Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

antena ze wzmacniaczem do telewizora nei wiem co jest grane

18 Maj 2006 10:12 3809 15
  • Poziom 10  
    Mam taki problem,:
    mam na dachu zamontowaną antene ze wzmacniaczem taką zwykła najprostszą jaką mozna kupić w sklepie na dach taką siatkową i nei wiem czemu ale dzieją się jakieś dziwne anomalie, obojętneij aki zasilacz podłacze wie c to nei jegfo wina otóż jak wszystko jest normalnie pod.łaćzone to obraz jest beznadziejny mnóstwo zakłóceń nei mam pojęcia skąd i czemu obojętnie jak ustawie antene, cały czas obraz jest powichrowany, żadnych zwać na zasilaczu nei ma, najgorszy jest taki wkurzający pas lecący od prawej do lewej strony , taki szeroki pas przelatuje cały czas od lewej strony do prawej na polsacie najbardziej nie mówiąc już o tvn który tylko piszczycy i obraz jest powyginany.
    teraz jak wyłączam zasilacz to obraz na polsacie robi się ładny tylko jest trochu śniegu, tvn nie mam wtedy wcale, no a teraz najdziwniejsze że wczoraj przelutowałem tam gdzie jest wtyczka antenowa do połączenia anteny z telewizorem i zasilaczem kabelki czerwony zamineiłem z czarnym zeby zobaczyc co sie stanie + i - zamieniłem w zasilaczu i o dziwo : obraz na 1 i 2 i polsat idealnie zadnych zakłoceń natomiast tvn bardzo bardzo słaby ledwie widoczny to też mi nie pasuje więc jak podłacze spowrotem + i - to co mam zrobić żeby w koncu mieć ładne wszystkie kanały ? miałem kiedyś zasilacz z regulacją napięcia ale to nic nie daje, jaki opozniacz zrobić do tego czy cokolwiek POMOCY !!!.
  • Poziom 20  
    zmień elektrolit w zasilaczu lub kup nowy.
  • Poziom 10  
    serio tylko tyle ? mam dwa zasilacze takie i w obydwu przypadkach kest tak samo chyba neimozliwe zeby dwa kondenstaory sie zjarały, one są prawie nowe te zasilacze, mają moze 3 tygodnie.
  • Poziom 15  
    Ja bym podmienil plytke w antenie chociaz dziwne to jest ze zmiana biegunow.Podmien plytke ...Pozdrawiam
  • Poziom 22  
    Z twego opisu ewidentnie wynika że masz za dużo sygnału.Zmień wzmacniacz na mniejszy.Powodzenia
  • Poziom 10  
    ale nei mam jak zmienic tego wzmacniacza, nei da sie zrobic jakiegos ukladu prostego zeby nei wchodzic na dach ? mieszkam za wysoko, nei da sie czegos tam gdzie zasilacz sie laczy z antena albo cos ? pomozcie jakims prostym sposobem to zrobic, na pewno cos wymyslicie, wiem ze ajk kiedys mialem stary telewizor jeszcze i podobna sytuacje to wystarczylo rownolegle do kabla antenowego podlaczyc jakis kondensator kila pf ale teraz juz nei wiem, co do zasialcza to na pewno nei jego wina bo nawet podlaczylem stabilizowany na 7812 i tak samo bylo, prosze pomozcie cos.
  • Poziom 22  
    to kup jakiś najprostrzy tłumik który podłączysz bezpośrednio przy telewizorze.Cięzko mi tylko powiedzieć o jakiej wartości gdyż bez pomiarów to trochę lipa,ale skoro po wyciągnięciu zasilacza obraz zaczyna lekko śnieżyć to myślę że powinien być odpowiedni ok.10-15 decybeli
  • Poziom 14  
    Spróbuj z zasilaczem regulowanym ,są takowe w sprzedaży do anten. Regulacja napięcia załatwi problem różnych sygnałów i regulację masz na dole w domu.
  • Poziom 10  
    ale pisalem juz wczesneij ze z zasilaczem o regulowanym napieciu tez nic nei daje.
  • Poziom 22  
    Dużo zależy też od kabla. Nie może być uszkodzony i musi mieć impedancję 75ohm.
    Z własnego doświadczenia wiem że jak są pasy lub krzywi obraz to walnięty jest zasilacz. Z reguły pomaga wymiana kondensatora ceramicznego separującego który jest we wtyczce - przepuszcza sygnał/blokuje zasilanie 12V
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No i za to cie pokarało: "mam na dachu zamontowaną antene ze wzmacniaczem taką zwykła najprostszą ". Bo tanie mięso psy jedzą... Koniec filozofii. Kupiłeś jakiś rzemieślniczy wyrób antenopodobny, gdzie do budowy wzmacniacza antenowego użyto najtańszych elementów o parametrach daleko odbiegających od tego, co powinno być tam zamontowane. Obawiam się, że wszelkie kombinowanie z zasilaczami, tłumikami, kablami nie na wiele się zda. Kup lepiej jakiś sprawdzony wzmacniacz antenowy (np. firmy Ryniak lub Polkat - jeśli ta jeszcze istnieje) i z tych dwóch zasilaczy poskładaj jeden dobrze dziłający (w ramach oszczędności niektórzy producenci dają już tylko jedną diodę prostowniczą i mały kondensator do tego). Przespaceruj sie na dach, sprawdzając po drodze stan przewodu antenowego i zrób tą instalację porządnie a nie kombinuj z prowizorką.
    Sporo tez zależy od samej wtyczki antenowej do telewizora, w której jest separator sygnałowy, który oddziela sygnał od zasilania (schemat całkiem przyzwoitego separatora był gdzieś na elektrodzie).
    Jeśli jednak część syganłu będzie dobrze wzmocniona, a część za silna/słaba, to proponowałbym zakup regulowanego wzmacniacza pasmowego.
  • Poziom 21  
    Podłącz baterię zamiast zasilacza .Wyeliminujesz wtedy na 100 proc złą filtrację zasilacza.Ewentualnie spróbuj wywalic całkowicie wzmacniacz z puszki antenowej.
  • Poziom 23  
    musisz zmniejszyć wzmocnienie płytki wzmacniacza proponuję wymienić płytkę lub dokupić regulowany tłumik antenowy
  • Poziom 39  
    Z opisu ewidentnie wynika że jest za duże wzmocnienie sygnału. Pytanie tylko czy TVN i Polsat są nadawane z tego samego miejsca, jeżeli nie to manipulacje wzmacniaczem nic nie dadzą. Trzeba będzie rozdzielić anteny i założyć wzmacniacz pasmowy tylko na TVN. Jeżeli z tego samego miejsca, to jak pisali poprzednicy proponuję wymienić wzmacniacz antenowy. Są wzmacniacze z regulacją wzmocnienia i wtedy metodą prób można ustawić jako taki sygnał dla obu programów. Proponuję przy zakupie nie sugerować się poziomem wzmocnienia, bo jak wynika z opisu nie musi byc duże ale poziomem szumów wzmacniacza, im mniejsze tym lepiej.
  • Poziom 10  
    co do zasilacza to tak jak pisałem, podłaczam nawet stabilizowany na 7812 i jest tak samo, ale co jeszcze zauważyłem ? że naprzykład teraz mam obraz idealny na wszystkich kanałach, a jak zacznie padać deszcz albo wieczorem przeważnei to wszytsko się krzywi i są te pasy, neikiedy nawet jak nei pada.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam.

    Po pierwsze -> woda w puszce antenowej. Przedwzmacniacz sobie pływa, a bardzo tego nie lubi. :wink:

    Po drugie -> trzeba zobaczyć stan przedwzmacniacza. Możliwa elektrokorozja płytki drukowanej i elementów.


    Pzdr.