Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centralny zamek

04 Cze 2003 16:26 4751 22

  • Poziom 32  
    Witam ! Mam problem - w moim aucie mam zamontowany alarm SCORPION i centralny zamek ze sterownikiem ST1000. Kiedyś gdy włączałem alarm to od razu zamykał mi też zamki a teraz raz zamyka a raz nie (sam alarm zachowuje się prawidłowo). Wymieniłem siłowniki i nic się nie zmieniło. Jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy ?
    Pozdrowienia !
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 15  
    Witam
    Zobacz w jakim stanie są styki na
    przekaźnikach w centralce od zamka.
    Przeznie płyną dość duze prądy więc
    mobły ulec wypaleniu.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    Mogl sie gdziesz przetrzec ktorys przewod sterujacy centralnym zamkiem badz silownikami. Sprawdz czy takiej usterki nie ma.
  • Poziom 23  
    podaj zasilanie bezpośrednio na sterownik wtedy bedziesz wiedział po której stronie leży przyczyna
  • Relpol przekaźniki

  • Poziom 32  
    Piękne dzięki za podpowiedzi - zajrzę do niego ale dopiero w sobotę, bo wtedy będę miał trochę czasu !
  • Poziom 25  
    jesli masz jakis silownik master to sprobuj nim zamykac i otwierac dzrzei i zobacz czy inne sie rygluja jesli tak to znaczy ze alarm nie podaje sygnalu

  • Poziom 32  
    Witam ! Ten od strony kierowcy jest MASTER ( 5-cio przewodowy ) i właśnie nim zawsze próbuję zamykać jak nie zamknie sam !
  • Poziom 25  
    I jak nim zamykasz to zamyka pozostale? jesli tak to alarm cos sie popsul lub poprostu polaczenie alarm i centralny

  • Poziom 32  
    Witam ! Gdy zamykam normalnie kluczykiem to w zależności od tego jak mu się spodoba - albo zamknie wszystkie albo tylko te jedne drzwi ! Rano dzisiaj nie otworzył wogóle, ale gdy przejechałem ze 30 km, to w końcu zaczął zamykać i otwierać wszystkie bezproblemowo !
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nic nie wskazuje tutaj na alarm. Raczej źle wykonany montaż wiązek siłowników. Kup Kontakt WL i przejedź się po wszystkich kontaktach. Niestety wymaga to trochę pracy.

  • Poziom 32  
    Witam ! Montaż siłowników był w 98 roku i cały czs zachowywał się normalnie - sprawdzę jeszcze sterownik albo go wymienię i zobaczymy co się będzie działo, ale to dopiero w sobotę ! Dzięki za pomoc! W poniedziałek napiszę o efektach !
    Pozdrowienia !

  • Poziom 32  
    Niestety czasu zabrakło i nic nie zrobiłem ! Wczoraj cały dzień zachowywał się normalnie a dzisiaj rano nie otworzył. Przełożony do następnej soboty !
    Pozdrowienia !
  • Poziom 19  
    To jest syndrom dublowania sterowań.
    Ja jak montuję centralny z alarmem do auta , to staram się nie zakładać Mastera ino same Slave'y. W końcu jak jest alarm to po co grzebać kluczykiem w zamku :)
    Odetnij sterowanie mastera(żółty i biały, lub brązowy i biały) i zobacz czy się poprawi.

  • Poziom 32  
    Witam ! To co piszesz może się i zgadza , ale dlaczego nic się nie działo przez 5 lat a dopiero teraz ? Jeśli jest jakiś konflikt to byłby cały czas - tak mi się zdaje !
  • Poziom 19  
    W masterze jest przełącznik. Trzeba dobrze wyregulować wysokośc aby przy dobijaniu siłownika nie przełączało sterowania zamknij/otwórz.
    Z doświadczenia wiem że pomimo mocnego skęcenia pręta od siłownika, potrafi się luzować od szarpnięć . Dlatego nie stosuję masterów, no chyba że klient sobie tego zażyczy. U mnie w aucie od 3 lat nie używam kluczyka do otwierania drzwi :D
    Może być też wina sterownika. Są w nim dwa przekaźniki. Miałem takie przypadki, że pomimo iż przekaźnik klapał (na słuch) to jego styki nie zawsze się zwierały i prąd do siłowników nie zawsze płynał :(
  • Poziom 16  
    To co SiwusGSM pisze to prawda lepiej odlaczyc mastera tak na wszelki wypadek. Chcialbym zwrocic uwage na sterownik ST- 1000. Zalecalbym jego wymiane na inny gdyz moi koledzy po fachu i ja sam mielismy z tymi sterownikami problemy. Potrafily one nawet same otwierac i zamykac samochod. Zazwyczaj klopoty z nim zwiazane zaczynaly sie po 2-3 latach.
  • Poziom 19  
    Problemy występują głównie w sterownikach na CD4069.
    Dlatego nie montuję sterowników tylko wyjściem z alarmu I/O steruje przekaźnikami zapiętymi bezpośrednio na siłowniki.
    Odpada master i sterownik centralnego.
  • Poziom 16  
    Dlatego mozna sprobowac wymienic go na TC4069 Made in Japan.
    Powinno pomoc ale lepiej nowy sterownik za 25zl i po klopocie. Ewentualnie 2 przekazniki wykonawcze sterowane wprost z alarmu.
  • Poziom 17  
    Ja zalozylem do scorpiona silowniki od forda i po roku zaczely sie dziac cuda.Okazalo sie ze w jednym silowniku poluzowalo sie ciegno i w momencie zamykania na chwile podawal impuls na otwieranie i nie zawsze sie zamykal.Poniewaz nie chcialo mi sie szukac ktory silownik szwankuje (zdejmowac cala tapicerke :( ) Wlutowalem w szereg diody po 2 na silownik i wszystko dziala bez problemu!!!!!!
    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Jeżeli alarm działa a tylko silowniki nie to wina lezy zazwyczaj po stronie wypalonego styku w przekaźniku sterownika, ale jezeli raz zalacza zamki z raz nie to bledu szukalbym w polaczeniu skorpiona ze sterownikiem lekie potraktowanie stykow plynem typu wd40 moze dac efekty moze przewod od sterowania sie gdzies przeciera lub lekko nie styka. Jezeli mechanicznie otwozy sie drzwi z masterem to nalezy posluchac czy przekazniki w sterowniku cykaja jezeli cykaja a drzwi sie nie otwieraja to znaczy ze przekazniczek do wymiany na jakis lepszy
  • Poziom 13  
    W masterze jest przełącznik. Trzeba dobrze wyregulować wysokośc aby przy dobijaniu siłownika nie przełączało sterowania zamknij/otwórz.
    siwusGSM ma rację sam ten temat przerabiałem po regulacji problem ustał
  • Użytkownik usunął konto  

  • Poziom 32  
    Witam ! Po długiej przerwie w końcu wziąłem się za swoje auto. Wymieniłem sterownik na nowy i wszystko jest już w porządku. Dzięki Wszystkim za pomoc i rady !
    Pozdrowienia !