Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alarm nie reaguje na czujnik

18 Maj 2006 11:17 2501 10
  • Poziom 18  
    Problem jest taki, że pobudzenie mechaniczne czujnika udarowego nie powoduje włączenia alarmu, pomimo że na obudowie czujnika zapala się czerwona dioda LED. Regulacja czułości działa, gdyż po pokręceniu potencjometrem trzeba zmienić intensywność pukania w czujnik, abu zapalić diodę. Co to może być ? Kolega kupił auto z takim dziwnym alarmem . Z tego, co wiem to czujniki mają 3 wyporowadzenia: +12V, masa i sygnał (zwierany do masy po pobudzeniu czujnika). Czy jest możliwe że ktoś pomylił przewody czujnika - np. sygnałowy z masowym(są niestetu "sztukowane", a wiem że w róznych typach alarmó występuja rózne kolejności wyprowadzeń) ? Ale dlaczego zapala się dioda ? A może centralka jest uszkodzona ?
  • Poziom 14  
    Nie podałeś co to za sprzęt; sprawdź miernikiem czy na przewodzie "zwieranym do masy po pobudzeniu czujnika" jak to określiłeś pojawia się stan niski. Ewentualnie odepnij ten przewód od centralki i sprawdź w czujniku czy tranzystor z otwartym emiterem zwiera do masy przy pobudzeniu. Hm, trochę zamotałem...:D
  • Poziom 18  
    oshi napisał:
    Nie podałeś co to za sprzęt; sprawdź miernikiem czy na przewodzie "zwieranym do masy po pobudzeniu czujnika" jak to określiłeś pojawia się stan niski. Ewentualnie odepnij ten przewód od centralki i sprawdź w czujniku czy tranzystor z otwartym emiterem zwiera do masy przy pobudzeniu. Hm, trochę zamotałem...:D


    Sorry, to ten nieszczęsny American Legend CS9218, na który tak ludzie narzekają na forum. Chyba centrala padła bo wyjelismy ją i po załączeniu alarmu zwieranie masy z pinem sygnalowym nie wyzwalało alarmu. Co prawda w instrukcjach dostepnych w necie jest opcja załaczania alarmu z wyłączeniem czujnika (alarm reaguje tylko na wyłączniki drzwiowe) ale nie ma nic na temat, czy centralka zapamiętuje ten stan i potem trzeba go jakoś wykasować.
    A może wywalić te centralka i korzystając z z położonego okablowania zamontowac jakis inny ? (tylko z opcją domykania szyb)
  • Poziom 18  
    No wic wywaliliśmy ten stary alarm i do istniejącej wiązki podłączyliśmy nowy alarm Skorpion. Jednak legend miał 2 osobne wejścia na wyłączniki drzwiowe i wyłaczniki pod maską (klapą bagażnika), tu natomiast jest tylko jedno. Po podłaczeniu pod nie obu przewodów z wiązki wychodzącej z samochodu alarm nie chciał się załączać i żarzyła się lampka oświetlenia wnętrza. Po odpięciu przewodu od wyłącznika pod maską wszystko jest OK. Czyżby czujnik miał jakieś zwarcie do masy ? A może trzeba te 2 obwody odseparować diodami ?
  • Poziom 26  
    Jak napisał kolega wyżej, sprawdź czy po uaktywnieniu czujnika / zapaleniu diody / jest zmiana napięcia na wyjściu.
    Zresztą taki nowy czujnik kosztuje grosze.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    Dziwny jest efekt, który opisujesz. Zobacz jak działa czujnik pod maską i czy on rzeczywiście podaje masę na alarm. Odpowiadając na twoje drugie pytanie - wejścia do alarmu od maski i bagażnika należy odseparować diodami.
  • Poziom 18  
    mind napisał:
    Dziwny jest efekt, który opisujesz. Zobacz jak działa czujnik pod maską i czy on rzeczywiście podaje masę na alarm. Odpowiadając na twoje drugie pytanie - wejścia do alarmu od maski i bagażnika należy odseparować diodami.


    Sprawdzę; przy okazji: jakiś "fachowiec" podłaczył go 3 odcinkami przewodów w 3 różnych kolorach, połączonych na skrętkę i owiniętych luźno taśmą izolacyjną :cry:
    Co do separacji: narysowałem sobie mały schemat i wyszło mi, że przewód od wyłączników drzwiowych, będący pod napięciem 12V (zasilanie przez żarówkę lampki) powinien być podłaczony przez diodę (anoda do alarmu, katoda do przewodu), natomiast od wyłączników klapowych już bezpośredni. Mam rację ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Stefanek1 napisał:
    Jak napisał kolega wyżej, sprawdź czy po uaktywnieniu czujnika / zapaleniu diody / jest zmiana napięcia na wyjściu.
    Zresztą taki nowy czujnik kosztuje grosze.
    Pozdrawiam.


    w nowej instalacji puknięcie w czujnik wyzwala alarm :D
  • Poziom 17  
    Odpowiadając na twoje pytanie odnośnie separacji czujników drzwi - zobacz co podają czujniki i czy masa jest "czysta" tzn czy nie ma tam jakiegoś dziwnego napięcia tak 2 - 5V (samochody z usypiającą elektroniką). Ja jeśli mam problem z krańcówkami montuję przekaźnik do lampki oświetlenia wnętrza i wtedy jestem pewien co do jakości masy.
  • Poziom 18  
    mind napisał:
    Odpowiadając na twoje pytanie odnośnie separacji czujników drzwi - zobacz co podają czujniki i czy masa jest "czysta" tzn czy nie ma tam jakiegoś dziwnego napięcia tak 2 - 5V (samochody z usypiającą elektroniką). Ja jeśli mam problem z krańcówkami montuję przekaźnik do lampki oświetlenia wnętrza i wtedy jestem pewien co do jakości masy.


    Hmm a co to jest ta usypiająca elektronika ? Sorry za dziwne pytanie ale tak głęboko nie siedzę w temacie. Odnosnie wyłączników drzwiowych: czy chodziło CI o to, że po zamknięciu drzwi na przewodzie może byc napiecie wzgledem masy pojazdu ?
  • Poziom 17  
    Z usypiającą elektroniką mamy do czynienia np w Fabii tam o ile się nie mylę po zamknięciu drzwi pojawia się jakieś dziwne napięcie - a żarówka oświetlenia wnętrza nie gaśnie od razu po zamknięciu wozu tylko przygasa po jakimś czasie. Mówiąc o czystej masie miałem na myśli to co podają czujniki krańcowe - najczęściej jest tak - drzwi otwarte - czujnik rozłączony od masy, drzwi otwarte - czujnik zwiera do masy. A jaki masz samochód (od tego powinniśmy zacząć)?
  • Poziom 12  
    Witam. Posiadam alarm LEGEND (CS9218 GOLD) pilot z dwoma przyciskami, przy załączaniu dużym przyciskiem autko (ford focus) mrugnie kierunkami i syrena da jeden sygnał a następnie po jakimś czasie pojawiają się trzy sygnały i alarm zostaje załączony - czujki znajdujące się na słupkach są nieaktywne jak rownież czujnik bagażniku (alarm zacznie dopiero wyć kiedy otworzy sie dzwi). Dodatkowo czasami przy załączaniu alarmu autko mrugnie raz i pojawia sie tylko jeden sygnał dzwiękow, wtedy alarm ma tendencje do samoczynnego włączania (wycia). Dodam że czujnik wstrzasów ma podłaczone dwie czujki ruchu, pozatym znajduje sie na nim mała czerwona dioda (wogóle nie świeci nawet przy załączonym alarmia) Ma ktoś jakieś pomysły w czym tkwi przyczyna?? samoczynego właczania wykluczam jakiekolwiek drgania. P.S. chciałbym poznać klienta który montował ten alarm wszystko poowijane taśmą pozatym centralka wogole nie przymocowana wciśnięta na siłe pomiędzy rurą nawiewy tak że rura wypadła z kratki nawiewowej czujnik drgań przymocoawany opaską tak żę musiałem w niego udeżyć aby zadziałał (można było walić młotem po aucie a i tak by nie zadziałał)