Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Klimatyzacja - Volvo V70 - po czasie grzeje a jest nabita

gsek 17 May 2006 13:49 23415 26
Texa Poland
  • #1
    gsek
    Level 2  
    Witam wszystkich. Mam problem z klimatyzacją automatyczną w moim volvo 2.5 tdi z 1997 roku. Po włączeniu klimy, sprężarka się uruchamia i działa przez jakieś 5 do 10 minut a następnie się wyłącza i następuje ogrzewanie w zależności od temperatury zewnętrznej. Klima jest dobita i sprawdzona na szczelność. W volvo sugerują, że może to być cewka sprzęgła. Proszę o informację, czy ktoś miał podobne uszkodzenie i co było przyczyną
  • Texa Poland
  • #2
    cezar
    Level 12  
    witam. A co z wentylatorem chlodnicy? Czy tez sie wylacza?
  • #3
    gsek
    Level 2  
    Nie, wentylator chłodnicy dalej chodzi, wyłącza się tylko sprężarka
  • #4
    walo
    Level 14  
    możliwe jest ze to cewka sprzegła sprawdz napiecie na cewce jak przestaje chlodzic a moze czujnik temp jest uszkodzony??
  • #5
    papa10
    Level 14  
    Najprawdopodobniej zadziałał czujnki wysokiego ciśnienia, Możesz mieć za dużo gazu w układzie to się często zdarza po nabiciu przez złote rączki lub autoryzowane serwisy, (często po nich poprawiałem jak się tym zajmowałem)
  • #6
    ADI_Si
    Level 19  
    ale skoro wentylator chodzi to cisnienie jest ok sprobuj podlaczyc jakas kontrolke i zobaczyc czy przestaje dochodzic zasilanie a moze masz w kompresorze wylacznik termiczny??
  • #7
    cezar
    Level 12  
    sprzeglem kompresora steruje przekaznik pierwszy na rogu skrzynki bezpiecznikowej tuz obok 60 A bezpiecznika, znajdujacej sie w okolicy podszybia. Prawdopodobnie z prawej strony. Prawdopodobnie poniewaz mam ang. wersje autodaty. Ale to taka trojkatna skrzynka. na nim mozesz sprawdzic co sie dzieje z zasilaniem.
  • #8
    gsek
    Level 2  
    Dziekuje wszystkim za pomoc. Rady okazaly sie przydatne. Uszkodzona byla cewka sprzegla. Wymieniłem i wszystko działa. Jeszcze raz dziękuję !!!
  • Texa Poland
  • #9
    Robdan
    Level 11  
    Witam
    Podepne sie po temat
    mam podobny problem z tym że u mnie wogóle sie spręzarka nie załącza, jak zere na przekażniku to startuje, na uzwojenie prtzekaznika idą dwa plusy, co steruje tym przekaźnikiem pomóżcie
  • #10
    milejow
    Level 43  
    Przekaznikiem steruje masa,sprawdzasz zasilanie po wyjeciu przekaznika?
  • #11
    Robdan
    Level 11  
    Tak po wyjęciu, ale co podaje mase na ten przekaźnik jakiś czujnik czy co??
  • #12
    milejow
    Level 43  
    Biorac pod uwage rozwiazania volvo,pewnie jest tam modul,ktory po dostaniu od czujnikow(cisnienia,temp)wlasciwych danych zalacza przekaznik,ktory uruchamia sporzeglo kompresora.
    Klimatronic?Nawet manualna klime warto zeskanowac,w wielu autach prace klimy nadzoruje sterownik silnika
  • #13
    Robdan
    Level 11  
    u mnie klima jest automatyczna, najlepiej podpiąc samochód pod kompa?? pokaze wtedy błąd??
  • #14
    milejow
    Level 43  
    Pokaze,skan nie zadnym fejsem tylko skanerem.Nie polece ci niczego bo z volvo mam zerowa praktyke w skanowaniu(moze KTS udzwignie)
  • #15
    Robdan
    Level 11  
    A myślisz ze vadis cokolwiek poradzi
  • #16
    Robdan
    Level 11  
    Podłączyłem pod kompa i pokazuje błąd czujnika ciśnienia prawdopodobnie tego wysokiego ciśnienia , pytanie jak go obejść
  • #18
    Sekit
    Level 12  
    Witam,
    mam podobny problem w volvo 850.

    Sprzęgło od sprężarki załącza się i wyłącza co kilka/kilkanaście sekund.
    Sprężarka ma dwie złączki, kiedy na tą prowadzącą prosto do sprzęgiełka dałem plus z akumulatora, załączyło się na stałe.

    Po zmierzeniu napięcia przy włączonym zapłonie i uruchomionej klimie wyszło mi że na tej złączce do której się podpinałem jest właściwe napięcie (12.8 ).


    Ze sprężarki wychodzą dwa przewody, jeden, do którego podłączałem + przez złączkę prowadzi do małego plastikowego pudełeczka (z jasną pokrywą) a potem do sprzęgła.
    Drugi przez złączkę prowadzi do alternatora (albo do wiązki prowadzącej obok alternatora, nie widać dokładnie).

    Dlaczego sprzęgiełko raz się włącza a raz wyłącza, a po podpięciu na krótko trzyma cały czas?

    Jak to naprawić?
  • #19
    Robdan
    Level 11  
    Sekit wrote:
    Witam,
    mam podobny problem w volvo 850.

    Sprzęgło od sprężarki załącza się i wyłącza co kilka/kilkanaście sekund.
    Sprężarka ma dwie złączki, kiedy na tą prowadzącą prosto do sprzęgiełka dałem plus z akumulatora, załączyło się na stałe.

    Po zmierzeniu napięcia przy włączonym zapłonie i uruchomionej klimie wyszło mi że na tej złączce do której się podpinałem jest właściwe napięcie (12.8 ).


    Ze sprężarki wychodzą dwa przewody, jeden, do którego podłączałem + przez złączkę prowadzi do małego plastikowego pudełeczka (z jasną pokrywą) a potem do sprzęgła.
    Drugi przez złączkę prowadzi do alternatora (albo do wiązki prowadzącej obok alternatora, nie widać dokładnie).

    Dlaczego sprzęgiełko raz się włącza a raz wyłącza, a po podpięciu na krótko trzyma cały czas?

    Jak to naprawić?



    Kolego u ciebie sprawa jest prosta, masz mało czynnika w układzie i dlatego ci sie sprzegło załacza i wyłącza, A wyglada to tak masz mało czynnika sprzezarka sie załącza i wysysa ze strony niskiego cisnienia czynnik, cisnienie spada ponizej normy - czujnik niskiego cisnienia odłacza sprezarka (tak ma byc) po chwili cisnienia w ukladzie sie wyrównuja i sprezarka załacza sie ponownie - i tak w kółko. Nabijesz czynnik i bedzie ok na 100%
    Pozdro
  • #20
    kozik3
    Level 16  
    WITAM. Mam problem z klimą w V70. Objaw - NIE ZAŁĄCZA się w ogóle. Po wyjęciu przekaźnika FMI1 zwarłem styki i kompresor rusza bez problemu. Jednym słowem brak masy sterującej ten przekaźnik. Niestety klima i tak nie chłodzi. Czynnik jest w układzie na 100% ponieważ układ był nabijany - szczelność OK. Proszę o informację gdzie znajdują się czujniki CIŚNIENIA oraz temperatury w aucie ? Czy załączając przekaźnik od sprzęgła kompresora powinien także załączyć się wentylator ? Proszę o kilka porad. Pozdrawiam
  • #21
    Mateusz
    Level 16  
    Witam. Miałem podobny problem w moim volvo v70 2,4 2001rok. Klima działała, została nabita. Po kilku minutach, gdy silnik się nagrzał - klima się wyłączała. Gdy ostygł - działała znowu przez chwile. Serwis zdiagnozował cewkę do wymiany (a w zasadzie cały kompresor). Poszukałem na forach co i jak i naprawiłem usterkę sam, bez kosztów.
    Kompresor załączany jest przez cewkę, która włącza sprzęgło. Jeżeli szczelina jest większa niż (o ile dobrze pamietam) 0,6mm to znaczy, że jest już nieco wytarte. Sposób na to jest taki: sprzęgło zawieszone jest na trójramiennej blaszcze sprężynującej. Każde ramię przymocowane jest nitem. Wystarczy po razie uderzyć w każdy z tych trzech nitów aby szczelina wrócila do <6mm. Ja użyłem łomik i zapierając się o podłużnicę doginałem kolejno trzy nity po kilka razy. Usterka naprawiona jak ręką odjął w 10minut i bez wymiany kompresora.
    Pozdrawiam.
  • #22
    1emos
    Level 10  
    Witm, kolego jak dokladnei to zrobiles? Moglbys jakimis zdjeciami czy schematami poratowac? Mam dokladnie ten sam problem w moim V70.
  • #23
    horazz
    Level 1  
    Witam, chciałbym podłączyć się do tematu, mam problem z moim V70, sprężarka włącza się i wyłącza, natomiast nie uruchamia się wentylator chłodnicy klimatyzacji.
  • #24
    zerda
    Level 2  
    Witam, ja również mam problem z klimą w C70....

    Moje pytanie:

    Klima została nabita, czujnik wysokiego Ciśnienia po około 5-10minutach wyłącza klime. Teraz kwestia tego co pisali poprzednicy, cewka? czy cxzujnik jest walnięty? jak go moge sprawdzic czy działa??

    tak wogóle to mam spory problem z tym czujnikiem bo chciałem go wymienic ale bardzo cięzko go dostać, ponieważ nie jest on taki jak "większośc" ze wkręca go się tylko własnie nakręca... czyli można go zdemontować bez większego problemu.

    W czym szukać problemu? jak to zlokalizowac? i prosze w miare logixcznym językiem bo nie znam się za bardzo na elektryce..

    Klimatyzacja - Volvo V70 - po czasie grzeje a jest nabita



    Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc
  • #25
    zerda
    Level 2  
    dodam jeszcze ze im wyższa temperatura otoczenia tym krócej Ona pracuje....
  • #26
    Mateusz
    Level 16  
    Zerda, troche późno odpisuje ale bya zima i pewnie klimy nie używałeś. Zobacz mój poprzedni post. Przyjrzyj się czy sprzęgło kompresora się załącza/wyłącza. Podłącz miernik pod kabelek prowadzący do cewki. Jeżeli napięcie wciąż na nim jest a sprzęgło odłącza się - wiadomo, że powinieneś podoginać sprzęgło o czym już wcześniej pisałęm. Jeżeli napięcie na cewce zanika - trzeba szukać dalej.
  • #27
    Patrykku
    Level 1  
    Witam.Podpinam sie. W moim volvo s40 II 2005rok. Klima nabita. Szczelna. Komputer pokazuje blad 0040 blad czujnik swiezego powietrza. Co na to poradxic i gdzie szukac czujnika? Dziekuje pozdrawiam
    Klimatyzacja - Volvo V70 - po czasie grzeje a jest nabita