Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tipo wskaźnik paliwa???

04 Cze 2003 21:14 4219 12
  • Poziom 20  
    W fiacie tipo turbo diesel wskaźnik paliwa skacze sobie jak mu się podoba:) Szczególnie zauważyć to można jak paliwa w baku jest okolo 1/4, nie włącza się czasami kontrolka rezerwy? Jeśli ktos ma schemat podłączenia wskaźnika paliwa to proszę podesłanie lub opisanie bo przecież nie jest to zbyt skomplikowane:) Pływak został wymieniony na nowy, możliwe, że jest uszkodzony:( Chciałbym jednak wszystko sprawdzić żeby się upewnić co jest nie tak. Do pływaka idą dwa przewody i jak podłączałem do nich zewnętrzną rezystancję to wskaźnik zmieniał swoje wskazania czyli niby działa tylko co przerywa? Może zasilanie? Jakie napięcie powinno być na pływaku, czy idzie bezpośrednio z + akumulatora???
    Z góry dziękuję za pomoc.
  • Poziom 37  
    witam
    Zależy jaki masz licznik.Dlaczego wymieniałeś pływak? Wymieniłeś go na nowy czy na inny.Sprawdz jak reaguje wskaźnik z ręki,to znaczy wymontuj pokrosuj przewody i zobacz jak reaguje.Z napięciami to niejest kłopot można pomierzyć .Teoretycznie ma rezerwę +12 , na czujnik powinno być też tyle ale w 100% nie powiem bo jest to zależne od układu w liczniku.
    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Witam!!!
    Mam od niedawna podobny objaw w iveco daily 2,5 diesel. Wystepuje powyzej 2 tys obrotow. Po prostu wskaznik paliwa zaczyna skakac. Wszystkie inne wskazniki zachowuja sie normalnie. Zastanawialem sie czy to nie wina regulatora, ale na aku mam stale napiecie (nie skacze). W sumie iveco i fiat ducato sa bardzo podobne (budowa silnika), takze jak znajdziesz przyczyne to daj znac. Ja narazie obstawiam regulator, albo szczotki na alternatorze.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 20  
    To nie jest fiat ducato tylko tipo:)))

    Co do pływaka to był kupiony nowy w sklepie, nie wiem czy oryginał? Pytałem o napięcia ponieważ do pływaka dochodzą dwa przewody i jak są odłączone to na jednym jest około 7V, a na drugim 0V? Chodzi mi głownie o ten gdzie jest 7V, skąd ten spadek? Czy idzie przez wskaźnik, czy może bezpośrednio z +12V i wtedy wszystko byłoby jasne.
  • Poziom 37  
    Witam.
    Jak wspominałem nie pamiętam jaki jest układ w liczniku.Jeśli jest dioda na rezerwie to może niebyć napicia bo zaświeca się pezy zwarciu styku do masy, co do wskaźnika to możliwe jest 7v bo zasilanie idzie od strony licznika i w zależności od oporu we wskaźniku , wskazówka osadzona na ramce wychyla się.Jeśji wymieniałeś pływak w związku ze skokami wskaźnika to przyczyn szukaj w samym liczniku lub w wiązce el.Sprawdzałeś pływak ręcznie jak się zachowuje wskaźnik? Być może ślizg w samym czujniku za słabo przylega do opornika. Na poniedziałek najdalej postaram się konkretnie napisać o napięciacz bo muszę poszperać .
    Pozdrawiam.
  • Poziom 20  
    Wygląda jednak na uszkodzenie w liczniku lub okolicach bo reaguje na zamknięcie drzwi i pukanie dłonią w deskę:-(. Muszę rozebrać i dokładnie posprawdzać.
  • Poziom 37  
    Witam
    Nic nie znalazłem .Do licznika też się nie dobrałem z tym schematem będzie problem ,może przyczyna tkwi w stykach i na słabej masie na liczniku. Najlepiej rozebrać i pomierzyć na "piechotę" .Owocnej pracy bo jest to pracochłonne.
    pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Witam
    widze ze rozmowa toczyla sie jeszcze w ubiegłym roku.
    Ale ja mam identyczny problem, i jestem ciekaw czy poradziliscie sobie z tą skacząca wskazówką od paliwa ?
    Ja mam tipo 1,4 gaznik z '95 130tys na liczniku a ten problem pojawil sie juz rok temu jak mialem 80tys na liczniku, tylko umnie ta wskazuwka skacze to skacze, ale co do kontrolki od rezerwy to mam zaufanie bo jest zawsze wiarygodna.

    Dajcie znac, jak sobie poradziliście z tym problemem

    Pozdrawiam
  • Poziom 20  
    Niestety problemu nie rozwiązałem:( - nie zdążyłem.
    Najpierw nie było czasu, a po jakimś czasie samochód został sprzedany z czasami skaczącym wskaźnikiem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Witam
    Miałem podobne objawy jak opisujecie w 1.9Td Przyczyną tego skakania wskazówki była przetarta blaszka ślizgająca się po płytce oporowej pływaka.Innym razem przetarła się ścieżka na tej płytce,naj częściej w ¼ ½ zbiornika,taki poziom paliwa jest przeważnie w zbiorniku. Może twój nowy czujnik się zawiesza.Jakie jest napięcie teraz nie pamiętam,ale mogę to zmierzyć.
    Pryz
  • Poziom 2  
    Przetarta blaszka oporowa albo sciezka na suwaku, mysle ze na 99% to jest to, jednym słowem Pryz dobrze gadasz :sm21: dla ciebie
    tylko jeszcze male pytanie bo jeszcze do zbiornika benzyny nigdy nie zagładałem
    jak mozsz to powiedz mi jeszcze czy cieżko jest to wymienic, i czy trzeba kupywac nowe czy mozna jakos to naprawic, ewentualnie moze mniejwiecej pamietasz ile kosztowało to do twojego modelu, widziałem ze z tyłu w bazazniku jest czarna okrągła klapka, zapewne jest tam zeby dostac sie własnie do tego pływaka ?? ?? ??
    wielkie dzięki za odpowiedzi
  • Poziom 13  
    Odkręcisz czarną okrągłą klapkę i masz czujnik na widoku,odpinasz kostkę z przewodami włożysz szczypce do zagłębienia czujnika i przekręcisz w lewo. I czujnik masz wymontowany.Na giełdzie chcą 30-40zł.Mi udało się naprawić.
    Pozdrawiam