Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Centrale Alcatel 4200 oraz OmniPCX

mischa 08 Aug 2006 13:05 52212 212
Texa Poland
  • #151
    sirwolf78
    Level 11  
    Witam. Do tej pory obsługiwałem jedynie centrale 4400. Jednak zgłosił się do mnie klient, który posiada 4200 E. Chciałby on ją rozszerzyć o nowych abonentów, ale wszystkie karty i porty są już zajęte. Jest pomysł, aby zamienić jedną z kart DLC8 na DLC16. Czytałem, że lepiej nie dokładać nowych kart w dowolne miejsce, tylko przestrzegać odpowiedniej kolejności. Ponieważ jestem laikiem w sprawach 4200, to proszę o małą instrukcję, jak podmienić te karty i w jaki sposób kreuje się nowych abonentów.
    Pozdrawiam
  • Texa Poland
  • #152
    Jack14
    Level 37  
    "cici" zależy też jakie masz zainstalowane teraz karty w systemie bo jeśli się nie mylę to maksymalna liczba użytkowników wewnętrznych nie może przekroczyć 96.

    ps
    czyli nie zawsze wolny slot oznacza że można coś dołożyć.
    Jeśli się mylę to proszę o korektę.
  • #154
    shinden
    Level 2  
    witam
    wiem ze to nie odpowiedni dzial ale nie moglem znalesc informacji gdzie indziej
    mam pytanie
    chodzi o centralke alcatel chcialem poznac szacunkowa wartosc na dzien obecny, inaczej mowiac ile za taki zestaw mozna dostac :) i czy ktos w ogole chetny na taka centralke by byl

    alcatel 4220 w jej sklad wchodza (wszystko sprawne )
    2x DLC8
    7x SLC AT2
    1x AC
    1x CM1 z karta pamieci M512-DS1
    6X TLC H
    1x TLC 4
    akumulator 12v
  • Texa Poland
  • #155
    Bonmis
    Level 21  
    Wystaw na allegro,moze ktoś kupi.
    To stara centrala i dobrej ceny na pewno nie dostaniesz bo nie ma najbardziej chodliwych kart czyli 2B+D.

    Bonmis
  • #156
    suncez
    Level 16  
    Witam, to mój pierwszy post na tym forum.
    Zawodowo zajmuję się instalacją i serwisem urządzeń teletechnicznych, min. central telefonicznych. Przeważnie są to polskie centrale, czasem tylko trafia mi się taki rodzynek jak OmniPCX. Instalacja i późniejsze utrzymanie takiej centrali przy mojej niewielkiej o nich wiedzy to czasem klopot.
    Zwykle zasięgam opinii i proszę o radę zaprzyjaźnione serwisy. Trafiłem jednak na sytuację, w której nikt ze znajomych nie może lub nie umie mi pomóc.
    Wygląda to tak
    Nowa centrala OmniPCX z translacjami analogowymi, na których mam uruchomioną zapowiedź DISA - wszystko działa, ale...
    Klient, który będzie użytkował ten sprzęt jest wnikliwy i na pewno będzie miał uwagi do sposobu działania DISA.

    Komunikat zgłasza sie po drugim dzwonku (pojedyncze dzwonki) - po ok. 8 sekundach. Następnie jeśli nie wybierze się niczego w tonie zapada na kilka sekund cisza po czym słychać melodię.

    Jak skrócić czas do zgłoszenia DISA i jak skrócić czas do wywołania operatora po zakończeniu komunikatu?
    W Parametrach systemu jest min.
    DisAnsTime i DisForwTime (piszę z pamięci, przepraszam jeśli przeinaczyłem), próbowałem zmieniać te ustawienie, po tym ciepły reset. W efekcie DISA i tak zgłasza się przeważnie po drugim dzwonku (ok. 8sek) raz przy jednej z prób zgłosiła się po 3-cim.

    Jeżeli zmierzam w dobrą stronę myśląc o tych dwóch parametrach, co powinienem wpisać, aby DISA załączała się od razu, a przekierowanie na operatora następowało szybciej (nie wiem czy w tym okresie ciszy po komunikacie można jeszcze wybierać)?

    Proszę o odpowiedź.

    To tyle, o sprawach zawodowych. Prywatnie interesuję się Linuksem - moja ulubiona dystrybucja to Debian, pierwsza zaś to Mandriva. Sporo wolnego czasu spędzam na forach linuksowych.
  • #157
    pleban
    Level 12  
    Witam,
    wg "mojej wiedzy" to sluza do tego parametry (pamiec CM Debug):

    ADsaAnsTim - czas przed zgloszeniem Disy - mozliwe wartosci od 00 do 64 - interwaly po 100 ms (standardowo 10s)
    ADsaSToTim - czas pomiedzy "odpwiedzia" Disy a uruchomieniem DISA tone - wartosci od 00 do 14 - interwaly po 100 ms (standardowo 2s)

    Niestety nie mam gdzie tego sprawdzic :( dlatego pisze troche w ciemno.
    Jak cos to pisz to dogrzebie sie do jakiegos OXO i postaram sie to sprawdzic i pomoc.

    Pozdrawiam
  • #158
    suncez
    Level 16  
    Można powiedzieć podpowiedź na ostatni gwizdek...
    W piątek po pracy spakowałem centralę, dziś (sobota) ją zainstalowałem.
    Masz rację, faktycznie chodzi o te parametry. Sprawdziłem tylko ten pierwszy - czas do zgłoszenia DISA - zmienia się. Drugiego już nie zdążyłem.
    Teraz jak znalazłem to ustawienie - Pamięć cm debug to widzę, że znajomy serwisant dobrze mi podpowiadał, tylko ja wlazłem w Pamięć cm różne i tam już utknąłem.
    Tak to jest jak się pracuje na kiepskim sprzęcie, komórkę służbową mam taką, że czasem nie rozumiem co do mnie się mówi, a w służbowym laptopie na próżno szukać by gniazda Lan....
    Bardzo dziękuję. Teraz czekam na poniedziałek i reakcję klienta. Przy samej instalacji przewiozłem się na tabeli ograniczeń (co nie jest dozwolone bywa zabronione).
    Pozdrawiam
  • #159
    paul1371
    Level 2  
    skąd mogę ściągnąć oprogramowanie do alcatel 4200d, podacie jakiś link
  • #161
    danieles
    Level 1  
    Witam

    Potrzebuje oprogramowanie i instrukcje programowania do Alcatel 4200E wersja softu: 2.45, takie żeby na XP chodziło :-)

    Mam PCMMC 422_13_5, ale wywala błąd przy uruchomieniu:
    "Cannot find entry in win.ini"

    w c:\windows\win.ini mam:
    ====
    ...
    [PCMMC]
    Current R4.22=C:\R422_13.5\BIN\PCMMC.EXE
    Current R4.22 ANV=3AC30625AZAA PAA422/13.5
    3AC30625AZAA PAA422/13.5=C:\R422_13.5\BIN\
    ====

    Dzieje się tak na XP i 98.

    Z góry dzięki za pomoc.

    Pzdr
    Daniel
  • #162
    escobar33
    Level 2  
    Niestety nie bedzie chodziło pod XP .
  • #163
    suchyt
    Level 10  
    Witam

    Potrzebuje ibnformacji odnośnie dodawania nowych abonentów w PCMMC.
    Chodzi o to że po przypisaniu dwóch nowych numerów wewnętrznych z tych aparatów można sie wszędzie dodzwonić, niestety nie mozna do nich:(?!. Co nalezy zmienic aby zaczeło działać w obie strony.
    Centralka to Alcatel 4200E.
    Pozdrawiam
  • #164
    pol_s
    Level 25  
    Plan numeracji zewnętrznej.
    Ale może napisz jakie linie zewnętrzne masz włączone do centrali i na jakiej zasadzie pracują (DDI , MSN)

    Pozdrawiam
  • #165
    waga
    Level 16  
    Danieles wszystko będzie działało jeśli użyjesz odpowiedniej wersji PCMMC do odpowiedniej wersji softu w centrali , do softu 2.45 użyj PCMMC w wersji 32_11.0 a wbrew temu co pisze escobar33 wszystko działa poprawnie pod XP.

    Suchyt prawdopodobnie musisz dodać do planu numeracji wewnętrznej i zewnętrznej nowy zakres numeracji abonentów.
  • #166
    suchyt
    Level 10  
    Witam

    Jeden z aparatow jest cyfrowy drugi to analogowy. Chyba już wszystkie mozliwości sprawdzałem, może coś robie źle na samym juz początku. Niech mi ktoś napisze krok po kroku jak dodaje sie nowy numer wewnętrzny łącznie z wszystkimi ustawieniami, bo już nie wiem czego szukać. Prosze o pamoc gdzyż bardzo mi na czasie zależy
    Pozdrawiam

    Dodano po 22 [minuty]:

    Poszukuje nowszego softu , aktualnie posiadam R421_12.2 jeśli ktoś mogłby mi przesłać na maila nowszą wersję byłbym wdzięczny :), tak wogóle to w następnym roku bede sie przymierzał do wymiany centralki czy możecie mi porzdzić nad jaką warto się zastanowić,(wymagania podobne do ALCATEL 4200E) , ale to w wolnym czasie .pozdrawiam
  • #167
    Jack14
    Level 37  
    Jak byś poczytał dokładnie to znajdziesz w nim link a jak jeszcze go poczytasz to nowszy soft też tam znajdziesz.

    ps

    co do kreowania nowych numerów w centrali to prościej by było jak prześlesz konfig to się sprawdzi gdzie masz problem.

    Pozdrawiam
  • #168
    raff1975
    Level 11  
    Witam,
    Znalazlem w tym temacie informację jak wyłączyć globalnie tzw "pukanie". Interesuje mnie mozliwość wyłączenia "pukania" dla jednego abonenta, chodzi o to, aby w przypadku zajętości tego abonenta druga osoba próbująca dodzwonić się do niego z miasta dostał sygnał zajętości.
    Centrala to Alcatel 4200, z miasta trakt 15B+D
  • #169
    waga
    Level 16  
    Abonent-szczegóły-funkcja-ochrona przed oczekującymi-ptaszek
    oczekiwanie dozwolone odptaszkowane
  • #173
    waga
    Level 16  
    Nie , wtedy przejmujesz kontrolę gdzie ma pukać a gdzie nie. Twoja centrala telefoniczna steruje usługą call waiting.
  • #175
    Bonmis
    Level 21  
    Parametry Usług->Połączenie oczekujące ISDN - zdjąć ptaszek :)

    Bonmis
  • #176
    matthewl
    Level 11  
    Witam

    Zacznę od tego, że nie znam się praktycznie wcale na centralkach ale zostało powierzone mi zadanie kt musze jakoś rozwiązać. Wydaje mi się że na tym forum mogę znaleźć pomoc. Do rzeczy.

    W firmie jest centralka Alcatel OmniPCX Office i oprogramowanie PM5 R310 12.1. Czy możliwe jest dokonanie w nim takich ustawień że, jeżeli dzwoni nr zewnętrzny i po powiedzmy 15sek nikt nie odbiera- połączenie jest automatycznie kierowane do następnego nr-u wewn, jeżeli tu też nie zosatanie odebrane to po 15 sek do następnego itd do skutku... w obrębie powiedzmy określonej grupy numerów.
    Dotychczas udało mi się ustawić w opcjach "Routing dynamiczny" przekierowanie na jeden nr wewn i na tym koniec. Dalej połącznie nie jest przekazywane (a każdy nr ma odpwiednie ustawienie przekierowania w routingu dynamicznym).

    Być może jest to kwestia jakichś dodatkowych ustawień bądź ich braku, a cała sprawa może banalna, niemniej jednak barzo proszę o pomoc, bądź odesłanie do jakichś źródeł.

    Pozdrawiam serdecznie
  • #177
    Jack14
    Level 37  
    Musisz stworzyć grupę użytkowników którzy mają dzwonić (pamiętaj o zachowaniu kolejności).
    I wówczas w kierowaniu dynamicznym wpisujesz (wybierasz)numer tej grupy a nie jednego abonenta.
    Wadą jest to że telefony (dzwonienia) są dołączane czyli dzwoni jeden potem razem z pierwszym 2, 3 itd.

    Pozdrawiam
  • #178
    matthewl
    Level 11  
    W którym miejscu należy utworzyć taką grupę? Chodzi o "grupy przechwytujące"?
  • #179
    Jack14
    Level 37  
    Nie to nie są te grupy ani rozgłoszeniowe ani operatorskie.

    PS
    w helpie masz opis
    przechwytujące jak sam nazwa wskazuje służy do przechwytywania połączeń od abonenta będącego w tej samej grupie
    rozgłoszeniowe służą do włączania się bezpośrednio do abonentów na głośniki w telefonach systemowych
    operatorska to które aparaty (nie koniecznie) mają być kolejno wywoływanie np. przy zrzucie

    Czyli co zostało? (standardowo kod tych grup *51,*52 albo * 501 itd.)
  • #180
    matthewl
    Level 11  
    Gdyby help tego programu był dla mnie jasny i jednoznaczny prawdopodobnie nie szukałbym pomocy na forum. Nie znam się na tym a przyszło mi się zmierzyć z zadaniem niejako z konieczności... mniejsza o to.

    Zatem z tego co widze pozostały "grupy poszukiwawcze"... Ich n-ry zaczynają sie geiazdką. Rozumię że należy wybrać tryb cykliczny a numery powpisywać zgodnie z żądaną kolejnością...