Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[mazda 323f 1.6 16v (bg)`91] jak się nagrzeje to gaśnie

franckrz 06 Maj 2006 21:57 8529 20
  • #1 06 Maj 2006 21:57
    franckrz
    Poziom 9  

    Mazda 323f 1,6 16v 1991 rok -przy odpaleniu gdy jest zimny,silnik pracuje normalnie wraz ze wzrostem temperatury zaczyna nim szarpać aż zgaśnie -zalewa świece (iskra jest) . Auto trafiło do mnie z padnientą cewką i wytopionym węglikiem w kopułce. Po wymianie uszkodzonych elementów objawy j/w. Czy może ktoś mi pomóc?

    0 20
  • #2 06 Maj 2006 22:10
    baraka
    Poziom 17  

    witam
    do wymiany może być moduł zapłonowy , ewentualnie cewka zapłonowa
    jest to silnik na gaźniku z katalizatorem
    znajomy wymienił cewke a okazało się że to moduł , a brat przy tym samym modelu auta i tych samych usterkach wymienił cewke i było ok
    najlepiej jakbyś miał jedną pewną część i podmienił , był byś pewien , bo gdyby to pomogło to strzał w dziesiątke ,a jeśli nie to musisz zaryzykować
    obyś tylko trafił , powodzenia
    pozdrawiam

    0
  • #3 06 Maj 2006 22:13
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 06 Maj 2006 22:21
    baraka
    Poziom 17  

    witam
    jaki przepływomierz , jest to silnik na gaźniku , a nie na wtrysku
    pozdrawiam

    0
  • #6 06 Maj 2006 23:03
    baraka
    Poziom 17  

    witam ponownie
    nie jestem pewny czy na pewno jest to silnik na wtrysku czy na gaźniku
    ale znajomy ma rok młodszą i na pewno jest na gaźniku , dał do mechanika wymienił mu moduł , było to samo , wymienił cewkę i jest ok
    niech podjedzie do mechanika i niech podlaczy pod kompa , jeślida sie to jest na wtrysku i może być przepłtwomierz , a jeś nie da rady to jest na gaźniku ( auto musi miec złącze diagnostyczne to wiadomo ż jest wtrysk) a najlepiej sprawdzić to tak
    jeśli włączy się zapłon i słychać przeż chwilę pompkę to na pewno jest wtrysk( przynajmiej jednopunktowy)
    pozdrawiam

    0
  • #7 08 Maj 2006 21:40
    franckrz
    Poziom 9  

    to jest gażnik
    problem zaczyna sie przy temp. ok 80stopni zalewa świece iskra jest ssanie chodzi pojęcia nie mam czego jeszcze sie czepić

    0
  • #8 08 Maj 2006 21:43
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 08 Maj 2006 22:04
    baraka
    Poziom 17  

    witam
    jak pisałem wcześniej jest to wina albo cewki albo modułu zapłonowego
    silnik jak jest zimny to jest ok, później jak się rozgrzeje trochę, to auto przerywa tak jakby strzelało , aż w końcu silnik zgaśnie
    jak wcześniej już napisałem znajomy wymienił moduł i było nadal to samo , dopiero wymiana cewki pomogła
    znów drugi koleg( honda - podobne objawy ) wymienił tylko sam moduł i było ok
    najlepiej jkbyś mógł np podmienić cewkę i sprawdzić czy to samo się dzieje , czy może jest po wymianie ok
    jak będziesz miał szczęście to trafisz , mechanik ci z pewnością 100% nie powie co siadło
    życzę udanego trafienia
    pozdrawiam

    0
  • #10 08 Maj 2006 22:07
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 08 Maj 2006 22:22
    baraka
    Poziom 17  

    witam
    kolega miał tak samo, jak sie podłączyło świecę i położyło na silniku iskra była , a samochód nie odpalił
    ja opisałem jak miał jeden kolega w mazdzie 323, i drugi w hondzie , i jaka była tego przyczyna

    niech kolega franckrz napisze jak już usunie awarię co było przyczyną

    moge dodać że znajomy zaciągnął mazdę do elektryka samochodowego w celu podłączenia pod kompa i sprawdzeniu co jest zepsute
    elektryk stwierdził że jest to auto na gaźniku i nie może sprawdzić
    powiedział że jest to albo cewka albo moduł , a sam nie chciał sie podjąć naprawy gdyż nie jest pewny co siadło , chyba że zamówi cewkę i moduł , to może zrobić
    kolega zabrał do innego mechanika , ten zamówił moduł wymienił go , i okazało sie żę to porażka było dalej to samo
    dopiero wymiana cewki pomogła

    pozdrawiami życzę jak najmniejszych wydatków w celu usunięcia awarii
    dopiero wymiana cewki pomogła

    0
  • #13 10 Maj 2006 08:29
    mczapski
    Poziom 38  

    Informacja cenna, ale powstaje pytanie. Na wstępie było, że wymieniono cewkę. A na końcu, że przyczyną zachowania cewka. Co się stało w tzw międzyczasie?

    0
  • #14 10 Maj 2006 09:55
    stano15
    Poziom 13  

    P. mczapski ; na początku cewka i na końcu cewka.
    A co na to franckrz

    0
  • #15 10 Maj 2006 12:00
    Z.B.
    Poziom 16  

    Mój kolega miał ten sam problem,po nagrzaniu auto gasło i musiał czekać aż ostygnie.Powrót z pracy do domu 31 km-trwał 2 godziny.Przyczyną był MODUł ZAPłONOWY- pod maską silnika-umiejscowiony w aparacie zapłonowym.MAZDA 323 -1988r.1,6 pełny wtrysk.Na pocieszenie dodam,że nie jest w żaden sposób powiązany z komputerem,więc można zastosować inny moduł(ale to już przeróbka fabrycznego układu)

    0
  • #16 10 Maj 2006 21:26
    franckrz
    Poziom 9  

    cewka owszem była wymieniona ale nie od tego typu auta (nowa od poloneza)widziałem kiedyś taki myk też w mazdzie i wszystko grało,dorwałem drugą mazdę tego samego typu przełożyłem cewkę i jest ok. Moduł w tym typie auta jest identyczny jak w daewoo tico-nowy 130zł. Jeżeli chodzi o moduł to też już to kiedyś przerabiałem z tą różnicą że gdy przegrzewa się moduł to w tym momencie nie ma iskry

    0
  • #17 25 Lis 2006 09:26
    mstarczewski
    Poziom 1  

    Witam,

    ...w moim przypadku problem ten ustąpił po wymianie samego modułu. :D

    Mazda 323f 1,6 16v 93r. (gaźnik)

    0
  • #18 21 Cze 2007 11:56
    rafcio_21
    Poziom 28  

    ja mam tez mazde z silnikiem 1.8 na pelnym wtrysku i dzije mi sie podobnie tez gasnie czasami jak sie nagrzeje bylem u mechanika i powiedzial ze to standard przy tym aucie ja osobiscie troszke zwiekszylem obroty podkrecajac srobke przy przepustnicy i narazie problem znikl obroty czasami spadna tak do 500 obr/min ale nie gasnie

    0
  • #19 21 Cze 2007 22:10
    4_master
    Poziom 9  

    Witam!mam taka same mazde na gazniku. mialem kiedys podobne objawy.silnik po nagrzaniu gasl.po momencie odpalal normalnie i po chwili znow gasl.kiedy bylem u elektryka auto nie gaslo wiec tylko rozlozyl rece i powiedzial ze wszystko ok.wiec jezdzilem az znowu to samo sie zrobilo.wkoncu sam doszedlem przyczyny-zasniedziale styki kopulki.
    Ostatnio auto przy dojezdzie do swiatel zgaslo i juz nie odpalilo.postawilem na modul ktory bardzo czesto pada w mazdach.nie pomylilem sie.auto smiga.Wyczytalem gdzies ze jak szaleje obrotomierz,obroty skaczą gora dół powodem tego jest padanie modułu.Wlasnie taki objaw mialem i po wymianie modulu obroty ani drgną.
    Pozdrawiam

    0
  • #20 24 Cze 2007 16:48
    ecsb
    Poziom 16  

    A ja kiedyś przesiedziałem cały dzień i doszedłem wieczorem, bo zobaczylem jak pięknie świecą przewody zaplonowe, po wymianie było idealnie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Mało tego najbardziej świecily wewnątrz na czapkach

    0
  • #21 07 Lis 2007 14:54
    lukaszwysocki
    Poziom 9  

    Mam Mazde 323 bg 91r 1.6 na pelnym wtrysku .. umnie jest tak ze jak sie silnik rozgrzeje to na sekunde dlawi sie silnik i zapala sie kontrolka chek engin tylko na chwilke. puzniej pracuje normalnie . czym dluzej pracuje silnik tym czesciej zaczyna przerywac..... wiec co radzicie ??? czy to modyl czy cewka ////
    POZDRAWIAM

    2