Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

cici 18 Paź 2010 20:40 1088504 1671
  • #901 18 Paź 2010 20:40
    demsy
    Poziom 22  

    Mam krańcówki rozwierające napięcie które sterują bezpośrednio pod silniczki, a chciałem tranzystory bo mniej miejsca zajmują niż przekaźniki.
    Założyłbym magnes ma śrubie i 2 kontaktrony po obu stronach siłownika i gdy magnez dojeżdża do końca siłownika zwiera sie kontaktor i podaje napięcie na bazę tranzystora, a on rozwiera kolektor i emiter, więc silnik się wyłącza

  • Fibaro
  • #902 18 Paź 2010 23:19
    j4rek
    Poziom 18  

    Przy dużych prądach to musisz zastosować mosfety np. z kanałem N popularny irfz44 no i musisz pamiętać, że raczej nie obejdzie się bez radiatora, a to też zajmuje sporo miejsca. Bramkę trzeba by spolaryzować napięciem dodatnim, a zwarcie kontaktronu powodowało by podanie stanu niskiego na bramkę i wyłączenie tranzystora.

  • #904 17 Lis 2010 12:18
    Bananek12
    Poziom 12  

    Nie działa mi te sterowanie lewo prawo. Tzn kręci silniczkami, ale przekaźniki cholernie brzęczą. Co mam zrobić?
    Sterowanie takie:
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

  • #905 17 Lis 2010 19:31
    Bananek12
    Poziom 12  

    Zrobiłem od nowa i działa! Widocznie musiałem coś popieprzyć wcześniej. A teraz moje pytanie:
    Jak to zrobić, aby nie ciągnęło mi prądu ciągle. Tzn sterowanie z drobnego zasilacza a silniki napędzane trafo z podwójnym uzwojeniem wtórnym.
    Liczę na schematy jak to podłączyć aby nie płacić tysięcy za prąd.

  • #906 17 Lis 2010 21:17
    j4rek
    Poziom 18  

    Proponuje układ z poniższego schematu, wartość kondensatora trzeba dobrać do wymaganego czasu załączenia transformatora mocy - minuta powinna wystarczyć. Tranzystor musi być z kanałem N, może być inny np. irf530. Na wejście podajemy impuls dodatni czyli start+. Układ zasilany jest z pomocniczego zasilacza mniejszej mocy np. zasilającego radiolinię. Pod przekaźnik podłączamy zasilanie trafa zasilającego siłowniki.

    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

  • #907 17 Lis 2010 21:34
    Bananek12
    Poziom 12  

    i myślisz, że taki dodatkowy tranzystor spełniłby to, czego oczekuję? Jestem laikiem w elektronice. Na mój rozum, układ, który proponujesz załącza przekaźnik na minutę, a potem rozłącza go i nie pobiera żadnego prądu, tak?

  • Fibaro
  • #908 18 Lis 2010 01:39
    j4rek
    Poziom 18  

    W skrócie to impuls ładuje kondensator i on sprawia, że tranzystor jest załączony do momentu, aż się rozładuje.

  • #909 18 Lis 2010 21:52
    Bananek12
    Poziom 12  

    Ale czy zdalne sterowanie centralnego zamka zdąży naładować kondensator w czasie tego krótkiego impulsu?

  • Fibaro
  • #910 19 Lis 2010 01:31
    j4rek
    Poziom 18  

    Tak - kondensator ma na tyle małą pojemność, że zdąży bez problemu.

  • #911 19 Lis 2010 19:51
    grzes1121
    Poziom 10  

    Pomocy!!
    Zrobiłem układ wg schematu Cici, który podał Bananek,
    Wszystko spięte tak jak ma byc, ale przy podawaniu + na start nic sie nie dzieje oprócz brzęczenia przekaźników, układ robiłem juz kilka razy i za kazdym jest to samo :(
    Przekaźniki takie:
    http://www.telef.pl/sklep/product.php?id_product=1315

    Pomóżcie prosze bo już głupieje

  • #912 19 Lis 2010 20:37
    Bananek12
    Poziom 12  

    Też miałem tylko brzęczenie przekaźników. Problem tkwił w źle podłączonych krańcówkach. Spróbuj jeszcze raz od nowa i na pewno się uda.

  • #913 20 Lis 2010 10:03
    grzes1121
    Poziom 10  

    Zrobiłem jeszcze raz od początku i dalej to samo:(
    Wytłumaczcie prosze jak dziecku jak to zrobić, bo pomimo wieku tak bedzie najlepiej

  • #914 20 Lis 2010 15:32
    Bananek12
    Poziom 12  

    A krańcówkę trzymasz jedną rozwartą przy podawaniu impulsu?

  • #915 20 Lis 2010 16:46
    grzes1121
    Poziom 10  

    Jedna mam rozwartą drugą zwartą, ale analizując dochodze do wniosku ze wina chyba lezy w przekaźniku, a mianowicie w stykach

    mam założone takie
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

    a cici podawał takie
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

    tylko jak przypisać styki z tych pierwszych przekaźników z tymi ze schematu??

  • #916 20 Lis 2010 21:56
    Bananek12
    Poziom 12  

    no i błąd, bo z rysunku na przekaźniku wynika, że 87 i 87a są ciągle złączone. Nie rozumiem więc sensu tego przekaźnika. Aha, już wiem jak ma działać, tylko rozłącza. Lipa. Musisz poszukać przekaźnika tzn uniwersalnego, zwierno-rozwiernago.

    Dodano po 1 [minuty]:

    87 i 87a mają być NIE ZŁĄCZONE jak to wynika z rysunku. Problem powinien zniknąć. Twoje zainteresowanie z forum to: mechanika samochodowa - silniki benzynowe, więc powinieneś znaleźć 2 sztuki od świateł poloneza.

  • #917 21 Lis 2010 10:40
    terminux
    Poziom 23  

    Zły przekaźnik. Ten ze zdjęcia jest przekaźnikiem zwiernym (NO), a tobie potrzebny jest przekaźnik zwierno - rozwierny (NO/NC).

  • #918 23 Lis 2010 22:02
    Bananek12
    Poziom 12  

    brama działała sprawnie równo tydzień. Teraz popadało i popieprzyły się krańcówki. Macie jakieś pomysły rozwiązujące problem? Miałem zwykłe, najprostrze mechaniczne krańcówki. Myślę nad takimi z allegro od alarmów, co się montuje w ramach okiennych lub drzwiach. Zda to egzamin na deszczu i mrozie? Czy jest to raczej opcja "wewnątrzpomieszczeniowa"?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Aha, i coś jeszcze, silniczki są od poloneza, na najwyższym biegu, ale jakoś mi to za wolno otwiera. (trafo 20V i 15V, oba 10A) Silniczki chodzą jak złoto, ale wciąż zbyt pomału skrzydło jest zamykane/otwierane. Myślałem nad tym, aby wywalić przekładnię ślimakową, a zsprzęgnąć silnik bezpośrednio ze śrubą trapezową. Co Wy na to? Warto się tak zabawić? Pociągnie mi to bramę?

  • #919 25 Lis 2010 19:14
    grzes1121
    Poziom 10  

    Zmieniłem przekaźniki i śmiga aż miło, Dzieki Wielkie za pomoc:)

    Bananek12
    Żeby przyspieszyć nie za pomocą prądu a przekładni, może warto pobawić się nad wykorzystaniem starej przekładni z podnośnika.
    Małe koło z przekładni osadzić na śrubie a duże , na miejscu korbki połączone z silniczkiem. Jest tylko troche zabawy z ustawieniem tego żeby pasowało, ale przy 14V zap****la jak szalone. Może warto nad tym popracować?

  • #920 25 Lis 2010 21:28
    Bananek12
    Poziom 12  

    Wpadłem na inny szalony pomysł. Jakby były zbyt szybkie obroty śruby, a co za tym idzie zbyt szybkie otwieranie, myślę nad zastosowaniem pręta gwintowanego ogólnie dostępnego w chyba każdym markecie budowlanym. Ale to jutro pokombinuję, bo będę miał chwilkę na to. Mam jeszcze dwa podnośniki od malucha to się pobawię. Aha, i jeszcze coś, spróbuję to zrobić bez wychodzącej z końca rurki, tylko wykorzystać to, co wychodzi z boku lewarka. Moim zdaniem skok nie będzie musiał być tak duży i szybciej by mi to otwierało. Co Wy na to? Liczę też na Wasze pomysły.

  • #921 25 Lis 2010 21:36
    grzes1121
    Poziom 10  

    Ja właśnie w ten sposób zrobiłem, przerobiłem ten uchwyt co z boku wychodzi i zdaje egzamin, tylko estetyczna obudowe dorobic.
    Pręt gwintowany bedzie miał chyba za mały skok, żeby nadrobić czas otwierania, trzeba bedzie zwiększyć obroty, likwidowanie przekładni chyba zbytnio osłabi silnik, ale można spróbować.

  • #922 25 Lis 2010 22:47
    Bananek12
    Poziom 12  

    To, że pręt będzie miał za mały skok jest moim zdaniem na + w tym wszystkim. Silnik będzie precyzyjniejszy i nie będzie wymagał tyle siły. Ale to okaże się w praniu. Możesz dać fotki jak to zrobiłeś? A o obudowie to myślę, że rurka PVC będzie idealnym rozwiązaniem. Tylko ja ładnie zmatowić i pomalować trzeba. No i rozcięcie na ten siurdak, co otwiera bramę trzeba zrobić.

    Dodano po 5 [minuty]:

    grzes1121 napisał:
    Zmieniłem przekaźniki i śmiga aż miło, Dzieki Wielkie za pomoc:)

    Bananek12

    Małe koło z przekładni osadzić na śrubie a duże , na miejscu korbki połączone z silniczkiem.


    Zauważ, że mały trybik nie ma "lewego gwintu", a duży trybik trzeba by na czymś umocować. Poza tym spawanie nie zda egzaminu bo to jakieś duraluminium. Skwierczy, aż miło przy spawaniu. Pomyślę jeszcze nad tym prętem jak coś. Mógłbyś pomierzyć ile ma ruchu ten kawałek metalu, który otwiera i zamyka bramę? Bo tak na oko, przy rurce (siłowniku zrobionym wg pierwszego postu) skok od otwarcia do zamknięcia to ponad 20cm. A to kawał czasu.

  • #923 26 Lis 2010 06:29
    grzes1121
    Poziom 10  

    na weekendzie postaram się zrobić zdjęcia i wrzuce, skok tego metalu u mnie też jest ponad 20cm.
    Według konstrukcji siłownika ( połączenia silniczka ze śrubą) z początku tematu, i zastosowanie tego elementu z podnosnika co wystaje, przy 24v otwierała sie 22-25sekund, sąsiad załozył do siebie do bramy fabryczne sterowanie, nie wiem jakiej firmy, na 24v otwiera mu sie 35sekund.

    po połączeniu silnik śruba, przez przekładnie testów na bramie jeszcze nie robiłem, nie mam możliwości dokończenia mocowania - zepsuty migomat.

  • #924 26 Lis 2010 07:59
    Bananek12
    Poziom 12  

    Też mam około 25 - 30 sekund. Ale sądzę, że to zbyt długo. Jeszcze przy otwarciu zanim sie wyjedzie autem z garażu to spoko, ale w nagłych sytuacjach, gdzie trzeba raz raz mieć otwarte, to kiepsko to wypada. Ciut szybciej i byłoby ok. Myślę, że 15 sekund by mnie zadowoliło.

    Jak możesz to zrób foty, tak jak prosiłem i dodaj filmik jak Ci to zamyka/otwiera.

  • #925 27 Lis 2010 19:39
    grzes1121
    Poziom 10  

    Tak wygląda mój "uchwyt" który łączy się z brama
    Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

    Miały być zdjęcia ale jest filmik z przekładnią, wybacz jakość, i jakość, bo kolega kręcił, on jest zresztą "wykonawcą" tej przekładni, ja mam narazie połączenie bezpośrednie silnik-śruba.
    Postaram się załatwić jakieś konkretne zdjęcia.



    Koła zębate nie są spawane, tylko przewiercone w poprzek i zabite bolcem

    I jeszcze
    Mogłby mi ktoś podać schemat, jak mam podłączyć układ ciciego do bramstera?

  • #926 27 Lis 2010 21:38
    Bananek12
    Poziom 12  

    Podobnie chcę rozwiązać ten uchwyt. Ale na razie śmiga mi to, co zrobiłem dotychczas. I to jak śmiga. I dzięki rozwiązaniu użytkownika j4rek z kilku postów wcześniej (wyłącznik czasowy na tranzystorze) oszczędzam prąd zasilają ciągle tylko radiolinię, a prąd potrzebny do większego trafo daję na 1minutę. Może ciut więcej. Kondensatory mają wartość 10µF + 470µF połączone równolegle. Czas idealny.

    A co do tego rozwiązania "bez rurki" i śrubie kręconej bezpośrednio silnikiem, to sprawdzi się tylko przy pręcie gwintowanym z marketu. Musi mieś mały skok śrubka. Bo w innym wypadku brama tak zamacha skrzydłami, że mało nie odleci. :)

  • #927 28 Lis 2010 10:47
    Bananek12
    Poziom 12  

    Dziś pomierzone wszystko i mam 47 sekund na otwarciu/zamknięciu. Ciut za dużo. Co zrobić? Może prądy zwiększyć jakoś?

  • #928 28 Lis 2010 15:45
    grzes1121
    Poziom 10  

    A jak mam podłączyć się pod Bramstera?

  • #929 28 Lis 2010 17:27
    nemek26
    Poziom 13  

    Witam konstruktorów. 10 lat temu mając na celu ekspresowe otwieranie bramy zrobiłem takie oto urządzenie do otwierania, działało to z 5 lat do czasu wy myślenia czegoś podobnego do waszych rozwiązań. Użyty tryb prosty zaadoptowałem prostując tryb na wieńcu od dużego fiata, trybik okrągły pochodzi ze skrzyni biegu motocykla wsk :)Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

  • #930 30 Lis 2010 20:08
    Bananek12
    Poziom 12  

    Brama dziś testowana po opadach śniegu. Nie chce "odśnieżać" sobie miejsca. ;) Musiałem jej pomagać. Więc skrzydło nie jest aż takie silne, że mogło by pognieść auto. Szybciej przejadą ząbki na trybie w przekładni.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo