Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szarpie i chodzi na 3 cylindry. pomocy

17 Maj 2006 17:34 3991 9
  • Poziom 10  
    Mam poloneza 1.6 GLI wtrysk Abimex wymieniany w listopadzie tego roku. Otóż po regulacji zaworów jakis tydzien moze dwa, auto zaczęło dziwnie sie zachowywać na gazie. Na wolnych obrotach strasznie szarpało ale jak dodałem gazu i powyżej 1500 obrotów było juz okej i samochód normalnie jechał. Przejechałem tak sporo kilosów, myślałem ze to wina sondy lambda ale gazownik wykuczył ten błąd.Posiadam instalacje gazową. Na gazie przy wolnych obrotach szarpało tzn. paliło na 3 cylindry łapnęło troche obrotów i znowu wszystko powaracało do normy. Na paliwie OK. Ale do czasu bo i na paliwie zaczął samochód tak sie zachowywać. szarpie ale teraz zeby załapał na wszystkie gary muszą być wysokie obroty ponad 2500 obr. Znajomy rozkręcał zawory chyba w porządku, uszczelka nowa pod zaworami.Świece nowe. Cieśnienie chyba troche przy małe na 1 cylindrze 11,drugim 8, trzecim 8 ,czwartym 7,5.CHyba małe na 3 ostatnich, ale powinno palic dobrze. Sprawdzana iskra,bardzo słaba tylko na 2 cylindrze mocna. Teraz auto jezdzi na gazie na 3 garach zaś na paliwie czasami wskoczy przy większych obrotach na 4. Myśle ze paliwo potrzebuje słabszej iskry żeby sie spalić. Cewki podmieniałem ale tylko 1,4 bo 2,3 nie miałem. ale chyba jakby była uszkodzona to iskry by nie było albo by nie palił na tych cylindrach. W nocy przebić nie ma sprawdzałem na wilgotnych cewkach i przewodach. Elekrtyka chyba wporządku. W czym tkwi problem? cos brudne? nie znam się zbytnio na samochodach. Ale moim zdaniem jest iskra słaba na świecach. Miałem przez pewien czasu wzmacniacz podpięty do radia i przewód od radia strasznie się grzał. Czy mógł coś uszkodzić? a może masa na cewkach albo na podstawie modułu? prosze o pomoc
  • Sklep HeluKabel
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Miałem przez pewien czasu wzmacniacz podpięty do radia i przewód od radia strasznie się grzał. Czy mógł coś uszkodzić? a może masa na cewkach albo na podstawie modułu? prosze o pomoc.

    Przewód do wzmacniacza to musi być dobry kawał miedzi. Serio. Jeśli masz wzmacniacz np. 4X100W=400W, więc na kablu masz prąd rzędu 33A. Przekrój każdej z żył powinien być przynajmniej 2.5mm2. Słaby kabel może spowodować pożar.

    Co zaś do pracy silnika. Jakoś dziwnie, że nastąpiło to po regulacji zaworów. Moim zdaniem, albo zła regulacja, albo przestawiony pasek rozrządu. W związku z tym złe spalanie. Proszę zobaczyć, czy zamochód nie zaczął mocniej dymić i czy nie odkłada się nalot na świecach.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 16  
    gtyle napisał:
    Przewód do wzmacniacza to musi być dobry kawał miedzi. Serio. Jeśli masz wzmacniacz np. 4X100W=400W, więc na kablu masz prąd rzędu 33A. Przekrój każdej z żył powinien być przynajmniej 2.5mm2. Słaby kabel może spowodować pożar.


    Heh.. Pokaż mi wzmacniacz, który ma 4x100W w RMS.. Fakt są takie - ale nawet jeśli to nie jest to moc ciągła.. Za cienkie kable nie spowodują pożaru a co najwyżej rozłączanie się wzmacniacza przy skoku poboru prądu..
  • Poziom 10  
    wzmacniacz z USA 260 wat, przewód bardzo gruby specjalny do wzmacniaczy plusowy, teraz podłączyłem bezpośrednio do akumulatora. Wcześniej palił bezpiecznik od radia nawet 25 A. ALe mniejsza z tym. Może to wina regulatora napięcia ze za słaby prąd płynie do modułu? Kable sprawdzone nie ma przebicia. Dzisiaj bede podmieniał moduł i cewki. Co do świec to stare wypalone prawidłowo a nowe wyglądają prawie jak nowe :). Nie dymi. Po wymianie oleju jakies 4000 km. temu olej jak jest tak jest zero zużycia. Stawiam narazie na cewki albo moduł. A jak nie to napięcie jakies. Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi.

    Dodano po 24 [minuty]:

    AHa i jeszcze coś, myślę że to może być uszkodzona sonda lambda ? Czy ona steruje zapłonem czy tylko dawką paliwa? Wcześniej ją odłączałem i brak efektu chodzi tak samo wiec możliwe ze jest uszkodzona i wysyła albo nie wysyła sygnału do kompa.hmm.. dzisiaj ją sprawdze miernikiem
  • Poziom 14  
    rozkrec moduł zapłonowy i wyczysc cewki i przewody a jezeli to jest modul z rzemiosla to czesto na tych modułach sie tak dzieje i strzela na gazie
  • Poziom 10  
    i Otóż wiem mniej wiecej gdzie tkwi problem. Sonda lambda. Dzisiaj ją odłączyłem na początku było bez zmian. Ale potem w czasie jazdy zgasł mi odpaliłem na benzynie zapalił się check engine, Podjechałem kawałek i odziwo zaczął palic na wszystkie gary lecz oborty nie były stabilne. Podjechałem do gazownika, sprawdził sonde miernikiem powiedział ze pracuje normalnie choć niezaciekawie i wysunął hipoteze że sterownik sądy(chyba emulator) moze wszystko psuć. Niestety nie posiadał oprogramowania i nie wiedział jaki program tam jest zakodowany. Emulator "lecho". Podłączyłem sonde spowrotem i o dziwo pracował normalnie i na paliwie i na gazie. Ale czasami szarpał na niższych obrotach (delikatnie), myślę ze znowu z czasem zacznie źle palić. CO mogło być nie tak?
    POZDRAWIAM
  • Poziom 12  
    Witam na samym początku pisałeś że iskra na 2 cylindrze ok a reszta słaba. nie rozumiem? Abimex ma dwie cewki zapłonowe na 4 świece , jeśli padnie świeca to na dwa cylindry iskra padaka a chodzi wtedy na 3 cylindry. Apropo sondy lambda to czujnik informujący komputer jak spala auto. Jeśli napięcie sondy wyjdzie poza tolerancję to komputer wskakuje na 2000 niskie i tyle co może ona odgrywać w opisanej usterce czyli nic.
    Jeśli to nie świeca lub przewody to raczej stawiam na problemy z układem cewka moduł zapłonowy ewentualnie czujnik hala
  • Poziom 18  
    W swojej praktyce miałem dwa takie identyczne przypadki w poldkach na abimeksie . W pierwszym przyczyną był przewód wysokiego napięcia - za duży opór , w drugim przebicie na cewce zapłonowej - dopiero ciemna noc pozwoliła zobaczyć przeskok iskry , i to trzeba było się dobrze przyjżeć :!:

    A co do cewek zapłonowych to 1-4 a 2-3 to niczym się nie różnią poza opisem i można je zamieniać :D
  • Poziom 10  
    dopiero wczoraj zamieniłem moduł i sie okazało że to właśnie on był przyczyną wszystkiego. Więc jeśli macie kłopoty z zapłonem proponuje saprawdzić moduł.

    P.s. moduł kupiony 1 listopada 2005 roku czyli pół roku temu, szybko mi się popsuł na szczęscie na gwarancji.


    TEMAT ZEMKNIĘTY