poziom 18  

    Takie rozwiązanie jest w siłownikach satelitarnych:

    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

  • #671 05 Kwi 2009 22:01
    subaru555
    Poziom 13  

    Proste a zarazem genialne rozwiazanie !!!! Podlaczylem juz te ukladziki pod silownik i dzialaja tak jak chcialem !!!!

    Dzieki J4rek Twoja pomoc jest nieoceniona !!!! Nie moge tylko zlokalizowc tego magicznego przycisku pomogl ??? Gdzie on jest ???? :D

  • #672 07 Kwi 2009 19:42
    arur
    Poziom 16  

    Wiam!!!

    Od dluzszego czasu obserwuje ten temat i koncze budowe pierwszego silownika:D Tylko mam pytanie co do krancowek: Jakie kontaktrony montujecie?? Macie jakies konkretny model? Widzialem takie na allegro ale nigdzie nie widac tam magnesu i nie wiem dokladnie jak by go zamontowac. Prosze o odpowiedz.



    Pozdrawia arur

  • #673 07 Kwi 2009 21:12
    slawik11111
    Poziom 10  

    Ja zamontowałem kontaktrony przełączne polskiej firmy Dolam S.A. po 2,2 pln. Przylutowałem kabelki, następnie otuliłem koszulką termokurczliwą z klejem, a następnie całość włożyłem w cienkościenną rurkę ze stali nierdzewnej fi 12mm i zalałem żywicą dwuskładnikową do laminatów. Jako magnesu użyłem magnes neodymowy podkładkowy fi 16mm. Tak wykonany czujnik krańcowy działa z odległości około 2cm.

  • #674 07 Kwi 2009 21:18
    subaru555
    Poziom 13  

    Ja zamiast kontaktronow uzylem zwyklych krancowek samochodowych z fiata cinquecento i spisuja sie calkiem niezle !!!! A kontaktrony byly juz wczesniej omawiane, jaki rodzaj , jaki magnes itp... Przejrzyj temat od poczatku tam sa nawet zdjecia jakich kto uzywal, jak je zamontowal i przede wszystkim jak sie spisuja ;)
    Powodzenia !!!

  • #675 16 Kwi 2009 21:53
    arur
    Poziom 16  

    Mam trafo 24V 280VA czyli okolo 11,5A a gdy odwinie z niego troche uzwojenia tak aby otrzymac 15V zmiennego to bardzo zmieni sie jego wydajnosc pradowa? Co sie wogole stanie z pradem zmieni sie wogole? Bardzo prosze o pomoc. Do projeku wykorzystuje dwa silniczki z wycieraczek do poloneza.

  • #676 16 Kwi 2009 22:53
    mxs
    Poziom 26  

    Do ARUR wydajnośc prądowa się nie zmieni,drut ten sam.

  • #677 17 Kwi 2009 17:18
    arur
    Poziom 16  

    Tak mi wpadlo do glowy czy jak bym urzyl sciemniacza do oswietlenia i zamiast pokretla dal dwa rezystory i by sie przelaczalo w odpowiednim czasie to brama by chodzila szybciej i wolniej tak jak bym chcial:D Czy dobrze mysle?



    Pozdrawia arur

  • #678 24 Kwi 2009 22:23
    zbyszek64p
    Poziom 1  

    Jak zmieniac obroty w silniku od wycieraczek (prawo, lewo)?? jaki zastosowac przelącznik aby pasował?? od czego??

  • #679 24 Kwi 2009 22:32
    arur
    Poziom 16  

    Kolego "zbyszek64p" przeczytaj sobie pierwsze trzy strony tego tematu a naprawde baaaaardzo duzo sie dowiesz! A jeszcze wiecej sie dowiesz jak przeczytasz calosc a naprawde warto:D


    Pozdrawia arur

  • #680 25 Kwi 2009 07:29
    Nice-sklep.pl
    Użytkownik obserwowany

    jeżeli kogoś interesowałby oryginalne części do napędów Nice
    to zapraszam do sklepu : http://eadams.pl

    Kilka tanich części można by było wykorzystać przy projektach własnych siłowników.

    Dodatkowo dostępne są tam schematy złożeniowe, które na pewno się przydadzą.

    Pozdrawiam

  • #681 03 Maj 2009 16:25
    cccp6
    Poziom 10  

    a możecie mi powiedzieć czy centralka alarmowa która mam z samochodu to może posłużyć jako ten sterownik radiowy?? czy muszę kupować??

  • #682 14 Maj 2009 21:04
    jarek-1-2
    Poziom 1  

    Witam, po przeczytaniu tematu postanowiłem, że też zrobię sobie napęd do bramy.
    Jako siłownik zdecydowałem się na siłownik satelitarny (który już mam), i tu pojawia się problem, bo niewiem jak go uruchomić. Czy można go połączyć ze schematem sterowania wymyślonym przez użytkownika Cici?
    Do siłownika podłącza sie cztery przewody, dwa to motor i dwa to sensor.
    Proszę o pomoc.

  • #683 14 Maj 2009 23:53
    j4rek
    Poziom 18  

    Używasz tylko wyprowadzeń motor czyli silnik, zamieniając polaryzację napięcia siłownik zmienia kierunek wysówania. Schemat sterownia niestety nie będzie odpowiedni bez przeróbek - trzeba by przerobić podłączenie krańcówek wbudowanych w siłownik, (schemat połączeń podałem gdzieś wcześniej).

  • #684 18 Maj 2009 21:26
    bkawlatow
    Poziom 9  

    Witam. Od dłuższego czasu myślałem nad zrobieniem powyższej konstrukcji i wpadłem na pomysł uproszczenia konstrukcji.Mianowicie myślałem o usunięciu zębatki z tworzywa będącej w obudowie zespołu napędowego, i wstawieniu tam takiej samej tylko zrobionej z metalu. W środku tej zębatki znajdował by się otwór z gwintem wewnętrznym. Zamiast podnośnika można by wtedy założyć ok 60cm śruby ze skokiem gwintu ok 50mm.Obracająca się zębatka wciągała by ową śrubę. Mam pytanie: czy takie rozwiązanie ma szansę powodzenia? oczywiście zębatkę trzeba było by złożyskować łożyskami oporowymi z dwóch stron. Czekam na uwagi i podpowiedzi.

    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

  • #685 27 Maj 2009 18:07
    arur
    Poziom 16  

    Posiadam silniczek z poloneza ten starszego typu, czyli wiekszy z szesciomia pinami ( dwa rzedy po trzy piny) I nie wiem do ktorego uzwojenia sie podpiac:( Trzy przewody chyba ida na krancowki a dwa ida na uzwojenie a jeden to masa i do ktorego podpiac aby prawidlowo dzialalo?


    Pozdrawiam arur

  • #687 07 Cze 2009 23:50
    mariano26
    Poziom 10  

    cccp6 napisał:
    a możecie mi powiedzieć czy centralka alarmowa która mam z samochodu to może posłużyć jako ten sterownik radiowy?? czy muszę kupować??

    oczywiście że może sam tak zrobiłem tylko to był sterownik centralnego zamka a nie alarm, trzeba jego tylko zasilić małym zasilaczkiem do anteny szerokopasmowej , sam tak zrobiłem i działa bez zarzutu

  • #688 21 Cze 2009 12:48
    rycerz1980
    Poziom 10  

    Witam.

    Polaczylem uklad sterowania wedlug schematu cici i dziala prawidlowo ale problem pojawia sie gdy podlacze dwa uklady ze soba to jest do wyzwolenia startu obydwu naraz do tego celu sluży mi zamek centralny od auta. Wiec po podaniu plusa na start obu ukladow naraz poprzez diody na chwile zapinaja sie styczniki i wywala esa tak jak by bylo zwarcie. Po odpieciu jednego z silnikow niezaleznie ktorego uklad startuje styczniki zapinaja sie i po dolaczeniu silnika pracuje dobrze. Problem wystepuje w mamecie podania plusa na start jesli rozdziele uklady i najpierw podam plus na jedna strone a pozniej na druga wszystko chodzi piekniej. Siedze nad tym kilka dni i juz nie mam pojecia o co chodzi przeanalizowalem kilka razy uklad jest ok. Prosze o pomoc lub jakas podpowiedz co jest nie tak. Moze to problem silnikow? Ale uklady dzialaja poprawnie oddzielnie. Myslalem nad tym by dac czasowke na start jednej polowy i wtedy bedzie dzialac teoretycznie sprawdze to na dniach.

  • #689 21 Cze 2009 13:01
    arur
    Poziom 16  

    Pewnie diody Masz w zlym kierunku a moze odwrotnie zasilanie podpiete. Musi byc cos nie tak. A jakiego Masz esa?


    Pozdrawia arur

  • #690 21 Cze 2009 13:01
    arur
    Poziom 16  

    Pewnie diody Masz w zlym kierunku a moze odwrotnie zasilanie podpiete. Musi byc cos nie tak. A jakiego Masz esa?


    Pozdrawia arur