Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Temperatura silnika w korkach...

16 Maj 2006 00:07 8266 11
  • Poziom 1  
    Na początku się przywitam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum. Jestem posiadaczem Renault Laguna 2.0 8V 1994, silnik F3R.
    Mój problem związany jest z temperaturą silnika mojej laguny. Wszystko wygląda normalnie podczas jazdy "na trasie". W mieście wskaźnik temperatury, w moim mniemaniu osiąga zbyt wysoki stan. Prezentuje się to tak:
    Temperatura silnika w korkach...

    Tak prezentuje się to w momencie, gdy korek jest niewielkich rozmiarów.

    Temperatura silnika w korkach...
    A tak wygląda to kiedy jadę w korku dłużej (jazda na I i II biegu). Zaznaczam, że kiedy temperatura otoczenia jest bardzo wysoka (30 st+) wzkazówka idzie jeszcze wyżej. Według instrukcji podczas "ostrej jazdy" wskazówka może znaleźć się w gęsto zakreskowanym polu. Uważam jednak, że stanie w korkach to nie jest "ostra jazda".

    I jeszcze jedna rzecz. W lagunie są dwa rodzaje wyskalowania wskaźników temperatury. Mój wygląda tak:
    http://img235.imageshack.us/my.php?image=takijaktwoj8dc.jpg
    a inne (w nowszych lagunach chyba) wyglądają tak:
    http://img235.imageshack.us/my.php?image=takijakmoj4ne.jpg

    Moje pytanie wygląda tak: Jak uważacie, czy taka sytuacja jest normalna? Bo ja za każdym razem gdy muszę stać w korku, to jadę z duszą na ramieniu czy mi się silnik nie zagotuje. Jeżeli uważacie, że coś jest nie tak, to powiedzcie co z tym robić!

    Z góry dziękuję!


    _________________
    Renault Laguna 2.0 8V, 1994 r., (F3R)
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 24  
    To jest normalne . podczas normalnej jazdy cały czas na chłodnice napływa powietrze, jeżeli jest ostra jazda temperatura się podnosi bo obroty silnka wzrastają ale jeżeli samochód jedzie wolno ( 1 I 2 bieg) przy tych samych obrotach co czwórka lub piątka przepływa przez chłodnice o wiele m,niej powietrza a co za tym idzie jest mniejsze chłodzenie i dlatego temperatura wzrasta.
  • Poziom 26  
    mkubol napisał:
    To jest normalne . podczas normalnej jazdy cały czas na chłodnice napływa powietrze, jeżeli jest ostra jazda temperatura się podnosi bo obroty silnka wzrastają ale jeżeli samochód jedzie wolno ( 1 I 2 bieg) przy tych samych obrotach co czwórka lub piątka przepływa przez chłodnice o wiele m,niej powietrza a co za tym idzie jest mniejsze chłodzenie i dlatego temperatura wzrasta.

    A wentylatora napędzanego silnikiem elektrycznym to Laguna nie ma?
    A przy jakiej temperaturze cieczy chłodzącej włącza się ten wentylator?
    Litości!
  • Poziom 39  
    Już sama nazwa mówi, że mamy do czynienia ze wskaźnikiem a nie miernikiem. Czyli jego wskazania są orientacyjne. Nie mozna wyciągać wniosków o faktycznej temperaturze. I jest normalne, że temperatura w układzie chłodzenia rośnie podczas wolnej jazdy lub postoju. Ale przecież pojazd wyposażono w wntylator przy chłodnicy, które to urżdzenie ma się włączać przy osiągnięciu w układzie określonej temperatury. Dzięki temu w sprawnym samochodzie zachowuje się warunki do pracy przy temperaturach otoczenia rzędu 50° C. Czyli to , że temperatura rośnie to nie jest problem. Przyjrzyj się, czy istnieje zjawisko właśnie spadku temperatury w penym momencie połaczone z wcześniejszym załączeniem wentylatora co z reguły słychać jako wzmożony hałas w komorze silnika. Jęsli to nie następuje to już jest problem i nalezy soprawdzic układ. Ponieważ samochód nie jest nowy może się okazać, ze sprawność ukłądu chłodzenia nie jest najlepsza.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 24  
    adamjk napisał:
    mkubol napisał:
    To jest normalne . podczas normalnej jazdy cały czas na chłodnice napływa powietrze, jeżeli jest ostra jazda temperatura się podnosi bo obroty silnka wzrastają ale jeżeli samochód jedzie wolno ( 1 I 2 bieg) przy tych samych obrotach co czwórka lub piątka przepływa przez chłodnice o wiele m,niej powietrza a co za tym idzie jest mniejsze chłodzenie i dlatego temperatura wzrasta.

    A wentylatora napędzanego silnikiem elektrycznym to Laguna nie ma?
    A przy jakiej temperaturze cieczy chłodzącej włącza się ten wentylator?
    Litości!


    Laguna pewnie ma taki silnik i załancza sie przy temperatuże około 85-90 stopni celcjusza oczywiście wszystko zależy od termostatu załaczajacego taki silnik. A pytanie dotyczyło wskazań a nie wentylatora i tak dalej.
  • Poziom 12  
    jesli uwazasz, ze wentlator wlacza sie przy zbyt wysokiej temperaturze, to zaloz jeszcze drugi wentlator odpalany niezaleznie z kabiny.
  • Poziom 17  
    Niepokojącym jest dopiero zapalenie się czerwonej lampki temperatury płynu chłodzącego. Następuje to przy ok. 95st.C.
  • Poziom 24  
    A może od innej strony: ile posiadasz tą Lagune ? Jeśli długo to czy teraz to się pojawiło czy jest tak od zawsze ?

    Podczas jazdy w korku (albo raczej stania) układ chłodzenia jest najbardziej wysilony, co widać jak często w korku ktoś musi zjechać bo mu rozerwało przewód chłodzenia.

    Cytat:
    jesli uwazasz, ze wentlator wlacza sie przy zbyt wysokiej temperaturze, to zaloz jeszcze drugi wentlator odpalany niezaleznie z kabiny.

    Można zrobić włącznik do istniejącego już wentylatora. Ale to rozwiązanie jest popularne zdecydowanie w starszych samochodach np skodach 105/120.
  • Poziom 14  
    Zawsze można włączyć ogrzewanie wewnątrz kabiny i płyn schłodzi się przez nagrzewnicę ;). Znam takiego kolesia co już tak pomykał w mieście bo mu wentylator padł. Tylko że miał wszystkie szyby otwarte :)
  • Poziom 30  
    Normalna temp. płynu to okolo 85-90 stopni, wyłącznik wentylatora działa zwykle w okolicy 95-97 stopni. Płyn gotuje się przy około 130 stopni.
    1. na wszelki wypadek sprawdź wentylator chlodnicy, choć gdyby w ogóle nnie działał to by już dawno ci płyn zagotowało.
    2. umyj porządnie chłodnicę myjką ciśnieniową lejąc od strony komory silnika, na pewno jest w niej mnóstwo suchych much itp
    3. na koniec pozostaje jeszcze środek do odkamieniania układu chłodzenia.
    Jeśli to nie pomoże to pewnie tak ma być.
  • Poziom 14  
    zacznij od sprawdzenia przy jakiej temp zalacza sie wentylator moze czujnik temp jest uszkodzony. ja zakladam ze zle załącza sie wentylator
  • Poziom 14  
    1. Sprawdź temperaturę przy jakiej załącza się wentylator.
    2. Czy auto ma klimę?
    Jeżeli ma to sprawdź czy po włączeniu klimy załącza się 1 bieg wentylatora?

    3. Sprawdź opornik od 1 biegu wentylatora (mała klapka w obudowie chłodnicy) Często się zdarza że się upala i nie załącza się 1bieg went. (przy około 80st, załącza się dopiero 2bieg przy ok. 92st) co powoduje dość duże wachania na wskaźniku.