Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmak do suba na TDA7294 PORADY MILE WIDZIANE:)

harry202 14 Maj 2006 12:05 4130 21
  • Witam wszystkich

    powoli a le znacznymi kroczkami buduje wzmaka do suba , znaczy próbuje zbudowac, bo cos czuje ze jak podepne zasilanie to bedzie zadyma...

    wzmak jest jeszcze w trakcie budowy, poniewaz szukam jeszcze odpowiedniego radiatora.
    obudowa po starym tunerze od wiezy PW8040

    Trafo od AT9100

    koncówka mocy( na zdj z nord elektronik) ale bedzie z AVT bo tam jest układ miekkiego startu, a preamp to filtr aktywny z norda NE125

    mostek na 10A diodach i 2 kondy 4700uF/50V

    jest to moja pierwsza taka konstrukcja i nie mam doswiadczenia, wiec jak ktos by poradził doradził był bym wdzieczny.:)


    Wzmak do suba na TDA7294 PORADY MILE WIDZIANE:)

    mostek składałem w nocy(po piwku:) i nie jestem pewien czy dobrze a podlutowałem juz przewody, wiec jak bedzie zle to wybuchna albo diody albo kondy:/ zerkniecie okiem?
    Wzmak do suba na TDA7294 PORADY MILE WIDZIANE:)


    Fajne!
  • #2 14 Maj 2006 12:40
    gwarych
    Poziom 21  

    Więcej można by powiedzieć, gdybyś dołączył schemat całości (nawet blokowy poszczególnych modułów z wyszczególnieniem połączeń między nimi)
    Tak z podstawowych spraw to można zwiększyć jeszcze kondensatory filtrujące w zasilaczu - będzie mniej "siadało" napięcie przy mocnym basie - więc zmniejszymy "spłaszczanie basów" - a to się tu liczy, bo po to jest sub...
    Nie wiem jak to zrobiłeś, bo nie mam siły śledzić kabelków, ale warto pamiętać, że wszystkie "masy" powinny się schodzić w jednym punkcie, a powstanie pętli w których może się coś indukować, albo mogą płynąć prądy wyrównawcze - to grzech główny.
    Prowadzenie sygnałów przewodami ekranowanymi w sposób nieprzemyślany , a zwłaszcza wielokrotne przyłączanie ekranów to tu, to tam (powstają pętle np z obwodami zasilania) może przynieść więcej szkód niż zysków...
    Polecam np. książeczkę M. Feszczuka w razie wątpliwości. Ew. o ile znajdę chwilę czasu to zawsze jakoś pomogę...
    Pozdrawiam - Grzech -

  • #3 14 Maj 2006 15:06
    harry202
    Poziom 12  

    na szybkiego zkleiłem schemacik, nie rysowałem zasilania bo jest ono oczywiste, jedynie dołoze jeszcze 2 kondy 4700uF

    Wzmak do suba na TDA7294 PORADY MILE WIDZIANE:)

    Dodano po 9 [minuty]:

    mam 6 szt kondziów 2200uF/50V jak bym te dorzucił?

    bo szkoda zeby lezały:/

  • #4 14 Maj 2006 22:58
    macio8888
    Poziom 22  

    Witam:)
    Ja dziś odpaliłem swojego wzmaka na TDA7294, tyle, ze jak narazie bez obudowy i oczywiście w pająku(komu by sie chciało robić płytkę dla 10 elementów?)
    Masy schodzą się w jednym punkcie - przy wejściu, zero jakiegokolwiek przydźwęku, jedynie szumy własne kostki.
    Tez sie bałem, ze jak podepne zasilanie to wszystko pojdzie z dymem, ale naszczescie sie tak nie stało. Radiator mam za mały, ale dałem jeszcze coolera bo sie grzeje strasznie ta kostka;/
    Ale jak co do Twojej konstrukcji to jest OK, masz pożadek w środku.

    pozdrawiam macio8888

  • #5 14 Maj 2006 23:32
    gwarych
    Poziom 21  

    :D trochę mało wyraźny ten skanik - ale nic to - taka uwaga - jeśli jesteś pełen obaw - to (tak celem uspokojenia nerwów) na czas uruchomienia można włączyć rezystory ograniczające prąd w plus i minus zasilania, a głośnik podłączyć przez kondensator... Wtedy wykonujesz pomiar napięcia na wyjściu - przy wejściu spiętym do masy - tak by nie było żadnego sygnału. Wtedy na wyjściu napięcie stałe powinno być zerowe lub pomijalnie małe.
    Dla scalaków nie jest to takie konieczne - ale jak się uruchamiało wzmacniacze na tranzystorach - to był to bardzo dobry zwyczaj.

  • #6 14 Maj 2006 23:36
    adammc

    Poziom 26  

    jak na pierwszą konstrukcję nie widze bałaganu w środku a to juz duzy plus
    mam jedynie zastrzeżenia co do budowy mostka.
    te panele mają to do siebie że jak sie je skręca śrobami to regularnie co jakiś czas trzeba dokręcac bo się zgniatają ,,panela uzyłbym jako izolatora podtrzymującego 3 blaszki stanowiące niewielkie radiatorki i uchwyty diod.

  • #7 09 Cze 2006 15:21
    dymek34
    Poziom 11  

    Witam!
    macio8888 moglbys zamiescic, albo dac link do schematu wzmacniacza ktury ty zrobiles na 10 elementach, i zeby byly podane tylko te elementy kture ty zastosowales
    pozdrawiam

  • #8 09 Cze 2006 21:27
    macio8888
    Poziom 22  

    To jest schemat z gazety, jak dorwe gdzieś u kogoś scanner to wrzucem na elke.
    P.S. tak jest dokładnie 14 lementów+kostka(nie liczac elementów zasilacza)

  • #9 11 Cze 2006 12:31
    15jacek15
    Poziom 21  

    macio8888 to ja tez poczekam na ten schemacik :)

    czy do wzmaka na tda 7294 moge uzyc trafka z unity tosca 303 ??

    pozdrawiam 15jacek15

  • #10 11 Cze 2006 13:44
    MarsJan^
    Poziom 16  

    Witam!

    Konstrukcja bardzo ladnie wykonana i tu duzy plus.
    Jak na pierwsza konstrukcje oceniam ja na 5+

    Co do porad to proponuje na poczatek przy uruchomieniu jako obciazenie podpiac rezystor. Oczywiscie charakretystyka rezystora znacznie rozni sie od charakterystyki glosnika ale to pozwoli oszczedzic glosnik w razie problemow bardziej "przyziemnych".

    Co do pytania zamieszczonego przez 15jacek15 to proponuje trafo z rdzeniem ferrytowym, toroidalnym i scalony mostek prostowniczy. Trafo z unitry nie da rady.

    Pojawila sie rowniez rada zwiekszenia konddensatorow wygladzajacych ze wzgledu na wieksze obciazenie. Popieram a przy tym proponuje rowniez zastosowanie cewek na wyjsciach (mozna rowniez zastosowac kondensator rownolegle z glosnikiem). Pozwoli to jednoczesnie zwiekszyc wzmocnienie niskich czestotliwosci pasma jak i uodpornic na zmiany obciazenia.

    pozdrawiam

  • #11 05 Lip 2006 22:53
    harry202
    Poziom 12  

    znalazłem wkoncu radiator i troche czasu ale...

    z jednej strony chce to obudowe z drugiej nie chce mi sie przerabiac macie jakies pomysły radiator bedzie wystawał nad obudowe jakies 3 cm hmmmm????????????????

  • #12 05 Lip 2006 23:59
    macio8888
    Poziom 22  

    Mozna u góry obudowy radiator zamontowac...

  • #13 06 Lip 2006 00:04
    harry202
    Poziom 12  

    jeszcze jedno ktos z was kiedys pisał zeby dac 4 kondy 4700uF mam jeszcze 2 jak bym dał 6????
    co wy na to , leza niepotrzebnie:]

    Dodano po 34 [sekundy]:

    ale juz nic nie postawie na wzmaku , tez o tym myslałem:]

  • #14 06 Lip 2006 00:26
    piterek-23
    Poziom 32  

    Witam.
    Jak na razie mis sie podoba, ale poczekajmy na finalna wersje-zeby nie zapeszac:)

    Mam takie pytanko: czy do tda 7294 lub 7293 bedzie sie nadawalo trafo 2x30V po wyprostowaniu +/-42v ?? jak tak to do pojedynczego czy mostek ??

    Pozdrawiam

  • #15 06 Lip 2006 00:32
    macio8888
    Poziom 22  

    mozesz zrobić wysokie nozki i dać na spodzie, i bez problemu postawisz to na czymś i na tym tez coś postawisz.

  • #16 06 Lip 2006 22:24
    harry202
    Poziom 12  

    a czy jest konieczne danie danie kondensatora styrofleksowyego, bo w karzdzej unitrze takowy jest

  • #19 28 Mar 2007 14:29
    harry202
    Poziom 12  

    bedzie troche za słaby 120W to za mało na mostek

  • #20 28 Mar 2007 20:01
    dalex1
    Poziom 12  

    120W to w sam raz na mostek ! zreszta trafo wytrzyma spokojnie mozesz robic

  • #21 30 Mar 2007 10:06
    Prezes903
    Poziom 12  

    Witam nie zgadzam sie z przed mówcą 120w to może być dobry na jedną kość a nie na mostek. Dobrze mówił harry202 !! Na mostek trzeba mieć około 200w ale i to może być mało !! No chyba że ktoś chce słyszeć buczenie zamiast basu !!
    Pozdrawiam Prezes903

  • #22 30 Mar 2007 15:48
    lex00
    Poziom 26  

    dalex1 napisał:
    120W to w sam raz na mostek ! zreszta trafo wytrzyma spokojnie mozesz robic

    Chyba nie wiesz co mówisz najlepiej 120W dać na jedną kostkę a nie na dwie bo po co, i tak będzie wtdy słabo grać a na jednej w sam raz.