Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Palenie żarówek H7 w Peugeot

20 Maj 2006 19:12 7609 14
  • Poziom 2  
    Witam może to banalne pytanie ale ja jestem zielony więc nie mam pojęcia jak obniżyć napięcie podawane do żarówki. U mnie w aucie do żarówki H7 idzie 14,4 - 14,5 V a myślę że powinno być 12V więc zdecydowanie skraca mi się czs żywotności żarówki miej więcej co Tydzień jakaś leci.
    Słyszałem że można zastosować rezystor tuż przed żarówką ale nie mam pojęcia jakiej oporności.
    [/b]WIęC MOJE PYTANIE JAKI OPORNIK ABY Z 14,4V OBNIżYć NA 12V
  • Poziom 11  
    sprawdż napięcie ładowania plus prąd .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Powinno być właśnie 14,4V! To znaczy, że jest idealnie, bo tyle powinno wynosić napięcie instalacji pojazdu przy pracującym silniku. Przyczyny palenia sie żarówek mogą być inne: drgania jeśli masz jakieś poluzowane klosze, nieszczelne klosze - na zarówce osadza sie para i powoduje miejscowe naprężenia szkła podczas pracy, usterka instalacji elektrycznej - zwiększa sie niebezpiecznie napięcie w instalacji (ile pokazuje miernik jak dodasz gazu?), jakieś szpile w instalacji, które załatwiają ci zarówki.
  • Poziom 2  
    Jak dodam gazu to nieznacznie skacze do góry do 14,5 V, zauważyłem natomiast że jeden reflektor jest orginalny Bosh (w nim żadziej się przepalają), a drugi Depo (to ten co tydzień pali żarówkę)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Może masz przysmażone styki w kostce i występują spadki napięcia, które wykańczają żarówkę. A jeśli to nieoryginalny reflektor, to nie drży ci światło na drodze w czasie jazdy?
  • Poziom 19  
    zmień regulator napięcia w alternatorze powinne być stabilne /załużmy po 15 min.pracy kiedy akumulator jest już w dobrej pracy ładowany/na wszelki wypadek sprawdz adolność rozruchową akumulatora,może ma zaduże opory wewnetrzne i regulator warjuie,Dopatruj sie złego napiecia w instalacji pojazdu bo to jest najprawdopodobniej przyczyną palenia żarówek..
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    O oporniku zapomnij - żarówka ma za dużą moc na jakiekolwiek "oporniki" :D, a co do napięcia to wydaje mi się w porządku.
    Typowe nap. ładowania.
  • Poziom 23  
    Połącz szeregowo w zasilaniu żarówek po dwie diody 5 do 10 amperowe. Przy takim prądzie na każdej z nich jest ok 1V spadku napięcia.[/img]
  • Poziom 18  
    napiecie jest jak najbardziej w porzo.uwalony jest najprawdopodobniej regulator napiecia.mialem taki przypadek.od czasu do czasu byl impuls napiecia ok 18V.i w tym wlasnie momencie palilo zaroweczki.
  • Poziom 20  
    Czy żarówka jest czysta przy wkładaniu, nie dotykasz jej palcami czasem?
    Wiedz, że żarówka halogenowa musi być czyściutka, bo inaczej przestaje działać zjawisko powrotu wolframu do żarnika.
    Zobacz żarówkę - jeśli widać, że jest na bańce ciemna plama, to oznacza, że tam bańka jest chłodniejsza lub zabrudzona i wolfram tam się osadza, zamiast wracać na żarnik.
  • Poziom 25  
    Witam.Najpierw sprawdz napiecie na akumulatorze bez odpalania silnika,najlepirj po dluzszym postoju(np.wieczorem gasisz,rano sprawdzasz).Powinien miec nie mniej niz 12V.Nastepnie zapal autko(bedzie chodzilo na ssaniu).Powinno byc nie wiecej niz 14,5V.Tak samo sprawdz przy obrotach 2500.Tez powinno byc nie wiecej niz 14,5 - 14,8V.Jezeli masz wiecej wymien regulator napiecia.Jezeli jest ok,to przy zakladaniu zarowek,nie dotykaj banki szklanej golymi palcami(zostaje na niej tluszcz,ktory uniemozliwia odprowadzenie ciepla i zarowka sie przepali).Jezeli juz dotknales,to dokladnie przeczysc banke sucha szmatka.Nastepne wyjscie to jakie kupujesz zarowki?Najlepiej kup z jakichs lepszych firm(Tungsram,Philips).Nie kupuj zadnych chinskich podrobek.
  • Poziom 23  
    Ja mam podobny problem Citroen Xara dwu letnia w tym roku zmieniłem już trzy żarówki H7 to samo w MANIE co prawda 24 V ale też H7, nie dawno w sprawie żarówek H7 [ palenia się ]gdzieś tu na forum temat był już poruszany . Coś nie tak tylko gdzie tkwi problem ? . Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Po prostu swoję robią polskie drogi, które są lepszym testem niż najlepszy tor do badania pojazdów na zachodzie. I po co oni to budowali? Można przecież przyjechać do nas i pojeździć.
    Jeszce jak w kloszu są jakieś luzy...
    Ale widzę, że autor tematu zniknął. Nie odpowiada na zadane pytania i nie bierze udziału w dyskusji (częsty przypadek wśród nowych uczestników niestety). Nie wiem więc, czy warto go kontynuować.
  • Poziom 25  
    W tym ukladzie zamykamy temat.