Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Civic 5d 1998. Dmuchawa, nie działa 1 i 2 zakres prędkości wentylatora.

wierch 04 May 2006 11:46 17036 10
  • #1
    wierch
    Level 16  
    Problem mam z dmuchawa otorz nei dziala 1 i 2 zakres predkosci wentylatora
    pytanie mam takie w jaki sposob jet to regulowane?
  • #2
    xawier
    Level 29  
    Najlepiej rozbierz i zobacz gdzie nie podaje napiecia - czasami to są styki przy regulatorze(upalone itp.), rezystory, silnik pada lub napotyka na jakiś opór i dopiero działa na wyższych biegach.

    1 i 2 bieg są najczęściej używane i w ciągu kilku lat coś padło

    Pozdrawiam
  • #3
    wierch
    Level 16  
    czyli moze byc regulacja na silniku czy na rezystorach?
  • #4
    xartekx
    Level 11  
    Witam,
    U mnie w hondzie byly nadpalone styki i nie rzialalo tylko w pozycji 1 tak wiec proponuje najpierw to sprawdzic.

    Pozdrawiam,
    Artek www.forumsamochodowe.pl
  • #5
    Slaves
    Level 11  
    Witam,
    Na 100% rezystory! U mnie był jeden spalony i objaw był identyczny jak u Ciebie. Rezystory są w Hondach zazwyczaj w górnej części nagrzewnicy.
    Nagrzewnica znajduje się za schowkiem tym umieszczonym na kokpicie przed siedzeniem pasażera. Poznasz po kablach podłączonych do płytki o kształcie przypominającym prostokąt.
    W salonie chcą za nie 140 pln na szrocie 30-40 pln.
    Pozdrawiam
  • #6
    wierch
    Level 16  
    no wiec sprawdzilem i faktycznie jest spalony opor z drutu (srodkowy)
    mam pytanie czy nie da sie tego zrobic na opornikach?
    moze ktos robil taki patent
  • #7
    Slaves
    Level 11  
    Witam,
    Musisz znać rezystancję i moc. Na 100% muszą to być rezystory dużej mocy jak dużej nie wiem. Ja próbowałem z drutem oporowym o podobnej rezystancji (suma R 2 spalonych kawałków) o troche innym przekroju ale zaczynał świecić.
    Osobiscie nie polecam.
  • #8
    wierch
    Level 16  
    Pobawilem sie z drutem oporowym z takiego dużego opornika
    nawinołem 7 zwojów wyszlo ok 1.3 oma
    podlaczylem i narazie zdziala!
    ciekawe jak dlugo
    dzieki za pomoc

    ps. ciekawy jest gdzie bym znalazl dokladne info co do tych oporow
    to bym to zrobil dokladniej
  • #9
    jaszcza89
    Level 1  
    mam ten sam problem... w hondzie chcieli 200 zł za naprawe, powiedzieli ze rezystor. sam boje sie tego robic bo jestem kompletnie zielony w elektryce

    opisze jeszcze jeden problem w moim civicu. model 1,4is 98r. Coś jest nie tak z podświetleniem kokpitu, otóż pokrętła, wszystkie 3 związane z ogrzewaniem nie są podświetlane. pytałem o to i podobno są tam dwie żarówki. ale czy dwie na raz mogą sie przepalić? musiałbym miec chyba wielekigo pecha. podsiwetlenie guzika z swiateł awaryjnych raz swieci, raz nie... co moze byc tego przyczyną i czy jako amator, kompletnie niedoswiadczony elektryk sam sobie sam z tym rade?
  • #10
    krzysiek_139
    Level 10  
    Co do żarówek (diód), prawdopodobnie spaliła się jedna a że są połączone szeregowo to druga nie świeci...
  • #11
    kryniek_k
    Level 11  
    wierch wrote:
    Pobawilem sie z drutem oporowym z takiego dużego opornika
    nawinołem 7 zwojów wyszlo ok 1.3 oma
    podlaczylem i narazie zdziala!
    ciekawe jak dlugo
    dzieki za pomoc

    ps. ciekawy jest gdzie bym znalazl dokladne info co do tych oporow
    to bym to zrobil dokladniej

    Zrobiłem to samo tylko użyłem drutu oporowego różnej grubości (jak w oryginale) do produkcji elementów grzejnych. Przepaleniu ulega najczęściej I i II zakres (jak u mnie) bo są wykonane z najcieńszego drutu. Przyczyną przepalania się jest zacinanie się lub zacieranie na osi wentylatora dmuchawy który jednocześnie chłodzi te oporniki - pomogło smarowanie WD40. Trudności sprawia tylko ich wlutowanie ponieważ zastosowano twardy lut na płytce.Wartości oporów miałem gdzieś zapisane, jak znajdę to wrzucę. Można też dobierać doświadczalnie