Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra 95 silnik C14 NZ wypadają zapłony, czasem gaśnie silni

06 Maj 2006 13:38 2980 6
  • Poziom 16  
    Problem jak w temacie, wypadające zapłony, co jakiś czas gaśnie, na wolnych i podczas jazdy, jest słabsza, nasila się to gdy robi się ciepło. Podstawiałem moduł zapł. cewkę, kable świece rozdzielacz są ok, błędów nie wyświetla. Nie chcę wpędzać się w koszty i wymieniać jak popadnie, przeniosłem się ostatnio do 3miasta i nie mam nawet garażu żeby sobie podłubać, może zna ktoś w okolicy jakiegoś dobrego elektryka, takiego który umie sprawdzić również ciśnienie paliwa, wtryskiwacz itp - bo może to jest sprawa pompy i zasilania w paliwko? Usterka jest na tyle sporadyczna że nie było jak stwierdzić czy przy jej wystąpieniu jest iskra etc. Przy okazji - może ktoś wie czy do wymiany czujnika halla trzeba demontować i rozbierać cały aparat zapłonowy?
  • Poziom 15  
    Generalnie by wymienic halla zawsze musisz rozebrac aparat.

    Odnosnie twojwj usterki to czy objaw wystepuje podczas nagrzewania czy wzrasta jak sie nagrzewa silnik i przy goracym jest jeszcze gorzej ?
  • Poziom 1  
    zimek na twoje pytanie odpowiadam tak że jak wzrasta temperatura.... a i czy masz schemat sterowania elektrycznego całego monowtrysku począwszy od komputera aż do monowtrysku.. czy cos takiego jest osiągalne? mam taki sam problem
  • Poziom 16  
    Monio65 napisał:
    zimek na twoje pytanie odpowiadam tak że jak wzrasta temperatura.... a i czy masz schemat sterowania elektrycznego całego monowtrysku począwszy od komputera aż do monowtrysku.. czy cos takiego jest osiągalne? mam taki sam problem
    To trzeba było koego Monio załozyć temat :) Odpowiadam na pytanie Zimka- Generalnie wypadające zapłony słychać cały czas, wiadomo, przy zimnym silniku obroty są wyższe więc ciężko stwierdzić, czy również silnik pracuje nierównomiernie. Ostatnio przy uruchomieniu mam wrażenie że chodzi jakiś czas na 3 cylindrach - nieco trzęsie zanim się rozgrzeje ale to mogą być kable Wn bo wstawiałem stare żeby sprawdzić, przebić nie widać, rezystancja ok. Przerywa podczas jazdy, na postoju też potrafi sobie zjechać z obrotów, zdażyło się że po uruchomieniu wjechał na jakieś 2500 - rozgrzany, po tankowaniu benzynki, bezdodawania gazu. Auto jeździ na benzynie-gazu nie mam. Jeszce jedna sprawa mnie ciekawi - podczas dojeżdzania np do krzyżówek - sprzęgło, wolne obroty, auto się toczy - słychać i widać na obrotach równomierne tzn cykliczne zmiany obrotów z podwyższonych na prawie jałowe i tak aż do zatrzymania się, po chwili obroty wyrównują się i spadają. Silniczek krokowy mam nowy, bo stary mi się przytarł, teraz szybciej mi reaguje ale to "pływanie" dalej jest. Generalnie zwiększa się występowanie usterki przy rozgrzanym silniku. Ostatnio nawet mi kilka razy asterka zdechła na światłach :( Co do schematów - dysponuję całą asterką poza schematem ideowym kompa i innych elektronicznych komponentów( nie wiem czy ktokolwiek to ma) czyli cała elektryka, co jak i do czego podpięte, opisy numery pinów etc. Może w skrócie opowiesz jak dobrać się do Halla?
  • Poziom 16  
    Witam. Ponawiam prośbę o pomoc :) znów mi zdechła :( miłego dnia!
  • Poziom 31  
    junek napisał:
    podczas dojeżdzania np do krzyżówek - sprzęgło, wolne obroty, auto się toczy - słychać i widać na obrotach równomierne tzn cykliczne zmiany obrotów z podwyższonych na prawie jałowe i tak aż do zatrzymania się, po chwili obroty wyrównują się i spadają.

    To może być spowodowane uszkodzeniem czujnika prędkości własnej (jest w tablicy wskaźników). Miałem identyczne objawy, ale przeszło samo jak się ociepliło.

    Wypadanie zapłonów to najprawdopodobniej wina halla. Bez podmieniania można to sprawdzić oscyloskopem.

    Schematu ECU raczej nie masz co szukać, a co do sterowania monowtryskiem to schematy elektryczne (pomijając wnętrze ECU) są na forum.

    Sprawdzaliście czy nie łapie lewego powietrza przez uszczelki, lub wężyki podciśnienia?

    UPDATE: tutaj są proste schematy, może coś ci podpasuje.
  • Poziom 16  
    Hala zaraz będę podstawiać - nie mam oscyloskopu pod ręką a mam nowy czujnik ;) Co do czujnika prędkości własnej - miałem jakiś czas temu zmieniane wskaźniki - wstawiałem obrotomierz, jeździło autko chwilę bez linki prędkościomierza i jakoś było ok, czujnik prędkości wymieniony więc był razem ze wskaźnikami, przed tą zmianą również sporadycznie auto przerywało. W zimie objaw ustawał.

    Dodano po 2 [godziny] 46 [minuty]:

    Po wymianie Halla(podziękowania dla dobrej duszy - kierowcy Astry na parkigu pod zakaźnym przy AM Gdańsk za pomoc - zapieczone zabezpieczenie sprzęgiełka i oś aparatu :) ) obroty nie skaczą, po 30 km jazdy po mieście - ani razu nie czknął, nie zgasł :) Silnik chodzi ciszej, równiej, nieco wolniej się nagrzewa, zapłonu nie przestawiałem, warunki były "nieco" polowe. Jak dopadnę jakiś garaż przejżę jeszcze złącza itp. Może ktoś wie jak smarowany jest aparat?mimo śladów oleju w samym aparacie - zapieczona lekko była oś... zastanawiające. Zajmę się tym jak się dopadnę do garażu.