Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Moja Unitra AT9010 2x60W :)

pierdasik 10 Maj 2006 22:32 9130 40
  • Chciałbym zaprezentować wam moją AT9010 po małej modyfikacji.
    Postanowiłem poddać małej przeróbce :) końcówkę mocy. Drażniło mnie w niej że mniej więcej od 3/4 mocy wzmacniała same średnie, zamiast muzyki był hołas i głośniki były słabo wysterowane. Postanowiłem ją zastąpić sprawdzonymi tda7294. Usunołę jakąś płytkę podajże od dostrajania fal krótkich (nigdy z niej nie korzystałem). W miejsce które powstało wstawiłem drugi transformator od takiej samej unitry. Zamiast oryginalnej koncówki mocy użyłem 2xTda7294. Scalaczki są umieszczone na orginalnym radiatorze o takiej unitry, a z płytką są polączone taśmami. Wzmacniacz po skręceniu wygląda jak zwykłe At A pod maską potwór :D. Teraz na pełnej mocy słychać pełen wachlarz tonów nic nie brzęczy i nie trzeszczy. Cyka mi to na Tonsilach gdn 20/60 i gtc 11/130. Mam tylko z tą konstrukcją mały problem, mianowicie wzmacniacz gra cicho, nie jest wykorzystywana jego pełna moc. Wina leży w przedwzmacniaczu jest on oryginalnym od at, ale tłumi sygnał nie jest uszkodzony z tego co się oriętuje ten typ tak ma. Czy jest jakiś sposób żeby go usprawnić? A może wstawić pomiędzy przedwzmacniacz a końcówke mocy jakiś wzmacniacz?


    Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz pendrive 32GB.
  • #2 10 Maj 2006 22:45
    czarek18
    Poziom 24  

    Witam zwiększ czułość wzmacniacza zmienia się tylko jeden rezystot.

  • #3 10 Maj 2006 23:10
    kpodolak
    Poziom 15  

    A może to przez cienkie kable połaczeniowe miedzy scalakami a płytką? Przecież tam idzie duzy prąd jak rozkrecisz muze na maxa, a przez takie cienkie kabelki to sie ogranicza.

  • #4 10 Maj 2006 23:18
    pierdasik
    Poziom 11  

    To nie to. Odłączyłem przedwzmacniacz i podpiołem sygnał bezpośrednio z kompa i o niebo lepiej.

  • #5 10 Maj 2006 23:20
    Alan Dale
    Poziom 10  

    Coz moge powiedziec... szkoda poczciwej ATynki. Totalna profanacja moim zdaniem.

  • #6 11 Maj 2006 00:01
    pierdasik
    Poziom 11  

    Żadna profanacja tylko usprawnienie. Orginalną koncówkę mocy mam w nietkniętym stanie, tą płytke od radia też. Do wszystkich kabli podorabiałem gniazda. W każdej chwili można powrucić do orginalnego stanu. A ta unitra którą rozebrałęm miała spaloną końcówke mocy, uszkodzony praedwzmacniacz i nie przestrojone radio. Naprawa była nie opłacalna.

  • #7 11 Maj 2006 00:27
    bocian90
    Poziom 27  

    Witam! Nie podoba mi się to. Ja mam AT9100 w idealnym stanie i nie gra cicho,gra bardzo dobrze i ma prawdziwe 2x27W/8

  • #8 11 Maj 2006 09:17
    ALTON
    Poziom 38  

    bocian90
    Ma znacznie więcej jak 27W na kanał

    pierdasik
    Szczerze ? Szkoda AT na takie przeróbki. Z oryginalnego końca można wycisnąć 2 razy tyle co z TDA7294 (pozatym widzę go na kablach to sie smutno robi).

  • #9 11 Maj 2006 09:40
    micho a
    Poziom 35  

    taka przeróbka ma duży sens .......scharznienie i AT i wydanie troche kasy ......

    po co to pomyśl skoro on ma 2x27w/8om to ma ponad 2x50wat/4om wystarczyło skasować zabezpieczenie przeciwzwarciowe trafo ma 120wat więc by dało rade ........ a te tda maja 70 wat w porywach serca przy zasilaniu prawie 2x40v..........

    wystarczyło skasować pięc tranzystorków i dać wentylatorek na radiator i zmienić bezpieczniki koszt 7 zł :(........

    to lepiej wybebeszyć polski wzmacniacz tranzystorowy wsadzić kiczowate tda którego ja nawet w telewizor bym nie wsadził do 5 cm głosniczka rozwalić w nim radio i zbudować super prowizorke ...szkoda słow .......

    nie pomyślałes szkoda ....trzeba było zapytać na forum zniszczyłes dobry polski wzmacniacz.....................

  • #10 11 Maj 2006 11:04
    filip.jaskolski
    Poziom 14  

    Witam!

    Skoro już jest taki temat, chciałbym dołączyć się ze swoim pytaniem:
    Czy można w jakiś sposób usprawnić Unitrę Tosca 303? Gra ona z kolumnami ZgC-40-8, w których regenerowane były GDN'y. Mam wrażenie, że te głośniki mogłyby grać lepiej, dźwięk jest mało przejrzysty, wręcz czasem zamazany, brakuje mi niektórych dźwięków (praktycznie niesłyszalne niektóre instrumenty). Nie mam rewelacyjnego słuchu, więc nie potrafię określić co dokładnie jest nie tak. I nie wiem czy to wina wzmacniacza, czy wytłumienia wewnątrz kolumn, czy może tych regenerowanych GDN'ów. Jeśli to Tosca zawiniła, czy da się jakoś ją usprawnić, oprócz wyrzucenia zabezpieczenia przeciwzwarciowego o którym mówi micho a? Czy wyłączenie preampa coś pomoże i ma sens?

    Pozdrawiam

  • #11 11 Maj 2006 11:18
    pierdasik
    Poziom 11  

    Kurde ludzie ja tego wzmaka nie zniszczyłem wsadziłem po prostu innę końcówkę mocy. Tamte płytki tylko powypinałem, w każdej chwili można powrócić do oryginalnego stanu. Wystarczy wyjąć dodatkowe trafo i wkręcić oryginalną końcówe wpiąć w nią kable i grają sobie tranzystorki. Z radiem jest tak samo. Ci którzy znają ten wzmak wiedzą że budowa modułowa na to pozwala.

  • #12 11 Maj 2006 12:23
    chaka
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Hahaha doobre:) I mowisz ze mapsz pełny wachlarz tonow? Hehe... Ten wachlarsz to sobie sam wmowiles:) Tda ma inne brzmienie od oryginalnej koncowki ale najwiekszy wplyw ma na nie przedwzmacniacz ktorego nawet nie tknales:P Przedwzmacniacz ma ogyginalnie loudnes sterowany z potencjometra glosnosci - im icszej sluchasz tym bardzoej podbija niskie i wysokie tony, a im dajesz glosniej tym bardziej wyrownuje sie srednica. Zamiast robic cuda na kiju wymienilbyc 4 kondensatory i bys mial takie brzmienie jakie byc chcial. Tda na tych tasmach pewnie wzbudza sie i spala na pierwszej imprezie. Powinienes tak kombinowac zeby tda siedzialy w plytce i bedzie ok.

  • #13 11 Maj 2006 18:40
    Mc`sFrYcO
    Poziom 20  

    Również uważam że te TDA to kiczowaty pomysł kiedyś zbudowałem taki wzmacniacz i wsadziłem go do WS432S z początku byłem zadowolony ale brakowało mi czegoś, poprostu ten wzmacniacz niemiał wogule niskiego basu schodził gdzieś tak do ok. 50Hz niżej nie dawało rady (prubowałem zmieniać kondensatory na większe ale to nie pomagało) drażniło mnie to aż w końcu z powrotem wsadziłem starego ws 432 przerobiłem przedwzmacniacz i gra do tej pory jak narazie niemam zastrzerzeń równierz proponuje dostosować przedwzmacniacz do swoich potrzeb (zmiana kondensatorów w barwie dziwięku ) a napewno będzie lepiej pozdrawiam!

  • #14 12 Maj 2006 15:56
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 12 Maj 2006 21:05
    ALTON
    Poziom 38  

    Ja powiem tak. TDA jest lepszy niż końcówa unitry/diory ale nie w takim wykonaniu. Natomiast gdyby dopieścić końcówę z AT wstawić niskoszumowe tranzystory, nowe kondensatory, tranzystory mocy większe to TDA zostanie w tyle. Warto także pomyśleć o innych parametrach jak moc mianowicie współczynnik tłumienia i narastanie sygnału które niestety są w diorze bardzo słabe.

  • #16 15 Maj 2006 01:53
    Pytong
    Poziom 32  

    micho a napisał:
    wystarczyło skasować zabezpieczenie przeciwzwarciowe trafo ma 120wat ... wystarczyło skasować pięc tranzystorków


    Mógłbyś powiedzieć cos wiecej na temat? Zaciekawilo mnie to ..

  • #17 15 Maj 2006 13:01
    bincar
    Poziom 13  

    Tranzystory w tej unitrze spokojnie wytrzymają obciążenie 4 ohm.Problem może być z odprowadzaniem ciepła przy dłóższym graniu na maxa ale to rozwiązać może wentylator na radiatorze.
    a jeśli chodzi o to co zrobił kolega to trudno o zniszczył swój sprzęt i i dla niego może to jakoś gra.

  • #18 15 Maj 2006 14:38
    bocian90
    Poziom 27  

    Witam! Ja często podłączam do mojego AT obciążeie 4ohm i działa bez problemu.W warunkach domowych przy efektywnych głosniakch ( powyzej 90db 1W/1m) jest małe prawdopodobieństwo upalenia końcówki,u mnie poszedł tylko raz bezpiecznik na wyjściu ale to dlatego ze zrobiłęm zwarcie na wyjściu.Ogulnie AT ejst wytrzymałypamiętam niedawno miałem wyjęte trafo,jak je podłączałem to sie pomyliłem i zamiast |~masa~| podłaczyłem |~ ~ masa| (zasilanie końcówki z trafa) czyli w jednejpołówce końcówka dostała 2 razy tyle Volt niż normalnie ,podłączyłem kolumny, sygnał i cos cicho gra :/ zaraz coś ciepło mi sie zrobiło w ręce (AT stał obok mnie),zbliżyłem dłoń do radiatora i prawie sie oparzyłem,radiator był bardzo gorący ale nic sie nie uszkodziło po poprawnym podłączeniu śmiga do dzis.

  • #19 15 Maj 2006 18:50
    Pytong
    Poziom 32  

    Jej wzmacniacz nie należy do zbyt udanych. Bardzo łatwo go uszkodzić. Jak za duże bezpieczniki, to znowu brak przeciwzwarciowego, jak za małe to padaja przy większej amplitudzie dźwięku. Nie lubi 4 omowych kolumn .. o czym mówie, wie ten kto przekracza 5 na vol. i próbuje cisnąć dalej. Trafo około 120W ... ale duże wysterowanie powoduje, że uciekaja niskie ... charszczy średnica. Ogólnie fajny, ładny *kwestia gustu* - Naprawiałem go na przeciągu 10-12 lat około 5 razy .. za każdym razem, większośc elementów po przepaleniu trzeba parowac i prawie nigdy nie da sie wymienic tylko jednego kanału. Prawdziwego szoku dostalismy(tzn jedni sie smiali drudzy łoo ale sie jara), w pewnego sylwestra, kiedy coś w głośnikach stereofonicznie zabuczało, a wzrok skierowany na AT ukazał nam piekną łune światła wydobywająca się z wnetrzności wzmacniacza. 5W rezystory płoneły, niczym zamieszczony tu gdzies patent na swiecące rysiki od ołówków :D

    A oto moja Uni :D AT9100

  • #20 14 Gru 2006 16:04
    Robcio_
    Poziom 10  

    a jak przestroic radio w takim sprzecie

  • #21 14 Gru 2006 20:04
    BolzZ
    Poziom 26  

    ojej, przeciez nie raz juz byla poruszana kwestia przestrajania tego sprzetu, nawet skan artykulu na ten temat po elce krazy :P wpisz w szukajce :P

  • #22 16 Gru 2006 00:15
    Robcio_
    Poziom 10  

    o wlasnie i ja z takim pytankiem jeszcze ostatnio spalily mi sie te 5W oporniki i tranzustorki kupilem 2 wstawilem dzis wlaczylem i spod plytki wzmacniacza poszedl dymek co moglo pojsc

  • #23 16 Gru 2006 11:12
    BolzZ
    Poziom 26  

    raczej watpliwe zeby ow dum wydobyl sie z czegos innego niz te rezystory ;) jestes pewien ze tylko dwa tranzystory wymagaly wymiany? wymieniles na wlasciwe? wiesz ze tam sa w koncowce parami pnp i npn ?
    a bezpieczniki masz podrutowane czy co? :D

  • #24 27 Sty 2007 14:36
    Marconi
    Poziom 2  

    Witam ma takie małe pytanko jak można podłączyć Unitre AT9100 do komputera. Nie mogę znaleść nigdzie odpowiedzi i będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
    Pozdrawiam

  • #25 27 Sty 2007 14:52
    Caleb_
    Poziom 33  

    kabelkiem chinch-minijack lub din-minijack.

  • #26 06 Lut 2007 16:10
    ...:::SQL:::...
    Poziom 10  

    Co za pojeb . Nie maiłeś tonów bo elektrolity w końcówce potraciły pojemność i po kiego grzyba zniszczyłeś taki fajny sprzęt robiąc sobie namiastke tajwankiego gówna ???? Ja coś takie potrzebuję do pełnego kompletu wieży ale mnie nie stać a ty jednego egzemplarza zabiłeś .

    Moderowany przez zdzich42:

    Ubliżasz komuś nie po raz pierwszy, blokuje możliwość pisania.

  • #27 06 Lut 2007 16:35
    tommy 112
    Poziom 23  

    Po prostu zniszczenie fajnego sprzętu. Oryginalna końcówka mocy gra duuużo lepiej niż jakieś TDA :( . Sam mam taki sprzęt (był w strasznym stanie technicznym spalone końcówki i ścieżki zwęglone) i jest to najlepszy wzmacniacz a także tuner jaki mam w domu. Teraz to już nie jest Unitra :( .

  • #28 07 Lut 2007 11:56
    Pytong
    Poziom 32  

    ...:::SQL:::... napisał:
    Nie maiłeś tonów bo elektrolity w końcówce potraciły pojemność

    Jasne :D

    tommy 112 napisał:
    Oryginalna końcówka mocy gra duuużo lepiej niż jakieś TDA
    Zależy przy jakiej mocy :)

    tommy 112 napisał:
    jest to najlepszy wzmacniacz a także tuner jaki mam w domu
    Nie zachwalałbym go aż tak bardzo tymbardziej, że porównanie go do czegoś z prawdziwego zdarzenia mocno unitre deklasuje

  • #29 07 Lut 2007 12:18
    tommy 112
    Poziom 23  

    tommy 112 napisał:
    jest to najlepszy wzmacniacz a także tuner jaki mam w domu
    Nie zachwalałbym go aż tak bardzo tymbardziej, że porównanie go do czegoś z prawdziwego zdarzenia mocno unitre deklasuje[/quote]

    No fakt przy jakimś Maranzu lub Rotelu tak. Ale porównując do TDA to AT-ek wygrywa. U mnie nie ma żadnych problemów z "złym brzmieniem" przy dużych mocach, a wręcz przeciwnie. Jedyny plus to, że autor nie zniszczył tunera...

  • #30 07 Lut 2007 14:54
    BolzZ
    Poziom 26  

    tommy 112 napisał:
    U mnie nie ma żadnych problemów z "złym brzmieniem" przy dużych mocach, a wręcz przeciwnie.

    czyli jednak są ? :lol: