Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Yaris 1,1 2002r-wspomaganie elektryczne?

ticof 27 Oct 2011 13:31 51053 62
  • #31
    Adam S.
    Level 12  
    Witam !!!
    Dziękuje za pomoc konwersja już się dokonała ,polecam bo zmiana jest bardzo odczuwalna. :D
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #32
    tomjey
    Level 16  
    Może ktoś napisać od którego rocznika zmienili ten sterownik do wspomagania? 2004? Mam pierwszą produkcje z 99r i boje sie że jak kupię zestaw wspomagania z rocznika 2003 lub 2004 to już nie podejdzie mi sterownik do kostek w aucie...
    Druga sprawa to czy można kupić wspomaganie z anglika? Bedzie pasować ?
  • #33
    Adam S.
    Level 12  
    Witam !!!
    Sadze ze zmiany zaszly w 2003 r razem z fl modelu ,ja mam auto z 2005r a graty byly z 2004r i wszystkie wtyczki pasowaly.
    Anglik ma inaczej zamontowany odwrotnie silnik i fizycznie nie zmiescisz tego w aucie ,ja patrzylem na to ze silnik elektryczny wspomagania musi byc z tej samej strony co dzwignia regulacji kierownicy.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #34
    helmud7543
    Level 43  
    Dokładnie - modele z przed face liftingu ("łezka" na przednich reflektorach itp) miały hydrauliczne, po fl - elektryczne.
  • #36
    tomjey
    Level 16  
    Informacje są sprzeczne, ale mysle że Japonskie miały hydrauliczne (wszystkie przed fl) a francuskie w wiekszosci miały elektryczne ale chyba są wyjątki ??
    Tylko dalej nie wiem czemu ludzie piszą o dwóch rodzajach sterowników...
    I możliwe że mimo że japonczyk to ma instalacje pod elektryczne? Może wiązki od początku projektowane były pod elektryczne? i nawet jesli do auta zakładali hydrauliczne to kable miał także pod elektryczne? Mogłby ktoś zaprzeczyć/potwierdzić ?
  • #37
    bandi21
    Level 30  
    Yaris był produkowany najpierw w japonii i wszystkie auta miały wspomaganie hydrauliczne( oczywiście te które miały wogule wspomaganie).Potem produkcję rozpoczęto we francji i to już jest inny samochód mimo że wygląda tak samo.Różni się instalacja elektryczna ,między innymi instalacja klimatyzacji i wspomagania.Są też różne sterowniki wspomagania przed i po liftingu.
  • #38
    KacperJ
    Level 12  
    Z ciekawości zaglądnąłem dzisiaj pod deskę Yariski z 99r którą akurat mam na warsztacie. Jest to wersja bez wspomagania, a pod kierownicą wiązkę kablową pod wspomaganie elektryczne ma. Także myśle że bez problemu dałoby sie założyć. Jest wiązka sygnałowa z kostką (10pin), nie widze wiązki z zasilaniem ale może gdzieś głębiej wcisnięta jest. Zresztą nawet jakby nie było to co to za problem pociągnąć dwa kable do aku...
    No chyba że to co widać na tej fotce to nie do wspomagania ale montowalem w corsie EPSa i kostka była identyczna
    Toyota Yaris 1,1 2002r-wspomaganie elektryczne?

    Także teoria, że instalacja elektryczna pod wspomaganie elektryczne nawet w japoncach jest wydaje mi sie uzasadniona.
  • #39
    mavi
    Level 19  
    Witam
    Moje auto to yaris japoński z 99 roku. Jeden z pierwszych jaki się w Polsce sprzedał.
    Zakładam, że łatwiej założyć wspomaganie elektryczne i jest bardziej dostępne z racji większej ilości aut sprzedawanych po roku 2000.
    W związku z tym chciałbym się dowiedzieć czy od strony mechanicznej kolumnę kierowniczą z wersji francuskiej od tak da się zamontować do yarisa japońskiego??
    Będa pasować mocowania, długości, rozstawy śrub itd?
    Jeśli tak to należy potem poszukać dwóch kostek w pobliżu kolumny. Zgodnie z wypowiedzią kolegi powyżej, znalazł on wtyczkę taką jaka powinna być od wspomagania. W związku z tym jak powinna wygladać ta druga i gdzie konkretnie ją szukać? Obok tej pierwszej?

    Czy przekładnia kierownicza w każdej wersji (czy ze wspomaganiem czy bez, czy japońska czy francuska) pasuje do kolumny elektrycznej??
  • #40
    łukasz 1
    Level 16  
    w japonczyku nie bedzie takich kostek nie sa przystosowane do wspomagania elektrycznego bo takie nie wystepowało w tej wersji
  • #41
    borysiu5
    Level 2  
    Ja robiłem to w roczniku 2004. Były dwie kostki, które pasowały kolorystycznie i ilością pinów. Miałem dwa wspomagania elektryczne z różnymi kostkami. Można powiedzieć, że jedne były w układzie pionowym drugie w układzie poziomym. Oczywiście trzeba mieć tą właściwą. Przeróbki nie mają sensu. Kostki w instalacji nie były razem połączone. Trzeba je znaleźć. Sama kolumna będzie pasować do przekładni. Jeżeli masz kolumnę z wałkiem/krzyżakiem/ to ok. Ja dokupiłem taki krzyżak za kilka złotych na szrocie. Ten oryginalny wałek widać nad pedałami hamulca i sprzęgła. Myślę, że instalacja będzie przygotowana w Twoim roczniku /jednak nie jestem tego pewien czytając inne wypowiedzi/. Proponuję zacząć od sprawdzenia kostek w instalacji samochodu, zrobić zdjęcie albo zapamiętać i wówczas kupić wspomaganie. Rozebranie kokpitu nie jest wielkim wysiłkiem. Przeciętne umiejętności i odpowiednie narzędzia wystarczą. Jak znajdę swoje zdjęcia to załączę. Powodzenia...
  • #42
    łukasz 1
    Level 16  
    juz pisałem japonczyk nie ma takiej instalacji dopiero francuzy
  • #43
    tomjey
    Level 16  
    Przecież to zdjęcie wyżej jest właśnie z japońca i jak kolega widzi kostka była.
  • #44
    łukasz 1
    Level 16  
    jak by była do wspomagania a nie jest bo jej nie moze miec wiem co pisze załozyłem wspomagan ok 20 do yarisa
  • #45
    tomjey
    Level 16  
    Czy ktoś dysponuje schematem elektrycznym dla yaris sprzed liftingu w wersji francuskiej ? 2001-2002r ?
  • #46
    Cactus23
    Level 11  
    Mam pytanie odnośnie japońskiej wersji yarisa (99-2001r). Jak piszecie wyżej nie ma on instalacji pod wspomaganie elektryczne bo dla takich aut przewidziano wspomaganie hydrauliczne. Ale jeśli bym się uparł i pociągnął swoje kable do odpowiednich złącz? Czy też może sterwonik wspomagania komunikuje się z komputerem auta po CANie i moje dywagacje i marzenia są nierealne?
    Z tego co wiem w Oplu wystarczy sygnał z czujnika predkości, sygnał z cewki silnika żeby wiedział że silnik chodzi i tyle. Czy podobnie jest z yariską?
  • #47
    tomjey
    Level 16  
    Can jest chyba dopiero w Yaris II od 2006 o ile sie nie myle. Myśle że na upartego nie byłoby problemów żeby pociągnąć swoje przewody.
  • #48
    KacperJ
    Level 12  
    Pytanie 1 za sto punktów: czy można przerobić tą kostkę zasilającą która jest w układzie poziomym tak żeby pasowała do sterownika w którym jest gniazdo na kostkę w układzie pionowym ? Kostka sygnałowa jest chyba identyczna. Różnica to tylko ta kostka zasilająca...

    Drugie pytanie: czy trzeba też dokupić ten dolny wałek z (przekładnią krzyżakową) który łączy kolumnę z maglownicą? Czy też może pasuje on z wersji kolumny bez wspomagania.

    Prosze o odpowiedź osoby które montowały wspomaganie i mają jakieś pojęcie.
  • #49
    Adam S.
    Level 12  
    "Drugie pytanie: czy trzeba też dokupić ten dolny wałek z (przekładnią krzyżakową) który łączy kolumnę z maglownicą? Czy też może pasuje on z wersji kolumny bez wspomagania."
    Walki te maja inna dlugosc ,musi byc od wspomagania niestety .
  • #50
    KacperJ
    Level 12  
    Jestem w trakcie montażu. Może mi ktoś powiedzieć jak i gdzie przykrecić sterownik bo nigdzie nie widzę na niego miejsca. Zdjąłem górną cześć deski, mam świetny dostęp ale nie ma otworów montażowych ani wystających śrub na ten sterownik. Gniazda mają być w którą stronę skierowane patrząc na przednią szybę?
    Toyota Yaris 1,1 2002r-wspomaganie elektryczne?
  • #51
    Adam S.
    Level 12  
    Witam !!!
    Jedna lapka do tego miejsca" bez tapicerki "na grodzi czolowej w ksztalcie odwroconej litery D .druga na rurze poprzecznej ,wtyczki do srodka osi pojazdu.
    W miejscu laczenia rury z nadwoziem u ciebie na fotce za sterownikiem ja musialem przykrecic mase idaca do sterownika ,taki gruby przewod z oczkiem.Czasami jeszcze trzeba uzupelnic zarowke w liczniku P/S i bezpiecznik w skrzynce pod maska.
  • #52
    KacperJ
    Level 12  
    Czyli ta płaska łapa (na zdjeciu prawa) do miejsca bez tapicerki ? Tak nie pasuje bo jest inaczej wygięta i sterownik poszedłby "w dół" Ta lewa pasuje ale wtedy wtyczki są w lewo w strone słupka i nie siegają kable do sterownika.
  • #54
    KacperJ
    Level 12  
    Czyli miałem sterownik prawdopodobnie z anglika bo uchwyty mialem odwrotnie. Przykreciłem to w innym miejscu po prostu. Dzieki za fotkę.
  • #55
    Krispi23
    Level 9  
    Odkopie topic. Własnie będę montował wspomaganie do rocznika 2004 czyli po lifcie. Mam kostki w instalacji w układzie pionowym i nie potrafię znaleźć na allegro i na szrotach takiego zestawu do mojego auta, wszyscy mają wersje przed liftem. Jest jeden gostek ale nie ma sterownika. Czy mogę kupić u niego kolumnę a sterownik kupić z anglika (tego jest sporo na allegro)? Czy to zagra ze sobą? Oba komponenty będą z wersji po lifcie tyle że kolumna europejska a sterownik angielski.
  • #57
    Krzychu23
    Level 16  
    I jak z tym sterownikiem angielskim? Nadał się?
  • #58
    Cactus23
    Level 11  
    Kiedyś wpiąłem na chwilę w celach testowych i chodziło na angliku, ale nie wiem jak w trasie czy nie było przypadkiem jakiś animozji.
  • #59
    Barcelonek
    Level 11  
    Witam
    Mam następujący problem. Kupiłem wspomaganie do yaris, niestety nigdzie nie było kompletu do mojego rocznika w normalnej cenie więc kupiłem kolumnę osobno i sterownik osobno. Po odpaleniu auta kontrolka p/s normalnie gaśnie czyli sterownik nie widzi błędów, jednak gdy próbuje skręcić kierownicą to silnik wspomagania załącza sie na maksymalną moc i wyrywa mi kierownicę na maxa aż do maksymalnego skrętu. Czy to może być spowodowane np tym że sterownik pochodzi z anglika? Czy raczej jest coś uszkodzone? Może ktoś miał podobny objaw? Wygląda chyba na uszkodzony czujnik skrętu... ale to tylko moje domysły. Patrzyłem na zdjęcia na necie i kolory kabelków wchodzące do sterownika z anglika jak i europejczyka są identyczne więc to raczej nie wina sterownika. Z drugiej jednak strony wydaje mi się że wyrywa mi kierownicę w przeciwną stronę do tej w która chce kręcić więc być może jednak jest odwrócona polaryzacja zasilania silniczka?
  • #60
    Adam S.
    Level 12  
    Moim zdaniem konieczna będzie adaptacja. Jak masz części z różnych aut to wtedy należy wpisać punkt zerowy. W moim przypadku wszystkie części były z jednego auta więc było bez problemów.