Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ASTRA II silnik gaśnie podczas jazdy, nierówno pracuje HELP

15 Maj 2006 22:02 5834 12
  • Poziom 10  
    Mam Astre II 1,2 98r. i silnik mi nierówno pracuje a co gorsze gaśnie w czasie jazdy!!.
    Podłączyłem go do komputera i wykazał 2 usterki:
    1. Sonda lambda rząd 1, czujnik 1
    2. Czujnik położenia wału korbowego

    Poradźcie czy wymiana sondy na nową czy może tego czujnika może wyeliminować problem???

    Dzięki
    Bartosz
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 17  
    Witam - jeśli chodzi o sondę to ją dołącz i sprawdź czy sie coś zmieniło czy dalej gaśnie bo sąda jest od składu mieszanki(moim zdaniem to powinien odpalić bez sądy? , ale tego nie robiłem wiec to pozostawiam do oceny innych kolegów z forum) a czujnik połozenia wału jest od zapłonu , może jest zabrudzony ?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 15  
    kar26 ma racje auto normalnie pracuje bez sondy ale jak masz mozliwosc to sprawdz takze parametry czujnikow
  • Poziom 10  
    Jak dołączyć sonde? czy usterka którą opisałem że sonda jest nie podłączona?
  • Poziom 17  
    Witam -rozumiem że wiesz gdzie jest ta sonda a to już jest bardzo prosta (powinno być) sprawa bo sonda jak każdy czujnik powinien sie odłączać z instalacji elektrycznej , zlokalizuj sonde(kolektor weydechowy a katalizatorem) i leć tylko po kablu i napotkasz kostke(powinna być ) i ją rozłącz . Na forum powinno być i jak sie sprawdza sonde (chodzi o oporność podczas nagrzania sie sondy).
  • Poziom 10  
    niestety to nie jest sonda ani czujnik położenia wału korbowego.

    Na biegu jałowym wskazówka faluje i zauważyłem że przy pokręce kierownicą to zaczyna bardziej falować. Pompa wspomagania jest słyszalna podczas pracy.
    Czy ma to jakiś związek z gasnięciem podczas jazdy i problemem przy odpalaniu?

    Wymieniłem też regulator biegu jałowego i faluje nadal

    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Witam -rozumiem że wymieniłeś te czujniki(bo piszesz że jesteś pewny co do ich stanu) , to że silnik reaguje na skręt kierownicą przy wspomaganiu to jest normalne bo dostaje obciążenia podobnie też reaguje na alternator jak włączysz wszystkie odbiorniki i światła w samochodzie. A jeśli ci chodzi o falujące obroty to kilka razy sie napotkałem (ale w golfach) jak ludzie opisywali podobne zachowania i to była przyczyna ze padł czujnik hala(to chyba jest czujnik położenia wału) ale ty piszesz że masz go dobrego , ale czy sprawdzałeś czy połączenie jest nie przerwane , może jak silnik równomiernie pracuje to nic sie nie dzieje ale jak szarpnie i jakaś wiązka sie napina to powstaje przerwa i w tedy samochód staje(tylko teoria) , sprubój przy włączonym silniku poruszać nim (silnikiem) może to jest to , no i jeszcze filtry , nigdy nic nie wiadomo co sie znajduje na dnie zbiornika , wymień filtr, chyba że masz nowy . Posprawdzaj to może akurat coś z tych żeczy jest usterką.
    Powodzenia.
  • Poziom 10  
    Czuujnik hala (połozenia wału korbowego) wymieniłem na nowy, wymieniłem też regulator obrotów biegu jałowego. Oleje i filtry też są dopiero co wymienione. Poruszanie silnika nie daje rezultatu.

    Zauważyłem że jak mi silnik w czasie jazdy gaśnie i jadąc kręce kluczyk to rzęzi jak by silnik był odpalony. A auto zwalnia do zera i zapalają sie diody. i nie chce odpalić w locie na biegu (tak jak to sie robi "na pycha")
    Ale jak jeszcze w czasie jazdy przekręce kluczyk do zgaszenia i ponownie chcę odpalić to odpala na biegu i moge jechać dalej bez zatrzymania.

    Coś to mówi?

    Dodano po 45 [sekundy]:

    jeszcze dodam że komputer Tech2 nie wykazuje żadnych usterek.

    Dodano po 26 [sekundy]:

    jeszcze dodam że komputer Tech2 nie wykazuje żadnych usterek.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    No i coś padło. Silnik nie odpala. tylko rzęzi przy przekręceniu kluczyka.
  • Poziom 17  
    Witam - te "rzęzienie" to jest w konkretnym miejscu czy tylko nazywasz tak kręcenie silnika , jeżeli ci silnik kreci to sprawdz czy masz iskre, paliwo dochodz(jeżeli masz wtryski) , w skrzynce bezpieczników czy jakiś przekaznik(pomin od świateł i wycieraczek ) sie nie zawiesił lub sie spalił(przeglądnij je) .
  • Spec od samochodów
    sprawdź pod maską w pudełku pod przykrywką ( koło grodzi) masz dwa fioletowe przekaźniki. jak nie możesz odpalić to postukaj w nie wkrętakiem lub wyciągnij i wsadź jeszcze raz - b. ciężko wychodzą
    powodem tej usterki jeśli wymieniłeś czujnik obr może być jeden z tych przekaźników - od zasilania pompy i wtryskiwaczy - posiada on wypalony styk lub niekontakt na nóżkach przekaźnika w cokole
    jest to częsta usterka w tym silniku w astrze 2
    pozdr.
  • Poziom 10  
    Wymieniłem ten przekaźnik (bezpiecznik) fioletowy. okazało sie ze stary przerywał.
    pojeżdże pare dni i ocenie czy już nie gaśnie.

    Wielki dzięki. pozdrawiam