Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi 100 c4 2.0 silnik gaśnie zaraz po odpaleniu

levy_21 04 Maj 2006 16:58 5098 17
  • #1 04 Maj 2006 16:58
    levy_21
    Poziom 17  

    Witam mam audi 100 c4 z silnikiem 2.0 i mam problem a mianowicie gdy zapalam rano na zimnym silniku to silnik uruchamia sie ale nie wchodzi na obroty tylko pracuje nierówno i gaśnie czasem jak pracuje silnik i dodam gazu to ten sie dusi . po 2 cyklach zapalania wsio jest ok i mozna jechać.
    sprawdzałem kable kopułke (troche ponadpalane styki przeczysciłem je jak mogłem)
    zdjołem tez gumę idącą z kolektora do filtra na siateczce było troche szlamu olejowego ale po przeczyszczeniu nic sie nie zmieniło prosze o pomoc

  • Pomocny post
    #2 04 Maj 2006 20:42
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Może silniczek krokowy i czujnik temperatury silnika należy sprawdzić. Objawy wskazują na którąś z tych rzeczy. No i jeszcze zainteresuj sie stanem filtra paliwa, bo moze być też słabe ciśnienie.
    Pozdr.

  • #3 04 Maj 2006 23:54
    levy_21
    Poziom 17  

    Jak sprawdzic czy dobrze działa czójnik temp za pomoca miernika (bo na zegarze temp pokazuje mi temp normalnie gościu który wymieniał czójnik ustawił ze wiatraki włanczaja sie powyzej 100 stopni celcjusza twierdząc ze te silniki w takiej temperaturze pracuja wymiana 2 lata temu )
    a jak sprawdzic silniczek krokowy i do czego to służy?

    uprzejmie prosze o wskazówki pozdrawiam :)

  • #4 06 Maj 2006 10:40
    levy_21
    Poziom 17  

    warto równiez dodac ze sparwdzałem kopułke i na stykach są juz niezłe wyżłobienia szczególnie na jednym , i te kłopty z uruchomieniem zdazaja sie tylko rano po 2-3 razach silnik zaczyna pracowac normalnie
    czy moze to byc wina kopułki ? nie chce na pałe nic zmieniac bo to nie miało by sensu


    oprócz tego prosze o podpowiedz który czójnik mam sparawdzic i jak bo widze 2 od temp wody

    i prosił bym o wskazanie miejsca gdzie jest silnik krokowy w moim autku
    bardzo prosze o pomoc

  • Pomocny post
    #5 06 Maj 2006 16:33
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Witam,

    Zbierzmy najpierw więcej informacji:
    1. Czy po uruchomieniu zimnego silnika (jak już zapali normalnie), ma on prawidłowe, podwyższone obroty ("ssanie")?
    2. Czy po rozgrzaniu obroty spadają do normalnych?
    3. Czy opisywane "duszenie sie" po dodaniu gazu, występuje tylko na zimnym silniku, czy zawsze, czy tylko sporadycznie?
    Pozdr.

  • #6 07 Maj 2006 00:12
    levy_21
    Poziom 17  

    a wiec tak po
    1) po uruchomieniu nie ma podwyższonych obrotów tak jakby nie było ssania (ale ta sttyuacja miała miejsce o wiele wcześniej jeszcze przed podaną usterką)
    2)właściwie to z obrotami jest różnie wachają sie od 800 o/min 1000o/min tak jakby wariował troche po rozgrzaniu przeważnie uspokaja sie ta sytyuacja pragne jednak zauwazyc ze nie ma u mnie "ssania" tak jak np u mojego ojca w a4 czyli na zimnym podwyzszonych obrotów
    3)duszenie sie po dodaniu gazu występuje tylko w pierwszej minucie pracy zimnego silnika pozniej to przechodzi
    4)moze to coś pomoze czasem długo go trzeba pokręcic zanim zaskoczy np 3-5sekund
    pozdrawiam
    5)wydaje mi sie ze sytyuacje pogarsza wilgoć

  • Pomocny post
    #7 07 Maj 2006 00:51
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    trzeba przede wszystkim sprawdzic czujnik temperatury silnika, który po uszkodzeniu dostarcza do ECU błędna informację, że silnik jest ciepły, co powoduje kłopot z uruchomieniem i brak mocy w pierwszej chwili pracy.

    Nie pamiętam dokładnie, w którym miejscu jest czujnik w Twoim silniku, ale jest to z reguły element podłączany dwuprzewodową kostką, a zlokalizowany w okolicy termostatu. W układzie znajduje sie jeszcze czujnik jednoprzewodowy, ale on tylko podaje odpowiednie napięcie na wskaźnik temperatury i jest nieistotny dla ECU.
    Czujnik należy wykręcić i zmierzyć jego rezystancje po zanurzeniu w zimnej i gorącej wodzie, później sprawdzić wyniki z danymi producenta, których nie pamiętam , ale są nawet w książce naprawy Audi. Ewentualnie posukaj po typie czujnika w Google.
    Zanim wykręcisz cujnik, spuść trochę płynu z układu, żeby nie uciekł przez otwór.
    Pozdr.

  • #8 07 Maj 2006 12:46
    levy_21
    Poziom 17  

    witam jest problem bowiem na rurze z woda przy samej głowicy sa 2 czojniki i nie wiem który to wiem ze 1 jest 3 pinowy bo był wymieniany
    spróbuje go zlokalizować w ten sposób ze jak odłącze kabel to wskażnik na desce rozdzielczej powinien zwariować

    po2
    czy test z mierzeniem oporu moge wykonać bez wyjmowania np rano przyjmę ze woda ma ok 17 stopni celcjusza a potem jak bedzie ciepły około 100 ? z reszta jeszcze poszukam na nich symboli i podam je tutaj moze rozpoznasz który to czójnik temperatury pozdrawiam i dziekuje

  • #9 09 Maj 2006 00:25
    levy_21
    Poziom 17  

    w moim typie silnika znalazłem 2 czojniki jeden 3 pinowy jak pisałem wczesniej drugi 2 pinowy znalazłem rowniez ksiazke w necie po polsku o audi z moim typem silnika
    pomierzyłem ten czojnik 2 pinowy i wartości oporu są inne (gdy silnik ma 20stopni to czojnik ma opór charakterystyczny dla 60)
    ale i tak nie wiem czy to do konca ten cójnik do ecu bo w ksiazce był jeszcze trzeci czójnik którego u mnie nie ma
    a po 2 to za te wariacje przy uruchamianiu według tej ksiazki moze byc odpowiedzialnych wiele innych urzadzeń
    pomocy

  • #10 10 Maj 2006 11:19
    levy_21
    Poziom 17  

    rzeczywiście czójnik do wymiany miał blędne odczyty przy 20 stopnich wocy pokazywal ze ma 70 stopni czojnik bedzie jutro zdobyłem za 35 złoty podrobe

    czy nie działanie tego czójnika mogło powodować ze mialem b duze spalanie?? około 12l na 100 km przy spokojnej jezdzie obroty nie przekraczały 3000

  • Pomocny post
    #11 10 Maj 2006 22:32
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie mam pod ręką manuala z tym silnikiem, ale najprościej jest sprawdzić zachowanie silnika, uruchamiając go na zupełnie zimno (z rana), podstawiając wcześniej zamiast czujnika rezystor odpowiedni dla temperatury np. 10 stopni.
    Pozdr.

  • #12 11 Maj 2006 23:56
    levy_21
    Poziom 17  

    samo odłączenie czojnika sprawiło ze rano nie było problemu z dodaniem gazu czy czym kolwiek silnik nie gaśnie pracuje na ssaniu

    zamiennika nie dostałem dzis ale jutro bedzie orginał za 46 złoty pochwale sie efektami pozdrawiam

  • #13 12 Maj 2006 17:55
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    OK,
    Proponuję jednak podłączyć czujnik do czasu jego wymiany, ponieważ silnik cały czas będzie chodził na większej dawce paliwa.
    Pozdr.

  • #14 13 Maj 2006 08:38
    levy_21
    Poziom 17  

    po wymianie czujnika silnik zimny sie nie krztusi :) działa ssanie i jest ok :)


    ale mam pytanie czy musze kasować kody błędów i jak to sie robi bez podłączania kompa
    po 2 jeszcze zdecydowanie zd długo go trzeba krecic na zimzym zeby zaskoczył na zimnym ok 3 sekund

    sprwadze pozatym czy spalanie sie zmieniło

  • #15 13 Maj 2006 08:47
    wojtekryba
    Poziom 32  

    błedów w sterowniku nie będzie (chyba że załączałeś zapłon z wypiętym
    czujnikiem),
    nawet jak by były to się nimi nie przejmuj


    czujnik-przez u

  • Pomocny post
    #16 13 Maj 2006 15:37
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    W Twoim Audi wystarczy zdjąć na chwilę klemę z akumulatora, aby zapisane błędy się skasowały.
    Pozdr.

  • #17 14 Maj 2006 23:36
    levy_21
    Poziom 17  

    no i mam nowy problem a mienowicie po wymianie czójnika temp wsio gra tylko aby uruchpmić zimny silnik trzeba teraz długo krecic ok nawet 10 sekund zaczyna mnie to draznic co moze być przyczyną ?


    2 pytanie czy biegunowość kabli sterujących wtryskiwacz dodatkowy ma jakies znaczenie jezeli tak to jak rozpoznać gdzie plus a gdzie minus??

  • #18 17 Maj 2006 09:25
    levy_21
    Poziom 17  

    problem sie nasila gdy jest wilgoć nie wiem czy patrzyc na przebicie na kablach wn krece silnikiem czóć paliwo ale odpala po dłuższym czasie jak jest sucho odpala na zimnym od strzała

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME