Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Matiz - problem z wilgocią

15 Maj 2006 08:50 3959 5
  • Poziom 27  
    Gdy jest sucho na dworze samochód jeździ jak złoto. Problem pojawia się gdy pada (wjechanie w kałużę) lub jest duża wilgotność. W czasie jazdy zaczynają spadać obroty w końcu silnik gaśnie. Po odczekaniu paru minut można zapalić samochód i jechać dalej bezproblemowo lub stanąć po 2km. Podobnie dzieje się gdy jest duża wilgotność samochód odpala bez problemu lecz po 6km zaczynają spadać obroty ( nie reaguje na gaz). Po 1km wszystko ustaje i można jechać normalnie. Jak sprawdzaliśmy iskrę gdy silnik przestał pracować to była b.słaba (sprawdzane na odcinku cewka rozdzielacz). Wszystkie przewody WN wymienione zostały na nowe. Instalacja bezpośrednio pod maska jest sucha (cewka, rozdzielacz itp.) próbowaliśmy ja nawet zamoczyć ( rozpylacz do kwiatów J ) ale silnik odpalał za każdym razem.
    Jak na mój gust coś musi być zalewane przez wodę od dołu silnika która odparowuje po pewnym czasie pod wpływem temperatury . Czy jest możliwe ze woda dostaje się gdzieś na czujniki odpowiedzialne za podawanie impulsów na cewkę zapłonową? Czy przypadkiem nie są one ukryte pod jakimś dekielkiem który stracił hermetyczność ? Za wszelkie rady będę bardzo wdzięczny.

    Ps1. Dziękuje za rady typu : jedź do serwisu, elektryka – byłem i otrzymałem następujące propozycje wymiany : rozdzielacza , cewki zapłonowej (wczoraj ją praktycznie utopiłem w wodzie i silnik działał J ) , pompy paliwowej. Znajomy mechanik powiedział ,że on tu niczego nie widzi i najlepiej sprawdzić co jest jak samochód stanie J. Na diagnostyce komputer nie wykrywa żadnego błędu.
  • Poziom 14  
    sprawdz czujnik polozenia walu
  • Poziom 27  
    Samochód nie mój tylko brata. Jak wpadnie to posprawdzam. Najgorsze są te wiąchy kabli jak się coś przetarło w nich to ciężko będzie znaleźć. Dziękuję za zainteresowanie.
  • Poziom 22  
    Takie zeczy dzieja sie w vectrach A z multekami gdzie modol (koncowka mocy) zaplonu jest w aparacie zaplonowym i wlasnie ten modol jest zwykle do wymiany. Tylko ze nie ma to nic wspolnego z wilgocia.
  • Poziom 28  
    na 99 % padl modul zaplonu w aparacie