Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo 1,8 95r ładowanie i obrotomierz

05 Maj 2006 22:34 2994 11
  • Poziom 10  
    Witam! Od pewnego czasu pali się lampka ładowania i obrotomierz przestaje działać przy obrotach powyżej 3000. Jak tylkododam gazu i obroty są rzędu 3000, to przestaje działać obrotomierz i zapala się kontrolka ładowania. Niewiem, czy to wina szczotek, bo teraz już wogóle rzadko kiedy działa, nawet na wolnych obrotach. Niewiem, w jaki sposób jest powiązany obrotomierz z alternatorem. Jest jeszcze jedna sprawa, choć niewiem czy ma to coś wspólnego: po przekręceniu stacyjki działa non stop wentylator na chłodnicy, nawet na zimnym silniku, natomiast po wyłączeniu zapłonu (niezależnie od temperatury silnika) wentylator gaśnie.

    Proszę o pomoc i jakieś sugestie. Jutro sprawdzę szczotki i połączenie.
    Pozdrawiam
    Jaśko
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    zacznij od rzeczy najprostszej i sprawdź czy w momencie zapalenia się kontrolki ładowania jest ładowanie na akumulatorze.
    Co do wentylatora jego działanie jest nieprawidłowe-prawdopodobnie jest zrobione obejście uszkodzonego włącznika wentylatora i dlatego działa on na stałe. To obejście na pozór nie powinno mieć nic wspólnego z kontrolką ładowania.
    czekam na info co do ładowania
    pozdrawiam
    P.S.
    napisz czy to benzyna czy diesel
  • Poziom 10  
    Tak diesel
    Nie ma ładowania w tym czasie jak świeci. Teraz jechałem na światłach i już umierały powoli. Nikt nic nie grzebał przy wentylatorze, autko jest u mnie 2,5 roku i tylko oleje, filtry i paski zmieniałem.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Przebieg, to już prawie 200 000, więc to na pewno to. Jutro zabieram się za alternator. Dzięki za pomoc, niewiedziałem że obrotomierz ma coś wspólnego z alternatorem - z ładowaniem, ale to ma sens. "Pójdę" po kablu i sprawdzę też co z tym wentylatorem, bo to też mnie nurtuje.

    Pozdrawiam
    Janek
  • Poziom 10  
    Po rozbiórce okazało się, że jednej szczotki prawie już nie ma, a pierścień ślizgowy jeden nadawałby się do toczenia, a drugi (na którym już się zjechała szczotka), jest zużyty do samego plastiku. Kolega napisał, że pierścienie mogą być do wymiany. Nie wiem jak to zrobić i czy jest to możliwe w domowych warunkach. Jutro mam mieć inny wirnik, ale jeszcze muszę szczotkotrzymacz naprawić (wstawić nowe szczotki). Dzięki za Podpowiedzi.


    P.S.
    Kwestie wentylatora na chłodnicy sprawdzę jak skończę z alternatorem

    Pozdrawiam
    Janek
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Ok. Jutro popatrzę za takimi pierścieniami. Mam tokarkę i jak uda mi się je kupić, to sie odezwę o instrukcję jak to zrobić.

    Dzięki za pomoc

    Pozdrawiam
    Janek
  • Poziom 10  
    Ładowanie zrobione. Pierścienie i szczotki nowe. Obrotomierz też ok. Tylko co z wentylatorem na chłodnicy ?? Jak tylko przekręce stacyjke, to odrazu się załancza. Nigdy nic nie było przy nim grzebane, działał prawidłowo. Teraz działa nawet, jak ściągne przewody z czujnika. Dopiero jak wyjmę przekaźnik, to zgaśnie. A co ciekawe - skoro działa cały czas, to dlaczego przestaje bez stacyjki ?

    Brak mi rozwiązań, a dojście po kablach jest dość trudne i kłopotliwe

    Pozdrawiam
    Janek
  • Poziom 2  
    u mnie jest to samo z wentylatorem - prawdopodobnie popsuł się czujnik odpowiadający za włączenie wentylatora, wtedy działa on cały czas
  • Poziom 28  
    Witam. Czy dobrze zlokalizowałeś czujnik załączający silnik wentylatora?Sprawdź.