Witam.
Chciałbym się pochwalić moimi ostatnimi dziełami. Skonstruowałem dwa wzmacniacze samochodowy i samochodowo domowy, jako pierwszy opisze samochodowy.
1. Wzmacniacz samochodowy.
Od dawna konstruuje wzmacniacze ponieważ nie wieże w bajer znanych firm (typu allpine) okłamując nas pisząc, że wzmacniacz ma Miljon wat a tak naprawdę ma max 100W. A wiec, wzmacniacz składa się z dwóch kondensatorów po 22000 mikro na wejściu 12V z akumulatora, przetwornicy na układzie TL494(po niżej schemat. Układy dostępne w każdym zasilaczu ATX) 4 tranzystorach STP55NE06, 2 transformatorów nawiniętych samodzielnie na rdzeniu od zasilaczy ATX, Oraz dwóch diod prostowniczych CTU32R, C25M również z zasilacza ATX, na wyjściu z transformatorów uzyskałem +-40V(mierzone w samochodzie) następnie zasilanie wspierają 4 kondensatory po 4700 mikro 40V( z kondensatorami nie wiele podniosło się napięcie wyjściowe, ponieważ prąd w samochodzie w zasadzie jest idealnie równy i niema skoków powinniście wiedzieć o czym pisze). To tyle o zasilaniu. Wzmacniacz ciężko mi opisać ponieważ nie znam jego pochodzenia schematu nigdzie w Internecie nie ma ale po dokonaniu obliczeń(dla upartych mogę napisać jakich, dla kumatych wystarczy to: amperomierz wychylał się do 4A, skokowo do 5a) teoretycznie ma 200W (z mostkowany) przy zasilaniu +-40V i obciążeniu 4 omy. Pracuje na zwykłych tranzystorach niestety nie wiem jakich bo napisy się wytarły ale są dosyć spore. Wiec wiele o wzmacniaczu się nie dowiedzieliście ale jeżeli chodzi o dźwięk jest czysty i co najważniejsze potężny do tego dodałem aktywny filtr(schemat dodam jak przerysuje) 20 -150 Hz przepuszcza tylko niskie tony resztę ucina. Do tego dochodzi subwoofer 100W 4omy No name. Na membranie są trzy ósemki(fota niżej) W samochodzie pięknie gra. Powyższy opis należy do wzmacniacza podpisanego na fotach ,,samochodowy"
2. Drugi wzmacniacz ochrzciłem samochodowo domowy ponieważ można go podłączyć do samochodu jak i do sieci 220V w domu czyli taki uniwersalny. Krótki opis. Zacznijmy od zasilania, z sieci 220V transformator Unitry +- 24V do tego mostek 35A i dwa kondensatory po 4700mikro 40V. Zasilanie drugie, przetwornica na układzie TL494 dwa tranzystory IRFZ44N, dwie diody MU22R, F12C20C(z zasilacza ATX) transformator ze starego wzmacniacza Pionier +-24, cztery kondensatory po 2200mikro 25V, to wszystko zasila przedwzmacniacz i wzmacniacz mostkowany na układach TDA7294 (max 120W 4 omy) Po niżej foty podpisane ,,samoch-dom".
I to wszystko. Są to moje pierwsze pokazowe konstrukcje wiec nie oceniajcie za surowo i nie krytykujcie subwoofera. Jak na razie nie stać mnie na lepszy. Pozdrawiam i życzę miłego oglądania fot.
To pierwsza cześc fot niżej reszta. Wrazie pytań prosze pisac.
Przepraszam za skłądnie i błedy jestem dyslektykiem.
Chciałbym się pochwalić moimi ostatnimi dziełami. Skonstruowałem dwa wzmacniacze samochodowy i samochodowo domowy, jako pierwszy opisze samochodowy.
1. Wzmacniacz samochodowy.
Od dawna konstruuje wzmacniacze ponieważ nie wieże w bajer znanych firm (typu allpine) okłamując nas pisząc, że wzmacniacz ma Miljon wat a tak naprawdę ma max 100W. A wiec, wzmacniacz składa się z dwóch kondensatorów po 22000 mikro na wejściu 12V z akumulatora, przetwornicy na układzie TL494(po niżej schemat. Układy dostępne w każdym zasilaczu ATX) 4 tranzystorach STP55NE06, 2 transformatorów nawiniętych samodzielnie na rdzeniu od zasilaczy ATX, Oraz dwóch diod prostowniczych CTU32R, C25M również z zasilacza ATX, na wyjściu z transformatorów uzyskałem +-40V(mierzone w samochodzie) następnie zasilanie wspierają 4 kondensatory po 4700 mikro 40V( z kondensatorami nie wiele podniosło się napięcie wyjściowe, ponieważ prąd w samochodzie w zasadzie jest idealnie równy i niema skoków powinniście wiedzieć o czym pisze). To tyle o zasilaniu. Wzmacniacz ciężko mi opisać ponieważ nie znam jego pochodzenia schematu nigdzie w Internecie nie ma ale po dokonaniu obliczeń(dla upartych mogę napisać jakich, dla kumatych wystarczy to: amperomierz wychylał się do 4A, skokowo do 5a) teoretycznie ma 200W (z mostkowany) przy zasilaniu +-40V i obciążeniu 4 omy. Pracuje na zwykłych tranzystorach niestety nie wiem jakich bo napisy się wytarły ale są dosyć spore. Wiec wiele o wzmacniaczu się nie dowiedzieliście ale jeżeli chodzi o dźwięk jest czysty i co najważniejsze potężny do tego dodałem aktywny filtr(schemat dodam jak przerysuje) 20 -150 Hz przepuszcza tylko niskie tony resztę ucina. Do tego dochodzi subwoofer 100W 4omy No name. Na membranie są trzy ósemki(fota niżej) W samochodzie pięknie gra. Powyższy opis należy do wzmacniacza podpisanego na fotach ,,samochodowy"
2. Drugi wzmacniacz ochrzciłem samochodowo domowy ponieważ można go podłączyć do samochodu jak i do sieci 220V w domu czyli taki uniwersalny. Krótki opis. Zacznijmy od zasilania, z sieci 220V transformator Unitry +- 24V do tego mostek 35A i dwa kondensatory po 4700mikro 40V. Zasilanie drugie, przetwornica na układzie TL494 dwa tranzystory IRFZ44N, dwie diody MU22R, F12C20C(z zasilacza ATX) transformator ze starego wzmacniacza Pionier +-24, cztery kondensatory po 2200mikro 25V, to wszystko zasila przedwzmacniacz i wzmacniacz mostkowany na układach TDA7294 (max 120W 4 omy) Po niżej foty podpisane ,,samoch-dom".
I to wszystko. Są to moje pierwsze pokazowe konstrukcje wiec nie oceniajcie za surowo i nie krytykujcie subwoofera. Jak na razie nie stać mnie na lepszy. Pozdrawiam i życzę miłego oglądania fot.
To pierwsza cześc fot niżej reszta. Wrazie pytań prosze pisac.
Przepraszam za skłądnie i błedy jestem dyslektykiem.
Cool? Ranking DIY