Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Parametry silnika prądu stałego

JablonkaL 10 Maj 2006 18:36 3647 4
  • #1 10 Maj 2006 18:36
    JablonkaL
    Poziom 10  

Witam

Na wstępie zaznaczam, że jestem laikiem w sprawach elektrotechniki.

Mam silnik prądu stałego o parametrach:
    napięcie zasilania 12V
    prędkośc obrotowa nmax 7800 [obr/min]
    rezystancja twornika Rt=3.1 [Ohm]
    indukcyjnosć twornika Lt=1.5 [mH]
    km=14*10^-3
    ke=1.43*10^-3

Muszę przeanalizowac pracę tego silnika, dlatego na podstawie równań opisujących jego pracę zamodelowałem sobie go w Simulinku.
    I tu powstaje problem bo nie wiem skąd wziąć moment obciążenia i moment bezwładności tego silnika. Nie wiem z jakich wzorów mam to policzyć i czy jest to w ogóle możliwe. Słyszałem że te wartości są skatalogowane ale jakos nie udało mi sie czegoś takiego znaleźć.

Wiem że jest to proste zagadnienie, ale prosze o pomoc.

0 4
  • Pomocny post
    #2 10 Maj 2006 18:49
    pawel_wat
    Poziom 10  

Witam! Nie jestem bardzo dobry z teg otypu zagadnień! Sugeruje sprawdzenie za pomocą metody BOXA JENKINSA oraz xPC_target. Ja miałem podobny problem poruszony na zajeciach na 3 roku studiów!

PS: W razie potrzeby moge podeśłac m-plik i schemat w simulinku!

Pozdro

0
  • #3 10 Maj 2006 18:54
    JablonkaL
    Poziom 10  

Dziekuje za próbę pomocy ale niestety to o czym piszesz odnosi sie do zupełnie innych zagadniej, z którymi akurat spotykam sie na codzień i znam je bardzo dobrze.

Metoda Boxa-Jenkinsa to bardzo silne narzędzie a w połączeniu z XPC-tagret jest niezastąpionym narzędziem inżyniera.

Polecam przestudiowanie tych zagadnień ponieważ są bardzo ciekawe.

0
  • #4 10 Maj 2006 20:47
    pawel_wat
    Poziom 10