Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wycieraczki w Peugeot 106

06 Maj 2006 21:49 4306 14
  • Poziom 31  
    Witam.
    Chciałbym dołożyc regulację ich pracy,bo są tylko dwa stopnie.Mam już pomysł,gorzej z wykonaniem.Nie mogę rozgryźc jednego przewodu,po co on jest i co daje.Jest to przewód fioletowy.Nie ma na nim w żadnej sytuacji ani minusa ani plusa.Może ktoś z Panów zna to połączenie wyciraczki w tym autku.Proszę o pomoc.Pozdrawiam.
    P.S.
    Zrobiłem sobie szkic,tak to wygląda:
  • Poziom 31  
    Dzięki "zi.ko" za schemat.Mam podobny w książce napraw.Nie bardzo zgadza się on z faktami,np 5010 jest to element sterujący wycieraczki,w aucie chyba tego nie ma.Powinien on byc na listwie przekaźnikowej a tam są tylko dwa przekażniczki,jeden od świateł drugi to awaryjne.Dlatego uważam że w moim przypadku dwie prędkości osiągnięto chyba uzwojeniami w silniczku a nie jakimś "elementem sterującym" jak sugeruje schemat.Ale na podstawie tegoż schematu sądzę że ten mój "poszukiwany" fioletowy to będzie miał chyba coś wspólnego z krzywką wewnątrz przekładni i będzie odpowiedzialny za samopowrót pióra.Jeżeli się mylę proszę mnie poprawic.Proszę też o dalsze jakieś sugestie.Pozdrawiam.
  • Poziom 25  
    Element 5010 na pewno masz w samochodzie. Jest to element elektroniczny odpowiedzialny za czasowe dzialanie wycieraczek na przyklad podczas spryskiwania szyby. Bardzo czesto peka w nim polaczenie lutowane wbudowanego przekaznika.
  • Poziom 31  
    W tym właśnie rzecz że u mnie nie ma czsowego działania wycieraczek.Są tylko dwie prędkości - wolniej,szybciej.Dlatego właśnie kombinuję przeróbkę,żeby wstawic czasówkę.Muszę więc rozpracowac te kabelki we wtyce.Pozdrawiam.
  • Poziom 20  
    a ile pozycji ma przełącznik wycieraczek
  • Poziom 31  
    Przełącznik ma dwie pozycje do góry (wolniejsze i szybkie),jedna pozycja na dół samopowrotna (na jedno machnięcie piórem).Te pozycje dotyczą przednich wycieraczek.Tylna wycieraczka chodzi po przekręceniu tego przełącznika w prawo.Pozdrawiam.
  • Poziom 25  
    To jedno machniecie to tez modul czasowy robi.
  • Poziom 31  
    Tu muszę dodac,że naciskając w dół (tzn.samopowrotny) jak puszczę to jest jedno machnięcie,ale jak będę trzymał tan przełącznik to będzie machac bez końca.Twierdzisz "zi.ko" że jest tam czasówka,powiec więc gdzie ona jest.W/g schematu nie ma tam (tzn.za bezpiecznikami).Może faktycznie gdzieś jest uwalona w innym miejscu.
  • Poziom 17  
    Tam nie masz żadnej czasówki.To jedno machnięcie to jest jednorazowe podanie napięcia na wycieraczki. Ja bym wpinał się Twoją czasówką w układ pierwszego biegu.
  • Poziom 25  
    Napisz rocznik samochodu to poszukam.
  • Poziom 25  
    Znalazłem taki schemat bez modułu. Żeby to przerobić musisz wymienić przełącznik i dołożyć moduł według wcześniejszego schematu.
  • Poziom 31  
    Podrzuc mi ten schemat jeżeli możesz i wytłumacz o co tam chodzi w tej przeróbce.Ja mam schemat z 94 roku,tam już był tan element czasowy.Pozdrawiam.
    Chciałbym jeszcze zapytac (kogoś kto ma tago typu schemat) co to są za złącza i gdzie to może się znajdowac: HC20,HD24,HD25 i HDM28.(Gdyby było trzeba to zeskanuję ten schemat.)
  • Poziom 23  
    zi.ko napisał:
    Element 5010 na pewno masz w samochodzie. Jest to element elektroniczny odpowiedzialny za czasowe dzialanie wycieraczek na przyklad podczas spryskiwania szyby. Bardzo czesto peka w nim polaczenie lutowane wbudowanego przekaznika.


    Nie mój post, ale DZIĘKI! U mnie własnie pękł lut-chociaż i tak tego cudaka podejrzewałem, ale przynajmniej nie musiałem go wymieniać :)