Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW 318i - odcięcie obrotów przy 1700 obr/min

crsevolution 04 Maj 2006 22:36 2983 8
  • #1 04 Maj 2006 22:36
    crsevolution
    Poziom 16  

    Mam taki problem.. Auto to BMW 318i E36 92 rok bez gazu.
    Jego zachowanie mogę opisać tak: Wciskam gaz na max i obroty podskakują do 1700 - 2000 max i auto zachowuje się, jakby miało odcięcie zapłonu.. Obroty maleją do 500 obr/min (dalej na wciśniętym gazie), później znowu załapuje, podskakuje do 1700 i znowu odcięcie.. I tak w kółko.. Jeśli puszczę gaz wolne obroty są ok..

    Filtry drożne, świece, kable ok.. Ciśnienie na garach również wporządku.. Auto 4 razy podpinane pod komputer i pokazało błędy 201 - to coś od paliwa i 13 - ale z tego co wiem to nie dotyczy tego modelu..

    Co to moze być ? Żaden mechanik w okolicy nie potrafi mi pomóc..

    0 8
  • #2 05 Maj 2006 13:40
    crsevolution
    Poziom 16  

    Ewentualnie gdzie jeszcze mógłbym pojechać po pomoc - mieszkam w okolicy Torunia

    0
  • #3 05 Maj 2006 14:42
    Adam xander1111
    Poziom 12  

    Witam.Proponuje aby ktoś w jakimś servisie sprawdził sygnał z czujnika predkości obrotowej wału.Podejżewam ze problem moze tkwic właśnie tutaj.Pozdrawiam

    0
  • #4 05 Maj 2006 15:37
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 08 Cze 2006 20:37
    Faraon1981
    Poziom 2  

    Witam
    Ja miałem identyczny problem w 318i, pojechałem do gościa w Toruniu na Powstańców Śląskich, podłączył mi Betke pod kompa i wykryło mi ok 6 błędów ale gość powiedział mi żebym wymienił potencjometr przepustnicy bo wykrywa napięcie 4V czyli tak jakby przepustnica była ciągle otwarta na maxa, wymieniłem całą przepustnice wraz z potencjomrtrem i pojechałem znwu do tego samego gościa, ponowne podłączenie i... brak jakich kolwiek błędów :D
    Napisałem ulice ponieważ jestem bardzo zadowolony z miłej oraz fachowej obsługi :) polecam ten warsztat.
    Jak wjedziesz na powstańców to skręć ww prawo i po ok 10 150 metrach z prawej jest serwis z klimmatyzacjami samochodowymi ja tam byłem.
    Pozdro

    P.S. Jeżeli interesuje Ciebie koszt takiej zabawy to napisz do mnie na GG 257 52 14

    0
  • #6 08 Cze 2006 21:12
    Doran
    Poziom 14  

    z szacunkiem elektrit ale bez przepływki to auto działa aż do limitera ,
    zrobiłbym tak :
    ciśnienie i wydatek pompy paliwa (nom.okolo 3bar , 1l/30sek)? ok? tak bedzie własnie sie zachowywalo auto gdy bedzie spadalo cisnienie pod obciazeniem , pozniej odpusci obroty nabije listwe cisnieniem i az do opróżnienia i tak w kolko.
    jasli cisnienie i wydatek ok , sprawdz regulator cisnienia na wyjsciu listwy , sprawdz tez jakie napiecie dochodzi do pompy (klapka pod tylnym siedzeniem przewod zielono/fioletowy) bo jesli masz jakies odciecie i przekaznik jest na granicy wytrzymalosci ....itd
    jesli dalej te rzeczy ok , odlacz potencjometr przepustnicy i ponów próby bez TPS , jesli ok wymien potencjometr
    tyle mi przychodzi narazie do glowy , mozesz odkrecic tez wydech zeby wyeliminowac kat. ale wtedy bylby ogolny spadek mocy i brak 'dmuchania' w wydech...
    jesli dalej nie ok kliknij na forum

    0
  • #7 09 Cze 2006 00:15
    maxmax77
    Poziom 23  

    bez przepływki działa tylko faluje co to TPS czyli czujnika na przepusnicy też stawiam na pompeczke za małe ciśnienie Doran ma racje!!!!!!!!!!!!

    0
  • #8 09 Cze 2006 11:06
    ANDRZEJ GÓRCZAK
    Poziom 11  

    crsevolution napisał:
    Mam taki problem.. Auto to BMW 318i E36 92 rok bez gazu.
    Jego zachowanie mogę opisać tak: Wciskam gaz na max i obroty podskakują do 1700 - 2000 max i auto zachowuje się, jakby miało odcięcie zapłonu.. Obroty maleją do 500 obr/min (dalej na wciśniętym gazie), później znowu załapuje, podskakuje do 1700 i znowu odcięcie.. I tak w kółko.. Jeśli puszczę gaz wolne obroty są ok..

    Filtry drożne, świece, kable ok.. Ciśnienie na garach również wporządku.. Auto 4 razy podpinane pod komputer i pokazało błędy 201 - to coś od paliwa i 13 - ale z tego co wiem to nie dotyczy tego modelu..

    Co to moze być ? Żaden mechanik w okolicy nie potrafi mi pomóc..

    Należy sprawdzić przede wszystkim pompę paliwa.Musi być odpowiednie
    ciśnienie oraz wydajność.Pośrednio miernikiem sprawności pompy może
    być sygnał sondy lambda.Przy zwiększaniu obrotów sygnał sondy nie może spaść na dół (0,1...0,3 V ) i tam pozostać.

    0
  • #9 06 Lis 2006 15:05
    pi503572161
    Poziom 2  

    siemano. sprawdz katalizator bo mialem cos podobnego.
    dcinal mi przy 3 tys

    0