Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centrale Alcatel 4200 oraz OmniPCX

mischa 30 Kwi 2007 17:37 49416 212
  • #181 30 Kwi 2007 17:37
    Jack14
    Poziom 37  

    Wiem sory że zmuszam Ciebie do przeglądania helpa ale myślałem że w ten sposób zmobilizuję trochę szare komórki do pracy :D
    Tak to są grupy poszukiwawcze.
    równoległa dzwonią wszystkie telefony jednocześnie
    sekwencyjna (najprościej nazwać to równomierny rozkład ruchu przychodzącego) pierwszy odebrał połączenie to kolejne wywołanie będzie na następnego abonenta w grupie itd.
    cykliczna od pierwszego wolnego abonenta w grupie
    Dlaczego wcześniej pisałem o zachowaniu kolejności to już domyśliłeś się sam.

    ps

    czyli było warto się trochę podroczyć :D
    Możesz sprawdzić czy wszystko działa w grupie jak? należy wybierając z dowolnego telefonu (będącego poza grupą) kod grupy np. *50 czy jaką ty programujesz.
    Jeśli chodzi o połączenia z miasta (zewnętrzne) też możesz to zmienić:
    czyli wybierając konkretny numer miejski dzwonisz od razu na grupę a nie do abonenta i potem dopiero na grupę (ale to już inna bajka).

    Pozdrawiam

  • #182 30 Kwi 2007 17:44
    matthewl
    Poziom 10  

    Generalnie bardzo dziękuję za pomoc. Z helpa, mimo że długo nad nim siedziałem, nie doszedłbym do tego.

    Wstępnie sprawdziłem przed chwilą i jakoś zaczyna to działać. Muszę jeszcze tylko poprawnie skonfigurowac ten dynamiczny routing. No i gdyby te wszystkie numery nie dzwoniły wszystkie naraz, byłoby pięknie :)

  • #183 30 Kwi 2007 17:48
    Jack14
    Poziom 37  

    Możliwe że jest to do rozwiązania (elementy CM) ale ja nie robiłem tego wcześniej
    Może ktoś z kolegów na forum ma na to receptę.

    Pozdrawiam i życzę owocnej pracy.

    ps

    generalnie w rutingu nic nie potrzebujesz zmieniać (jeśli pozostał standard Alcatela) z wyjątkiem czasu.

  • #184 17 Maj 2007 19:08
    jankad
    Poziom 11  

    Witam,
    mecze się nad jedna sprawa już kilka godzin i nie potrafie znalezc prawidlowego rozwiazania. Moze ktos bedzie mi w stanie podpowiedziec gdzie robie blad.

    W centrali 4200E mam karte T0 z podlaczonym jednym "malym ISDNem". Dzisiaj do karty TLC4 podlaczylem bramke VoIP PAP2 Linksysa - obydwie linie, kazda skonfigurowana pod innego operatora.

    Poniewaz voip ma na razie dzialac na probe wymyslilem sobie taki scenariusz:
    - przez 0 wychodze po ISDN
    - przez 9 wychodze kolejno po obydwu liniach voip a jak nie dziala to po ISDN
    - przez *500 wychodze po pierwszej linii voip
    - przez *501 po drugiej linii voip

    Jedna grupa LM (ta przez 0) juz dzialala i jej nie ruszalem.
    Dodalem podrzedna grupe LM 9 z baza ustawiona na 1 oraz podrzedna grupe LM *500 do *501 z baza ustawiona rowniez na 1.

    Scenariusz jednak nie do konca dziala. Nie do konca tzn wychodzac przez 9 dostaje komunikat, ze wybrany numer jest nieprawidlowy.
    Po sprawdzeniu na bramce okazuje sie, ze centrala "uciela" pierwsze dwie cyfry numeru.

    Sytuacja nie zmienia sie jezeli zamiast 9 zastosuje *500 (tzn do *500 dodam obydwie linie voip).

    Co ciekawe jezeli w grupie jest tylko jedna linia wszystko dziala ok.
    Tzn jezeli w grupie 9 jest tylko linia analogowa wybieranie dziala ok. Jak tylko dodam linie cyfrowa zaczynaja sie problemy ale tylko przy wyjciu przez bramke.
    Podobnie jak do grupy 0 dodam linie analogowa przy wyjsciu przez ta linie otrzymuje komunikat o nieprawidlowym numerze a w logach bramki pojawia sie numer krotszy o dwie cyfry.

    Na czym polega problem? Czy do prawidlowego dzialania scenariusza trzeba zastosowac ARS?

  • #185 21 Maj 2007 17:09
    Jack14
    Poziom 37  

    Prześlij na priva konfig centrali.

    ps

    dla bezpieczeństwa możesz zmienić numer instalacyjny.
    ARS nie jest wymagany (jeśli pracownicy są zdyscyplinowani).

  • #186 27 Maj 2007 21:06
    zychol
    Poziom 10  

    Z tego co udało mi się do tej pory podczas moich instalacji centrali OXO ustalić jest to, że z kierowaniem ruchu przychodzącego na grupę poszukiwawczą nie jest tak do końca halo. Przykład: mam grupę cykliczną, w której mamy trzech abonentów (np. 100, 101, 102 - w tej kolejności). W przypadku gdy numery 100 i 101 są zajęte to nie ma problemu i zadzwoni 102. Niestety gdy 100 jest wolna i osoba pracująca przy nim nie odbiera połączenia to nie ma możliwości (bez pewnych sposobów) żeby dzwonienie "przeszło" na numer 101 (o 102 nie wspominając). Sposób, o którym wspomniałem to ruting dynamiczny na kolejną grupę (w której są numery 101, 102). Niestety jest to kres możliwości jeśli chodzi o takie automatyczne dołączanie się dzwoniących abonentów, ponieważ jedynym sposobem żeby jednak numer 102 zadzwonił w przypadku nie odebrania połączenia na wolnych numerach 100 oraz 101 jest ustawienie tej "drugiej" grupy jako równoczesną.
    Jeżeli komuś udało się to jakoś zaprogramować, tak żeby trzeci numer w grupie odezwał się po zadeklarowanym przez nas czasie gdy wcześniejsze są wolne to poproszę o pomoc.

  • #187 28 Maj 2007 15:30
    Jack14
    Poziom 37  

    Ustaw dzwonienie w planie numeracji zewnętrznej na grupę a nie na abonenta (dot. połączeń zewnętrznych) i wyłącz połączenia oczekujące.

  • #188 28 Maj 2007 15:48
    zychol
    Poziom 10  

    Kierowanie połączeń przychodzących jest na konkretny numer DDI grupy. Nie ma ptaszka w polu połączenie oczekujące ISDN Parametry usług cz.2). To niestety nie rozwiązuje problemu.

  • #190 05 Paź 2007 14:45
    jurex2
    Poziom 17  

    Witam, mam problem z centralą 4200 E - jestem "świeżym" administratorem tego systemu i narazie jest on dla mnie trochę zawikłany, ale do rzeczy - po podniesieniu słuchawki w telefonach systemowych alcatel'a (wszystkich) brak jest sygnału, dopiero wyjscie na miasto lub wybranie wewnętrznego daje jakieś efekty dźwiękowe, natomiast w aparatach analogowych sygnał w słuchawce pojawia się odrazu.
    Co należałoby zmienić w ustawieniach ??

  • #191 05 Paź 2007 14:56
    Jack14
    Poziom 37  

    W ustawieniach "Pamięć AC/CM" - "CM elementy różne" zmienić parametr DialToMult z 00 na 01.

    Pozdrawiam.

  • #192 06 Paź 2007 18:08
    jurex2
    Poziom 17  

    dzięki Jack - spróbuję w poniedziałek, ale za to jeszcze jedno pytanko jak ustawic jezyk polski komunikatów centrali ??
    :cry: miałem wziąc do domu rozpiske komórek AC/CM ale... zapomniałem, a chciałbym w poniedziałek już skończyc z ta centralą

  • #193 06 Paź 2007 19:55
    Jack14
    Poziom 37  

    To zależy jakich komunikatów?
    Jeśli głosowych to musisz mieć załadowany odpowiedni plik językowy.
    Jeśli tekstowych to robi się to na samym początku uruchamiania systemu.
    (możesz ewentualnie spróbować w ustawieniach samego abonenta "język").

    Pozdrawiam.

  • #194 07 Paź 2007 08:25
    jurex2
    Poziom 17  

    na samym poczatku - tzn ?? jak uruchamiałem pcmm to niestety nie miałem do wyboru polski, więc wybrałem International, jak to teraz zmienić??

  • #195 07 Paź 2007 15:04
    Jack14
    Poziom 37  

    Napisz wreszcie gdzie chcesz mieć te polskie znaki bo co innego jest polski w programie pcmmc, co innego teksty na wyświetlaczach aparatów systemowych a zupełnie co innego komunikaty głosowe.

  • #196 08 Paź 2007 07:56
    jurex2
    Poziom 17  

    chodzi mi o język polski na wyświetlaczach telefonów

  • #197 08 Paź 2007 19:13
    Jack14
    Poziom 37  

    W przypadku uruchamiania systemu pierwszy raz lub po tzw. twardym resecie na pierwszym aparacie systemowym musisz ustawić pewne parametry systemu takie jak np.: jaki będzie plan numeracyjny w centrali (2 czy 3 cyfrowy) ilość podłączonych linii miejskich do centrali , koszt impulsu taryfikacyjnego i między innymi miejsce instalacji czyli Polska.
    Jeśli tego nie zrobiłeś lub trafił się tobie system już działający to tak jak pisałem wyżej spróbuj zmienić język w szczegółach abonenta "język".

    Pozdrawiam.

  • #198 09 Paź 2007 14:07
    jurex2
    Poziom 17  

    Dzięki jeszcze raz za podpowiedzi, a co do systemu, to jest już uruchomiony, a opcjach abonentów mam tylko 4 języki: angielski, niemiecki,francuski i włoski(chyba), teraz pytanie jak ustawić w działającym już systemie miejsce instalacji -Polska ??

  • #199 09 Paź 2007 16:45
    Jack14
    Poziom 37  

    Nie wiem czy to będzie takie proste?
    Co pisze u Ciebie w zaznaczonym na czerwono polu?

    Centrale Alcatel 4200 oraz OmniPCX

    Jeśli jest inny kraj to obawiam się, że bez twardego resetu nic z tego nie będzie.
    Możliwe, że po prawidłowej inicjalizacji uda się wgrać bieżącą konfigurację (ale czy na 100% nie wiem).
    Jeśli nie to pozostanie programowanie całej centrali od początku :cry:

    ps

    Możliwe, że ktoś z kolegów na tym forum już coś takiego robił i podzieli się wiedzą na ten temat (ja tego nigdy z tym modelem centrali nie robiłem).
    Pozostaje jeszcze pytanie czy oprogramowanie wewnętrzne centrali (jeśli trzeba będzie robić reset do ustawień fabrycznych) nie warto uaktualnić jeśli jest stare na nowsze.

    Pozdrawiam

  • #200 15 Paź 2007 18:40
    zychol
    Poziom 10  

    Witam gorąco.
    Pytania dotyczące OXO R3.x
    1. Czy istnieje jakaś metoda na wykonanie zimnego resetu centrali w przypadku nie posiadania hasła instalatora?
    2. Czy zimny reset tych central powoduję przywrócenie haseł fabrycznych dla instalatora? - (słyszałem, że nie).
    3. Czy to prawda, że aby przywrócić hasła fabryczne trzeba flash'ować procesor? - (czy ktoś z Was to kiedykolwiek robił i w jaki sposób).
    Pozdrawiam

  • #201 17 Paź 2007 14:36
    łaparbuza
    Poziom 1  

    Witam

    Poszukuję słuchawek DECT (solidniejszych - przemysłowych) które mogą współpracować z centralą Alcatel OmniPCX Office R4.1 oraz alcatelowskimi stacjami bazowymi. W chwili obecnej korzystamy w zakładzie z przemysłowych modeli Alcatela reflexes 200 ale nie sprawdzają się one w ogóle.

    Czy możecie mi polecic jakieś słuchawki ?

    Znalazłem na sieci słuchawki KIRK, ale mam sprzeczne informacje od różnych firm. Jedni twierdzą że bez problemu działają a drudzy, że będą działać z centralą ale tylko wraz ze swoimi stacjami bazowymi.

  • #202 20 Paź 2007 14:14
    pleban
    Poziom 12  

    witam,
    odpowiedzi dla Zychol:
    1. Czy istnieje jakaś metoda na wykonanie zimnego resetu centrali w przypadku nie posiadania hasła instalatora?
    Tak mozesz zrobic zimny reset z tego co wiem z hasla operatora - ale moge sie mylic - musialbym sprawdzic.
    2. Czy zimny reset tych central powoduję przywrócenie haseł fabrycznych dla instalatora? - (słyszałem, że nie).
    Dobrze slyszales.
    3. Czy to prawda, że aby przywrócić hasła fabryczne trzeba flash'ować procesor? - (czy ktoś z Was to kiedykolwiek robił i w jaki sposób).
    Najlatwiej chyba jednak sflashowac procka, mozesz wystapic do Alcatel-a z prosba o wyzerowanie hasla gdyz tylko oni moga logowac sie na haslo producenta, ale flash-owanie tez pomaga.
    Aby dokonac flash-a potrzebujesz program LOLA i soft.
    zmieniasz 3 zworke na procku, odpalasz program LOLA - wzkazujesz soft i jezyk. podlaczasz kompa do centrali na bezpiecznym stalym IP (np. koncowka 222 przy standarzie 246), Zalaczasz centrale i wybierasz OK jak podniesie sie polaczenie sieciowe na kompie. Podczas wgrywania soft-u nie mozesz wylaczyc ani kompa ani centrali!!! Lepiej powylaczac wszystkie wygaszacze (dyskow, ekranow, itp) inaczej moze to trwale uszkodzic centralke.
    Powodzenia!

  • #203 20 Paź 2007 21:12
    zychol
    Poziom 10  

    Dzięki pleban.
    Ad3
    Sposób 1: ile może kosztować taka usługa w Alacatelu (Nextirze)?
    Sposób 2: w jaki sposób można otrzymać program LOLA?
    Jeśli chodzi o soft to mam wskazać aktualny zainstalowany w centrali R3.x? - skąd można tę wersję otrzymać?
    Wielkie dzięki i pozdrawiam.
    zychol

  • #204 21 Paź 2007 09:32
    pleban
    Poziom 12  

    Witam,
    z tego co wiem to jest to usługa bezpłatna - przynajmniej ja miałem raz tak to załatwione, ale warunkiem jest ze centrala jest zakupiona w Polsce (np. nextiraOne) bo nie chca pomogac przy centralkach kupionych na allegro.
    Program Lola i soft otrzymujesz na szkoleniu (dane do ftp), jezeli masz soft 3.x to mozesz wgrac kazda 3 czyli np. 3.0, 3.1, 3.2 (zaleca sie najswiezszy).
    Najlepiej zglos to do NextiraOne (o ile tam kupiles centralke?) jezeli dowiesz sie ze bedzie wiazalo sie to z jakimis kosztami to daj znac - wtedy cos wykombinujemy zebys mogl to zalatwic bez kosztow.

    Pozdrawiam

  • #205 23 Paź 2007 08:22
    uftsender
    Poziom 12  

    Witam
    w pracy mam centrale Alcatel OmniPCX Office
    wczoraj była mała awaria i centrala po ponownym włączeniu do zasilania wstała bez ustawień :(
    udało mi sie częściowo ja uruchomić z zewnątrz da sie już dodzwonić ale nie potrafię zrobić żeby rozmowy wychodziły przez ISDN PRA
    wszystko mi przełącza na analogowa bramkę gsm :/
    może mi ktoś pomoc?

  • #206 23 Paź 2007 14:02
    pleban
    Poziom 12  

    Witam,
    musisz w grupe linii miejskich (linie zewnetrzne - lista grup linii miejskich) oznaczona jako EDN 0 (lub wogole bez EDN) dodac ISDN-y a wyrzucic bramke.
    Ale jezeli miales bramke to zapewne byl tez ARS a to juz troszke wiecej roboty, no chyba ze na bramke miales inna cyfre do zajecia?
    Moze miales zapisana konfiguracje na flash-u?? Mozesz sprobowac dac na odzyskaj - w PM5 lub OMC - zakldaka zapis danych i przelaczanie i tam w komendy trzeba wybrac natychmiastowe odzyskanie.

    Czmu wyrzucilo program? Taki objaw nie jest najlepszy - centrala po wlaczeniu powinna miec program- moze wystarczy wymienic batere na plycie CPU, ale moze tez to oznaczac uszkodzenie CPU lub soft-u, trzeba byloby zerknac w anomaliach co tak naprawde sie stalo ze byla awaria??
    I jak ona sie objawila - tzn samoczynnie czy ktos w tym pomogl :) ?

    Pozdrawiam
    pleban

  • #207 23 Paź 2007 15:10
    uftsender
    Poziom 12  

    Firma zadzwoniła po speców i już większość ustawili.
    Awaria wyglądała tak:
    jakiś kretyn wpiął kabel ethernetowy do dwóch gniazd i switch (baaaardzo wydajny) zwariował i powiesił część urządzeń podpiętych do sieci (centralke, urządzenie do zarządzania klimatyzacja mitsubishi G50, jakiś konwerter rj45 rs232 i pare komputerów wyraźnie zwolniło przez obciążenie na karcie sieciowej no i ping nie latał to niczego)
    po usunięciu kabelka prawie wszystko wróciło do normy
    trzeba było zrestartować G50 (i wyłączyć cała klime w budynku :/)
    centralke wyłączyłem przyciskiem i profilaktycznie wyciągłem wtyczke (pare razy już tak kiedyś robiłem jak zrywało rozmowy żeby wykluczyć zwis karty PRA)
    po ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do ustawień fabrycznych
    została tylko data godzina i hasło instalatora
    w tablicy historii było coś chyba o jakieś baterii ale nie pamiętam dokładnie bo zająłem sie naprawa/przywracaniem ustawień

    jak zrobić backup wszystkich ustawień centrali?

  • #208 23 Paź 2007 20:12
    waga
    Poziom 16  

    Którą wtyczkę wyciągnąłeś ? z gniazdka czy z centralki? jeśli wyciągnąłeś z centralki przed jej zatrzymaniem to zrobiłeś jej zimny reset więc ustawienia zresetowały się do fabrycznych.

  • #209 24 Paź 2007 08:58
    uftsender
    Poziom 12  

    najpierw wyłączyłem przyciskiem i poczekałem aż diody przestaną migać
    potem dopiero wyciągłem wtyczkę z centralki

  • #210 24 Paź 2007 15:55
    Jack14
    Poziom 37  

    Przy wyłączaniu centrali należy poczekać aż dioda "power" zaświeci się na czerwono. Dopiero wówczas można odłączyć zasilanie główne.
    Przy włączeniu czekać (przynajmniej) tak długo dopóki nie zapali się na zielono dioda "fan"
    Tak na przyszłość.
    Opis możliwości przywrócenia systemu z "flash" opisał już kolega wyżej (no chyba że nie znasz hasła do systemu).

    Pozdrawiam.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo