Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

cici 17 Sep 2006 15:29 1220648 1736
Altium Designer Computer Controls
  • #91
    JonyP
    Level 11  
    Witam wszystkich

    Darek 222 UDAŁO SIĘ!!! a dla pozostałych opis sytuacji:

    Użyłem sterownika do bram przesuwnych i rolet a tam wszystko jest: wyjście na krańcówki, przekaźniki i wszystkie potrzebne urządzenia do działanie tego wszystkiego problem polegał na tym że tam sterownik przystosowany jest na jeden napęd no i problem z rozłączaniem drugiego silnika ja rozwiązałem to tak:
    do wolniejszego silnika (bramy) podłączyłem to wszytko(nadmienie ze w tym urządzeniu są krańcówki załaczające czyli (NO) a do szybszej podłączyłem równolegle do napiecia drugi silnik (bramę)przez szereg krańcówek odwrotnych czyli rozłączających (pominąłem przekaźniki czyli krańcówki muszą wytrzymać ok 4A) no i pojawił sie problem jak ruszyć tą szybszą bramę jak jedna z krańcówek będzie rozłączała silnik -- zastosowałem włacznik czasowy schodowy i ustawiłem go na ok 10sekund podłączyłem do wyjścia na elektrozaczep (ten sterownik posiada taką opcje) podłaczyłęm do przekaźnika ominięcie tych krańcówek na te 10 sek (na czas który jest potrzebny na rozłączenie fizyczne) w konsekwęcji muszę najpierw włączyć elektoczep a następnie sterowanie silnków (przy zamykaniu bo do otwierania można ustawić ze sam sie włacza) no i jeszcze następny pomysł do tego wyłącznika czasowego możnaby podłączyć to zasilanie 48V na te 10 sek (zaobserwowałem że tez są pytania w tej kwesti)

    jak narazie działa :D

    pozdrawiam wszystkich



    Sorx za taki obszerny opis jakoś w kompie nie idzie mi rysowanie a skanera nie posiadam
  • Altium Designer Computer Controls
  • #93
    slaweek_22
    Level 16  
    Mam pytanie do kolegów z Krakowa. Gdzie konkretnie można kupić podnośnik od poloneza? Obdzwoniłem już kilka szrotów i nigdzie nie mają.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Czy cewki w przekażnikach samochodowych na 12V wytrzymają zasilenie ich napięciem 48V?
  • #94
    kojot123
    Level 12  
    Dla nabijaczy p0stów, albo wklejaczy beznadziejnych zdjęć, są oczywiście punkty ale co z tego. Czy tędy ma iść droga. Tak to już jest że w polsce narobiło się bardzo dużo "sprytnych" ludzi i co chwila albo chcą łapówki albo ci samochód podpier.... A jeszcze ci powiedzą jak ci się nie podoba to wypier....



    Acha właśnie ukończyłem konstrukcję mojego siłownika. Miałem spory problem związany z połączeniem śruby z silnikiem. Z racji tego, że nie mam wystarczającej ilości punktów by zobaczyć jak to zrobił pomysłodawca, sam wykombinowałem własny patent. Silnik pozostaje na miękkim połączeniu i w każdej chwili można go zdjąć odkręcając tylko jedną śrubkę. Jeśli kogokolwiek to interesuje mogę wstawić fotki. Fotki z racji braku aparatu cyfrowego mogą być z telefonu. Sama śruba jest umieszczona na 2 łożyskach oporowych, kręci się bardo luźno. Nie ma żadnych luzów, jest możliwość dokręcenia głównej śruby kontrującej w przypadku wyrobienia się (starcia).



    Jeszcze jedno. Co myślicie o tym sterowaniu do bramy?
    http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=127473548

    Moderated By Bartek_Wosik:

    Używanie słów niecenzuralnych jest niezgodne z Regulaminem Forum. Rejestrując się na Forum zaakceptował Kolega ów Regulamin i proszę o jego przestrzeganie. Niezgodne z zasadami tego Forum jest także podawanie linków do aukcji internetowych. Polecam zapoznać się z tematem poświęconym zasadom pisania postów w dziale Automatyka i Robotyka.
    Ponowne naruszanie zasad panujących na Forum będzie skutkowało przydzielaniem ostrzeżeń.

  • #95
    JonyP
    Level 11  
    Witam wszystkich:D

    A ja mam pytanie takie:

    Może ma ktoś pomysł na połączenie silnika do śruby jakimś sprzęgiełkiem który przy oporze by sie (właczył czyli ślizgał) taki jak jest stosowany np: w drukarkach wtedy możnaby spokojnie zrezygnować z krańcówek (w moim przypadku) tej bramy drugiej szybszej no i w razie przeszkody też by zadziałało !

    Gdzie takie sprzegiałka są stosowane ma ktoś jakiś pomysł???

    Pozdrawiam
  • Altium Designer Computer Controls
  • #96
    renegat...
    Level 22  
    Witam
    Problem wygląda tak jest siłownik elektryczny na 12V a włąsciwie to 2 ze sterownikiem radiowym.naciskam przycisk i brama sie otwiera naciskam 2 raz i sie zamyka:-)I teraz chciałbym to zbajerowac:
    Chodzi o to aby brama przestała sie otwierac w momencie napotkania przeszkody np psa.kota.sniegu małego dziecka obojetnie czego
    jaki czujnik byscie proponowali? Który byłby najskuteczniejszy jest to mój pierwszy projekt tego typu:-)A moze macie juz gotowe patenty?
    bo zastanowaiłęm sie nad przerobieniem zestawu ultradzwiekowego do cofania samocodem do tego np jakis RS i przekaznik odłączajacy napęd:-)
    tylko nie wiem w jakim zakresie czujnik ultradzwikowy bedzie skuteczny do jakich kató:-(
    Prosze o podpowiedzi i pozdrawiam

    Moderated By Bartek_Wosik:

    Temat scaliłem.
    Proszę nie zakładać nowych tematów opisujących ten sam problem.

  • #97
    kojot123
    Level 12  
    Ponieważ nie jestem elektronikiem z zawodu a jedynie z zamiłowania do majsterkowania, nie mam takiej wiedzy jak zaawansowani urzytkownicy tego forum, dlatego zamieściłem link do aukcji by zorientować się czy zestaw jest godny uwagi. Niby jak miałem się zapytać o to inaczej?
    Link nic innego nie wnosi do sprawy i zostanie usunięty kiedy już nie będzie wymagany.

    Zdjęcia będą jutro bo muszę je wyedytować
  • #98
    Bartek_Wosik
    Level 27  
    kojot123 wrote:
    Ponieważ nie jestem elektronikiem z zawodu a jedynie z zamiłowania do majsterkowania, nie mam takiej wiedzy jak zaawansowani urzytkownicy tego forum, dlatego zamieściłem link do aukcji by zorientować się czy zestaw jest godny uwagi. Niby jak miałem się zapytać o to inaczej?
    Link nic innego nie wnosi do sprawy i zostanie usunięty kiedy już nie będzie wymagany.

    Problem z linkami do aukcji internetowych polega na tym że serwisy aukcyjne po kilku tygodniach usuwają aukcje i link staje się bezużyteczny.
    Wiele osób po pewnym czasie wraca do tematu takiego jak ten i zastanawia się co mogło się kryć pod linkiem, który prowadzi do nikąd.
    Usuwając nieaktualne linki do aukcji narusza się ciągłość tematu.
    Dlatego też proszę o poszanowanie zasad, które dotyczą wszystkich Forumowiczów bez względu na to czy są doświadczonymi fachowcami czy zupełymi laikami.
  • #99
    kojot123
    Level 12  
    Ok przyjmuję reprymendę :)

    A teraz konkrety, warto czy nie warto kupić taki streownik z pilotami. On jest chyba jednokanałowy i kosztuje prawie 90zł. Z tej firmy dostałem informacje, że są też dostępne 2 kanałowe za 105zł i 3 kanałowe za 115zł. Więc który wybrać. Czy to aby nie te co mają dobry zasięg anteny tylko przez kilka dni ? :)
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło
  • #100
    Bartek_Wosik
    Level 27  
    Różnica w cenie nie jest duża więc warto zainwestować w wersję 2-3 kanałową. Z czasem bedziesz miał możliwość rozbudowy systemu o kolejne funkcje. Ewentualnie przy pomocy jednego pilota będziesz mógł sterować np otwieraniem bramy garażowej itp.

    Kupowanie na Allegro to loteria, sprawdź wcześniej opinie innych kupujących.
    Powodzenia
  • #101
    renegat...
    Level 22  
    Witam
    a co z zabezpieczeniem bramy gdyby napotkała jakas przeszkode na swojej drodze jakie zabezpieczenie stosujecie? Bariere ultradzwieki czy czujnik ruchu fotokomórke?taka brama moze zrobic krzywde np małemu dziecku?co wy na to?
  • #102
    slaweek_22
    Level 16  
    Co do sterownika radiowego to lepiej kupić coś renomowanej firmy jaką jest Satel za 120zł z dwoma pilotami a dodatkowe piloty są dostępne po 35zł. I wtedy jest pewność że urządzenei będzie działało. ten sterownik powyżej wygląda trochę na jakąś chałupniczą produkcje.

    Dodano po 15 [sekundy]:

    http://www.satel.pl/produkty/re2k.php
  • #103
    kojot123
    Level 12  
    Tak tylko tam jest napisane, "obciążalność prądowa do 2A. Czy to nie za mało jak na silnik od wycieraczek. Sam silnik na sucho bez obciążenia ma 1,3A. Pod obciążeniem może być sporo więcej, gdzieś nawet tu było napisane że może mieć i 7A
  • #104
    XenonSG
    Level 11  
    moj silnik z poloneza przy starcie bierze 5A a potem spada na około 4A
  • #105
    kojot123
    Level 12  
    Pytałem w tej firmie, to mi odpowiedzieli, że można sterować urządzeniami o wyższym prądzie ale przez dodatkowe przekaźniki.
    Zaprojektuje coś ktoś? Bo ja jestem zielony.
  • #106
    cici
    Level 17  
    No przecież schemat który podałem ma również na celu odciązenia linii START.
    Prąd płynący w lini start jet tylko prądem cewki przekaźnika wiec około 200mA. Do tej lini podłącza sie sterownik radiowy i/lub mikrowłącznik
  • #107
    kojot123
    Level 12  
    Tak tylko byłbym ci baaaaardzo wdzięczny gdybyś zaprojektował taki układ na przekaźnikach, który powodowałby że przy naciśnięciu jednego guzika na pilocie brama się otwiera natomiast drugim guzikiem zamyka.
    Z góry dzięki.
  • #108
    JonyP
    Level 11  
    kojot123 kup ten sterownik tam jest wszystko :http://www.allegro.pl/item121104876_bramster_sterownik_bram_i_rolet_starmach.html
    jak poczytasz moje wypowiedzi moze naprowadzą Ciebie na rozwiązanie które szukasz !!! ja nie projektowałem nic tylko wykorzystałem to co jest w tym sterowniku jedynie kupiłęm krańcówki no i włącznik czasowy o którym pisze w poprzednich postach !!!
  • #112
    Bartek_Wosik
    Level 27  
    Masa tak na prawdę jest jedna. Na schemacie ktoś dał dwa różne symbole masy.
    Elementy 1,3 to bezpieczniki, element 2 to żarówka.
  • #113
    Aciu
    Level 14  
    Bartek_Wosik niekoniecznie ta sama masa. Na rysunku są dwa zasilania 12V i >250V, są to dwa oddzielne zasilacze. Ich masy można połączyć w jedną lub pozostawić jako osobne. Wszystko zależy od budującego układ zasilający, od posiadanych zasilaczy :D
  • #114
    kojot123
    Level 12  
    Tak tylko że tam jest podane zasilanie napędu. Czyli tylko i wyłącznie silnika. W naszym przypadku bedzie to zasilanie silnika do wycieraczek 12, 24 lub 48V prądu stałego. A po drugie sterownik nie ma żadnego zasilacza :) Musisz sobie sam kupić.
    A po 3 to jeszcze nie widziałem zasilacza na 230V bo i po co, przecież to jest prosto z sieci. :)
  • #115
    kojot123
    Level 12  
    Tak.


    Jeszcze jedno głupie pytanie, czy mozna podłączyć jako zasilanie silników od wycieraczek, zwykły prostownik do ładowania akumulatora?
    Oraz jak ustalić czy dany transformator jest w stanie wytrzymać płynący w nim prąd 10A. Dodam że trafo nie ma oznaczeń.
  • #116
    Bartek_Wosik
    Level 27  
    Do zasilania silników możesz wykorzystać prostownik o odpowiedniej wydajności prądowej. Jeśli układ sterujący będzie zasilany z prostownika wówczas będziesz musiał zastosować filtrację napięcia zasilającego. Osobiście polecałbym osobne zasilanie silników i osobne sterownika.

    Obciążalność transformatora możesz z pewnym przybliżeniem określić po przekroju drutu w uzwojeniu wtórnym.
  • #117
    kojot123
    Level 12  
    Witam.

    Mam takie trafo.
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

    1 od prawej to trafo z rzutnika, jest chyba na 24V ale wydaje się mały i lekki, przekrój przewodu na wtórnym jest około 1,5-1,2mm.
    Pierwszy od lewej jest trafo, no cóż nie mam zielonego pojęcia od czego on jest :)
    Nie posiada oznaczeń, jedyne co posiada to napisy po rusku Xż4.702.022(131-13) 6809001. To wszystko, uzwojenie jest schowane pod papierową izolacją.
    Macie jakiś inny sposób na sprawdzenie czy wytrzyma taki przepływ prądu? Oczywiście pomijając sparawdzanie organoleptycznie :) Podłącz i sprawdź czy nie wybuchnie :)
  • #118
    renegat...
    Level 22  
    Witam jakie zabezpieczenia proponujecie? zeby brama przestałą sie otwierac po napotkaniu przeszkody?chodzi o to by brama nie skrzywdziłą np dziecka małego:-)
    pozdrawiam
  • #119
    slaweek_22
    Level 16  
    Ja w swojej bramie planuję zastosować zabezpieczenie nadmiarowo - - prądowe na bazie tego kitu http://sklep.avt.com.pl/photo/_pdf/AVT2471.pdf tylko trochę poprzerabiane, aby przy napotkaniu przeszkody brama ruszyła w przeciwnym kierunku. Ma on też użyteczną funkcję że da sie ustawić czas zwłoki który może być przydatny przy rozruchu silnika. Układ ma dawać sygnał na dwa przekaźniki które przy przeciążeniu zmienią polaryzację silnika i brama zacznie sie poruszać w przeciwnym kierunku.
  • #120
    darek222
    Level 11  
    Dla zainteresowanych zamieszczam schemat dodatkowego sterowania do sterownika BRAMSTER (starmach.pl)

    W moim przypadku zaistniał problem tego typu, że jedna brama otwiera się i zamyka szybciej. Dochodziło do sytuacji, że ta szybsza się otwarła o 90 stopni a ta wolniejsza 75 stopni. Tylko na tej wolnieszej mam krańcówki ze sterownika BRAMSTER. W ten sposób ta szybsza otwierała mi się to tego stopnia, że siłownik zaczynał opierać się już o bramę. Więc wymyśliłem dodatkowe sterowanie do sterownika BRAMSTER.
    Jak ktoś ma pytania to proszę pisać.