Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 1.6 96 r. - Immobilizer

14 Maj 2006 14:28 17465 5
  • Poziom 10  
    Moj pierwszy post więc WITAM forumowiczów. Wszyscy opisują zepsute immo-brak odpalenia auta itp. Ja natomiast założyłem radio i na zakończenie chciałem auto z klucza(podczerwień)zamknąć a tu cisza.Immo jest odblokowane i kontrolka na desce nie świeci. Nigdzie nie znalazłem sposobu jak zakodować immo w takim przypadku bo kontrolka mi nie świeci.Zasilanie immo jest a i pod sufitem woda sie nie zbiera.Kluczyk ma nowe baterie i podczerwień nadaje-a jednak wogóle nie łapie. Ps.Podłączenie radia było rutynowym wpięciem kostek... nie mam pojęcia co zrobić. Może zna ktoś sposób jak naprawić ten immo. Duże pozdrawiam DLA WSZYSTKICH. Ps.Nie piszcie slangiem bo was wyrzucą.
  • Poziom 11  
    a jak odłączysz radio to działa?
  • Poziom 10  
    W momencie pierwszego włączenia radia pojawił sie mały zanik prądu.później zdobyłem kody do Reni i odblokowałem immo.Teraz problem pojawił sie z zakodowaniem kluczyka.Po wprowadzeniu kodu immo zatwierdzam przyciskiem centralnego zamka i... Tutaj pojawia sie problem.Jak przy orginalnym kluczyku zgrać czujnik kluczyka z całą instalacją immo i centralnego zamka??:cry:

    Dodano po 1 [minuty]:

    Po pierwszym poście odłączyłem akumulator na chwile immo zablokowało sie-co dalej to opisałem wyżej
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    hi. to jest schemat jak to zrobić

    1-zamknać dobrym pilotem samochód, będąc w środku auta
    2-włączyć stacyjkę, dioda w przełączniku centralnego zamka powinna
    szybko mrugać
    3-przycisnąć przycisk centralnego zamka i trzymać aż mrugnie tyle
    razy ile wynosi pierwsza cyfra
    4-puścić przycisk
    5-postępować tak samo dla następnych cyfr
    6-po wprowadzeniu ostatniej dioda powinna zapalić się na dłużej i
    zgasnąć.
    7-wyłaczyć stacyjkę
    8-nacisnąć na przycisk centralnego zamka, zamki powinny zamknąć się i
    otworzyć, dekoder jest przygotowany do wprowadzenia kodu pilotow.
    9-nacisnąć dwa razy pierwszym pilotem, zamki powinny się otworzyć i
    zamknąć
    10-nacisnąć dwa razy drugim pilotem zamki powinny otworzyć się i
    zamknąć.
    11-Jeżeli synchronizacja nie powiedzie się z którymś z pilotów tzn. że
    jest on zły. Kod możesz próbować wprowadzać 3 razy, potem dekoder się
    zablokuje na 15-20 minut.
  • Poziom 10  
    ja mam podobną sytuacje. A jeżeli nie ma się drugiego pilota to jak zakodować to na nowo???????????
  • Poziom 11  
    Witam!
    Trochę odświeżę temat, bo niespodziewana "blokada" immo dopadła i mnie :cry:
    Wejść do auta trzeba używając mechanicznego otwarcia drzwi kluczykiem (dlatego ważne jest utrzymywanie zamka mechanicznego w należytym stanie.
    Po wejściu:
    1.) Przekręcamy kluczyk w stacyjce - lampka immo pulsuje szybko
    2.) Wciskamy i trzymamy przycisk zamykania drzwi (z lewej strony - sprawdzone, ale są opinie, że nie jest istotna strona) - lampka immo zaczyna migać wolno. Zliczamy te mignięcia, aby odpowiadały pierwszej cyfrze naszego PINu i puszczamy na chwilkę przycisk.
    3.) Wciskamy ponownie i trzymamy do momentu, kiedy zliczymy kolejną - drugą cyfrę PINu, puszczamy i tak dalej, aż do chwili wprowadzenia ostatniej - czwartej cyfry PIN.
    4.) Zwalniamy przycisk zamykania drzwi - lampka immo zapali się na dłużej, po czym zgaśnie - oznacza to wprowadzenie poprawnego PINu i możliwość odpalenia auta :D , ale to nie koniec:
    5.) Wciskamy ponownie przycisk zamykania drzwi i trzymamy go - drzwi zamkną się i otworzą, zapali się lampka immo - czekamy aż zgaśnie (ważne!!!) wtedy wciskamy skierowany na odbiornik w podsufitce przycisk pilota z kluczykiem i klikamy dwa razy (drzwi muszą się otworzyć i zamknąć (wykonać pełny cykl)) - jeśli to nastąpi - kluczyk zaprogramowany (przyjęty), oczywiście cały czas trzymamy wciśnięty przycisk zamykania drzwi, następnie programujemy drugi kluczyk w taki sam sposób. Puszczamy przycisk zamykania drzwi
    Sprawdzamy działanie świeżo wprowadzonych kluczyków.
    Możliwe problemy z kluczykami:
    -Kluczyk nie został przyjęty (drzwi nie zamknęły się i nie otworzyły):
    a) sprawdzić baterie
    b) sprawdzić przy pomocy aparatu fotograficznego np. w telefonie, czy kluczyk (pilot) emituje wiązkę podczczerwieni (jeśli nie - sprawdzić luty diody IR - jest to najczęstsza przyczyna awarii kluczyka)
    c) uszkodzenie kluczyka (pilota).
    Kod PIN do Renault:
    - Wystarczy pobrać program stąd: http://www.bba-reman.com/images/Test_For_Renault/Renault%20Immo%20Test%20Kit.zip
    - Postępować zgodnie z opisem zawartym na tej właśnie stronie: http://bba-reman.com/content.aspx?content=Tes...ult_Key_Immobiliser_failures_emergency_recode i unikając zbędnego wydawania kasy w ASO ≈ 150zł (z przypisaniem kluczyków) uzyskujemy nasz kod PIN. Szczegółowiej wygląda to tak:
    Rozpakowujemy program, używając podanego na stronie hasła "reman".
    Uruchamiamy go, podając załączone hasło "trantir.
    W pole: "Enter Vehicle type" Wpisujemy cztery znaki (litery i cyfry), znajdujące się na tabliczce znamionowej, umieszczonej na słupku w dolnej części za przednimi drzwiami pasażera, następujące po symbolach VF1, czyli np. BAxy.
    W następne pole: "Enter Key Code" wpisujemy kod umieszczony w naszym kluczyku - wewnątrz - są dwie linijki - jedna mniejsza - zazwyczaj same cyfry i druga - większa - litery i cyfry - i ta nas interesuje.
    W ten sposób uzyskamy nasz 4-cyfrowy kod PIN.
    Warto jeszcze dopowiedzieć, że zamiast czterech znaków, następujących po symbolach VF1 możemy wprowadzić kod "Vehical Type" - uzyskując przy tym ten sam kod PIN. Zwróćmy również uwagę, czy w obu naszych "oryginalnych" kluczykach jest wybity ten sam kod...
    Jeśli 3-krotnie błędnie wprowadzimy nasz kod PIN przy próbie odblokowania immo, to zostanie zablokowana możliwość ponownego wprowadzania PINu na 10-15 min. Po tym czasie możemy ponownie go wprowadzić.
    Nie życzę nikomu, aby musiał korzystać z tej pomocy, ale jeśli już zajdzie taka konieczność, to mam nadzieję, że się przyda.
    Na forach jest sporo różnych opisów, ale temat zajmuje nawet pięćdziesiąt kilka stron... Trudno wtedy znaleźć szybko potrzebne najważniejsze informacje, a nie wspomnę już o niedziałających linkach...
    Powodzenia :D