Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

cici 29 Aug 2009 17:17 1207628 1734
Fluke Kamera Termowizyjna
  • #721
    putekemil
    Level 11  
    a jaka centralka? pokaz jak mozesz i jak ma sie odlaczac drugi transformwtor i z jakich silnikow i podnosnikow zrobiles silownik
  • Fluke Kamera Termowizyjna
  • #722
    reigher
    Level 12  
    Ja jeszcze elektrycznie nie mam nic podłączone a linki do allegro są niezgodne z regulaminem, ale wejdź sobie w centralne zamki/sterowniki, wklep do 50 zeta i najtańszy czteroprzyciskowy kosztuje 39pln.

    Przeczytaj 3 posty wyżej tam napisałem z czego zrobiłem siłowniki i jakie silniczki.

    Co do odłączenia trafa to jeszcze raz musze prześledzić temat, bo to już było tylko trzeba to znaleźć.
  • #723
    Ricardo290366
    Level 16  
    Od 7 lat działa mi mechanizm :silnik wycieraczki Hyundai (metalowa obudowa i kulki
    na obydwu końcach ośi śilnika/normalnie jest tylko przy ślimacznicy ,po zmianie obrotów obciążony wirnik "wyjedzie " z obudowy .)+ 4 szybkości.
    Napędza przekładnie od starej wiertarki ,a ta przekładnię kierowniczą z Fiesty,
    --razem z przegubami kulistymi.Od wiosny jako sterowanie działa bezprzewodowy dzwonek za 29 zł, zasięg ok. 70m .Osobiście odradzam gwintowane pręty lub
    podnośniki - mała trwałość ,proponuję przekładnie kierowniczą malucha,tania,mocna,
    (jak do bramy)łożyskowana konkretnie i w oleju ,śruba na deszczu zardzewieje
    w zimie zamarznie .
  • #724
    reigher
    Level 12  
    Gratuluje pomysłu. Pręt gwintowany co go zastosowałem nie ma prawa się z nim nic dziać bo jest w środku rury zewnętrznej, więc ani deszcz ani śnieg jej nie grożą dodatkowo jest cała zasmarowana smarem także rdza nie straszna. A i wytrzymałość na najwyższym poziomie bo takich prętów używa się do mocowania hds-ów (dźwigów) na samochodach ciężarowych. Także w razie niezadziałania krańcówki urwie bramę z zawiasów. :D
    Ciekawe czy ten dzwonek długo wytrzyma.
  • #725
    jestam
    Automation specialist
    Przeglądam ten wątek i nasuwa mi się jedna myśl - co zrobicie koledzy, gdy krańcówki za 3 zł nie zadziałają a pomiędzy zamykające się skrzydła bramy wejdzie pies? Albo Wasze/sąsiadów/przechodzące ulicą dziecko włoży rękę?
    Quote:

    urwie bramę z zawiasów

    ...?
  • #726
    reigher
    Level 12  
    No fajnie że ktoś myśli o bezpieczeństwie. To że "urwie bramę z zawiasów" chodziło mi o to że to jest mocna przekładnia i nie sposób jej zerwać.
    Co do bezpieczeństwa to nie wiem jak inni ale ja osobiście planuje (bo jeszcze nie mam wszystkich części od str.elektryki) zapodanie w gałęzi zasilającej silniki bezpieczniki polimerowe, wtedy gdy coś dostanie się między skrzydła bezpiecznik rozłączy zasilanko i brama stanie, także myślę że ów pies lub dziecko (sam mam 10 miesięczną córeczkę) nie dozna uszczerbku na zdrowiu, może poza małymi otarciami co niestety jest ciężkie do wyeliminowania. Oprócz tego będą różnicówka na zasilanku ogółu i bariera podczerwieni.
    A i krańcówki nie mają prawa się popsuć bo to kontaktrony także myślę że zabezpieczenie jest całkiem nie złe. Fabryczne zestawy lepszych nie mają.
  • #727
    putekemil
    Level 11  
    a jak podpiac roznicowke i bariere podczerwieni?
  • Fluke Kamera Termowizyjna
  • #728
    reigher
    Level 12  
    Różnicówke podłącza się bardzo prosto według instrukcji, wszystko jest opisane na urządzeniu. U siebie będę stosował różnicówke 16A bo mniejszej nie dostałem. Robię to w celu zabezpieczenia przed porażeniem prądem przy bramie w razie jakiegokolwiek przebicia czy awarii.
    Jeżeli chcesz natomiast aby brama sama sie zamknęła po wyjechaniu samochodem, barierę musisz podpiąć tak aby sterowała przekaźnikami "zamykającymi" bramę.

    Podłączenie różnicówki.
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
  • #730
    reigher
    Level 12  
    Wytłumacz jak by to miało działać?? Z tego co widze to jak wciśniesz START to oba przekaźniki "zamykający i otwierający" będą działać a w konsekwencji będziesz miał na silniku dwa "+". Z tego co mi się wydaje że rozumiem to jakieś krańcówki musisz zastosować tylko po co te żarówki? Czy chodzi o to że jak krańcówka zamknie obwód zrobi zwarcie na cewce przekaźnika i żarówka się zaświeci??

    Jeśli o kontaktrony chodzi to faktycznie te ze stykami NC ciężko trafić ale nie jest to nieosiągalne, ja za 10 sztuk kontaktronów ze stykiem NO/NC na allegro zapłaciłem 35 zeta. Myśle że do przyjęcia.
    Poza tym spokojnie można zastosować krańcówki po około 3 pln sztuka.
  • #731
    tomasz199001
    Level 11  
    Chodzi o to żeby zastosowac kontaktrony ze stykami NO. KO I KZ to kontaktrony zamknięcia i otwarcia, gdy siłownik dochodzi do kontaktronu tez złącza obwód robi zwarcie na cewce przekaźnika i ten rozłącza się a żarówki są po to żeby kontaktron sie nie zjarał po prostu gdy kontaktron zamyka obwód żarówka zaświeca się ale tylko na chwilę bo gdy przekaźnik się rozłączy żarówka zgaśnie.
  • #733
    tomasz199001
    Level 11  
    Gdy żarówka się spali, układ po prostu prestanie działać nic się nie stanie. Myślałem o zastosowaniu przekaźnikow do każdego kontaktronu ale ten który był by przy kontaktronie zamknięcia będzie musiał działać cały czas, a w przypadku awari przekaźnika brama się nie zatrzyma więc według mojego schematu powinno być bezpieczniej i prościej.
  • #734
    jestam
    Automation specialist
    reigher wrote:
    zapodanie w gałęzi zasilającej silniki bezpieczniki polimerowe
    ...
    Oprócz tego będą różnicówka na zasilanku ogółu i bariera podczerwieni.
    A i krańcówki nie mają prawa się popsuć bo to kontaktrony także myślę że zabezpieczenie jest całkiem nie złe. Fabryczne zestawy lepszych nie mają.


    Fabryczne zestawy, z tego co widzę w reklamach, mają kontrolę prądu pobieranego przez silnik. Zapewne też przeszły jakieś formalne procesy certyfikacji bezpieczeństwa, więc przy instalacji przez uprawnioną osobę przynajmniej prokurator nie powinien się zbytnio czepiać, gdyby doszło do wypadku.

    Nie wiem czy bezpiecznik polimerowy się nadaje do takich zastosowań, nie znam ani znamionowych charakterystyk ani statystyki rozrzutu parametrów.

    Chwała Ci za to, że planujesz jakieś zabezpieczenia. Być może inni autorzy postów w tym wątku też je zrobili/zrobią, ale odniosłem wrażenie że mało kto się tym przejmuje. Do czasu.
  • #735
    reigher
    Level 12  
    Polimery zdadzą egzamin, a dlatego chce je zastosować żeby nie biegać do skrzynki i nie podnosić "esów". Co prawda ich wielokrotność działania waha się w granicach 100 cykli. Nie przewiduje aż tylu awarii, układ nie jest skomplikowany więc bez przesady.
    Nurtuje mnie natomiast jeszcze sprawa jak zablokować zamkniętą już bramę? Bo wiadomo że jakieś tam wahania skrzydeł są, i co teraz wykombinować żeby je razem blokować po zamknięciu?
    Myślałem nad cewką od rozrusznika jako taki siłownik. Jak ją zdobędę i się sprawdzi dam znać.
  • #736
    putekemil
    Level 11  
    jak w tym ukladzie zrobic zeby po zatrzymaniu bramy np: przed przeszkoda ruszyla gdy obie krancowki sa zalaczaneNapęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
  • #737
    cici
    Level 17  
    zastosować jeden przekażnik w parze na 24v a drugi na 12V, załączy sie ten na 12V bo bedzie szybszy i nie pozwoli załączyć drugiemu
  • #738
    putekemil
    Level 11  
    tak ale jak dam 24v na niego to sie spali
  • #739
    cici
    Level 17  
    Napewno się nie spali nawet jak dasz 50V. To nie jest praca ciągła, to max 20 sekund
  • #740
    leniuch112
    Level 2  
    Mam pytanie gdzie podłączyć bezpiecznik polimerowy i jakie parametry.
  • #741
    reigher
    Level 12  
    Bezpiecznik polimerowy należy dać na kablach zasilających silniki (już za przekaźnikami)
    Zamiast polimerów można dać zwykłe esy i bedą tak samo działać. Co do parametrów to podłącz sobie w szereg amperomierz i zobacz ile Ci bierze prądu podczas pracy silnik(najlepiej już założony do bramy). Potem przytrzymaj skrzydło ręcznie i zobacz ile wzrósł prąd, i już masz amperaż bezpiecznika.
  • #742
    leniuch112
    Level 2  
    A to moje wypociny.
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydłoNapęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydłoNapęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło][/url][img]https://obrazki.elektroda.pl/38_125293Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło6935.jpg[/img]Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło][/url]:D
  • #743
    reigher
    Level 12  
    No i mamy kolejnego "wariata" który dołączył do grona majsterkowiczów :-)))
    Całkiem nieźle Ci to wyszło, i obudowa zgrabna. Spoko 5+ się należy.
    A jak masz rozwiązaną sprawę jak się brama już zamknie i skrzydła się "zejdą" to zastosowałeś jakieś blokowanie skrzydeł żeby np pod naporem wiatru nie miały tendencji do odchylania się?
  • #745
    reigher
    Level 12  
    Witam, ktoś wcześniej pytał jak zrobić aby po zatrzymaniu bramy w połowie można ją było zamknąć bądź otworzyć kiedy obie krańcówki są zwarte.

    Przedstawiam poniżej schemat jak to wygląda u mnie. Rzecz jasna jest to na jeden silnik więc należy schemat zdublować. Schemat bez zabezpieczeń żeby nie komplikować.
    Nadmienię że zrobiłem aby po zatrzymaniu brama się otworzyła bo to jest najbardziej pożądana opcja(aby czegoś nie zgnieść), dodam że całością steruje zwykła centralka od centralnego zamka z tym że pilot ma 4 przyciski. Wykorzystałem 3 tak więc jeden można sobie jeszcze wykorzystać do czego tam.

    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

    Czemu nikt nie napisał że schemat jest błędny? :) Poprawny schemat dołączę do ostatniego napisanego przeze mnie posta.
  • #746
    Jarek9000
    Level 9  
    Witam. Mam taką centralkę do sterowania bramą ale nie mam nigdzie opisu do niej czy ktoś jest mi w stanie odpowiedzieć czy to sterowanie jest mono czy bistabilne. Dziękuje za odpowiedź.
  • #747
    reigher
    Level 12  
    Z tego co widać to żadnego przekaźnika bistabilnego tam nie ma, a czy reszta elektroniki odpowiada za stany mono czy bistabilne to ciężko stwierdzić. I z tymi punktami to przesada, chcesz pomocy i chcesz za to punkty. Poszukaj jakiegos numeru na centralce, nazwy czy jakiegokolwiek identyfikatora.
  • #748
    Jarek9000
    Level 9  
    Teraz dołączam dokłądniejsze zdjęcie może z niego coś wynika bo żadnego numeru więcej ani oznaczenia nie ma. Co do punktów to już je wyłączyłem.
  • #749
    putekemil
    Level 11  
    reigher co to znaczy sygnal start otworz
  • #750
    reigher
    Level 12  
    Do jarek9000 ta centralka to jest zwykła centralka uniwersalna do sterowania centralnym zamkiem. Można sterować plusem lub minusem lub naprzemiennie. Ma też funcje tzw "szukanie pojazdu".

    Do putekemil przycisk "start otwórz" służy do tego aby po naciśnięciu awaryjnego stop można była ową bramę otworzyć(najbardziej pożądana opcja- czyli żeby nie zgnieść auta lub czegoś innego lub kogoś). Czyli ma on za zadanie tylko OTWIERAĆ bramę.

    Do jarek9000
    tu masz linka z instrukcja do tej centralki:
    http://www.bowi.com.pl/instrukcje/sterowanie.pdf