Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacz z myślą o rozbudowie do kina domowego

01 Cze 2003 13:28 4394 24
  • Poziom 15  
    Jestem początkującym elektronikiem jednakże z ambicjami choć rozsądnymi. Mój pierszy wzmacniacz to TDA 1554Q - nie wytrzymał zwarcia w zasilaczu. Chciałem znaleźć PROSTY schemat 6 kanałowego wzmacniacza od ok. 30W do max. 60W na kanał DOBREJ JAKOŚCI na 1 ukł. scalonym do kina domowego i muzyki. Niestety znalazłem tylko 4 kanałowy na TDA 8571J. Jednakże mi go odradzono ze względu na zniekształcenia. Po przeczytaniu wielu postów, rozważeniu koncepcji niektórych projektów (Wzmacniacz mocy do systemu dolby surround AVT-2343) stwierdziłem, że:
    - każda zbędna elektronika wprowadza szumy (przedwzmacniacz, elektroniczna regulacja toru audio)
    - lepiej wzmacnicz złożyć z kilku różnych wzmacniaczy
    - przednie kanały L i P powinny być najlepszej jakości
    - tylne kanały L i P mogą być gorszej jakości
    - kanał subwoofera powinien dobrze przenośić basy (oczywiste) i być większej mocy (1.5x, 2x ??)
    - centralny nie wiem ????.
    Chce zacząć od przednich kolumn i do tej pory wybrałem 2 projekty:
    -Wzamcniacz audio na tranzystorach HexFET (EP11/2000,AVT-890)
    -Wzmacniacz 2x70W LM3886 (waham się pomiędzy LM2876 40W i LM3876 56W).
    Mam pytania co do tych projektów:
    -czy ktoś złożył wzamcniacz na tranzystorach HexFET (EP11/2000,AVT-890) i mógłby się podzielić uwagami (czy nie ma błędów,jakość, problemy, czy warto)
    -czy ktoś złożył wzamcniacz 2x70W LM3886 a dokładniej LM2876 40W i LM3876 56W (EdW 2/98 ), czy zmiana ukł. na LM2876 lub LM3876 nie wpłynie na pogorszenie jakości, czym się różnią te 3 ukł.
    -czy ktoś robił powyższe 2 projekty i mółby je porównać jakość, łatwość wykonania i koszty
    - ile kosztują LM3886, LM2876, LM3876
    - może ktoś chce skorygować moje założenia