Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

problemy zaczęły sie po założeniu gazu

slawo66 19 May 2006 06:46 7714 23
  • #1
    slawo66
    Level 11  
    witam
    Miesiąc temu założyłem instalkę Landirenzo+Lecho(podobno niestety)
    Kilkadziesiąt km. był spokój,aż tu zaczynają sie dziać różne zjawiska:



    1.Przy odpalaniu na benzynie chwyta dopiero za 3,4 razem (nie zawsze)
    2.Przy odpalaniu na gazie nie ma problemu.
    3.Przy ruszaniu na benzynie obojętnie czy zimny czy ciepły to go dławi dopiero kiedy dostanie obroty wszystko się uspokaja.
    4.Obroty na biegu jałowym na gazie falują ,dopiero kiedy się dobrze nagrzeje to objaw znika.
    5.Przy gaszeniu na gazie nie wyłącza się od razu tak (jakby dostawał samozapłonu)

    Swiece wymieniałem rok temu (NGK 2-elektrody) przejechałem tylko 13 tys.kable wysokiego wymieniałem przed instalką,ale nic się nie działo.
    Byłem dzisiaj na regulacji,ale fachman poregulował tylko coś na reduktorze i niestety dalej jest to samo!!
    Przebieg auta 71 tys.
    auto bez gazu chodziło bez zarzutu,nie wiem co mnie podkusiło.
    wczoraj sprawdziłem czy nie ma usterki w elektronice i okazało się,że wywala mi błąd "bład w obwodzie wtryskiwacza"
    Proszę o jakieś konstruktywne podpowiedzi.
    Pozdrawiam

    --------------------
    slawus
    astra 1,6 8v X16SZR 99 r LPG
  • #2
    piter_ok1
    Level 18  
    Błąd w układzie wtryskiwacza może występować z powodu nie zastosowania emulatora lub złego podłączenia, a sprawa "nie chodzenia na benzynie spowodowana jest złą emulacja sondy lambda, musisz z tym jechac do kogoś kto wie co to znaczy i nie jest szmechterem gazownikiem któremu zależy tylko żeby popchnąć kolejnego klienta.
  • #3
    slawo66
    Level 11  
    dzieki za fachową poradę ,ale co to znaczy "złe podłączenie".

    Czy w całym tym układzie nie lepszym rozwiązaniem byłoby wymiana elektroniki na taką do podpięcia do kompa .
    pozdrawiam

    slawo66
    astra 1 1,6 8 V 75KM LPG
  • #4
    przemek 4x4
    Level 15  
    Najlepej jedz do innego gazownka. Jaką masz centralke jak "mini lambda lecho" to mogę ci napisać jak to poustawiać żeby było dobrze. Sam mam to samo w oplu 2.0 I też mi falowały obroty, zapalał mi się chek, dławił sie na benzynie, palił nawet 18L gazu i gazownik twierdził że LPG jest dobrze ustawiony a na benzynie jest żle bo mam lambdę zepsutą. Teraz pali średnio 12L nic nie faluje chek się nie zapala chyba że pokatuje silnik na wysokich obrotach.
  • #5
    slawo66
    Level 11  
    proszę o podpowiedż jak to zrobić
    możze być na maila?
    slawo66(malpa)wp.pl czy też mam zadzwonić?
    pozdrawiam
    slawek k
  • #6
    przemek 4x4
    Level 15  
    1. Sprawdz podłączenie emulacji sondy tzn. czarny kabel od sondy przecięty
    i podłączony pod czarny od centralki, drugi koniec biegnący do ECU pod zielony z centralki. Przełaczniki 1 2 3 na on 4 na off.
    2. Odłącz całkiem silniczek krokowy na przewodzie od gazu przestaną ci falować obroty. Sterownik ma ci tylko emulować sygnał sondy.
  • #7
    slawo66
    Level 11  
    ok jak sprawdzę to dam znać czy pomogło.dzięki
    pozdrawiam
  • #8
    DENEBO
    Level 12  
    Witam..:D
    Ja też jestem posiadaczem nowej instalacji...Problem dokładnie taki jak mój..!!! Po kilku odwiedzinach w warsztacie montującym LPG, Gaziaże twierdzili że instalacja jest założona poprawnie i nic więcej nie mają zamiaru robić...:cry:
    Napisałem List to Firmy - (autoryzowanego dystrybutora mojej instalacji) z prośbą o pomoc w tej sprawie!!! Załatwili to krótko i natychmiast, po kilku dniach dostałem telefon z warsztatu, że mam podjechać i zrobią to tak jak ma być !!!
    Problem był banalny- tak jak kolega "piter_ok1" pisał ,błąd powstawał w układzie wtryskiwacza! Założyli mi emulator wtrysku jednopunktowego "PD-20"oraz reset ECU i po problemie....Komputer ECU BP przestał wyłapywać błędy i jest OK :D
    Już samodzielnie w domu doregulowałem sobie ustawienia emulatora, czyli czas nakładania się paliw, przy przejściu z benzyny na gaz...
    Teraz jest bardzo dobrze...i nie ma problemów...:!:
    Mam zamiar kupić interfejs do regulacji - Pozwala na kompleksową konfigurację instalacji gazowej.
    W :|

    Pozdrawiam...
  • #9
    Tedgas
    Level 12  
    to sa wlasnie tanie instalacje gazowe :)))
  • #10
    carinus
    Level 16  
    Moze problem nie lezy w samych tanich ukladach gazowych tylko w sposobie podlaczenia tego w kupke.Warto zrobic rozeznanie u kogo sie zaklada i co sie zaklada.Potem przez jakiegos łapserdaka ludzie chcą sie wieszać bo auto nie chodzi.
  • #11
    LXT
    Level 26  
    miałem takie cuda w toyocie wystarczyło dorobić prosty reset do komp.działający przy każdym odpaleniu.:D
  • #12
    DENEBO
    Level 12  
    Po 1- nie była tania
    Po 2- reset ECU PB o d..e walnąć , to nie działało !!! - to było czasowe usunięcie skutku a nie przyczyny problemów !!!
    Po 3- emulator wtrysku też padł, i lipa z miętą problemy na nowo !!!

    Byłem dziś u dystrybutora ELPIGAZ w serwisie...
    Ponieważ Szef w warsztacie w którym montowałem LPG rozkłada ręce do niebios i mówi że z jego strony jest wszystko OK to coś innego musi być...

    Niestety pomylił się....
    Będąc na miejscu w serwisie, rozkopali mi instalację LPG w drobiazgi !!!
    i znaleźli kilka błedów monterskich :cry:

    Oto dane z "Karta przyjęcia do naprawy - raport" w serwisie !:arrow:

    1- zmiana parametrów z
    a: "Fala prostokątna" na "MASA"
    b: "TPS" zmiana z 5 na "monowtrysk 5.2"
    c: "PWA" zmiana ustawienia na "do 240"
    2- Błedne ( niepoprawne ) podłaczenie sondy lambda, oraz TPS
    TPS podłączony był w pin 3 a powinien w pin 2 !!!:!:

    Więc jak widzicie nie zawsze co mówią w warsztacie jest dobre i fachowe!!!
    Teraz jestem niezmiernie zadowolony ponieważ spalił mi na tracie około 7.5L/100km - a dałem mu po garach, ponieważ część drogi robiłem autostradą A2 :D

    Poza tym Pan (szef warsztatu w którym montowałem LPG) zwrócił mi pieniążki za jazdę jaką musiałem wykonać do Serwisu ( w sumie 300km )
    oczywiście po pokazaniu prodokołu naprawy, nie chciał za bardzo uwieżyć w błędy jakie popełnił... Ale przełkną gorzką pigułkę z Honorem (+ dla niego oraz drugi + za zwrot złotówek ) Ponieważ dogadaliśmy się ,że jesli jakikolwiek znajdą błąd w monterski serwisie, poniesie wszystkie koszty z tym związane !!!

    W związku z tym, i jak pewnie sami zauważyliście, nie zawsze instalacje są poprawnie montowane w warsztatach LPG, a potem my ludziska biedne musimy walczyć o swoje....:D

    Jak do tej pory autko śmiga...i niech tak pozostanie hahaha:D
    Pozdrowionka...
  • #13
    slawo66
    Level 11  
    witam
    wreszcie po dwukrotnej wizycie w warsztacie i podpowiedzi z mojej strony,że na szacownym forum doradzacie mi założyć emulator, kazali mi przyjechać,aby założyć reset kompa.Ciekawe ile to cudo kosztuje i czy fachowcy odważą się zaproponować mi ,abym za to zapłacił!!
    pozdrawiam
  • #14
    DENEBO
    Level 12  
    Reset kompa - to pomyłka !!! Ponieważ jest to usunięcie skutku a nie przyczyny !!!
    Jesli chodzi o emulator to jaki i do czego !!! Ponieważ do 98% instalacji drugiej generacji są zupełnie nie potrzebne,gdyż w samym komputerku LPG jest już emulator!!!
    Wiem... bo miałem zamontowany i był kompletnie niepotrzebny,robił więcej szkody niż pożytku...
    Poza tym emulatory nie są drogie...Zobacz na stronę domową Firmy Protec Digital (producent) są też inne...

    Mam nadzieję żę Cię nie naciągną na kasę i tak będzie lipa z mietą...

    Powodzenia i pozdrawiam !!!:arrow:
  • #15
    slawo66
    Level 11  
    witam
    niestety założyli mi PD-20 i nic to niestety nie zmieniło.
    Z tego co widziałem to ten emulator wtrysku miał jakąś regulację czy to wymaga regulacji?
    Aha wymienili również ten tzw...............komputerek i niestety nic to nie pomogło.
    Wszyscy twierdzą,że przy tym silniku powinno hulać,że ho.ho,ale niestety .
    Czyżbym musiał zdemontować instalację i po prostu ją wyrzucić

    Prosiłbym również o potwierdzenie czy ustawienie w komputerku ma być takie typ sondy 1V oraz symulacja 1V(tyle dzisiaj podejrzałem)
    silnik 1,6spi monowtrysk 8 V rocznik 99 16XSZR
    Pozdrawiam
  • #16
    DENEBO
    Level 12  
    Przy mojej LPG dokładnie był ten sam emulator wtrysku "PD 20" tani i do bani ...
    Nic nie pomagał , jest tam potencjometr - regulacja, czas nakładania sie paliw...
    Co do sondy Lambda zakres od 0V do 1V czyli dobrze !!!

    Powiem krótko, jak znam życie znowu gaziaże nakombinowali !!! Na monowtrysku auto musi chodzić nie ma to tamto
    Niech sprawdzą Ci poprawność podłączenia wszystkiego...przeczytaj mój post Wysłany: 24 Maj 2006 16:31 j...tam jest napisane co w mojej LPG nakombinowali !!!
    Teraz jest OK...i nie daj sobie wcisnąć kitu !!!
  • #17
    tomekb
    Level 25  
    podłączałeś auto pod techa?
    u mnie były takie same objawy, padł egr
  • #18
    przemek 4x4
    Level 15  
    Po co kombinować z emulatorami i resetem. Jeżeli koniecznie chcesz mieć tą minilambde sprawdz czy dobrze ci ją podłączyli pod sonde i ECU. U mnie w samochodzie przewód od sondy do ECU nie był przecięty a jedynie nadcięty i do niego dołączony czrny przewód z minilambdy a więc żadnej emulacji nie było. Sygnał TPS (fioletowy) o ile masz podłączony ODŁĄCZ.

    Jak chcesz mieć spokuj zmień sterownik na Autronic AL700 można go kupić za 250 zł na allegro.
  • #19
    slawo66
    Level 11  
    witam
    zastanawia mnie jedno czy aby koledzy gazownicy podłączyli wszystko prawidłowo bo jak sami sądzą założyli w astrach I już tego "setki"
    i nic takiego się nie działo.
    dlaczego ponieważ tak naprawdę to nie wiem czy to ma jakieś znaczenie,ale gaziarze podłączali to wg.schematu do ECU Boscha.
    ja natomiast nie wiem,czy kody błędów,które wykrywam (są trzy cyfrowe) pochodzą właśnie od kompa boscha ,czy też były inne i ma to jakiś wpływ.
    pierwsze pytanie zatem do poprzednika co to znaczy "kabel od sondy ma byc przecięty"czy to znaczy,że drugi koniec ma być podpięty gdzie indziej
    i czy nie ma możliwości zdobycia takiego schematu podłączenia ,abym mógł to krok po kroku przeanalizować
    oczywiście mogę zostawić samochód i niech robią co chcą no ale właśnie tego się boję,że sknocą jeszcze bardziej.
    pozdrawiam
  • #20
    DENEBO
    Level 12  
    Jak ja zakładałem instalację LPG w warsztacie gaziaże twierdzili że jest wszystko zgodnie z instrukcją założone !!!
    Niestety popełnili błąd !!!
    Szef warsztatu powiedział ,że takich aut to 100 robił i było dobrze...Ale na 101 się przejechał !!!
    Dopiero w serwisie ELPIGAZU stwierdzili karygodne błędy montażowe, poprawili i teraz faktycznie jest OK !!!
    Co do kodów...to powinny być 4 cyfrowe !!!!!!!!!

    Co do sondy lambda - są różne typy sterowników(komputerków)gazowych
    Niektóre auta potrzebują emulację sondy inne nie, no i są różne możliwości podłączenia w zależności od potrzeby !!
    Poniżej przykład - zobacz górny lewy narożnik !!!

    Pozdrawiam !!!!:D
  • #21
    slawo66
    Level 11  
    zgadza sie 4 cyfrowy kod czyli co boscha?
    zależy mi w tej chwili tak naprawdę na schemacie do mojego auta,aby sprawdzić co i jak.
    jescze jedno czy przy zakładaniu emulatora wtrysku i wymianie mini lambdy odpinałem akumulator czy nie powinni dokonać ponownej instalacji ?
    nie wiem czy to ważne,ale po przejechaniu kilkuset kilometrów zauważyłem,że spalił mi około 0,8 litr więcej na takiej samej trasie oczywiście(katowice-jelenia góra)
    pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    przepraszam nie "instalacji"a regulacji.
  • #22
    Reza20
    Level 2  
    Witam. Mam Problem z Gazem STAG 2-L. Zamontowany w Asterce 1,6. Silnik C16NZ.
    Problem polega na tym że nie wiem gdzie podpiąć kabelek fioletowy który powiniem dostawać sygnał z TPS.
    Proszę o pomoc.
  • #24
    karlos85
    Level 16  
    witam moze i banał ale mialem podobny problem w peugeot 406 swiece jak u kolegi NGK nawet imo zaczeło bic błedy pomogło wymiana swiec na na boscha autko smiega juz 10 tys bez najmniejszych problemów a jak mowie o tym znajomym to sie smieja ze to niema nic do rzeczy ale ten sie smieje kto sie smieje ostatni.:D

    Dodano po 11 [minuty]:

    proponuje bosch FR 8LDC lub FR 8LDC4 takie sa montowane do tych silników i one maja własciwe parametry a NGK to przereklamowany produkt